• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.274 votes
Profile

Cijfers geven voor series

N811

• 1459 messages
  • 913 votes

Tegenwoordig doen ze dit ook bij imdb.

Misschien kan het hier ook een alternatief zijn.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Dat is hier niet aan de orde. Tvseries worden niet in de database opgenomen dus er kan ook niet op gestemd worden.

Televisieseries blijven een aangelegenheid voor het forum.

Op miniseries kan wel gestemd worden, maar daar blijft het bij.

BlueSword

• 1725 messages
  • 0 votes

het zou wel leuk zijn maar tv-series worden dan ook ongelooflijk hoog omdat alleen de fans het kijken.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ja dat zie je zelfs ook al bij miniseries.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

BlueSword wrote:

het zou wel leuk zijn maar tv-series worden dan ook ongelooflijk hoog omdat alleen de fans het kijken.

En veel mensen zullen een laag cijfer geven als het wel ooit gezien hebben.

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Lijkt me ook geen goed plan. Ben nog steeds wel van mening dat korte films wel op MM passen. Wellicht zou je ze niet mee moeten laten tellen met de toplijsten (wellicht een speciale kortfilmlijst), maar ze horen toch wel op de site. Meer nog dan mini-series eigenlijk.

Heb eigenlijk ook nooit begrepen waarom d'r toen voor gekozen werd om alle kortfilms er weer af te sodemieteren (ze hebben er in een ver verleden wel opgestaan volgens mij...)

N811

• 1459 messages
  • 913 votes

kappeuter wrote:

Ja dat zie je zelfs ook al bij miniseries.

kijk maar eens naar band of brothers op imdb 9,6 door 20000 gebruikers.

Maar BoB is nog goed, maar bijvoorbeeld friends, wat een 8 krijgt. Of The 10th kingdom.

fun2

• 2 messages
  • 0 votes

Prison break krijg een 10 van mij.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

gotti wrote:

Lijkt me ook geen goed plan. Ben nog steeds wel van mening dat korte films wel op MM passen.

Een aantal wel maar waar maak je het onderscheid. Persoonlijk zou ik best graag zien dat Sherlock Jr. (Buster Keaton) op de site kwam. Ik snap de strikte 45 minuten regel wel maar een film van 44 minuten met zo'n enorme status zou van mij best mogen. Maar als je die erop zet zijn er weer anderen die roepen om films van 43 minuten en zo is er geen einde in zicht.

Zoals ik al eerder zei : laten we het overzichtelijk houden

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Ik vind dat alle kortfilms er gewoon op moeten. Een baanbrekende film als Un Chien Andalou hoort hier gewoon op te staan.

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 messages
  • 5305 votes

De afgelopen jaren heb ik een aantal hele interessante korte films van de NPS gezien. Kan hier anders geen totaal apart forum-deelonderwerp worden? Er is wel een topic over, maar ik vind dat te weinig eer voor zo'n apart deel van de cinema.

papaEd

• 525 messages
  • 475 votes

In De Site > Algemeen > Waarom geen series op MovieMeter?:

De laatse tijd zijn er ook veel tv serie`s op dvd verschenen waarom,word daar geen aandacht aan besteed ? Om een voorbeeld te geven Oorlogswinter een schitterende serie ik heb het boek div keren gelezen en maakte me regelmatig een voorstelling hoe het zou zijn in die tijd. Nu kan ik het met eigen ogen zien. Prachtige dvdBox.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Wat begrijp je niet aan de naam 'MOVIEmeter' ?

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

kos wrote:

Wat begrijp je niet aan de naam 'MOVIEmeter' ?

Wat begrijp je niet aan het woord 'WAAROM' ?

Een normale reactie is echt niet zo moeilijk hoor, Kos.

Het is niet eens zo'n vreemde vraag omdat bepaalde miniseries wel mogen, sommigen niet en de regels daarvoor nog steeds behoorlijk vaag zijn.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Omdat series geen films zijn.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Onderhond wrote:

Omdat series geen films zijn.

Klopt. Maar miniseries zijn ook geen films toch?

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

SelmaDuim wrote:

(quote)

Wat begrijp je niet aan het woord 'WAAROM' ?

Een normale reactie is echt niet zo moeilijk hoor, Kos.

Het is niet eens zo'n vreemde vraag omdat bepaalde miniseries wel mogen, sommigen niet en de regels daarvoor nog steeds behoorlijk vaag zijn.

Mini-serie. 1 seizoen toch?

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

kiriyama wrote:

(quote)

Mini-serie. 1 seizoen toch?

Als dat alles was...

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

SelmaDuim wrote:

(quote)

Klopt. Maar miniseries zijn ook geen films toch?

Nee, maar dat is al de uitzondering op de regel.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Nee, maar dat is al de uitzondering op de regel.

Daarmee heeft de topicstarter nog geen antwoord op zijn vraag. Hij vraagt "waarom" er geen series op MM staan. Als er zo'n duidelijke regels over zijn, dan moet dit toch niet zo moeilijk te beantwoorden zijn lijkt mij, dus ga je gang.

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

Enkel mini-series, case closed.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Er staan nog steeds series op MM van meer dan 1 sezoen, dus ik heb nog geen sluitend antwoord gehoord.

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

Vraag het aan Jordy.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Die gaat hier niet over. Ik vind het geen vreemde vraag van papaED en er mag best een normale reactie op verwacht worden.

arkadi

• 1029 messages
  • 0 votes

SelmaDuim wrote:

Die gaat hier niet over. Ik vind het geen vreemde vraag van papaED en er mag best een normale reactie op verwacht worden.

Daar ben ik het dan wel mee eens.

Heb voor minder a PM gekregen van een mod

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

SelmaDuim wrote:

Er staan nog steeds series op MM van meer dan 1 sezoen, dus ik heb nog geen sluitend antwoord gehoord.

Sluitend antwoord is dat enkel films en miniseries toegelaten worden.

Waarom ? Omdat dit een filmsite is, en in de eerste plaats gaat over films. Miniseries zijn uitzonderingen, voornamelijk omdat die nog een doorsnede vertonen met reguliere films.

Bij TVseries zou dit waarschijnlijk tever afwijken van het concept van de site.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ja dat is het wel zo'n beetje.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Sluitend antwoord is dat enkel films en miniseries toegelaten worden.

Waarom ? Omdat dit een filmsite is, en in de eerste plaats gaat over films. Miniseries zijn uitzonderingen, voornamelijk omdat die nog een doorsnede vertonen met reguliere films.

Bij TVseries zou dit waarschijnlijk tever afwijken van het concept van de site.

En slotte antwoord op de vraag wat nu precies een mini serie is? En waarom is een tv serie geen miniserie?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

In principe is een miniserie een soort lange film, waarbij het verhaal een grote spanningsboog met een begin en een einde kent, maar dan eenvoudigweg opgesplitst in meerdere afleveringen.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Waarom mag bijvoorbeeld Riget er wel op: een serie van 2 sezoenen (8 afleveringen elk), waar beide seizoenen een open einde hebben. En bijvoorbeeld een serie als Najib en Julia niet, wat een gesloten geheel is van slechts 6 afleveringen (voldoet precies aan de door Naomi Watts genoemde eisen)?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.