• 178.096 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.148 actors
  • 9.373.068 votes
Profile

Zelf films toevoegen aan MovieMeter (centraal toevoegingen topic)

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7278 votes

Je zou dan wat meer met die ontwikkeling moeten doen.

Dus eigenlijk, 606, vind je dat je een aparte behandeling verdient?

En verder hoe weet jij dat ik niet vanzelfsprekend een taal stoornis heb ?

Ik zeg alleen dat dit absoluut niet iets vanzelfsprekends is. Jijzelf roept de hele tijd dat je taalachterstand komt door je autisme en ADHD.

Het maakt ook niet zo heel veel uit. Feit is dat je een taalachterstand hebt. En toch sla je al onze goed bedoelde raad in de wind en vertaal je nog steeds. Nadat we je enkele dagen opnieuw hebben aangesproken zitten er weer wat NL-dingetjes tussen, maar de vertalingen zitten er ook nog tussen. Om van de plaatjes nog maar te zwijgen.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Mug wrote:

In den beginne...waren de eisen ook niet 'streng'. Van hobby-site naar een van neerlands grootste filmsites. Het staat een ieder vrij de oudere toevoegingen te corrigeren, graag zelfs. Zowel qua plot als posters of stills. Er staat helaas nog voldoende zooi op de site. En er wordt helaas nog voldoende zooi door een aantal gebruikers ter beoordeling ingeleverd, wat begrijpelijkerwijze door de crew niet altijd wordt gewaardeerd. Houd daar ook eens rekening mee. Het is vaak een crime om zo nu en dan de afgekeurde toevoegingen door te nemen. Ik weet niet of ik dan moet lachen of huilen.

De een na de ander user meldt zich aan en dan maar zien in hoeverre die ook nuttige kennis, etc. met zich heeft meegebracht. Dat is de reinste kwantiteit, gek dat dat wel heel soepel kan.

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7278 votes

Wat bedoel je Dick2008?

en waar zegt stinissen:

Nu is er weer hele discussie ontstaan maar ik ben het wel eens met Stinissen. Het is beter gezamenlijk naar een oplossing te zoeken dan over en weer berichten op elkaar af te vuren.

Ik begrijp niet zo goed je doel met deze interventie. Verklaar je nader alsjeblieft.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Zinema wrote:

Dus eigenlijk, 606, vind je dat je een aparte behandeling verdient?

Nee, dat hoor je mij niet zeggen.

Zinema wrote:

Jijzelf roept de hele tijd dat je taalachterstand komt door je autisme en ADHD.

Dat klopt en dat is ook zo, en nog veel meer andere dingen.

Zinema wrote:

Het maakt ook niet zo heel veel uit. Feit is dat je een taalachterstand hebt. En toch sla je al onze goed bedoelde raad in de wind en vertaal je nog steeds. Nadat we je enkele dagen opnieuw hebben aangesproken zitten er weer wat NL-dingetjes tussen, maar de vertalingen zitten er ook nog tussen. Om van de plaatjes nog maar te zwijgen.

Ik sla niks in de wind, ik probeer zo af en toe wat te vertalen, dat blijkt dus niet goed te zijn.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

stinissen wrote:

We zijn hier niet om elkaar af te branden dat geld ook voor de crew.

@ Zinema.

Dit bedoel ik. 606 heeft een vraag gesteld. Daar heb ik me mee bemoeid en nu zijn we pagina's verder.

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7278 votes

606 wrote:

Ik sla niks in de wind, ik probeer zo af en toe wat te vertalen, dat blijkt dus niet goed te zijn.

Stop daar dan mee, en ga iets anders doen ten behoeve van de site. Of gebruik duidelijke plotjes en denk eens wat langer na voor je gelijk weer iets instuurt met een portretfoto van een acteur van Facebook o.i.d. maar onderzoek een bron eens goed. Lees: Neem je tijd. Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit.

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7278 votes

Dat van stinissen lijkt me toch iets anders geschreven dan wat jij ervan maakt Dick, maar hij zal het ongetwijfeld zo bedoeld hebben. Maar wat bedoel jij precies?

Edit/ dat we pagina's verder zijn?

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

606 wrote:

(quote)

Zeker meer dan 4 dagen, normaal is het veel korter.

Het is nog nooit voor gekomen dat ik langer dan 2 dagen moet wachten.

Ik kan al dagen niks doen omdat ik er al 10 heb ingestuurd.

Knisper reageerde daar op en toen weer ik en toen bla bla bla.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Sowieso een reactie niet waard geweest, omdat een ieder behoort te weten dat de crew een week de tijd heeft voor het behandelen van een toevoeging.

Ben benieuwd of 606 deze keer opnieuw een wijze raad (ditmaal van Zinema) gaat opvolgen en dat hij dit langer doet dan 1 week. Ook een wijze raad: houd het vol, houd het vol, en niet wederom gaan zeuren over adviezen die je nooit maar dan nooit van je leven alhier in de wind hebt geslagen. Kwaliteit en niet kwantiteit. Kwantiteit betekent mega-hoeveelheden met crap toevoegen. Neem je tijd voordat je daadwerkelijk iets toevoegt.

stinissen (crew films & series)

• 23441 messages
  • 76927 votes

Mug wrote:

Sowieso een reactie niet waard geweest, omdat een ieder behoort te weten dat de crew een week de tijd heeft voor het behandelen van een toevoeging.

