• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.274 votes
Profile

Cijfers geven voor series

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Quido wrote:

(quote)
(quote)
Wanner IMDB gevolgd wordt dus niet.

Maar imdb is losgelaten, zo blijkt in de discussie bij Dekalog.

Terwijl dit toch juist een voorbeeld is van een verhaal met begin en einde, maar dan (qua speelduur) langer dan een gewone film.

Precies.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

IMDb is helemaal niet losgelaten. Zoals bij Dekalog al gezegd werd is het een uitzonderlijk geval en geen precedent whatsoever.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

En deze bijdrage van Onderhond mag ingelijst worden. Dit wordt nu al weken geroepen, maar blijkbaar moeten we dit blijven herhalen en herhalen en herhalen en herhalen en herhalen en herhalen...

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

kappeuter wrote:

Imdb is niet losgelaten. We hebben welgeteld 1 uitzondering gemaakt.

Dan is het in ieder geval een discussiepunt.

Daarbij heb ik nog steeds niet gehoord op basis waarvan de uitzondering geldt.

Voor de overige toevoegingen geldt gewoon weer de 1-op-1 imdb volgen regel.

Tja, zo lust ik er nog een paar.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Zojuist te horen gekregen dat Cigarette Burns van John Carpenter niet toegvoegd wordt.

Het is mij een raadsel waarom niet. Een televisieserie als Dekalog mag wel met losse delen op imdb, maar een serie waarbij de afzonderlijke delen nog minder met elkaar te maken hebben, niet.

Masters of Horror is net als Enneagram of Lolamoviola een serie afzonderlijke films, gemaakt voor tv.

Er zal wel weer verteld worden dat imdb wordt gevolgd, maar aangezien dat bij Dekalog ook niet het geval was, eis ik tenminste een uitleg waarom die afwijking van de regels voor Dekalog wel mocht? (regels die ik sowieso al stupide vond)

Al eerder viel mij op hoe fascistoide de site gerund wordt door de mods en het is naar te constateren dat dat nog erger geworden is.

En nee, niets van deze posting dient verwijderd te worden.

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

Kom op zeg, wat een drama en alleen omdat een serie niet toegevoegd mag worden.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Het gaat om de attitude. Geen uitleg geven en kwaad worden als er om uitleg gevraagd wordt. Kritiek verwijderen van de site, niet luisteren naar argumenten.

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

Wouter wrote:

Het gaat om de attitude. Geen uitleg geven en kwaad worden als er om uitleg gevraagd wordt. Kritiek verwijderen van de site, niet luisteren naar argumenten.

Kan ik wel begrijpen, regels zijn regels en om elkaar nu openbaar de huid vol te schelden. (nouja bijna dan.) Probeer het anders is in een pm, lukt het dan nog niet is het toch echt jammer maar helaas.

Wel moet ik zeggen dat ik best van dit gekibbel hou.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Jordy wrote:

(quote)

Ik ga me bijna schuldig voelen. Heb svp niet de illusie dat ik dit soort situaties beter zou behandelen dan de mensen die er nu over gaan.

Dat heb ik wel.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Wouter wrote:

Het gaat om de attitude.

Volgens mij gaat het daar bij hen ook om. Probeer het eens een keer op een beschaafde (constructieve) manier.

Persoonlijk ben ik het er ook mee eens dat een "reeks" als Masters of Horror best op de site kan, maar als mod zou ik geen twee keer kijken als ik sommige reacties hier lees.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

kiriyama wrote:

(quote)

Kan ik wel begrijpen, regels zijn regels

Prima, maar die regels zijn niet duidelijk, want er gelden uitzonderingen. Op basis waarvan is niet duidelijk.

en om elkaar nu openbaar de huid vol te schelden. (nouja bijna dan.)

Ik scheld niemand uit en dat heb ik volgens mij ook nooit gedaan.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Volgens mij gaat het daar bij hen ook om. Probeer het eens een keer op een beschaafde (constructieve) manier.

Dit is beschaafd en hopelijk ook constructief.

Overigens heb ik het allemaal via pm geprobeerd, maar kreeg ik enkel een negatief oordeel, zonder uitleg.

Persoonlijk ben ik het er ook mee eens dat een "reeks" als Masters of Horror best op de site kan, maar als mod zou ik geen twee keer kijken als ik sommige reacties hier lees.

Ze hebben er al naar gekeken.

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

Wouter wrote:

(quote)

Prima, maar die regels zijn niet duidelijk, want er gelden uitzonderingen. Op basis waarvan is niet duidelijk.

(quote)

Ik scheld niemand uit en dat heb ik volgens mij ook nooit gedaan.

