- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Algemeen
- Verzenden/ verzendkosten dvd's
Verzenden/ verzendkosten dvd's
MichealScofield
-
- 3 messages
- 0 votes
OK, nee die tape dat moet geen probleem zijn.
Ik denk wel dat ik de doos verzeker voor verlies of beschadiging. Dus dan ben ik tot 10 kilo €7,95 kwijt.
Bedankt voor de informatie iedereen.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Ik betaal van België naar Nederland 1 euro voor een enveloppe en 4,20 euro verzendingskosten.
Dat is normaal de prijs. En ik plak altijd maar 2,50 euro op de enveloppe naar Nederland en van de zeker 20 maal dat ik in euro verstuurd heb is er nog maar eentje teruggebracht omdat er te weinig opplakte. Ik denk dat een dvd met een gepaste enveloppe flirt met het toegelaten gewicht. 
edit: o ja, en ik heb nog nooit een nieuwe enveloppe gekocht. Ik gebruik altijd enveloppes van andere zendingen.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
edit: o ja, en ik heb nog nooit een nieuwe enveloppe gekocht. Ik gebruik altijd enveloppes van andere zendingen.
Me too 
jordybeukeboom
-
- 6797 messages
- 2423 votes
Koop niet teveel postzegels, TNT verhoogt de tarieven per 01-01-2007... (1 zegel wordt 0,44 EUR)
Bert1
-
- 2196 messages
- 0 votes
Ik heb pas ook E4.20 betaald om een DVD vanuit Belgie naar Nederland te verzenden, dit viel toch wat tegen.
Volgende keer volg ik Speedy's raad.
JP
-
- 620 messages
- 262 votes
In DVD en VHS > Koop en ruil > Verzendkosten:
Ik ben vrij nieuw in deze sectie van dit forum en vroeg me het volgende af. Hoe verstuurt iedereen verkochte of geruilde dvd's en hoe ga je om met de verzendkosten? Heb je die inbegrepen bij de prijs of komen ze er als extra kosten voor de koper bij?
Dit omdat ik hier 5 dvd's tegen 2 van een ander heb geruild en zelf eigenlijk niet over de verzendkosten had nagedacht. Toen ik mijn 5 ging versturen moest ik echter 8 euro betalen (1,80 voor doosje, 6,20 voor verzending beneden de 10 kg). Geen probleem, die kosten betaal ik natuurlijk zelf maar de volgende keer zal ik niet meer zo snel op deze wijze verhandelen. Ik ontvang nu zelf 2 dvd's (1 waar ik erg enthousiast over ben, de ander is leuk meegenomen, een extraatje) maar voor 8 euro was ik al een heel eind gekomen in het aanschaffen ervan. En dan had ik mijn 5 dvd's kunnen houden...
Vroeg het me gewoon af, bedankt alvast...
grten
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Meestal geeft de verkoper al aan of het inclusief of exclusief is, of desnoods vraag je het bij onduidelijkheid. Dat lijkt mij logisch. Die 'rekenfout' die jij maakte, tja dat was inderdaad niet slim. Als dat de reden is om dit topic te open 
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
5 dvd's kun je trouwens ook (goedkoper) in 2 enveloppen versturen per gewone brievenbus post.
JP
-
- 620 messages
- 262 votes
Haha Neo, het was niet zozeer een rekenfout maar had niet verwacht dat de kosten boven de 5e zouden uitkomen.
Wat jij aangeeft Quentin is misschien wel zo, maar lijkt me niet echt bevorderlijk voor het goed aankomen van de dvd's. Misschien had ik de keus op welke wijze ze verstuurd moeten worden ook bij de koper moeten leggen...
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Ik bestel zo weleens via ebay cd's zonder jewelcase. Dan wordt ieder cd-tje met de hoes apart verpakt in een dun plastic mapje. Probleem bij een dvd is echter dat de hoes zelf groter is, maar dan alsnog is er heel handig kartonnen bescherm materiaal. Kan zo wat euro's schelen.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
De oplossing van Quentin is de beste.Waarom zouden twee pakjes niet even goed aankomen als één? Ik heb er nog geen problemen mee gehad en ik verstuur en ontvang zeer veel.
