• 177.917 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.278 votes
Profile

Verwijderen van allerhande stickers van DVD-hoezen

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Heeft er iemand tips om ongewenste stickers (en evt lijmlagen) van dvd-hoezen te verwijderen?

Het gaat me dan vooral om stickers die op het papier zitten dat onder het plastic gaat. Sommige stickers zijn speciaal gemaakt zodat je ze er gemakkelijk af kunt trekken, maar ik heb pas enkele dvd's gekocht bij de videotheek die ging sluiten. Op die dvd's zitten dus allerlei stickers voor het scannen waar ik graag vanaf zou willen. Deze stickers zijn nogal hardnekkig, en ik vroeg me af of er handigheidjes zijn om dit te doen zonder het papier ernstig te beschadigen.

*Chrissie*

• 415 messages
  • 0 votes

Ik denk dat als je Terpetine gebruikt het papier beschadigt.....

as

• 3548 messages
  • 5932 votes

Ik brand het altijd een beetje bij met een aanstekker (niet te lang ) Soms lukt het, soms is het te hardnekkig.

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

Veel lijm van stickers is te verwijderen met nagellak-remover, maar ik ben er niet zeker van of het papier waar de lijm opzit daar tegenkan. Op kunstof werkt dat wel uitstekend.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Heb het nu met waterdamp (stoom) gedaan, dat ging nog wel aardig, maar als je niet heel voorzichtig bent met het wegpeuteren van de sticker heb je kans dat je ook de bovenste (verf?)laag van de hoes er af peutert.

In ieder geval beter dan zo'n gigantische sticker met streepjescode en als genre "actie" bij Ghost Dog.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Gewone stickers gaat goed, maar o wee als het van die papieren ondingen zijn.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Ja precies, het gaat hier om stickers van papier zonder enige vorm van plastificatie.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Met stoom gaat het, maar je moet dan weer goed opletten dat de hoes niet oververhit raakt.

Met nagellak-remover (of Disolvan) zou men het plastic ook kunnen beschadigen.

Wat ook gaat is met ether en een propje watten, maar dat ruikt niet al te fris... snuif, snuif... mmmmm...ether.

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

*Chrissie* wrote:

Ik denk dat als je Terpetine gebruikt het papier beschadigt.....

Daarom haal ik die er ook altijd uit.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

In extremis durft een haardroger ook wel eens werken.

Heb ooit een snapper gekocht die geseald was. Bij het openen had ik een stuk karton mee. Erg rot...

wo2-Freak

• 834 messages
  • 0 votes

wauw wat een vroege reacties P

Laatste reactie: 27 augustus 2006, nu 31 januarie 2008

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Gewone normale stickers gaan meestal wel..

Maar die ondingen krijg je er bijna niet af.. al paar x hoesje moeten vervangen..:S

wo2-Freak

• 834 messages
  • 0 votes

Tip: Laat ze er gewoon op of plak er een wit stikkertje over heen.

Probleem opgelost

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

LANG LEVE DE OUR FAVORITES, YOUR CHOICE STICKERS!!! tjonge, jonge

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Vind het ook nergens opslaan die stickers.. ze kunnen toch gewoon een papiertje in de hoes stoppen als ze het zograag willen.. :S

Die Hard,Willis

• 4005 messages
  • 1360 votes

Mescaline wrote:

Vind het ook nergens opslaan die stickers.. ze kunnen toch gewoon een papiertje in de hoes stoppen als ze het zograag willen.. :S

Inderdaad, ik heb al heel wat hoesjes moeten vervangen door die rotstickers!

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

We wisten allang al dat die films de favorites zijn van WB maar dan hoeven ze nog niet van die klotestickers op de hoezen te plakken. De hoes van Lethal Weapon is bij mij helemaal verrot erdoor. Of komt dat door de terpentine, waarmee ik die stickersporen moest verwijderen?

Als die stickers dan weer wat makkelijker te verwijderen zijn, dan is het een ander verhaal.

Die Hard,Willis

• 4005 messages
  • 1360 votes

sinterklaas wrote:

We wisten allang al dat die films de favorites zijn van WB maar dan hoeven ze nog niet van die klotestickers op de hoezen te plakken. De hoes van Lethal Weapon is bij mij helemaal verrot erdoor. Of komt dat door de terpentine, waarmee ik die stickersporen moest verwijderen?

