Criterion
Onderhond
-
- 87585 messages
- 12834 votes
Zit in hetzelfde schuitje als Goto. Waarschijnlijk zal Schizopolis mijn enige Criterion release worden, als er tussen nu en aanschaf geen goedkopere versie op de markt komt.
Verder erg weinig titels die mij aanspreken.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Ikzelf heb enkel "Les Yeux Sans Visage" denk ik.
niethie
-
- 7319 messages
- 7239 votes
Hoe zit dat nou met REBECCA (1940) en NOTORIOUS (1946)?
Die worden gewoon niet meer bijgemaakt? Wat is de reden?
Die worden bijde niet meer gemaakt, zag laats wel notorious bij rodisc staan in de oop uitgave vrogen ze 60 euro voor oplichters 
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Die worden bijde niet meer gemaakt, zag laats wel notorious bij rodisc staan in de oop uitgave vrogen ze 60 euro voor oplichters 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Rebecca voor meer...
Ik heb ze allebei 
Zal binnenkort een lijstje maken.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik ben overigens van mening dat Criterion z'n mission statement verlochend. Ze beweren immers films in hun highest technical quality uit te brengen en dat is tegenwoordig blue ray. Tijd om over te stappen vind ik.....
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Ik ben overigens van mening dat Criterion z'n mission statement verlochend. Ze beweren immers films in hun highest technical quality uit te brengen en dat is tegenwoordig blue ray. Tijd om over te stappen vind ik.....
Mijn DVD speler is ook 1080P- HDMI en speelt veel Blu-rays weg.
Transfer-kwaliteit is het criterium (sorry voor de woordspeling).
(En dan is er ook nog HD-DVD.)
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
"May 2008 Criterions announced"
- The Lovers aka Les Amants (Louis Malle, 1958)
- The Fire Within aka Le Feu follet (Louis Malle, 1963)
- The Thief of Bagdad 2-disc set - (Ludwig Berger, Michael Powell, & Tim Whelan,1940)
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Mijn DVD speler is ook 1080P- HDMI en speelt veel Blu-rays weg.
Transfer-kwaliteit is het criterium (sorry voor de woordspeling).
(En dan is er ook nog HD-DVD.)
Er WAS HD DVD en dvd is simpelweg niet de "highest technical quality". Ik geloof ook niet dat je dvd speler ge-upscaled of niet BR wegspeelt. Of er is iets mis met je instellingen...
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ze hebben bij Criterion eigenlijk al een kleine doelgroep. Als ze nog louter Blue Ray zouden verkopen zou de groep nog kleiner worden en zouden ze wellicht geen winst meer maken.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik zeg ook niet dat ze geen dvd meer zouden moeten uitbrengen, maar het is wel tijd voor de eerste BR uitgave.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Ze hebben bij Criterion eigenlijk al een kleine doelgroep. Als ze nog louter Blue Ray zouden verkopen zou de groep nog kleiner worden en zouden ze wellicht geen winst meer maken.
Criterion-prijzen variën gelukkig ook wat; de op handen zijnde release van neo-Noir topper "Blast of Silence", die slechts ca. 70 minuten duurt, gaat rond de € 13,75 kosten.
Jammer, dat er by the way geen filmcommentaar op staat met regiseur Allen Baron (70), zoals op de R-0 release.
rubenn
-
- 51 messages
- 10 votes
Ik wil mijn eerste Criterions kopen.
La Grande Illusion + La Règle du jeu
(mijn thesis over geschreven)
Waar kan ik best (=goedkoopst) terecht?
- Verscheept CD WOW echt gratis worldwide? (maar daar hebben ze de criterionversie van Grande Illusion dan weer niet; een gewone special edition)
- Verscheept DeepDiscount naar België?
- DVD Pacific heeft ze ook allebei.
- DVD Planet lijkt me maar rommelig?
- En wat met Amazon.com, daar hoor ik weinig van? duur in vergelijking met die andere sites?
- PlayUSA zegt: free delivery on all items maar ook naar België? Ik kan die verzendkosten niet vinden?
- En waar loop je risicio voor extra douanekosten?
Ik raak er niet meer aan uit.
Wat is jullie advies? Het gaat hem vooral om de goedkoopste verzendkosten die het verschil zullen maken denk ik, prijzen per dvd verschillen niet zo sterk. Ik wil de beste koop doen...
bedankt
Bas17
-
- 986 messages
- 1010 votes
-CD WOW is een goede winkel ervoor. Ik heb er negatieve verhalen over gehoord, maar zelf nooit ervaren. Enige wat soms onduidelijk is, is of iets nu op voorraad is of niet.
-En ze verschepen gratis wereldwijd inderdaad. Amazon rekent wel verzendkosten, wat het vaak wat duurder maakt.
-PlayUSA verzendt ook gratis, ook zeer tevreden over.
