• 178.264 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.419 actors
  • 9.376.105 votes
Profile

Het grote opmerkingen / feedback topic

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2313 votes

moviemafketel wrote:

Lijkt alsof de dure de internationale en dus ondertiteld is en de goedkope alleen Italiaans? Ik doe maar een gokje hoor.

Nee. Beide dvd's zijn Frans en Nederlands ondertiteld. Dat staat bij de omschrijving.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

riesma wrote:

(quote)
Flash Player bedoel je waarschijnlijk. Maar dat helpt niet, die banner is heel slecht gescript. Mijn Firefox springt naar 105+% CPU wanneer de banner animeert en blijft op 75-80% hangen zodra hij klaar is.

Wist alniet wat het was de laatste denk 2 dagen. Hij laadde en laadde maar bij elke pagina die ik wou bezoeken. Dan is dat ook weer opgelost!

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2313 votes

Justinw wrote:

Ik zou zeggen, ga even langs de FRS.

Daar weten de verkopers/verkoopsters vaak niet beter...

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Ik denk dat het een foutje is dat beide release-data er nog opstaan.

Toen hij gereleased werd in 2008 was hij duurder en in 2009 release dus nog maar 9,99. Denk dat het exact dezelfde dvd's zijn.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Dat is inderdaad een groot mankement van de FRS en andere grote winkels. Kunnen je eigenlijk nergens echt bij helpen. Om over advies maar niet eens te beginnen.

@moviemafketel, dat kan kloppen. Weer een fout in de database. Ze maken gewoon een compleet nieuwe dvd. Terwijl ze beter de oude konden veranderen.

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2313 votes

moviemafketel wrote:

Ik denk dat het een foutje is dat beide release-data er nog opstaan.

Toen hij gereleased werd in 2008 was hij duurder en in 2009 release dus nog maar 9,99. Denk dat het exact dezelfde dvd's zijn.

Hmm ja, zo lijkt het er inderdaad op.

Heb trouwens nog een vraagje. Het is waarschijnlijk een heel domme vraag, maar wat bedoeld men precies met een ex-rental (onder dvd's) ?

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Als je het letterlijk vertaald zijn het films die eerst een tijd verhuurd zijn in bijvoorbeeld videotheek en daarna op de markt zijn gekomen. Maar ook dat is weer een gokje

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Eens met je. Ex-rentals kun je vinden bij je lokale videotheek. En daar worden ze zelfs zo aangeduid.

Was laatst trouwens nog aan het kijken of daar iets leuks tussen zat. Maar soms worden er nog aardig hoge prijzen gevraagd voor een film die al niet geweldig is, en dan ook nog is ex-rental/niet nieuw is.

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2313 votes

Ok, bedankt allebei voor jullie antwoorden.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

JDSsmetje wrote:

Beste MM'ers.

Weet iemand het verschil tussen deze dvd en deze dvd ? Ik zou dus graag de reden willen weten waarom dvd 2 zoveel duurder is...

Dank bij voorbaat.

Die eerste is duidelijk een re-release met een andere hoes.

Zoiets als de films uit de Quality Film Collection.

Ik zie geen andere verschillen.

LET OP: Bij sommige andere films uit dit label zijn er wel duidelijke verschillen te zien. Zo hebben beide dvd versies van Once Were Warriors verschillende beeldformaten.

Hier is de film trouwens iets goedkoper te verkrijgen.

narva77 (crew films)

• 12729 messages
  • 6540 votes

JDSsmetje wrote:

Beste MM'ers.

Weet iemand het verschil tussen deze dvd en deze dvd ? Ik zou dus graag de reden willen weten waarom dvd 2 zoveel duurder is...

Dank bij voorbaat.

De eerste is idd, zoals hierboven ook al staat, een re-release.

Het is de release van de zogenaamde "Award Winning Cinema-reeks" van het NRC-Handelsblad (geloof ik), uitgegeven door distribiteur Homescreen!

Ik zou voor de eerste (goedkopere) gaan. Voorderest lijkt hij mij precies hetzelfde.

Een ex-rental is gewoon een tweedehands huur-DVD die ze kwijt willen in de videotheek. Vaak omdat ze meerdere exemplaren hebben van één film, of omdat er wat krasjes opzitten, of omdat ze gewoon te weinig gehuurd worden.

Mijn DVD-collectie staat vol met ex-rentals!

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2313 votes

narva77 wrote:

(quote)

Ik zou voor de eerste (goedkopere) gaan. Voorderest lijkt hij mij precies hetzelfde.

Er is een andere reden, ik heb de duurste dvd liggen en wil die verkopen, maar ik moet de nieuwprijs weten om mijn verkoopprijs te bepalen. Nu weet ik dat mijn dvd daadwerkelijk het hoogste bedrag waard is, en dat dat geen fabrieksfout of iets in die aard is. Dus hartelijk bedankt! Jij ook Nomak.

jarno1975 (moderator series)

• 10972 messages
  • 2791 votes

In het televisie overzicht staat het volgende

Into the Blue (2005)

vandaag 22:30 uur, Veronica

Into the Blue 2: The Reef (2009)

vandaag 22:40 uur, Veronica

De begintijd van Into the Blue moet 20:30 zijn.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Geloof dat er weer iets erg lang moet laden qua banners of iets anders op de achtergrond. Zelfde als paar dagen terug. Denk elke keer dat er wat mis is met mijn i-netverbinding, maar andere sites lopen wel snel.

stinissen (crew films & series)

• 23444 messages
  • 76936 votes

jarno1975 wrote:

In het televisie overzicht staat het volgende

Into the Blue (2005)

vandaag 22:30 uur, Veronica

Into the Blue 2: The Reef (2009)

vandaag 22:40 uur, Veronica

De begintijd van Into the Blue moet 20:30 zijn.

aangepast , bedankt.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

moviemafketel wrote:

Geloof dat er weer iets erg lang moet laden qua banners of iets anders op de achtergrond. Zelfde als paar dagen terug. Denk elke keer dat er wat mis is met mijn i-netverbinding, maar andere sites lopen wel snel.

Klopt, overdag geen problemen. Maar rond deze tijd erg langzaam allemaal.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Even een vraagje.

Word er rond 0:00 iedere dag een servicebeurt gehouden of een reboot? Want volgens mij heb ik al een paar keer gehad dat de site er een paar minuten uitlag.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Yes, vraag is al vaak gesteld.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Ik vind het irritant dat bepaalde stemmen weg zijn. Heb soms een film waarvan ik zeker weet dat ik er op heb gestemd, en dan is ie weg.

Is zeker ook al vaak gezegd, maar wou het toch nog eens kwijt.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

moviemafketel wrote:

Yes, vraag is al vaak gesteld.

Dankjewel, en sorry voor de veelgestelde vraag

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Elineloves wrote:

Ik vind het irritant dat bepaalde stemmen weg zijn. Heb soms een film waarvan ik zeker weet dat ik er op heb gestemd, en dan is ie weg.

Is zeker ook al vaak gezegd, maar wou het toch nog eens kwijt.

Voor opmerkingen, vragen en klachten kun je hier terecht. Dus waarom niet.

Er zijn bovendien zoveel topics die soms precies hetzelfde onderwerp behandelen alleen toch net iets anders dan krijg je al gauw dat iets al eerder is besproken of opgemerkt in een ander topic en zie die dan maar terug te vinden.

606

• 23876 messages
  • 12266 votes

606 wrote:

Even een vraag:

Ik heb laatst 2 films toegevoegd een is al goed gekeurd

Polanski 2009

Heb bij het genre drama neer moeten zetten.

Eigenlijk is het een biografie, en documentaire is het ook niet.

Zou het mogelijk zijn om in het genre lijst biografie toe te voegen ??

Zelfde vind ik ook bij rampenfilm en History is ook een gerne

Alvast bedankt.

Wordt hier nog wat mee gedaan ?

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Ik denk het niet. Zulke veranderingen zijn wel vaker voorgesteld.

606

• 23876 messages
  • 12266 votes

Knisper wrote:

Ik denk het niet. Zulke veranderingen zijn wel vaker voorgesteld.

Maar kan het dan niet eens in overweging genomen worden.

Als het dan al vaker is voorgesteld ?

doodah

• 1538 messages
  • 1233 votes

De stemmen van deze gebruiker kunnen echt niet. Bijna allemaal 5 of 4.5 sterren...

dave

• 1079 messages
  • 885 votes

doodah wrote:

De stemmen van deze gebruiker kunnen echt niet. Bijna allemaal 5 of 4.5 sterren...

Zo zijn er honderden users.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

honderden belachelijke users dus.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

606 wrote:

Maar kan het dan niet eens in overweging genomen worden.

Als het dan al vaker is voorgesteld ?

Tot nu toe is de conclusie altijd hetzelfde geweest en zijn de huidige genres als afdoende gezien. Een biografie is natuurlijk meestal gewoon een drama, net als dat history slechts het tijdsbeeld aangeeft, maar verder niet zoveel zegt over de film.

Bedenk je dat we op moviemeter (in tegenstelling tot imdb) maar maximaal twee genres vermelden.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

doodah wrote:

Altijd discutabel. Het slaat nergens op om alle films een 5 te geven, maar wie weet stemt deze user alleen op films die hij of zij een 5 waard vindt. De andere stemmen zien wij niet. Het is op zijn minst 'verdacht', maar niet direct 'strafbaar'.

Knisper wrote:

Bedenk je dat we op moviemeter (in tegenstelling tot imdb) maar maximaal twee genres vermelden.

En zodra er biografie en geschiedenis bij staat, wil men weer een ander specifieker genre erbij. Zo zit de mens in elkaar, bang om te kiezen uit wat er ter beschikking is.

Zo ook met de stemmen, hoe vaak ik al heb gelezen dat men liever ook tussen de 3 en 3,5 wil kunnen stemmen en dat een 10-schaal daardoor beter zou zijn. En dan wil men weer een 6,75 kunnen stemmen, want 6,5 en 7 zijn weer niet toereikend genoeg etc. Hoe vaak heb je ook niet bij een onderzoek/enquête dat je eigenlijk toch wel tussen de 'mee eens' en 'helemaal mee eens' zit?

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Het stemmen op film is ook niet eenvoudig. Je vult een enquete in moeilijk of niet maar ingevuld en het is klaar. Maar iedere keer als je op de site komt wordt je toch geconfronteerd met je stemmen, tenzij je de film ziet, éénmalig je stem uitbrengt, gemakshalve alleeen 5.0 en er verder niet meer naar omkijkt, nooit meer de film ziet of tegenkomt en het je verder ook niet meer interesseert.

Je moet natuurlijk een grens trekken maar twee genres is echt wel weinig. Een komedie die halverwege drama wordt en ook nog actie en/of romantiek bevat

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.