- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Titels
- Nederlandse films/series op dvd
Nederlandse films/series op dvd
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Weer die gare oude 4:3 scan?
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Is trouwens bekend uit welke films de Adriaan Ditvoorst Collectie bestaat ?
Volgens Zine alleen zijn 7 films:
Witte waan, De (1984)
Mantel der Liefde, De (1978)
Flanagan (1975)
Blinde Fotograaf, De (1973)
Antenna (1969)
Paranoia (1967)
Ik kom wat later naar Madra (1965)
En helaas dus niet de docu De Domeinen Ditvoorst van Thom Hoffman.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Jammer, bedankt voor de info Quido. In ieder geval goed nieuws dat ie Uberhaupt komt.
starbright boy (moderator films)
-
- 22398 messages
- 5070 votes
Spoorloos verschijnt nu toch op een ander label? Of vergis ik me? Misschien toch een nieuwe DVD?
Anders is er voor de liefhebber ook nog de regio 1.
starbright boy (moderator films)
-
- 22398 messages
- 5070 votes
12 pond 99 incl bezorging bij CDwow.com
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Ik meen dat FK het een keer vroeg over Fabian van Fallada, maar dat weet ik niet meer zeker ... maar de dvd's ervan staan gepland voor 15 februari dit jaar.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Klopt, bedankt voor de info. Alleen in Belgie te koop ?
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Nee, ook te bestellen in Nederland en waarschijnlijk net als Johan en de Alverman hier in de winkels te vinden.
Webby
-
- 861 messages
- 846 votes
DVD-home.nl:
In april gaat House Of Knowledge namelijk het eerste seizoen van Medisch Centrum West op DVD uit brengen. Zij doen dit middels twee luxe dubbel disc's verpakt in een mooie slipcase.
Buiten het feit dat de afleveringen er natuurlijk allemaal op staan zullen er ook een aantal interessante extra's bij komen welke we je helaas nog niet mogen melden, maar we kunnen je verzekeren, dat wordt leuk!!
Even wat achtergrond informatie over Medisch Centrum West:
Medisch Centrum West of MCW was van 1988-1994 een populaire soapserie welke door de Tros werd uitgezonden. Medische Centrum West is een ziekenhuisserie welke opgenomen werd op een lege etage van het toenmalige Zuiderzeeziekenhuis in Lelystad. Rob Strating is de persoon die de titelsong Melodie d'Amour componeerde. In 1992 won de serie een Gouden Televizier-ring.
Net als de Amerikaanse Serie E.R. zijn de verhalen gebaseerd op realistische medische gebeurtenissen en worden ze opgeluisterd door allerlei romances en intriges tussen de dokters en verpleegsters. In de serie staan natuurlijk ook de patiënten die opgenomen worden in het ziekenhuis centraal.
De cast bestaat uit:
Marc Klein Essink - Jan van de Wouden (1988-1993)
Rob van Hulst - Eric Koning (1988-1994)
Margreet Blanken - Reini van Lennep-Hermans (1988-1994)
Klaas Hofstra - Dick van Lennep (1988-1994)
Eric van Ingen - Paul van der Voort
Annemieke Verdoorn - Ingrid van de Wouden-Van der Linden (1988-1994)
Marianne Vloetgraven - Nelleke Terborg (1988-1991)
Zodra we meer weten laten we je dat meteen via deze plaats weten!!
Bron: House Of Knowledge
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Hing al een tijdje in de lucht en nu is het dus zeker! Mooi! April wordt een leuke maand! (en niet alleen omdat ik dan jarig ben
)
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
Ik snap niet waarom een documentaire label van DFW (HOK) opeens een tv-serie gaat uitbrengen 
Webby
-
- 861 messages
- 846 votes
Ja 't is idd vreemd
Maar ja ben wel benieuwd... vooral naar die extra's.
Webby
-
- 861 messages
- 846 votes
Hier info over de Boy meets Girl Stories dvd:
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Op 18 januari wordt in Amerika de film Siberia van Robert Jan Westdijk op dvd uitgebracht.
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Eind februari verschijnt de onvergetelijke komedie Stiefbeen & Zoon op drie dvd's, zo meldt de webwinkel van de NCRV. Twaalf afleveringen met allerhande belevenissen van Rien van Nunen en Piet Römer als Toon en Dirk Stiefbeen. De NCRV-serie uit 1963 werd door miljoenen bekeken en won in 1964 de eerste gouden Televizierring! De dvd-box zal ook uniek historisch bonusmateriaal bevatten.