JP
-
- 620 messages
- 262 votes
Thanks, hou het in gedachten voor een eventuele volgende keer...
Fikret8
-
- 6169 messages
- 4233 votes
Ik haal altijd de bubbeltjefolie uit de enveloppen die ik zelf toegestuurd krijg. Zodra ik een dvd'tje moet verzenden doe ik er dan (om de bubbeltjesfolie) 2 A4'tjes omheen en plak of niet ik alle zijkanten vast. Scheelt elke keer de verpakkingskosten.. aangezien ik regelmatig dvd's zowel koop als verkoop, scheelt dat mij meteen een tientje per maand ipv elke keer zelf bubbeltjesenvelop aanschaffen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ik weet zeker dat er al een dergelijk topic is, maar kan m zo gauw niet vinden. Iemand anders die t wel weet? 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Had me ook misrekend vandaag 4 dvd's in een doos verstuurd voor €6,20 ipv 2 enveloppes voor ± € 3,50... 
JP
-
- 620 messages
- 262 votes
Had me ook misrekend vandaag 4 dvd's in een doos verstuurd voor €6,20 ipv 2 enveloppes voor ± € 3,50... 
Voor het frankeren betaal je toch al 6,20e? Of was het je eigen doos?
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Voor pakketten hebben wij in Vlaanderen een hele goeie formule: KILOPOST.
Per pakje :
Tot 2 kg € 4,30 1 binnenlandse Kilopostzegel
Tot 5 kg € 8,60 2 binnenlandse Kilopostzegels
Tot 10 kg € 12,90 3 binnenlandse Kilopostzegels
Tot 20 kg € 17,20 4 binnenlandse Kilopostzegels
Tot 30 kg € 21,50 5 binnenlandse Kilopostzegels
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
In DVD en VHS > Koop en ruil > Vraagje over verzenden DVD's:
Ik wil wat films kwijt, maar wat is de beste manier om die dingen te versturen? Via het postkantoor lijkt me? En wat ben je dan aan verzendkosten kwijt??
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
http://www.moviemeter.nl/forum/2/4380/
In dit topic staan (op de recentste pagina) een aantal tips/tarieven i.v.m. het verzenden van dvd's.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
In Filmdragers > Algemeen > Verzendingskosten:
Een vraagje. Als mensen uit Nederland naar mij een DVD versturen moeten zijn 1,76 euro verzendingskosten betalen. Nu, als ik (vanuit België) een DVD naar Nederland verstuur moet ik 2,40 euro verzendingskosten betalen. Kan iemand me uitleggen wat hiervoor de reden is? Iemand anders die hier ervaring mee heeft?
Vroeger postte ik DVD's met 4 postzegels van ca. 50 cent. Dat lukte perfect. Maar als ik de pakketjes door de postbediende laat wegen en frankeren valt dit altijd duurder uit. Erg bizar...
PS: Ergens op het forum stond al een topic met tarieven en dergelijke, maar heb het via de zoekfunctie niet kunnen terugvinden.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Bedankt voor link combi, dat was inderdaad het topic waarnaar ik op zoek was (mijn vraag mag dus verplaatst worden).
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Hmm, da's inderdaad een ander bedrag.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Wat kost het verzenden van een steelbook/tin case?
jaspertje3
-
- 578 messages
- 1466 votes
Leg em op de weegschaal en zie in welk gewicht hij valt op de site van TNT.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Waarschijnlijk gewoon hetzelfde als een DVD (1,76), tenzij het zwaarder wordt dan 250 gram (iets meer dan twee DVD's is dat), maar dat lijkt me sterk.
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
http://www.dpd.net/index.php?id=46432
6 euro in Nederland. Kijk of er zo´n punt in de buurt is.
Bart Simpson
-
- 2153 messages
- 0 votes
Ik post maar meteen hoe ik mijn dvd's verstuur:
Film - Alleen disc + inlay = €0,44
2 Films - Alleen discs & inlays = €0,88
1 Dvd - €1,32
2 Dvd's - €1,76
3 t/m 4 Dvd's - €2,20
Vanaf 5 Dvd's - €6,20
OF: