• 177.938 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.588 votes
Profile

Cijfers geven voor series

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Wouter wrote:

A) Geeft dit dus aan dat imdb niet als gezaghebbend wordt aangezien. Op zich terecht (ware het dat dit nu juist een geval is, waarbij imdb het bij het rechte eind heeft)

Welnee. Een zeldzame uitzondering doet daar niks aan af.

Het gaat hier expliciet om iets wat al op de site staat.

Voor nieuwe gevallen geldt bij tv-series/mini-series gewoon imdb.

B) Mag je me uitleggen waarom imdb het hier mis heeft. Het is namelijk een tv-serie.

We zien het als losstaande films, net als Enneagram.

Nogmaals, van belang is dat ze al op de site staan. Net als afgelopen 2 jaar consequent is gedaan, volgen we voor nieuwe toevoegingen 1 op 1 imdb.

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

cornelis wrote:

Persoonlijk ben ik een voorstander van zoveel mogelijk _wel_ toevoegen, en wellicht is het zinvoller om specifieker te formuleren wat we _niet_ willen, zonder dat daarvoor de criteria ergens anders gehaald hoeven te worden.

Ik ben benieuwd naar jouw specifieker geformuleerde en ook werkbare plan. Wanneer is het klaar?

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Dat leest wat cynisch, maar ik wil daar best over nadenken. Dan zal er wel een zeker draagvlak voor moeten bestaan, en dat is - denk ik - de bottleneck.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik ben voor zo min mogelijk toevoegen, vind al die series gewoon niet thuishoren op MOVIEmeter.

Van mij mogen al die series er af. Ook korte films (monder dan 60 min) in een 'tv serie kader' zoals Master of Horrors hoort imo niet op MM thuis, net als I Claudius, Band of Brothers, Twin Peaks, Sandokan, CSI, etc. Zijn immers tv-series en geen films/movies. Mogen er allemaal af. Laat men er lekker in het Televisie forum gedeelte over discusieren.

Just my two cents

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Wat is er eigenlijk zo erg aan als die titels _wel_ op MM staan? Als die je niet interesseren, kun je ze toch gewoon links laten liggen?

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Omdat mensen hier zitten om films te bespreken. Da's ook het concept van de site. Een mini-serie is nu eenmaal geen film. Qua beleving toch anders.

cornelis wrote:

kun je ze toch gewoon links laten liggen?

Kan je met onzinposts ook. Kan je ook met reclamefilmpjes en videoclips die op de site zouden kunnen. Maar daar wordt het alleen maar onoverzichtelijker door. Liever minder kwantiteit en meer kwaliteit binnen een site.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

kappeuter wrote:

(quote)

Welnee. Een zeldzame uitzondering doet daar niks aan af..

Dat doet het natuurlijk wel.

(quote)

We zien het als losstaande films, net als Enneagram.

Zo mag je het van mij zien. Graag zelfs. Maar het is een televisieserie.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Dustyfan wrote:

(quote)

Ik ben benieuwd naar jouw specifieker geformuleerde en ook werkbare plan. Wanneer is het klaar?

Als er een televisieserie afzonderlijke verhalen bevat, zouden ze van mij afzonderlijk op de site mogen. Zeker iets als Cigarette Burns, dat zelfs afzonderlijk op dvd verschijnt.

Iedere regel die het verbiedt om deze film toe te voegen, deugt simpelweg niet. En als er voor deze film niet (wederom) een uitzondering gemaakt kan worden (of nog beter: een regel wordt aangepast) dan zijn de regels voor de moderaters blijkbaar belangrijker dan de reden waarom die regels bestaan. Dat heet bureaucratie en ik hoop dat de moderaters zich daar niet schuldig aan willen maken.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Reinbo wrote:

Ik ben voor zo min mogelijk toevoegen, vind al die series gewoon niet thuishoren op MOVIEmeter.

Van mij mogen al die series er af. Ook korte films (monder dan 60 min) in een 'tv serie kader' zoals Master of Horrors hoort imo niet op MM thuis, net als I Claudius, Band of Brothers, Twin Peaks, Sandokan, CSI, etc. Zijn immers tv-series en geen films/movies. Mogen er allemaal af. Laat men er lekker in het Televisie forum gedeelte over discusieren.

Just my two cents

Ik vind dat films als Cigarette Burns hier meer te zoeken hebben dan Sandokan, laat staan op video gedraaide tv-series als I Claudius en De Stille Kracht, die er nu wel op staan.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik ook, maar zelfs als groot Carpenter fan vind ik niet dat die er thuis hoort. Dit heeft te maken met de speelduur en de wetenschap dat het als tv-serie bedoeld is. Was ook niet in 1:2,35 geschoten. Carpenters Nr. 1 handelsmerk.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Wouter wrote:

dan zijn de regels voor de moderaters blijkbaar belangrijker dan de reden waarom die regels bestaan. Dat heet bureaucratie en ik hoop dat de moderaters zich daar niet schuldig aan willen maken.

Goedkope, doorzichtige, emotionele chantage +1

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Chantage zou het zijn als ik er een tegenprestatie tegenover zette.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Doe je toch ? Je wil namelijk dat je filmpje toeglaten wordt.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Reinbo wrote:

Ik ook, maar zelfs als groot Carpenter fan vind ik niet dat die er thuis hoort. Dit heeft te maken met de speelduur en de wetenschap dat het als tv-serie bedoeld is. Was ook niet in 1:2,35 geschoten. Carpenters Nr. 1 handelsmerk.

Er staan hier vier films op van Carpenter die dat ratio niet hebben....

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Onderhond wrote:

Doe je toch ? Je wil namelijk dat je filmpje toeglaten wordt.

Eh... wat is dan mijn tegenprestatie?

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Dat je stopt met zeuren.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Het spijt me voor je, maar we gaan op dit punt de regels niet aanpassen. Niemand kan hier een toevoeging eisen. Zo werkt dat niet.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Wouter wrote:

(quote)

Er staan hier vier films op van Carpenter die dat ratio niet hebben....

Zijn eerste werk en zijn TV FILMS. Tegen 16 wel.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

W: Eh... wat is dan mijn tegenprestatie?

OH: Dat je stopt met zeuren.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Onderhond wrote:

Dat je stopt met zeuren.

Ik geloof dat jij het concept van chantage niet helemaal door hebt, onderhond....

Dus als ik mijn zin niet krijg, stop ik met zeuren?

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

kappeuter wrote:

Het spijt me voor je, maar we gaan op dit punt de regels niet aanpassen. Niemand kan hier een toevoeging eisen. Zo werkt dat niet.

Ik eis geen toevoeging. Ik vraag om redelijkheid.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Reinbo wrote:

(quote)

Zijn eerste werk en zijn TV FILMS.

Die dus allemaal op de site mogen. En terecht.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Wouter wrote:

Ik geloof dat jij het concept van chantage niet helemaal door hebt, onderhond....

Dus als ik mijn zin niet krijg, stop ik met zeuren?

Ja Wouter, dat is het helemaal

Blij dat je zo goed vordert met het toevoegen van MoH. Je pogingen zijn echt indrukwekkend.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Is iets anders dan een losstaand verhaal in een serie.

Begrijp me goed ik vind dat series er niet op horen zo ook deze (helaas). Maar als jij mij vraagt alle films van Carpenter op te noemen zou ik niet op het idee komen om cigarette Burns te noemen, daarvoor is het allemaal van de veel 'tv nivo'. (Zou om die reden ook Body Bags wel eens over het hoofd kunnen zien.)

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Ja Wouter, dat is het helemaal

Fijn dat je kan lachen om je eigen stommiteiten. Dat siert je.