Was ook niet serieus bedoeld vandaar de nouja bijna dan. Maar er komt toch stevige kritiek. Zonder schelden wel te verstaan.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Wouter wrote:

Dit is beschaafd en hopelijk ook constructief.

Dit is kortaf, verwijtend en inderdaad zelfs beledigend. Als je niet kan zien dat een term als "fascistoide" niet veel goed doet aan je betoog, dan kan je nog lang proberen vermoed ik.

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Ik denk ook dat een toevoeging als masters of horror best goed doet aan de film-o-graphy van de regisseurs. Ik denk ook best dat elke dvd (waarop 2 films staan) best als een volwaardige film toegevoegd kan worden. Ik bedoel zoveel verschilt het dan toch niet met bijvoorbeeld Grind House??

Of beschou het als een mini-serie, 'die andere enige uitzondering op den regel'.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Wouter wrote:

Dat heb ik wel.

Gebaseerd op?

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Ik snap het ook wel.. Ik sta te popelen om Thriller toe te voegen. Ik bedoel als wouter ooit nog gelijk ga krijgen, zou ik deze ook toegevoed willen hebben.

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

(Dit is mijn eigen mening en geen crew-standpunt)

Nou ja. Het verhaal rond Dekalog is niet zo heel erg ingewikkeld.

In 2002 is de tien-delige Dekalog als losse films toegevoegd, aangezien IMDb het toen niet als serie zag. Die verandering van gedachte is op IMDb pas onlangs doorgevoerd.

En in aanmerking genomen dat Dekalog inmiddels al 5 jaar op de site staat én dat er al vrij omvangrijke discussies bijgeschreven staan, zou het erg sneu zijn om dat allemaal nu alsnog te verwijderen.

Daarom is, zoals Onderhond heel nauwkeurig aanhaalt, voor Dekalog een eemalige uitzondering gemaakt, die geen precedent schept voor (op IMDb aangegeven) andere series.

Een ander punt: de nauwkeurigheid van regels.

En lees dit alsjeblieft als mijn persoonlijke mening en niet als een algemene crew-mening.

Ik vind het niet echt een doel om zo nauwkeurige mogelijke regels te verzinnen voor de toelaatbaarheid van films op Moviemeter. Ik vind dat de beslissing tot een uitzondering genomen moet kunnen worden, zonder dat dit verplichtingen schept.

Precies afgemeten criteria en dat soort dingen zijn misschien leuk voor filmprofessionals, -filosofen en dergelijke en horen thuis op een filmwetenschappelijke website, maar niet op Moviemeter.

Een ieder die vindt, dat hij/zij op dit punt hier te kort komt, is geheel vrij om een website op te zoeken die deze benadering van film wel kan bieden. Of deze zelf te beginnen.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

We hebben 1 zeldzame uitzondering gemaakt voor Dekalog.

Imdb had de status hiervan veranderd. Omdat we het niet eens zijn met de tv-serie aanduiding hebben we besloten deze toevoegingen op de site te laten. Bij hoge uitzondering.

In het foruim 'zelf films toevoegen' is kort uitgelegd wat de reden was om hier een uitzondering van te maken en de toevoegingen voor de site te behouden.

Voor alle nieuw toe te voegen films en mini-series gelden nog steeds dezelfde regels.

Als er op imdb de aanduiding tv-series staat, en je bent het hier niet mee eens, stuur dan een correctie in op imdb.

Zodra die geaccepteerd is, kun je alsnog de toevoeging (film/mini-serie) insturen.

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Ik zou alle gekibbel tussen de OP en deze crewantwoorden weghalen, maar dat terzijde.

E.e.a. geeft overigens geen antwoord op Wouter's (knorrige) 'eis' omtrent serie Masters of Horror. De vraag is in dezen in hoeverre Masters of Horror afwijkt van Lolamoviola of Enneagram, met betrekking tot toevoeging op Moviemeter.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Masters of Horror wijkt af omdat beide andere genoemden gelist staan op IMDb als TVfilm en MoH niet. Dat maakt dat MoH onder huidige toevoegregels niet toegevoegd kan worden.

Dus ofwel kan je het op IMDb proberen aanpassen, waardoor de reeks nadien wel op Moviemeter kan. Ofwel probeer je de discussie opnieuw te openen met de mods.

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Ik dacht dat IMDB gevolgd werd waar het de classificatie 'miniserie' betrof. Nu dus in nog meer gevallen?

Daar wil ik dan graag over opmerken dat deze manier van noteren op IMDB nogal willekeurig lijkt. Sommige series komen als serie op IMDB, sommige als losse afleveringen, zonder een duidelijk criterium.

Het lijkt mij in elk geval niet wenselijk om de criteria van de site nog meer in de richting van IMDB te verschuiven, zeker niet waar IMDB niet geheel helder is. Dat ontneemt je de kans het zelf beter te doen, nietwaar?

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Ik dacht dat IMDB gevolgd werd waar het de classificatie 'miniserie' betrof. Nu dus in nog meer gevallen?

Ehm ? Beide dingen die Wouter noemt staan gelist als TV film (of reeks van TV films). Die mogen toch sowieso op Moviemeter.

Het lijkt mij in elk geval niet wenselijk om de criteria van de site nog meer in de richting van IMDB te verschuiven, zeker niet waar IMDB niet geheel helder is. Dat ontneemt je de kans het zelf beter te doen, nietwaar?

Het lijkt me persoonlijk ook zinniger om een eigen systeem op te stellen. Allleen kruipt daar tijd (en heel wat discussie) in om de initiële regels te bepalen, en daarna erg veel tijd om elke keer weer een afweging te maken. Ook daarop zullen veel uitzonderingen opduiken, vaak ook van users die gewoon hun geliefde serie op één of andere manier toch nog op MM proberen smokkelen.

Ik vermoed dat de huidige mods daar nog weinig zin/tijd voor hebben. Dus misschien het modbestand uitbreiden met iemand die zich daarover gaat/wil buigen ?

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

"Masters of Horror" (2005) - imdb.com

Dit bedoelt hij. is een tv-serie, geen tv-film.

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

kos wrote:

is een tv-serie, geen tv-film.

Volgens IMDB, althans op dit moment. Als ik een dag mijn best doe staan b.w.v.s. alle Telefilms, Novellen, Enneagrammen etc. ook op zo'n manier gelist.

Persoonlijk ben ik een voorstander van zoveel mogelijk _wel_ toevoegen, en wellicht is het zinvoller om specifieker te formuleren wat we _niet_ willen, zonder dat daarvoor de criteria ergens anders gehaald hoeven te worden.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Dustyfan wrote:

(Dit is mijn eigen mening en geen crew-standpunt)

Nou ja. Het verhaal rond Dekalog is niet zo heel erg ingewikkeld.

In 2002 is de tien-delige Dekalog als losse films toegevoegd, aangezien IMDb het toen niet als serie zag.

Waarvan ik toen al zei dat het niet klopte. Imdb was de norm zij men.

Die verandering van gedachte is op IMDb pas onlangs doorgevoerd.

En terecht.

En in aanmerking genomen dat Dekalog inmiddels al 5 jaar op de site staat én dat er al vrij omvangrijke discussies bijgeschreven staan, zou het erg sneu zijn om dat allemaal nu alsnog te verwijderen.

Toeggevn, de vijf jaar is wat langer, maar er zijn series verwijderd waar ook een flink aantal discussies stonden.

Ik vind het niet echt een doel om zo nauwkeurige mogelijke regels te verzinnen voor de toelaatbaarheid van films op Moviemeter. Ik vind dat de beslissing tot een uitzondering genomen moet kunnen worden, zonder dat dit verplichtingen schept.

Vind ik onwerkbaar.

Precies afgemeten criteria en dat soort dingen zijn misschien leuk voor filmprofessionals, -filosofen en dergelijke en horen thuis op een filmwetenschappelijke website, maar niet op Moviemeter.

Maar dan moet je toch ook gevoelig zijn voor het toevoegen van bijv Cigarette Burns? Die film hoort hier gewoon op MM. Ik vind dat men hierbij juist wel hysterisch de regeltjes toepast.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

kappeuter wrote:

We hebben 1 zeldzame uitzondering gemaakt voor Dekalog.

Imdb had de status hiervan veranderd. Omdat we het niet eens zijn met de tv-serie aanduiding hebben we besloten deze toevoegingen op de site te laten.

A) Geeft dit dus aan dat imdb niet als gezaghebbend wordt aangezien. Op zich terecht (ware het dat dit nu juist een geval is, waarbij imdb het bij het rechte eind heeft)

B) Mag je me uitleggen waarom imdb het hier mis heeft. Het is namelijk een tv-serie.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

kos wrote:

http://www.imdb.com/title/tt0448190/

Dit bedoelt hij. is een tv-serie, geen tv-film.

Het is een serie tv-films. Net als Dekalog, Ennegram en Lolamoviola. Daar is geen aparte aanduiding voor.

Purmerend

• 2775 messages
  • 3308 votes

Go Wouter Go

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

cornelis wrote:

Daar wil ik dan graag over opmerken dat deze manier van noteren op IMDB nogal willekeurig lijkt. Sommige series komen als serie op IMDB, sommige als losse afleveringen, zonder een duidelijk criterium.

Ze hebben het even vaak bij het juiste, als bij het verkeerde eind.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.