- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12848 votes
Vind de tags veel beter en duidelijker dan een niet gestandardiseerde opmerking die de gebruiker zelf ergens bij moet typen. Krijg je van die mensen die eerste 30 lijnen witruimte laten, of enkel in hoofdletters typen ... proper en overzichtelijker wordt het er absoluut niet op.
Al moet ik zeggen dat ik er verder ook amper last van heb, zit eigenlijk bijna nooit bij films die ik nog niet gezien heb.
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Dat heb ik ook. Ik lees een filmdiscussie pas als ik de film gezien heb, niet ervoor.
Vind het prima zoals het nu gaat - afgezien daarvan lijkt het me sowieso ondoenlijk om nu nog op een ander systeem over te stappen.
dave
-
- 1079 messages
- 885 votes
Tja, kijk, máák dan een gestandaardiseerde boodschap. Op die manier wordt het toch juist wel proper?
@ herman
Ondoenlijk? Er zijn zoveel formats die om de zoveel tijd gewijzigd worden. Op dat vlak mag je niet te conservatief zijn.
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Alleen het lettertype zou wat mij betreft dezelfde grootte kunnen krijgen als de rest van de tekst, maar het systeem op deze manier voorkomt per ongeluk lezen, zoals ik eerder uitlegde.
narva77 (crew films)
-
- 12728 messages
- 6540 votes
Ik vind al langer dan vandaag dat die spoilertags gewoon in de vuilnisbak horen. Als je bericht spoilers bevat, vermeld dat dan gewoon bovenaan. Zoals op Imdb, bijvoorbeeld.
Nee, geen goed idee mijns insziens. Gewoon zo laten! 
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
De tags kunnen eigenlijk niet vaak genoeg gebruikt worden. Ik lees namelijk soms alsnog een spoilertje omdat iemand anders dacht dat het niet onder spoilers viel
Als er weinig berichten zijn lees ik ze voordat ik aan de film begin, en anders alleen de laatste berichten. Als ik de film dan gezien heb lees ik vaak alle berichten nog eens door. Ik kom dan best veel spoilertjes tegen. Maar meestal zijn die onbewust. Als iemand schrijft "ik vond het eind zo treurig" of iets in die trant is dat eigenlijk een spoiler. Je kan inderdaad beter te veel dan te weinig tussen tags zetten.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Tja, kijk, máák dan een gestandaardiseerde boodschap. Op die manier wordt het toch juist wel proper?
Het handige van de spoilertags is dat je tot op het woord toe kunt bepalen wat een spoiler is en wat niet en dat gaat dus niet met een waarschuwing.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3282 votes
Alleen het lettertype zou wat mij betreft dezelfde grootte kunnen krijgen als de rest van de tekst,
Ik stuur regelmatig een correctie in omdat iemand vergeten is spoilertags te plaatsen. Als de letters dezelfde grootte zijn kan je niet meer zien wat een spoiler is en wat niet als je al gestemd hebt op de film.
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12848 votes
Kan nog steeds italic geplaatst worden, of bold ...
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Ik stuur regelmatig een correctie in omdat iemand vergeten is spoilertags te plaatsen. Als de letters dezelfde grootte zijn kan je niet meer zien wat een spoiler is en wat niet als je al gestemd hebt op de film.
Edit: Nee, inderdaad, de tekst zelf wordt gewoon als tekst weergegeven. Ik dacht dat dat net als quoten werkte. Dan zou de misbruikmelding in de vorm van quoten gegoten kunnen worden. Maar ik ga er van uit dat de mods de tekst wel met spoilertags zien.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Ik kan er niks aan doen hoor, ik vind de manier wat ze bij IMDb doen ook wel wat hebben. Weer zo'n onderwerp van wat ik vind dat ik niet duidelijk een stelling kan nemen. Eigenlijk heb ik ook nog nooit gehad dat ik een spoilertje storend vond en als ik weet hoe film afloopt vind ik ook wel fijn. Als je vindt dat het beter of anders kan ook gewoon laten weten. Daar gaat het ook allemaal niet om, maar je hebt nou eenmaal gebruiks- en gedragsregels die overal anders zijn.
Asmahan
-
- 322 messages
- 2195 votes
Heb het een poosje geleden al gemeld, maar het lukt me niet om een film te beoordelen. Hij slaat het aantal sterren niet op. Ik zit ook op Boekmeter, en daar lukt het wel. Iemand zei dat het zou kunnen komen doordat er meerdere mensen dezelfde pc gebruiken, maar ik ben de enige. Dit is een laptop, daarop werkt het niet, op mijn vaste pc ging het zonder problemen. Die gebruikte ik alleen nog maar om op films te stemmen. Dat werkstation is onderhand verkocht, dus nu zit ik met mijn handen in het haar.