Blij dat je zo goed vordert met het toevoegen van MoH. Je pogingen zijn echt indrukwekkend.

Dus als ik hier slijmerig ga zitten doen heb, heb ik meer kans? Dan is het allemaal nog bureaucratischer dan ik dacht.

Anyway, ik heb de boel eerst normaal toegevoegd en via PM gecommuniceerd. Dat werkte niet.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Reinbo wrote:

Is iets anders dan een losstaand verhaal in een serie.

Zeker. Maar in het geval van Body Bags (wat volgens mij een compilatie is van een tv-serie van een paar korte losse delen) toch vreemd. Maar ja, imdb zegt dat het een tv-film is en mocht dat veranderen staat de serie er al te lang op, dus...

Begrijp me goed ik vind dat series er niet op horen zo ook deze (helaas). Maar als jij mij vraagt alle films van Carpenter op te noemen zou ik niet op het idee komen om cigarette Burns te noemen, daarvoor is het allemaal van de veel 'tv nivo'.

Daar denkt Carpenter zelf anders over, zo zei hij zelf nog onlangs. Niet voor niets noemde hij de film John Carpenter's Cigarette Burns, wat de schrijvers een hele eer vonden.

Anyway, het niveau vind ik een stuk hoger dan bij zijn laatste bioscoopfilms. Ik kan er echt met mijn verstand niet bij dat iets als The Animatrix wel op de site mag en Cigarette Burns niet. Dan is er toch echt iets mis met de regels, hoor.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Wouter wrote:

(quote)

Zeker. Maar in het geval van Body Bags (wat volgens mij een compilatie is van een tv-serie van een paar korte losse delen) toch vreemd. Maar ja, imdb zegt dat het een tv-film is en mocht dat veranderen staat de serie er al te lang op, dus...

(quote)

Daar denkt Carpenter zelf anders over, zo zei hij zelf nog onlangs. Niet voor niets noemde hij de film John Carpenter's Cigarette Burns, wat de schrijvers een hele eer vonden.

Anyway, het niveau vind ik een stuk hoger dan bij zijn laatste bioscoopfilms. Ik kan er echt met mijn verstand niet bij dat iets als The Animatrix wel op de site mag en Cigarette Burns niet. Dan is er toch echt iets mis met de regels, hoor.

Ik geef toe dat Masters Of Horror veel eerder in aanmerking zou moeten komen voor een plek dan Sandokan, Band of Brothers, V, Twin peaks (Pilot zou weer wel kunnen), etc.

Body Bags was ook een pilot, pilots heb ik geen moeite mee, is een (try out) film van 90 minuten waar ze op basis van succes een serie van gaan maken.

PS vond Cigarette Burns niet beter dan zijn laatste werk m.u.v. Ghosts of Mars, want dat was echt niets.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Reinbo wrote:

Body Bags was ook een pilot, pilots heb ik geen moeite mee, is een (try out) film van 90 minuten waar ze op basis van succes een serie van gaan maken.

Maar evengoed gemaakt voor tv.

Anyway, was Body Bags een pilot? Waarvoor dan?

(Het was in ieder geval geen film van 90 minuten, zoals jij zei).

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Vooruit 91 minuten. Het was een pilot voor een soort Tales from the Crypt achtige serie die er nooit is gekomen.

Body Bags (1993) (TV) - Trivia - imdb.com

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Reinbo wrote:

Vooruit 91 minuten.

Het waren drie films. Geen idee of ze los zijn uitgezonden of niet.

Het was een pilot voor een soort Tales from the Crypt achtige serie die er nooit is gekomen.

http://www.imdb.com/title/tt0106449/trivia

Imdb is natuurlijk geen betrouwbare bron, in deze. Volgens mij was het geen pilot, want er waren geen afspraken verder dan deze drie verhalen. Later is er wel met Showtime gesproken over meer instalments, maar dat is er nooit van gekomen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.