• 178.256 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.419 actors
  • 9.375.882 votes
Profile

Het grote opmerkingen / feedback topic

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Ja, maar als je vier genres vermeldt weet niemand vervolgens meer van je moet verwachten. Daarom moeten er keuzes gemaakt worden hoe iets zo goed mogelijk weergegeven moet worden. Meer informatie maakt het er vaak niet duidelijker op.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Mee eens. Ik zou voor 3 gaan. Maar het is heus al vaak besproken. Ben het ook eens met Riesma, voor dit systeem is er gekozen, dus take it or leave it.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Knisper wrote:

Daarom moeten er keuzes gemaakt worden hoe iets zo goed mogelijk weergegeven moet worden.

Inderdaad, maar dan moet er ook de juiste informatie worden gegeven. Dat is bij sommige films zeker niet het geval.

Bij Fight Club staat er komedie / thriller.

Komedie dus ook nog eens als eerste genre. Klopt toch niet, zet er dan het genre misdaad bij, dat is meer van toepassing op die film.

606

• 23876 messages
  • 12266 votes

Nomak wrote:

[Inderdaad, maar dan moet er ook de juiste informatie worden gegeven. Dat is bij sommige films zeker niet het geval.

Komedie dus ook nog eens als eerste genre. Klopt toch niet, zet er dan het genre misdaad bij, dat is meer van toepassing op die film.

Juist en dat was een van mijn opmerkingen ten opzichte van genre probleem.

jarno1975 (moderator series)

• 10972 messages
  • 2791 votes

Nomak wrote:

(quote)

Inderdaad, maar dan moet er ook de juiste informatie worden gegeven. Dat is bij sommige films zeker niet het geval.

Op imdb staat bij de fight club Misdaad / Drama

Dus eigenlijk staat het verkeerd op MM.

stephan73

• 6269 messages
  • 14445 votes

Dit terwijl het toch echt een inktzwarte satire op de maatschappij is (zowel de film als het boek).

En misdaad? Lijkt me ook niet een logisch genre voor Fight Club!

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5077 votes

IMDB heeft het wat mij betreft fout (al noemen ze het ook een dark comedy). Fight Club is toch echt een komedie. Een satire op de consumptiemaatschappij . Satire is een bepaald genre komedie, maar een komedie is het toch echt. Vind Fincher zelf trouwens òòk. Het genre daarna kan wat mij betreft thriller of drama zijn, dat maakt me niet zoveel uit. Misdaad vind ik niet passend..

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

stephan73 wrote:
En misdaad? Lijkt me ook niet een logisch genre voor Fight Club!
starbright boy wrote:
Misdaad vind ik niet passend.

Misdaad is het eerste genre waar ik aan denk als ik de titel Fight Club zie.

Ik haal even een bericht van mezelf erbij met spoilers:
Nomak wrote:
Zeker is het misdaad, een stel idioten die misdaden plegen om zich tegen de samenleving af te zetten. Hoe wil je dat anders noemen dan misdaad?

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Laten we 4 luni, 3 săptămîni şi 2 zile dan ook maar meteen misdaad noemen...

• 22407 messages
  • 5077 votes

Precies, niet elke film waarin de wet wordt overtreden is een misdaadfilm.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Je kan het draaien en keren hoe je wil, Fight Club is en blijft een misdaadfilm. Er wordt niet zomaar even de wet overtreden, er worden heel wat misdaden gepleegd. Misdaden kan je hier zelfs de kern van de film noemen.

Maar goed blijkbaar valt er niet over te discussiëren. Een goed bedoeld argument wordt gewoon weggelachen.

stephan73

• 6269 messages
  • 14445 votes

Nomak wrote:

Maar goed blijkbaar valt er niet over te discussiëren. Een goed bedoeld argument wordt gewoon weggelachen.

Natuurlijk kan erover gediscusieerd worden, maar er moet toch ergens een lijn worden getrokken.

