Criterion
de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes
Criterion Blu-rays are 50% at Barnes and Noble
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
MULHOLLAND DR.!!!!!!!!!!!!!!!! Holy shit!!! 
de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes
Sean Baker's DVD Picks - The Criterion Collection
Wat een aasgier die vent. Heeft niks te melden over film in de breedste zin des woords.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Ben ik het absoluut niet met je eens. Zie vooral veel filmliefde. 
de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes
Veel filmliefde vast, maar geen mooie anekdotes a la een Billy.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Wat gaat Criterion ons in 2016 voor serveren? Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb, The New World, Im Lauf der Zeit, El Ángel Exterminador, L'Enfant, Chimes at Midnight, Ikarie XB-1, McCabe & Mrs. Miller, The Manchurian Candidate en Lone Wolf And Cub vermoed ik.
de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes
McCabe & Mrs. Miller, geweldige aanwinst voor de catalogus. Mijn favoriete onconventionele western. Dvd is ook verre van zuiver, dus top!
JT Chinaski
-
- 94 messages
- 107 votes
The Manchurian Candidate is al aangekondigd. McCabe & Mrs. Miller zou geweldig zijn.
de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes
Asif Kapadia's DVD Picks - YouTube
Kapadia's picks:
SIMON OF THE DESERT, dir. Luis Buñuel
BLIND CHANCE, dir. Krzystof Kieslowski
IN THE MOOD FOR LOVE, dir. Wong Kar-Wai
SALÒ, OR THE 120 DAYS OF SODOOM, dir. Pier Paolo Pasolini
DON'T LOOK NOW, dir. Nicolas Roeg
FLOATING WEEDS, dir. Yasujiro Ozu
THE VANISHING, dir. George Sluizer
DO THE RIGHT THING, dir. Spike Lee
INVESTIGATION OF A CITIZEN ABOVE SUSPICION, dir. Elio Petri
CODE UNKNOWN, dir. Michael Haneke
THREE OUTLAW SAMURAI, dir. Hideo Gosha
YI YI, dir. Edward Yang
THE SAMURAI TRILOGY, dir. Hiroshi Inagaki
KES, dir. Ken Loach
GOMORRAH, dir. Matteo Garrone
de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes
Hij pakte Spoorloos ! Ook nog een paar mooie teksten over Sluizer's parel. Nice.
de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes
de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes
The Criterion Collection has revealed that it will begin releasing its titles in the United Kingdom. The first batch of titles will arrive on the market on April 18.
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Dat gerucht ging al enige tijd. Opvallende stap.
Is toch een tendens van een krimpende markt. Ook Criterion heeft last van dalende verkopen. Arrow heeft de omgekeerde beweging al gemaakt. Al zou het weleens negatieve gevolgen kunnen hebben voor een UK-distributeurs. Criterion is een stuk rijker en het zal voor Eureka, Artificial Eye, Arrow en anderen misschien een stuk lastiger worden om rechten voor titels te krijgen die goed genoeg verkopen.
edit: Ik lees trouwens al dat Criterion Eureka overboden heeft bij een aantal verlengingen. Dat betekent dat bepaalde titels bij Eureka OOP gaan en bij Criterion gaan verschijnen. Dat is nou niet iets waar ik op zit te wachten eigenlijk. Zeker niet vanwege de aanzienlijk hogere prijzen die Criterion lijkt te gaan vragen.
Ben benieuwd of Criterion nu ook films tegelijk gaat releasen aan beide kanten van de oceaan, of bepaalde titels alleen in de UK.
de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes
Opmerkelijk als ze aan expansie doen als het niet goed gaat met het bedrijf, meestal is het andersom! Arrow zal weinig last van ze hebben mijns inziens (focus ligt op cult). BFI en Eureka daarentegen zullen een nieuwe SWOT analyse moeten maken. 
