- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Stemmen
Stemmen
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes
Yep klinkt logisch
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
dat ze de stemgemiddelde beinvloeden?
Als je stemt beïnvloed je per definitie het stemgemiddelde. Wat is je punt?
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Valt best goed mee, en moet zeker lukken in die mate dat je niet al je werkt met het hoogst mogelijke beoordeelt. Dat is uiteindelijk het punt van de hele discussie.
Niet dat iemand z'n eigen werk door een andere bril ziet, of er veel nauwer meer verbonden is. Denk niet dat er iemand is die daaraan twijfelt.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Niet dat iemand z'n eigen werk door een andere bril ziet, of er veel nauwer meer verbonden is.
Wat precies de reden is van de hoge beoordeling.
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes
Wat is je punt?
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Hogere ja. Wat nog steeds iets anders is dan 10+ keer 5*
Ik zou mijn film minimaal 10 keer zo belangrijk vinden dan welke andere film dan ook en me er talloze malen meer mee vermaken en er interesse in hebben.
Dus die 5 sterren is in verhouding helemaal niks. Je zou de rest allemaal op een 0,5 moeten zetten om een beetje in de buurt van daadwerkelijke waardering te komen.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Ik zou mijn film minimaal 10 keer zo belangrijk vinden dan welke andere film dan ook en me er talloze malen meer mee vermaken en er interesse in hebben.
Je goed recht natuurlijk, ik kan alleen maar hopen dat je dan een uitzondering bent die de regel bevestigt.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 messages
- 5306 votes
Voor mij persoonlijk geldt dat ik mij eerder veel uitgebreider heb uitgelaten over mijn films op nl.kunst.film en soms zelfs op een manier die ik achteraf niet slim vond.
Uitleg aangenomen. Maar je leert toch van je fouten?
Discussies voeren over je eigen films is soms heel lastig. Iedereen verwacht dat je daar met een zeker emotionele distantie mee om moet kunnen springen.
Voor mij persoonlijk geldt dat in ieder geval niet.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Je goed recht natuurlijk, ik kan alleen maar hopen dat je dan een uitzondering bent die de regel bevestigt.
Op mijn beurt denk ik dat degenen die anders beweren gewoonweg liegen.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Dus die 5 sterren is in verhouding helemaal niks. Je zou de rest allemaal op een 0,5 moeten zetten om een beetje in de buurt van daadwerkelijke waardering te komen.
Als je een klein beetje ambitie hebt, denk je altijd dat je beter kan dan wat je net gemaakt hebt. Als jij je film 10 keer zo belangrijk vindt dan een andere film, is dat gewoon pretentie omdat jij dan volgens die stem de beste film gemaakt hebt. Elke filmmaker, muzikant, schilder, schrijver, ... kijkt evengoed op naar collega's en andere werken. Je probeert altijd persoonlijk het beste te maken volgens je smaak of gevoel. Maar meteen zeggen dat je dan het beste hebt gemaakt zou ook betekenen dat je dan beter kan stoppen met filmen, want de rest beter zou zijn of van dezelfde kwaliteit. En dat je dus niet alles hebt gegeven in die ene film.
Van mij mag iedereen het maximum geven aan z'n eigen film, maar wel om de juiste redenen. Als je echt vindt dat je eigen film de beste film is (vrij pretentieus imo) moet je dat zeker doen. Maar als je gewoon hier een hoop 5*en komt uitdelen (alleen of met vrienden en familie) om het gemiddelde omhoog te krijgen is dat stemvervalsing en al even negatief als Godfather 0.5 geven om Shawshank Redemption hoger te krijgen.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Als jij je film 10 keer zo belangrijk vindt dan een andere film, is dat gewoon pretentie omdat jij dan volgens die stem de beste film gemaakt hebt.
Nee hoor, voor MIJ is dat zo, voor anderen niet natuurlijk.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Nee hoor, voor MIJ is dat zo, voor anderen niet natuurlijk.
In dat geval zeg ik niets meer. Als jij dat vindt is dat uiteraard je goede recht. Ik gaf enkel m'n mening in het algemeen bij regisseurs (waar het allemaal rond begonnen is) wat me toch grotendeels stoort.
Geen persoonlijke verwijten trouwens... 
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Ik begrijp de ergernissen hier echt niet, hoor. Zo belangrijk is het allemaal niet.
Adrenal
-
- 1381 messages
- 0 votes
Ik verander mijn stemmen bijna voortdurend omdat mijn smaak mee evolueert en omdat toen ik pas op MovieMeter kwam een heel andere smaak had (en heeel weinig gezien had) en omdat ik nogal op het gevoel stem, waardoor er af en toe wel eens een onrealistische voorkomt (misschien heb ik me wel voor vijf sterren geamuseerd, dat maakt de film nog niet per sé zoveel waard etc.).
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Zo belangrijk is het allemaal niet.
Belangrijk genoeg om ze wel zelf te plaatsen toch ?
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
@ OH: Mag ik aan jou eigenlijk vragen of je alle films waarop je hebt gestemt ook daadwerkelijk heb uitgekeken?
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
@ OH: Mag ik aan jou eigenlijk vragen of je alle films waarop je hebt gestemt ook daadwerkelijk heb uitgekeken?
Met uitzondering van een vijftal films allemaal. Vooral in het begin durfde ik nog wel bij uitzondering een film afzetten als het me echt compleet niet boeide.
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Ik heb het helaas weer eens meegemaakt dit weekend. Toch wel uniek als je iets leuks verwacht en dan na zoveel minuten de stekker uit trekt in overleg met de meekijker.
Brazil !
Uier
-
- 2006 messages
- 3749 votes
Valt er niks tegen die excess-stemmers te doen? Er komen steeds meer leden bij die óf 0,5 stemmen óf de volle 5.0* en nog nooit een beoordeling daar ttussenin hebben gegeven.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
En die figuren die een film beoordelen met 2 woorden. Die fabian88 is daar erg goed in.
BlueVelvet
-
- 1316 messages
- 785 votes
Valt er niks tegen die excess-stemmers te doen? Er komen steeds meer leden bij die óf 0,5 stemmen óf de volle 5.0* en nog nooit een beoordeling daar ttussenin hebben gegeven.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Ik heb het helaas weer eens meegemaakt dit weekend. Toch wel uniek als je iets leuks verwacht en dan na zoveel minuten de stekker uit trekt in overleg met de meekijker.
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Ik deed geen voorstel om hem uit te doen. Dat is immers niet leuk als de andere persoon het wel bevalt.
Maar na wat gefronsde blikken naar elkaar toe, begreep ik dat ook zij het plastic filmpje niet kon waarderen.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
(ik zie nu pas dat ik reageer op een post van een half jaartje terug, maar goed - het topic popte ineens weer op na het bericht van Uier).
Gelijk heb je, trouwens. Maar soms helpt het om rigoureus in te grijpen. 
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Eigenlijk zou je niet mogen stemmen als je een film niet volledig uitkijkt. Maarja, daar denken velen anders over.
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Eigenlijk zou je niet mogen stemmen als je een film niet volledig uitkijkt. Maarja, daar denken velen anders over.
Dat ligt eraan hoever ik kom. Na een uur doe ik het wel.