• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.914 votes
Profile

Criterion

flipsyde

• 858 messages
  • 1712 votes

Inderdaad, vooral het lijstje van Adam Yauch is leuk om te lezen!

starbright boy (moderator films)

• 22398 messages
  • 5070 votes

Criterion komt met een 25-disc Zatoichi boxset.

Zatoichi: The Blind Swordsman - The Criterion Collection

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Merkwaardig. De bestaande Zatoichi films (groot deel is wel OOP - dat wel) hebben al een uitstekende kwaliteit. Wel komt Episode #14, Zatoichi's Pilgrimage, dus voor het eerst beschikbaar in een legale versie, maar dan ontbreekt weer het 26e (en slot-) deel: Zatôichi (1989). Er zijn talloze Japanse film-reeksen die eindelijk eens een fatsoenlijke release zouden verdienen, Red Peony Gambler bijvoorbeeld.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Is de Eclipse serie gestopt trouwens? Ik volg het forum niet zo en merk dat het na deel 40 al een tijdje stil is.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Wel iets om hier te vermelden. Ziet er echt niet goed uit:

http://i.imgur.com/RnULqgi.jpg

Heb mijn BR's gecheckt en daar is tot op heden nog niets op te zien. Hopelijk blijft dat ook zo.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

zoietsalsblauw

• 9 messages
  • 12 votes

Dag medefilmliefhebbers,

Wat is de beste manier om in Nederland Criterion-releases te verkrijgen? En ik neem aan dat hun releases niet inclusief Nederlandse subtitles verkrijgbaar zijn..

Alvast bedankt!

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Met het verdwijnen van de speciaalzaken als Boudisque is dat niet eenvoudig meer als je ze 'fysiek' wil kopen. Ik denk dat alleen bij Concerto in Amsterdam nog wel enkele titels zal hebben. Nadeel van Concerto (en ook van Boudisque) is dat de Criterion titels die toch al niet goedkoop zijn er nogal prijzig zijn. Ik vermoed wel tegen/rond de 40 euro. Fame had ze vroeger ook, maar volgens mij niet meer.

Dus als ik ze koop (eigenlijk ook maar zelden) doet dat zonder uitzondering via eBay. Dat is meestal de goedkoopste optie (goedkoper dan amazon). De overige Amerikaanse webwinkels heb ik al een tijd niet geprobeerd (geen idee hoe het daarmee staat).

De uitgaven zelf zijn perfect met veel extra's en zo. Let wel op dat er tegenwoordig bijna alleen maar dubbele uitgaven zijn met DVD en BR. De Dvd's zijn zonder uitzondering Regio 1 en de BR's Regio A. Ze hebben vaak wel Engelse ondertiteling, andere talen weet ik eigenlijk zo niet. Volgens mij nooit iets anders dan Engels.

zoietsalsblauw

• 9 messages
  • 12 votes

Dank je wel voor de info, Mochizuki. Ik heb geen ervaring met bestellen bij buitenlandse sites, dus moet even uitzoeken hoe dat werkt. En anders houdt het gewoon op. Bij eBay kun je uitsluitend met creditcard aankopen doen? Evenals bij Amazon? Bol.com biedt helaas geen Criterion-titels aan. Helaas.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

het zou kunnen zijn dat via de site van Platomania (waartoe Concerto behoort) wellicht ook binnen Nederland besteld kan worden. Wordt gratis verzonden boven 25 Euro. Geen idee hoe duur het wordt, maar als het om één specifieke titel gaat wellicht te overwegen.

zoietsalsblauw

• 9 messages
  • 12 votes

Bedankt voor de tip! Ik ga het bekijken. Dank! Welke Criterion-titels behoren tot jouw favorieten?

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

- een Paypal account kan je ook zonder creditcard aanmaken en dit is de meest gebruikte manier om te betalen op eBay

- het britse Masters of Cinema heeft een met Criterion vergelijkbare catalogus en is minstens even sterk wat betreft extra's en begeleidende boekjes. Daar komt bij dat ze ook nog eens wat betaalbaarder zijn (en pakketjes via de UK hebben minder last van invoerrechten dan uit de US)

- wat betreft meer cult achtige titels als Brazil en Videodrome is er nog een ander brits label dat Criterion nadoet, namelijk Arrow... en dan is er ook nog de BFI die in het Criterion vaarwater zit, maar niet altijd evenveel doet qua extra's... het devies is dus, staar je niet blind op het label en vergelijk!

- Heb best veel Criterion in huis. In eerste instantie zijn het uiteraard de films zelf die je moeten interesseren, dus er iets uit selecteren voor tips is lastig. Ben wel érg blij met mijn boxjes van de von Sternberg silents en de Rossellini films met Bergman.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Voor wat betreft de Masters of Cinema en Arrow uitgaven. In Amsterdam is nog wel een winkel in de Haarlemmerstraat, Silver Screen, die veel van deze Eureka! en andere uitgaven verkoopt. Hij verkoopt alleen R2, dus geen Criterion. Maar als je eens ouderwets wilt snuffelen is dat zeker een interessant adres.

zoietsalsblauw

• 9 messages
  • 12 votes

Ook Beavis bedankt voor de nuttige info! Hoe heb jij je Criterion-titels bemachtigd? Toch uit de US laten invliegen? Ik ga ook Masters of Cinema, Arrow en BFI eens raadplegen. Dank! Mochizuki, ik ga er niet speciaal voor naar Amsterdam. Misschien eens kijken of er in Den Haag een retailer te vinden is.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

ikzelf vooral via Amazon; via de US versie of via aangesloten verkopers in de UK

nog een via-via berichtje van een ex-MM-aar:

Criterions zijn ook goed via www.wowhd.nl te bestellen.

zoietsalsblauw

• 9 messages
  • 12 votes

Ah, geweldige tip! Bedankt, jij en de anonieme ex-MM-aar! Daar ga ik morgen eens verder snuffelen! Thanks!

zoietsalsblauw

• 9 messages
  • 12 votes

Btw, niets voor jezelf om in het vervolg via www.wowhd.nl je Criterions te bestellen?

zoietsalsblauw

• 9 messages
  • 12 votes

Domme vraag wellicht, maar gezien Criterions Regio 1 en Regio A zijn, gebruiken jullie een aparte speler? Ik kan in de handleiding van mijn BR-speler niets over de diverse regio's terugvinden..

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

zoietsalsblauw wrote:

Domme vraag wellicht, maar gezien Criterions Regio 1 en Regio A zijn, gebruiken jullie een aparte speler? Ik kan in de handleiding van mijn BR-speler niets over de diverse regio's terugvinden..

Regiovrij! Tig keuze, o.a.: Stegen Electronics - Stegen Electronics

de grunt

• 4336 messages
  • 1576 votes

"Do you like westerns?"

Heerlijk.

de grunt

• 4336 messages
  • 1576 votes

Thanks Dogie! Ziet er interessant uit, bijgeschreven op het lijstje. Ik zie overigens ook erg uit naar: "Forty Guns" | Masters of Cinema | Blu-ray. Heb 'm al in de pre-order. Groot Fuller fan

Thanks, Dogie!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.