-Risico douanekosten is er, maar zeer klein, heb vele bestellingen gedaan uit het buitenland, maar nog nooit zijn er douanekosten bijgekomen.
stephan73
-
- 6269 messages
- 14439 votes
Ik gebruik voor criterion DVDs bijna altijd DVDplanet.. Zelfs met verzendkosten zijn die het goedkoopst. Ook Criteriondvd.com schijnt goed te zijn (daar kan zelfs met paypal worden betaalt), maar daar heb ik vooralsnog geen ervaring mee (ze hebben de Criterion versie van L'Avventura pas opgestuurd, dus wie weet...)
rubenn
-
- 51 messages
- 10 votes
bedankt
ze zijn besteld bij PlayUSA
€24 per dvd (all-in)
kon daar gebruik maken van mij bestaande Play.com-account
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5066 votes
Criterion begint vanaf oktober met het releasen van Blu Ray-titels. De volgende titels zijn in voorbereiding:
The Third Man
Bottle Rocket
Chungking Express
The Man Who Fell to Earth
The Last Emperor
El Norte
The 400 Blows
Gimme Shelter
The Complete Monterey Pop
Contempt
Walkabout
For All Mankind
The Wages of Fear
MXO
-
- 1449 messages
- 532 votes
Blijven ze nog wel dvd's uitbrengen starbright boy? Het is natuurlijk een logische stap omdat criterion kiest voor de beste kwaliteit. Ik ben benieuwd welke vooruitgang geboekt zal worden.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5066 votes
Ze blijven natuurlijk gewoon DVD's uitbrengen. Pas als Blu Ray gewone DVD gaat overvleugelen (als dat überhapt gaat gebeuren) zullen ze daar misschien mee stoppen.
Grindhouse
-
- 828 messages
- 1686 votes
Ik gebruik voor criterion DVDs bijna altijd DVDplanet.. Zelfs met verzendkosten zijn die het goedkoopst. Ook Criteriondvd.com schijnt goed te zijn (daar kan zelfs met paypal worden betaalt), maar daar heb ik vooralsnog geen ervaring mee (ze hebben de Criterion versie van L'Avventura pas opgestuurd, dus wie weet...)
DVD Planet zou ik juist erg afraden. Ik heb daar een keer iets besteld, en ik kreeg gelijk een hoop douane kosten. Op verschillende fora heb ik gelezen dat je daar bij DVD Planet vaak mee te maken krijgt. DVD Pacific is wat Criterions betreft een klein beetje duurder, maar als je voor Swedish Mail kiest krijg je nooit douane kosten.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Maar duurt soms wel heel lang voor je het hebt
Grindhouse
-
- 828 messages
- 1686 votes
Ik heb met Swedish Post standard mail nooit langer dan 2 weken moeten wachten op een pakketje. Dan duurt het langer als ie eerst nog 3 weken bij de douane ligt.
streeter
-
- 1436 messages
- 6799 votes
Dat is goed nieuws over de Blu-Rays... ik kan niet wachten!
Wat ook goed nieuws is is dat de prijzen hetzelfde zullen zijn als de DVDs, als ik het goed begrijp.
stephan73
-
- 6269 messages
- 14439 votes
DVD Planet zou ik juist erg afraden. Ik heb daar een keer iets besteld, en ik kreeg gelijk een hoop douane kosten. Op verschillende fora heb ik gelezen dat je daar bij DVD Planet vaak mee te maken krijgt. DVD Pacific is wat Criterions betreft een klein beetje duurder, maar als je voor Swedish Mail kiest krijg je nooit douane kosten.
Nog nooit problemen gehad met DVD planet, maar ja.. ik bestel dan ook niet ontiegelijk veel Criterions!
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Criterion begint vanaf oktober met het releasen van Blu Ray-titels. De volgende titels zijn in voorbereiding:
The Man Who Fell to Earth
The Wages of Fear

Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
quote:
Criterion's first line of Blu-ray DVDs announced (October 08'):
The Third Man,
Bottle Rocket,
Chungking Express,
The Man Who Fell to Earth,
The Last Emperor,
El Norte,
The 400 Blows,
Gimme Shelter,
The Complete Monterey Pop,
Contempt, Walkabout,
For All Mankind,
The Wages of Fear.
Grindhouse
-
- 828 messages
- 1686 votes
Nog nooit problemen gehad met DVD planet, maar ja.. ik bestel dan ook niet ontiegelijk veel Criterions!
Als je steeds 1 criterion per keer besteld, en verder niets, zul je inderdaad niet snel met de douane te maken krijgen. Maar dan betaal je weer onnodig veel verzendkosten.
King Ralph
-
- 83 messages
- 909 votes
Spinenummers die ik bezit :
1. 2. 6. 13. 14. 15. 16. 20. 21. 34. 36. 44. 51. 55. 65. 70. 75. 78. 83. 89. 95. 96. 97. 98. 99. 100. 101. 103. 105. 110. 111. 114. 118. 135. 136. 137. 138. 141. 146. 151. 152. 157. 159. 161. 164. 170. 174. 177. 179. 180. 181. 182. 183. 184. 189. 190. 191. 214. 216. 217. 219. 222. 273. 282. 283. 284. 285. 297. 300. 301. 303. 304. 306. 308. 309. 312. 314. 315. 316. 317. 318. 319. 320. 321. 323. 332. 341. 357. 383. 396. 405. 409
niethie
-
- 7319 messages
- 7239 votes
Ik heb er maar eentje, Chasing Amy (nog niet eens zo'n speciale film).
Plus nog eens vier laserdiscs,
- The Killer (drie disc special edition)
- Supercop
- Crash
- Dead Ringers
Waarvan vooral die eerste schitterend is al is het alleen maar om naar te kijken.