- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Algemeen
- Extra's op dvd
Extra's op dvd
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Zit nog steeds te wachten op een dvd waarop
''Maar liefst 20 uur extra's!'' staan en dan blijkt dat ze de film op 10 manieren hebben gemonteerd 
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
DVD's met zoveel extra's is gewoon teveel van het goede.. Pirates Of The Carribean heeft toch 10 uur extra's..? Leuk voor de fans, maar dat is gewoon zo ongelooflijk veel voor de doorsnee kijker..
RWL
-
- 872 messages
- 832 votes
Teveel van het goede?! dat kan toch niet joh, wat extra's op een DVD betreft.
Je HOEFT het niet te zien hoor. Je kunt ook gewoon de film kijken en die extra's lekker laten voor wat ze zijn. En voor mensen die meer van een film willen weten of gewoon zoveel mogelijk van een bepaalde film willen zien, zijn de extra's op een DVD ideaal.
Van mij mogen er van elke film een hele zooi extra's op, heerlijk om te zien altijd! (wel bewegende beelden als het even kan, production notes bv kan ik niet zoveel mee eigenlijk).
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Wat dacht je van extra's naast DVD..? Zoals een boekje (handig voor production notes), een beeldje, dat soort dingen.. De DVD's van James Bond hebben allemaal een 8-pagina boekje met enkele making of dingen.. Dat mogen ze van mij wat vaker bij DVD's doen..
RWL
-
- 872 messages
- 832 votes
Vind ik persoonlijk niet zoveel aan. Wat ik de leukste extra's vind zijn: bloopers/outtakes, deleted scenes, interviews/making ofs, special effects info, feature length commentary. En anatomy of a scene (zit maar bij een enkele film/DVD) vind ik altijd erg, erg leuk.
Een boekje ofzo, spreekt mij absoluut niet aan. Daar kijk ik meestal 1x naar en verder nooit meer. Extra's die ik opsomde kan ik zeer vaak kijken, zonder ze vervelend te vinden.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Bloopers komen volgens mij maar weinig voor op DVD's, terwijl dat juist zo leuk is..
flipsen
-
- 1696 messages
- 482 votes
. Wat ik de leukste extra's vind zijn: bloopers/outtakes, deleted scenes, interviews/making ofs, special effects info, feature length commentary. En anatomy of a scene (zit maar bij een enkele film/DVD) vind ik altijd erg, erg leuk.
Je hebt geen enkel type extra overgeslagen volgens mij! 
Ik loop niet zo warm voor extra's eigenlijk, soms doet het zelfs afbreuk aan een film. Bijvoorbeeld feature length commentary, dan denk ik altijd, ik wil de film zien en HOREN!
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Veel wat onbekendere B-films op DVD hebben meestal geen extra's, dus vullen ze de DVD op met een trailer.. De DVD van Titanic heeft dat ook o.a..
Nick Kang
-
- 973 messages
- 488 votes
Veel wat onbekendere B-films op DVD hebben meestal geen extra's, dus vullen ze de DVD op met een trailer.. De DVD van Titanic heeft dat ook o.a..
AJ
-
- 17 messages
- 119 votes
Daar de dvd's in mijn ogen best goedkoper mogen,mogen ze van mij 2 versies van een film uitgeven.
a: De kale versie met alleen de film
b: De versie met de film en de extra's.
Dan kan de kale versie tenminste een stuk goedkoper
Ik ga dan het liefst voor de versie in:

Deze heeft in de meeste gevallen de beste kwaliteit beeld en geluid, maar zonder de onzinnige extra's die ik toch nooit bekijk.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Ik hou wel van de extra's op een dvd. Zoals interviews, bloopers, de making of.. Als het mogelijk is, koop of huur ik films die een beetje extra's hebben. Zo kom ik meer te weten over acteurs/crew.
Het is wel zo belangrijk dat ik een dvd eigenlijk uitsluitend op de extra's neem, omdat ik meer wil weten over hoe de draaidagen enzo waren.
Maar daarvan afgezien, bij hoge uitzondering kijk ik de extra's, ze moeten me wel boeien natuurlijk. 
Ik spreek mezelf niet tegen... 
SuperSideSwipe
-
- 4464 messages
- 2890 votes
Ik kijk denk ik gemiddeld van de 100 dvd's met extra's op het schijfje wellicht bij 1'tje iets. Het moet dan echt een film zijn die me uitermate heeft weten te boeien. En zo vaak komt dat niet voor. Laatste keer was geloof ik bij Legends of the Fall omdat er deleted scenes als extra op het schijfje stonden.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Waar ik me echt ontzettend aan stoor is dat ze op 99 van de 100 DVD's niet de lengteduur van de extra's zetten, zowel op het doosje als in het menu zelf. Als ik iets wil ga kijken, dan wil ik er tijd en moeite voor reserveren, dus wil ik ook graag weten hoelang een extra duurt. Opzoeken op internet is de oplossing, maar bij veel films lukt dat niet.