Lang verhaal, maar hoe kan ik weer stemmen. Alvast bedankt voor de hulp!
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
cookies verwijderen!! (voor de duizendste keer ondertussen??)
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Dat heb ik al gedaan, Mug!
Asmahan
-
- 322 messages
- 2195 votes
Het is gelukt! Ik dacht dat ik alle cookies verwijderd had, maar ik had ook het bovenste vakje met favorieten bewaren aangevinkt. Bedankt voor het voor de duizendste keer geven van de informatie, ik kan weer stemmen!
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Mooi dat je weer kan stemmen.
Is het erg als steeds dezelfde vragen/opmerkingen worden geplaatst ???? Bij films staan ook vaak pagina's vol met dezelfde soort berichten.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Is het erg als steeds dezelfde vragen/opmerkingen worden geplaatst ????
Ik hoop het niet, dan doe ik deze nog eens een keertje. Geen reactie op gehad volgens mij (behalve enige bijval):
Erg lastig dat je via het zoekscherm rechtsboven moeilijk regisseurs of titels kan vinden met moeilijke Oost-Europese letters met accenten en dakjes die ik niet uit het hoofd weet, of anders zelfs niet eens op het toetsenbord kan terugvinden. Jan Svankmajer bijvoorbeeld - veel succes aan hen die het proberen!
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Is het erg als steeds dezelfde vragen/opmerkingen worden geplaatst ???? Bij films staan ook vaak pagina's vol met dezelfde soort berichten.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
point taken - dan maar hopen dat jordy de tijd vindt voor de "database encodering uitzoekklus"
Hoewel hij dat Kanal wel in de zoekmachine vind ook al heet dat Kana%u0142 en Svankmajer als %u0160vankmajer niet. Vreemd dus - ik blijf bij mijn kleine ergernis.
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Is het erg als steeds dezelfde vragen/opmerkingen worden geplaatst ????
narva77 (crew films)
-
- 12728 messages
- 6540 votes
Ik hoop het niet, dan doe ik deze nog eens een keertje. Geen reactie op gehad volgens mij (behalve enige bijval):
Erg lastig dat je via het zoekscherm rechtsboven moeilijk regisseurs of titels kan vinden met moeilijke Oost-Europese letters met accenten en dakjes die ik niet uit het hoofd weet, of anders zelfs niet eens op het toetsenbord kan terugvinden. Jan Svankmajer bijvoorbeeld - veel succes aan hen die het proberen!
Jan Svankmajer kun je beter zoeken via de film "Alice".
Tenminste, als je weet hoe een film exact heet die door hem is geregisseerd. Anders wordt het idd lastig.
De film "Ost%u0159e Sledované Vlaky" vindt ie ook niet met het zoekscherm!
Wél als je "Ost%u0159e" weglaat....
Hierop aansluitend heb ik ook nog een vraagje, weliswaar een beetje off-topic, maar ook weer niet:
Hoe maak je eigenlijk een "E" met een streepje naar links?
Als in "Indigènes"?
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Had het gelezen, maar het is toch van de zotten dat je zo zou moeten zoeken. Vandaar.
narva77 (crew films)
-
- 12728 messages
- 6540 votes
Heb jij een alternatief? Ik niet namelijk...
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Nou ja, een aanpassing van de functionaliteit is natuurlijk wat volgens MR gewenst is.
FuzzyNL
-
- 15 messages
- 493 votes
Just wondering, is het mogelijk om een lijst van suggestie van films te krijgen? Films die passen bij de films die je in je "Mijn Films" hebt staan?
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Nee, op moviemeter is die optie er niet. Op allmovie.com en imdb.com worden per film wel "soortgelijke" titels weergegeven.
Als je echt persoonlijke tips wilt krijgen zou je eens op icheckmovies.com kunnen kijken:
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
point taken - dan maar hopen dat jordy de tijd vindt voor de "database encodering uitzoekklus"
Just wondering, is het mogelijk om een lijst van suggestie van films te krijgen? Films die passen bij de films die je in je "Mijn Films" hebt staan?
narva77 (crew films)
-
- 12728 messages
- 6540 votes
Nou ja, een aanpassing van de functionaliteit is natuurlijk wat volgens MR gewenst is.
Ja oké, dat snap ik!
Maar ik bedoelde of er tot die tijd een ánder alternatief is om zulke namen van regisseurs of filmtitels te vinden? Volgens mij niet echt namelijk...
Of je moet een naam van een regisseur bv. gedeeltelijk intypen, dan kom je er misschien uiteindelijk ook wel.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.