Als die stickers dan weer wat makkelijker te verwijderen zijn, dan is het een ander verhaal.

Als ik jou was zou ik een nieuw hoesje kopen, dat doe ik ook vaker.

klute89

• 3649 messages
  • 0 votes

[permalink] geplaatst op 18 mei 2008, 21:23 uurLANG LEVE DE OUR FAVORITES, YOUR CHOICE STICKERS!!! tjonge, jonge

Heb precies het zelfde probleem met die stickers, rot dingen zijn het.

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Het ergste is nog wanneer ze zo'n plek op het plastic nalaten, bij Free record Shop is het het ergste daar plakken ze sommige dvd's er helemaal vol mee.

P8rb

• 10773 messages
  • 1820 votes

Bij Free Record Shop zitten er meestal een hoop stickers op inderdaad, soms ook van die vervelende stickers waar de helft van het papier blijft zitten als je het niet goed verwijderd.

Als je dvd's koopt bij Van Leest hier zijn ze zo netjes om de stickers er voor je af te halen bij afbetaling en dan zijn het ook nog van die stickers die niks achterlaten op de dvdhoes.

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Bij FRS vind ik het eerlijk gezegt best meevallen. Die stickervlekken zijn dan wel weer makkelijk weg te halen met een beetje terpentine maar eerlijk gezegt heb ik er nooit echt problemen mee gehad bij de FRS.

Die Hard,Willis wrote:

Als ik jou was zou ik een nieuw hoesje kopen, dat doe ik ook vaker.

Gooi je wel weer ff 7 euro weg voor alleen maar een hoesje.

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Enne weet je wat ik ook raar vond: Die gele stickers op Paramount dvd's waren eerder makkelijk te verwijderen (in de zomer toen die actie ofzoiets begon) maar tijdens de herfst was het een ramp om die dingen te verwijderen. Gelukkig is dat nu ook weg.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

wo2-Freak wrote:

Tip: Laat ze er gewoon op of plak er een wit stikkertje over heen.

Probleem opgelost

Denk niet dat je hem helemaal snapt vriend

interista2001

• 254 messages
  • 3866 votes

terpentine werkt altijd wel goed. maar vervelend is als de cover net een beetje uitsteekt en de sticker daar overheen zit. Zoals die mega stickers aan de bovenkant van de hoesjes va paramount die al genoemd werden.

Heb vorige x kunnen bijwerken met een zwarte stift, maar blijft toch zeer dvd onvriendelijk die stickers.

GinolaEHV

• 2127 messages
  • 2611 votes

Die 'Our favorites, your choice'-stickers zijn inderdaad erg irritant. Ik snap niet dat 'die mensen' niet begrijpen dat niemand op die ondingen zit te wachten.

Mijn Heat-frontje is helemaal naar de klote omdat ik dus veel te veel water had gebruikt... dat doe ik ook nooit meer.

Wat ik nu doe, is eerst het frontje (het papiertje) van de film eruit halen en dan kijken of ik de sticker er simpel af kan halen. Ik begin bovenop de dvd-hoes en haal dat eerst los. Daarna doortrekken naar de voor- en achterkant en hopen dat er geen witte stukjes blijven zitten...

Ik heb nu een aantal losse dvd-hoezen zonder iets erin... als het bovenstaande mislukt dan stop ik het dvd-papiertje en de dvd gewoon in een lege hoes.

Lui (crew films)

• 3490 messages
  • 11859 votes

our favorites stickers zijn vreselijk vervelend, de hele hoes gaat er van plakken als je ze EINDELIJK hebt kunnen verwijderen, snap niet dat ze die erop plakken. een kaartje erin doen kan toch ook?

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Ik gebruik ALTIJD wasbenzine. Beschadigt niks en doet wonderen.

Lui (crew films)

• 3490 messages
  • 11859 votes

bedankt voor de tip, zal het eens proberen

De Mees

• 558 messages
  • 64 votes

Net Fatal Atraction gekocht. De stickers worden nog groter en waar zitten ze, "stars for sale sticker" aan de korte zijde boven van de front tot de back als dat ding verwijderd en je hebt pech dat de cover niet bedekt wordt door plastic dan is die goed verpest.

Bedankt Paramount.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.