Waarom doet met dit? Wat ik denk is dat het een marketingmiddel is om de consument niet teveel over de extra's te vertellen zodat door onbewuste nieuwsgierigheid de kans op aanschaf groter wordt. Iemand anders die er meer vanaf weet?
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Opzoeken op internet is de oplossing, maar bij veel films lukt dat niet.
Maar met de afstandsbediening van je DVD-speler kan je toch perfect zien hoelang de film of eender welke extra's duren?
Als je bijvoorbeeld bij je extra's niet vertoonde scène's hebt kan je toch van elke scène apart zien hoe lang hij duurt?
Moet je daarvoor je tijd verspillen met opzoeken... 
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Ooh, dat heb ik nooit geweten. Heeft elke DVD-speler dat? Zoja, dan zal ik 's uitboten hoe dat moet.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Natuurlijk heeft elke DVD-speler dat. Als hij speelt, druk eens op het knopje 'info'... 
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Ik vind dat rvc enorme slechte dvd's uitbrengt. Het menu ziet er vaak amateuristisch uit en van de extra's maken ze helamaal een bende. Neem nou de dvd van scream 3. Staat er "Out takes scream 1 & 2" Dat zijn dan alleen maar deleted scenes van deel 2. Dan "Outakes scream 2" en dan krijg je bloopers van deel 1. Ik vind het maar raar.
Ravenstein
-
- 1524 messages
- 518 votes
Voor mij zijn extra's leuk om in de vlucht even te bekijken, meer niet.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Tenzij ze echt een meerwaarde geven aan de film boeien ze me niet teveel eerlijk gezegd. Galleries, trailers en van die 2-minuten interviews met de regisseur, etc. vind ik overbodig.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ik vraag me soms af of andere bezitters van een grote collectie dvd's ook wel eens naar de extra's kijken op de dvd's. Kopen ze enkel de dvd's voor de film of zijn ze ook geïnteresseerd in de achterliggende informatie (making of, commentaar van de regisseur, videoclips, interviews, ...)
Ik heb zelf ook een uitgebreide collectie en daar zitten uiteraard ook veel extra's bij. Eerst bekijk ik uiteraard de film zelf. Dan wil ik wel eens kijken naar de making of bij sommige films. Interviews is al iets minder. Een making of laat meer zien (tijdsgeest, maken van decorstukken, kleine weetjes, achterliggende info, ...)
Bij oa de James Bond dvd's staat er telkens een reportage over de film. Wel interessant om te weten hoe ze toen acteurs selecteerden, inspeelden op actualiteit, gebeurtenissen op de set, stunts, ...
Sinds kort zie ik wel eens een film met de commentaar van de regisseur. Brother Bear (commentaar van de 2 elanden) en Zaak Alzheimer (commentaar van Eric van Looy en Koen de Bouw). Ze geven heel de film commentaar met weetjes en uitleg bij het verfilmen ervan. Vooral die 2 elanden, maar ook Eric van Looy en Koen de Bouw doen dat op en half serieuze, half komische manier. Bij de Zaak Alzheimer is het vooral interessant om te weten waar alles gefilmd is omdat de film bij ons in Antwerpen gefilmd is.
Zijn er nog mensen die wel eens een film met commentaar bekijken?
blabla
-
- 2070 messages
- 5242 votes
Zijn er nog mensen die wel eens een film met commentaar bekijken?
Ja regelmatig, geeft meestal een aardig inzicht in wat de regiseur drijft tijdens het filmen en je krijgt ook vaak allerlei trivia to horen rond de film wat ook altijd leuk is.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Welke films zijn zeker de moeite om eens met commentaar te bekijken?
Ik kan me voorstellen dat de commentaar bij de ene film al wat beter/leuker/informatiever is dan bij andere...
blabla
-
- 2070 messages
- 5242 votes
John Carpenter, Alex Cox en Tim Burton geven leuke commentaren, John Franheimer is ook heel leuk en informatief.
Films waarbij de commentaren zeker de moeite waard zijn, zijn die van John Carpenter.
[edit]
Zou bijna nog Terry Gilliam vergeten, geweldige commentaren.
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Audiocommentaar luister ik enkel als ik niet weet wat doen op een avond of zo
. Ik vind het vooral schitterend als er korte filmpjes of zo bij een dvd zitten, maar dat gebeurt veel te weinig. Bijvoorbeeld bij de dvd van Aaltra, daar staan zelf filmpjes op die helemaal niks met de film of de makers te maken hebben maar toevallig ook in Finland zijn gedraaid. Of de reclamefilmpjes op de dvd van Riget waarin een van de personages meedoet maar die helemaal niet door Lars von Trier gemaakt zijn. Maar liefst natuurlijk kortfilms van de regisseur, zoals bij Tim Burton.
Making of of een promofilmpje is wel leuk om te zien, maar niet meer dan een keer dus dat vind ik niet echt een toegevoegde waarde. Hoewel ik het wel teleurstellend vind dat bij de dvd-boxen van Heimat bijvoorbeeld niks extra zit (een volledige audiocommentaar van 50 uur bijvoorbeeld
).