Half maart verschijnen ook de eerste 13 afleveringen van de serie De Kleine Waarheid op dvd. In 26 afleveringen maken we het bewogen leven van Marleen Spaargaren mee, schitterend vertolkt door Willeke Alberti. Als Marleen geen kinderen blijkt te kunnen krijgen met haar man Jan, vraagt zij de dokter om hem het nieuws niet te vertellen en fluistert zij Jan Engelmoer een kleine waarheid in. De andere 13 afleveringen komen er later dit jaar aan.
Bron: NCRV
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
De NCRV-serie uit 1963 werd door miljoenen bekeken en won in 1964 de eerste gouden Televizierring!
De Kleine Waarheid op dvd. In 26 afleveringen maken we het bewogen leven van Marleen Spaargaren mee, schitterend vertolkt door Willeke Alberti.
Heerlijke dramareeks. Ik heb indertijd als 14-jarige puber de volledige serie gezien met in de hoofdrol Willeke Alberti en John Leddy, maar die reeks dateert van 1970 en niet van 1964. Zijn er dan twee series gemaakt en is die van 1970 dan een remake?
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Misschien wat onduidelijk neergezet door me, maar het gaat hier dus om de release van de serie Stiefbeen & Zoon (jaren '60), en in maart verschijnt dan de serie De Kleine Waarheid (1970) op dvd. Dus twee aparte series.
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Op 26 april brengt Video Film Express ook de Nederlandse series De Bezetting en De Mounties uit op dvd.
Iemand die misschien wat meer kan vertellen over De Bezetting ? Daar ben ik zelf erg benieuw naar, maar kan er maar weinig over vinden.
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Volgens een user van www.dvdforum.nl[/url] brengt Indies dit jaar de Rob Houwer filmcollectie uit op dvd!!!
Eindelijk!!!!

Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Dat was ook mijn eerste reactie: 'jammer dat het Indies is'. Maar laten we hopen dat ze er tijd en moeite in steken om deze films een waardige dvd release te bezorgen. Voorzien van goede kwaliteit en de nodige extra's.
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Geachte heer Franken,
De eerste twee titels van de Rob Houwer Collectie staan gepland voor 19 april 2005, te weten Soldaat van Oranje en Het Bittere Kruid.
Waarschijnlijk echter, moeten deze releases worden verschoven.
Verder behoren titels als Turks Fruit, De Kleine Blonde Dood, Als je
Begrijpt Wat ik Bedoel, Keetje Tippel, Wat Zien Ik, Hoge Hakken Echte
Liefde, Grijpstra en de Gier ook tot deze collectie.
Releasedata voor de andere films uit de collectie zijn nog niet vastgesteld.
U zou af en toe kunnen kijken op www.indies.nl; nieuwe releases worden hier altijd aangekondigd.
Met vriendelijke groet,
Anneloes Griffioen
Ben benieuwd! 
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
Hopen dat ze het materiaal ergens aankopen en niet zelf wat gaan maken want dan wordt het al direct een ramp.
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Kreeg later nog een mail terug met onder andere dit:
Op dit moment zijn we bezig met het verzamelen van het materiaal, dus is het nog niet helemaal duidelijk wat de DVD-specifiaties en extra's gaan zijn.
Aangezien we dicht bij het vuur zitten, zullen we zeker het beste materiaal moeten kunnen verkrijgen.
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Over de Karst van der Meulen films:
Nog meer goed nieuws, hoewel dit nog niet zeker is, zoals blijkt uit deze mail:
(...) Jouw informant loopt iets te hard van stapel; op dit moment wordt er gekeken naar de mogelijkheden om een aantal van mijn films op DVD uit te brengen. Blijf uitkijken! (...)
Vriendelijke groet,
Karst van der Meulen
Webby
-
- 861 messages
- 846 votes
De populaire RTL 4 serie Vrouwenvleugel komt dit jaar nog op DVD. Vrouwenvleugel, met o.a. Bea Meulman als Teun, Marjolein Keuning als Eefje, Ella Snoep als Jantje en John Jones als David, speelde zich af op de vrouwenvleugel van een gevangenis. Er zijn 3 seizoenen gemaakt, periode 1993 t/m 1995, die allemaal op DVD verschijnen. De releasedatum is nog niet bekend, maar we houden je op de hoogte.