Bij misdaad denk ik, en waarschijnlijk meerdere users, aan films als Goodfellas, Scarface en Snatch, maar zeker niet aan een film als Fight Club. De "misdaden" die daar (aanvankelijk) worden gepleegd gaat meer om jezelf vrijer te maken.

• 22407 messages
  • 5077 votes

Ik lach niks weg, ik ben het alleen met je oneens. Misdaden zijn helemaal niet de kern van de film vind ik, maar een middel om iets anders te vertellen. De kern van de film is de satire op de maatschappij. Die wordt door de hele film tegen het icht gehouden, uitvergroot en ironisch neergezet. De hoofdpersonen in Fight Club creeëren een eigen maatschappij in die maatschappij. Ze gaan misdaden plegen uit verzet tegen de maatschappij, als gevolg van het de eerdere ontwikkeling. De misdaden zijn niet de kern van de film maar een middel om de maatschappij te lijf te gaan en zijn zelf ook uitvergroot, satirisch en komisch

Misdaad hoort er daarom voor mij pas op zijn vroegst bij als we vier of vijf genres zouden moeten noemen.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Wat zijn eigenlijk juist de concrete richtlijnen voor het toevoegen van documentaires? Volgens de wiki is dit het volgende:

Uitgezonderd van toevoeging zijn stv erotiek en stv documentaires.

Een documentaire die ergens als extra feature bij een dvd zit, zoals dit: Inside the Labyrinth (1986) , mag wel op de site maar een documentaire zoals We Remember Marilyn (1996) (V) - imdb.com mag er dan weer niet op.

Is dit dan gewoon omdat er achter de ene titel TV staat op Imdb en bij de andere gewoon V? Lijkt het niet simpeler om gewoon alle documentaires toe te laten?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5982 votes

Dat is een kwaliteitscontrole en een bewuste keus. Onder stv-docu's zit de grootste troep.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ach zo, vind het wel wat jammer want zo mankeren er wel een aantal goede docu's op de site.

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

Ik zou dit nog steeds een fijne toevoeging vinden (bijna een jaar geleden gepost):

Op regisseurspagina's staan korte samenvattingen met het aantal films van die betreffende filmmaker op deze site, als ook het aantal stemmen op die films, het gemiddelde daarvan en de standaardafwijking.

Is het echter ook mogelijk om daaronder een automatisch en persoonlijk samenvattinkje te maken? Zoiets als "Je hebt op x van de xx films gestemd, met een gemiddelde van x,xx". Dat zou een leuke extra zijn, als een soort totaalcijfer van een geheel oeuvre. Kun je ook in één oogopslag zien op hoeveel films je zelf hebt gestemd per filmmaker en of je die regisseur misschien toch wat te laag hebt ingeschat. Of misschien juist wel te hoog...

Zou het daarnaast mogelijk zijn om, net als in je persoonlijke updates, bepaalde forumtopics gewoon te verwijderen uit de normale updateslijst? Net als dat je nu alle spelletjestopics kan filteren door dat aan te vinken in je profiel dus, maar dan nog iets meer customised. Er zijn best wat leuke forumonderwerpen, maar om die te vinden tussen de reguliere updates moet ik vaak door zoveel kapotgespamde wildgroei heenklikken dat ik het forum soms liever helemaal mijdt...

Zoals dit topje van de ijsberg: Knapste/beste/geilste/meest homo erotische acteur/actrice-topics kan ik missen als kiespijn, net als topics waar mensen elke 100 berichten posten dat ze weer 100 berichten extra hebben gepost (gefeliciteerd, zoek een leven), of alle top 3/5/10-lijstjes van elk genre (I really do not give a fuck), het verjaardagtopic, topics over welke auto/telefoon/horloge (!!!!!)/wasmachine/dildo de users gebruiken.... ik kan dat allemaal missen als kiespijn en zou dat graag filteren uit mijn updatelijst.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Je kan in je update lijst alle discussie verwijderen die je er niet in wilt hebben. Dus ik begrijp je niet.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Prudh heeft het denk ik over de algemene updatelijst.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Prudh, ik vind het aardige ideetjes, maar ik denk niet dat het er ooit van gaat komen helaas. Ik zal het wel op de ideeenlijst zetten.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Nomak wrote:

Je kan het draaien en keren hoe je wil, Fight Club is en blijft een misdaadfilm

David Fincher Discusses Reunion With Brad Pitt, Possible 'Fight Club' Musical - Movie News Story | MTV Movie News

MTV: I see a lot of comedy in your films. "Fight Club" can be seen as a black comedy.

Fincher: I always saw it as a comedy.

narva77 (crew films)

• 12728 messages
  • 6540 votes

Nomak wrote:

Je kan het draaien en keren hoe je wil, Fight Club is en blijft een misdaadfilm. Er wordt niet zomaar even de wet overtreden, er worden heel wat misdaden gepleegd. Misdaden kan je hier zelfs de kern van de film noemen.

Ik ben het eens met Nomak. Ik zie "Fight Club" dus absoluut niet als comedy!

God, o god, wat heb ik gelachen zeg bij "Fight Club"....NOT!

Ik zie het sarcasme wel van de film, maar het blijft voor mij een gevoelskwestie. Bij een komedie denk ik aan.... euh, een komedie.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Grapjas, alle genres zijn gevoelskwestie. Drama? ... ik heb me rotgelachen. Actie? ..... ik viel in slaap. Oorlog? .... ik heb geen dode gezien.

Overigens is het wel zo, net als bij het stemmen, dat ik het met iedereen eens ben.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Als een regisseur zelf al zegt dat hij het altijd al als comedy heeft gezien, wie zijn wij dan om dat anders te zien?

dave

• 1079 messages
  • 885 votes

Ik vind al langer dan vandaag dat die spoilertags gewoon in de vuilnisbak horen. Als je bericht spoilers bevat, vermeld dat dan gewoon bovenaan. Zoals op Imdb, bijvoorbeeld.

Lange berichten gaan er anders heel lelijk uitzien (vol gaten) en ik kan geen enkele reden bedenken waarom de tags nu per se noodzakelijk zijn, terwijl het veel eenvoudiger en netter kan.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Omdat je nu zelf kunt bepalen om de tekst te lezen? Er kan wel "spoiler" bovenaan het bericht staan, maar als je met je ogen er voorbij zapt, pik je alsnog woorden op, woorden die dus spoilen zonder dat je het wilde lezen.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ik vind dat er trouwens toch al veel gespoilerd wordt. Soms al bij de beschrijving van de film. Dit heeft verder weinig te maken met het bericht van Dave en zal bovendien wel al vaker zijn opgemerkt.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Ik kan je ook uit ervaring vertellen dat ik, zeker bij lange berichten, vaak niet bovenaan begin met lezen.

Ik vind zo'n systeem zoals imdb waar het wordt aangekondigd, juist heel onprettig werken en het is zeker niet waterdicht.

jordybeukeboom

• 6797 messages
  • 2423 votes

Ook tegen. De tags kunnen eigenlijk niet vaak genoeg gebruikt worden. Ik lees namelijk soms alsnog een spoilertje omdat iemand anders dacht dat het niet onder spoilers viel. Beter teveel gebruiken dan te weinig. En de gaten vallen autmatische weg als je gestemd hebt

dave

• 1079 messages
  • 885 votes

jordybeukeboom wrote:

En de gaten vallen autmatische weg als je gestemd hebt

Ja, maar de tekst verschijnt wel in een kleiner lettertype, ook erg onhandig.

Als je nu in vette letters bovenaan het bericht de tekst 'Dit bericht bevat spoilers' plaatst, gaat daar bijna niemand over kijken. Zelfs Knisper niet. Zoiets springt direct in het oog.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.