Ben benieuwd of 606 deze keer opnieuw een wijze raad (ditmaal van Zinema) gaat opvolgen en dat hij dit langer doet dan 1 week. Ook een wijze raad: houd het vol, houd het vol, en niet wederom gaan zeuren over adviezen die je nooit maar dan nooit van je leven alhier in de wind hebt geslagen. Kwaliteit en niet kwantiteit. Kwantiteit betekent mega-hoeveelheden met crap toevoegen. Neem je tijd voordat je daadwerkelijk iets toevoegt.

Ben ik mee eens maar niet met het crap toevoegen want crap staat niet op MM , wat de een crap vind kan een ander weer wel waarderen dus na mijn bescheiden mening is elke toevoeging goud waard.

SnakeDoc

• 4687 messages
  • 2243 votes

Ik ga me er ook nog maar even mee bemoeien, maar meer om het geheel zo langzaam aan af te ronden. Ik zeg niet dat ik zelf een voorbeeldig film toevoeger ben. Ik maak ook de nodige foutjes, vaak omdat ik te snel wil.

Dat 606 een taalachterstand heeft is vervelend, ongeacht of dat door ADHD, Autisme, of Dyslexie komt. Het is tof dat hij aan MovieMeter een hobby heeft (heb ik ook), en het is goed om te zien dat het toevoegen van films voor hem een soort van therapie is. Ik ben alleen van mening dat dit niet ten koste van alles kan gaan en dat hij daarom misschien een beetje zal moeten inleveren.

Daarmee bedoel ik dat hij het regelmatig vertalen van Engelse plots moet laten schieten, in ruil voor documentaires of Nederlandse films. Naast dat is er nog genoeg ander interessants te doen. Zoek ipv een still een poster, ga opzoek naar de speelduur van films (vaak nog niet aanwezig bij nieuwe toevoegingen) of plaats nieuw uitgekomen trailers (iets wat ook enorm wordt gewaardeerd).

Ik vind niet dat een 'blinde' piloot moet worden, evenmin dat iemand met een extreme taalachterstand non-stop film plots vertaalt. Dat bedoel ik niet verkeerd, want ik heb 606 als gebruiker hoog zitten en ik waardeer zijn betrokkenheid bij de site. Maar ik kan me voorstellen dat dit op deze manier tot bepaalde frustraties leid bij de moderators en crew.

Daarom misschien beter om een klein stapje terug te nemen, en je te richten op andere leuke brood nodige zaken hier op de site. Genoeg te doen Genoeg waardering!

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

SnakeDoc wrote:

Ik vind niet dat een 'blinde' piloot moet worden, evenmin dat iemand met een extreme taalachterstand non-stop film plots vertaald.

Vertaalt.

Het valt ook te bekijken waar je dan de taalnorm legt voor die filmplots. Als je even rondzoekt op MM, wordt het snel duidelijk dat een aantal filmplots wel meer bevatten dan een aantal spelfouten. Zo kan je bijvoorbeeld een aantal dagen je bezighouden met Belgisch-Nederlandse woorden/constructies te verwijderen.

jarno1975 (moderator series)

• 10971 messages
  • 2790 votes

En ter aanvulling op SnakeDoc zijn bericht: Je kan ook de regisseursgegevens aanvullen. Inmiddels heb ik er al een paar duizend gedaan maar er staan nog genoeg regisseurs op waarvan de gegevens nog niet zijn toegevoegd.

Dit is misschien wel wat ondankbaarder werk (je krijgt er geen credits voor, en waarschijnlijk kijkt er nooit een hond naar ) maar je helpt wel de kwaliteit (jawel daar is tie Zinema ) van de site te verbeteren.

SnakeDoc

• 4687 messages
  • 2243 votes

@ Pietertje

Je hebt er naar zitten zoeken he Maar ik heb hem als de sodemieter gecorrigeerd voor je!

• 10971 messages
  • 2790 votes

Hey Pietertje, komde gij maar efkes wisselen jonguh.

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

@Snake: Ik kon hem gewoon niet laten liggen.

narva77 (crew films)

• 12725 messages
  • 6540 votes

Even tussendoor:

Even een opmerking: de film "Imaginaerum" van Nightwish staat in de Rejections-lijst; http://www.moviemeter.nl/re....

Maar hij staat ook al gewoon op MM: Imaginaerum.

Die in de Rejections kan dus verwijderd worden, nietwaar?

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

SnakeDoc wrote:

Ik vind niet dat een 'blinde' piloot moet worden, evenmin dat iemand met een extreme taalachterstand non-stop film plots vertaalt. Dat bedoel ik niet verkeerd, want ik heb 606 als gebruiker hoog zitten en ik waardeer zijn betrokkenheid bij de site. Maar ik kan me voorstellen dat dit op deze manier tot bepaalde frustraties leid bij de moderators en crew.

^

Dank je wel, jij doet het ook goed.

Edit ik doe nu al naast het toevoegen bestaande films corrigeren en de tv lijst op fouten controleren.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ik vind dit echt wel overdreven om zoiets af te keuren.

http://www.moviemeter.nl/rejection/83153

Iemand die zo'n film dan heeft gezien kan dat eventueel nog aanvullen/corrigeren, als hij dan maar alvast op de site staat.

Van oude films is vaak heel moeilijk om goede informatie te vinden, bij die mag het beleid best wat soepeler.

stinissen wrote:

Ben ik mee eens maar niet met het crap toevoegen want crap staat niet op MM , wat de een crap vind kan een ander weer wel waarderen dus na mijn bescheiden mening is elke toevoeging goud waard.

Mee eens.

• 10971 messages
  • 2790 votes

Dick2008 wrote:

Ik vind dit echt wel overdreven om zoiets af te keuren.

http://www.moviemeter.nl/rejection/83153

Iemand die zo'n film dan heeft gezien kan dat eventueel nog aanvullen/corrigeren, als hij dan maar alvast op de site staat.

Van oude films is vaak heel moeilijk om goede informatie te vinden, bij die mag het beleid best wat soepeler.

(quote)

Mee eens.

Een huishouding voeren is volgens mij wel correct nederlands maar misschien dat die term niet bekend is in België? Daarnaast loopt het plot niet echt lekker vloeiend.

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

Je hebt gelijk, dit was misschien wel te streng. De synopsis is soms moeilijk te beoordelen. Je neemt er nu ook een film uit van bijna een jaar geleden, ondertussen leert de crew ook steeds bij. Ik heb de film toegevoegd en op naam van decec gezet.

Even over de hele discussie: het verbaast me hoeveel mensen hun zegje doen over wat de crew doet zonder dat ze er ook maar een benul van hebben hoeveel tijd hierin kruipt. Heel vaak zijn inzendingen onvolledig of foutief (je zou soms eens de lijst moeten zien, om te huilen). En dat kan gaan van kleine slordigheden tot grote fouten. Kleine dingen passen we in de mate van het mogelijke zelf aan, maar daar kruipt - naast het verifiëren van alle data - best wat tijd in.

Wij verwachten ook geen dankberichtje na elke goedgekeurde toevoeging, maar lopen klagen als het even wat langer duurt is wel het andere uiterste. Wij werken allemaal op vrijwillige basis en hebben naast MM ook een leven

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

narva77 wrote:

Even tussendoor:

Even een opmerking: de film "Imaginaerum" van Nightwish staat in de Rejections-lijst; http://www.moviemeter.nl/re....

Maar hij staat ook al gewoon op MM: Imaginaerum.

Die in de Rejections kan dus verwijderd worden, nietwaar?

Jup. Thanks!

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Jawaddedadde wrote:

Wij verwachten ook geen dankberichtje na elke goedgekeurde toevoeging, maar lopen klagen als het even wat langer duurt is wel het andere uiterste. Wij werken allemaal op vrijwillige basis en hebben naast MM ook een leven

Het was geen klagen gewoon een normale vraag, zeg het nog maar eens. na tal van berichten wordt er pas gezegd dat Crew meer tijd neemt voor andere dingen. was het zo moeilijk om dat antwoordt eerder te geven. Dan hadden we nu niet heel de discussie gehad.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

kappeuter wrote:

(quote)

Jup. Thanks!

Waarom mag die film nu op MM blijven, heb die 2x geprobeerd toe te voegen, maar afgekeurd omdat er niks geen release of beweging in zit ?

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

stinissen wrote:

(quote)

Dat zeg ik niet Henk. Met crap versta ik hier onvolledige en onjuiste informatie die niet eens gedubbelcheckt wordt door een toevoeger. 'want dat doet de crew wel'.

Tevens vind ik wel dat de crew ' zeer streng' moet zijn. Zelfs bij een klein foutje terugsturen, zodat de toevoeger ook daarmee geconfronteerd wordt. Het zou een mooie proef zijn voor deze maand. Dan piepen ze wel anders. Als je geen kwaliteit kunt leveren, lever dan ook niks aan of doe dit met alle mogelijke precisie.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Zonder om me echt in de discussie te mengen (ik behoor wel tot de crew maar niet de toevoegcrew) maar de opmerking dat het even trager gaat is al erg vaak gegeven. Ik kan me voorstellen dat dit op den duur wel eens in het verkeerde keelgat schiet.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

606 wrote:

Waarom mag die film nu op MM blijven, heb die 2x geprobeerd toe te voegen, maar afgekeurd omdat er niks geen release of beweging in zit ?

Aangezien de film inmiddels is toegevoegd ga ik er vanuit dat daar inmiddels wel duidelijkheid over is.

Ik zal even vragen of het betreffende crewlid hier even op wil reageren.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

kappeuter wrote:

(quote)

Aangezien de film inmiddels is toegevoegd ga ik er vanuit dat daar inmiddels wel duidelijkheid over is.

Ik zal even vragen of het betreffende crewlid hier even op wil reageren.

De film staat sinds 12 september 2011 al op de site.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

We gaan het uitzoeken.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.