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Zo gek is dat niet. Een grotere afzetmarkt zoeken, dat doen zoveel bedrijven voor wie het op de thuismarkt minder gaat. Criterion geeft de verkoopcijfers niet prijs, maar het is min of meer een publiek geheim dat die de afgelopen jaren ook gedaald zijn (zoals voor zeker 95% van alle distributeurs).
En Arrow heeft onder hun Academy-vlag zat wat Criterion ook graag zou willen hoor. Niet alles natuurlijk, maar dat is bij BFI ook zeker niet zo.
De prijsstelling lijkt maar liefst 27,99 pond te worden trouwens. Dat is twee keer zoveel als Eureka voor nieuwe releases vraagt. edit: Ik zie nu prijzen rond de 24 pond voor voorbestellingen.
Ik juich een Britse Criterion natuurlijk alleen maar toe als het ervoor gaat zorgen dat er meer fantastische films verschijnen bij labels die hun best doen. Ik zou het ook geweldig vinden als hierdoor de soms wat al te riscoloze keuze de laatste jaren bij Eureka doorbroken wordt. Maar ik ben ook een beetje bang dat een nieuwe grote speler die ook een stuk van een beperkte markt wil hebben ook weleens mindere gevolgen kan hebben. Maar laten we het beste hopen.
de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes
Vanuit economische theorieën redenerend ongebruikelijk (beter woord) bedoel ik dan. Begrijp me niet verkeerd ik hoop dat die gasten een grote slag slaan en alle verzamelaars en échte liefhebbers wereldwijd nog jaren kunnen blijven bedienen. Ik walg van Spotify, Netflix en al die shit. Kunst stream je niet.
de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes
En Arrow heeft onder hun Academy-vlag zat wat Criterion ook graag zou willen hoor. Niet alles natuurlijk, maar dat is bij BFI ook zeker niet zo..
De noemenswaardige Academy titels die Criterion niet in de catalogus heeft zijn op 1 hand te tellen volgens mij.. Nuovo Cinema Paradiso is er een van.
De prijsstelling lijkt maar liefst 27,99 pond te worden trouwens. Dat is twee keer zoveel als Eureka voor nieuwe releases vraagt. edit: Ik zie nu prijzen rond de 24 pond voor voorbestellingen.
Klopt. Rocco e i Suoi Fratelli was laatst £11 excl. Als die prijzen die je noemt doorgezet worden zou dat veel en veel te duur zijn! Dan blijf ik wel lekker overseas importeren uit de US voor €28
-
- 22403 messages
- 5070 votes
De noemenswaardige Academy titels die Criterion niet in de catalogus heeft zijn op 1 hand te tellen volgens mij.. Nuovo Cinema Paradiso is er een van.
Voor die US-titels willen ze dus de rechten voor de UK hebben. Dat bedoel ik nou net.
de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes
Een voorbeeld, dat ik het beter begrijp.., Eureka heeft The Friends of Eddie Coyle in de catalogus, evenals Criterion dit heeft in de US; denk jij dat Criterion gaat proberen om hun versie ook in de UK te verkopen?
Ik denk namelijk dat ze alleen titels gaan uitbrengen op BR die nog niet beschikbaar zijn; zoals de eerste aankondiging:
1. Speedy
2. It Happened One Night
3. Grey Gardens
4. Macbeth
5. Tootsie
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Dat verwacht ik niet. Zoals ik al zei:
Rechten worden meestal door labels voor vijf jaar vastgelegd. Soms korter, soms langer. Daarna beginnen de onderhandelingen opnieuw of laat een label de rechten verlopen en gaat een DVD of Blu Ray out of print. Verlengen doe je bij titels die blijven verkopen en die je dus in je collectie wil houden. Blijkbaar zit Criterion nu ook al achter eerdere Eureka-releases aan. En dat zullen dan vaak de titels zijn die tot de betere verkopende horen bij dat soort labels. Dus dat staat Arrow wellicht ook te wachten bij titels waarvoor zij de rechten willen verlengen.
de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes
de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes
de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes