- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Zelf films toevoegen aan MovieMeter (centraal toevoegingen topic)
Zelf films toevoegen aan MovieMeter (centraal toevoegingen topic)
jarno1975 (moderator series)
-
- 10973 messages
- 2794 votes
Deze films zijn nog niet toegevoegd. Dus voor de liefhebber die ze toe wil voegen 
narva77 (crew films)
-
- 12736 messages
- 6541 votes
Ohw oké vandaar, dan heb ik niks gezegd! Net wakker enzo... 
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Ik ga me aan The Grace Card (2011) - imdb.com wagen.
Edit:
Gone with the Pope (2010) - imdb.com
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Ik ga A Hard Day's Night van The Beatles eens proberen, nog nooit iets toegevoegd dus ik denk dat het over een weekje of 2 wel is gelukt.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5984 votes
-
- 10973 messages
- 2794 votes
Dat heb je toch nog snel gedaan Don!
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Op 27 augustus heb ik het bericht gekregen dat Eliot Ness contre Al Capone (2009) was geaccepteerd als toevoeging. Nu is deze film van Patrick Jeudy (die trouwens nog altijd niet te vinden is als je gewoon zijn naam in het zoekvenster typt, wel als je daarna op enter drukt) maar ik dacht dat ik een 6tal films dezelfde dag als Eliot Ness contre Al Capone had toegevoegd maar daar heb ik nog geen bericht van gekregen. Ligt het goedkeuren een beetje stil of vergis ik me gewoon van tijd, dat tweede is goed mogelijk want ik ben aan het twijfelen 
-
- 10973 messages
- 2794 votes
27 augustus is 3 dagen geleden. Volgens mij staan er van mij nog films in de wacht die ouder zijn.
Ik denk dat de vakantie voor de crewleden ook voorbij is 
EDIT: hmm ik lees het niet goed. Ze zijn al eerder ingestuurd als de 27e dus 
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes

Hoe kan dat nou, heb gezocht op The Beatles en toen A Hard Day maar ik kon em niet vinden.
-
- 10973 messages
- 2794 votes
Als je zoekt op "Hard day's night" vindt hij hem wel.
Lidwoord weglaten 
timbo_
-
- 13116 messages
- 3869 votes
eergisteren mijn toevoeging van Leonard Cohen: Live at the Isle of Wight afgekeurd. Op zich een volledig plausibele verklaring voor gegeven aangezien het hier inderdaad om een film gaat die voor een groot deel een concertregistratie is. Het blijft echter wel een punt waar ik regelmatig tegen op blijf lopen hier op de site en inmiddels ben ik toch wel benieuwd geworden wanneer iets nu wel en wanneer niet een concertregistratie is.
Om maar even een paar voorbeelden te noemen.
Wel op site:
Shine a Light (Wat mij betreft ook nauwelijks meer dan een concertregistratie)
Leonard Cohen: I'm Your Man (Valt over te discussieren maar ook hier draait het hoofdzakelijk om concertregistratie)
Van site verwijderd
Neil Young: Heart of Gold (Wat is grote verschil met bovenstaande titels?)
En nu dus Leonard Cohen: Live at the Isle of Wight. Inderdaad grotendeels een concertregistratie maar bevat ook wel degelijk talking heads die het concert of bepaalde nummers duiden en een enkele sfeerimpressie van het festivalterrein.
Ik denk dat mijn vraag dus wel duidelijk is. Wanneer is iets een concertregistratie en wanneer niet meer?
stephan73
-
- 6269 messages
- 14448 votes
Als een "concert-registratie" naast het optreden ook interviews, achtergrondbeelden, e.d. bevat, dan mag zo'n film op de site. Kan dat niet worden aangetoond wordt de film afgekeurd. We moeten in zo'n geval echt duidelijke bewijzen hebben dat dit zo is, anders kunnen we er niets mee!
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Echt alle bronnen omtrent die Cohen 'registratie' verhalen over interviews met andere artiesten die aanwezig waren bij dat concert (Joan Baez, Kris Kristofferson etc.).
Maar wel een discussie-punt die nog niet gedaan is. Is er een percentage van 'andere beelden' dan puur die van het concert, een soort van leidraad. Want die Shine a Light registratie bevat ook maar 2-3 minuten ander materiaal. Dat is dus voldoende om toegelaten te worden?
stephan73
-
- 6269 messages
- 14448 votes
Dat is inderdaad een punt wat nogal onduidelijk is. Zowel voor de crew als voor de toevoegers. Hoe groot moet het percentage interviews zijn dat in zo'n film zit?
Bij films die niemand gezien heeft is dat enorm moeilijk, en dan vragen we inderdaad om bewijs.
Maar ik zal het bij de rest van de crew voorleggen, om een duidelijke leidraad wat betreft concert-registraties vast te leggen.
narva77 (crew films)
-
- 12736 messages
- 6541 votes
En nu dus Leonard Cohen: Live at the Isle of Wight. Inderdaad grotendeels een concertregistratie maar bevat ook wel degelijk talking heads die het concert of bepaalde nummers duiden en een enkele sfeerimpressie van het festivalterrein.
Ja, maar bevatten de talking Heads óók een gedeelte concertregistratie? (Geintje natuurlijk; vond het wel een leuk woordgrapje!) 
Nou ja, nu we het tóch over de "Talking Heads" hebben; want hoe zit het nu eigenlijk met de documentaire "Stop Making Sense" over de Talking Heads???
Ik ben de draad kwijt....
Misschien moet het toch eens voor ééns en altijd duidelijk gaan worden.
Zinema (crew films)
-
- 10276 messages
- 7290 votes
'Stop Making Sense' en 'Shine A Light' zijn gewoon 100% concertverfilmingen. En of het nu extra mooi gefilmd is omdat een Scorcese of Demme aan het roer staat mag er niet toedoen.
Ik denk dat een bioscooppremière een leidraad zou kunnen zijn. Alhoewel.. Misschien ook maar beter van niet. Lastig.
Mocht het zoals bovenstaande titels een 100% concertfilm betreffen, dan zou een biosrelease een toelatingseis kunnen zijn.
Voor films die het concert afwisselen met meer dan bijvoorbeeld 10% aan gesproken woord oid, is een video-release voldoende, maar zou die 10% de leidraad kunnen zijn.
Het zijn maar suggesties, al vind ik ze zelf wel aardig.
stephan73
-
- 6269 messages
- 14448 votes
Videoreleases worden zowiezo nooit toegestaan, omdat dat valt onder de regel docu's die rechtstreeks op DVD zijn verschenen.
Een bioscoooprelease (in Nederland/België) kan inderdaad iets zijn wat doorslaggevend zal zijn.
Zinema (crew films)
-
- 10276 messages
- 7290 votes
Videoreleases worden zowiezo nooit toegestaan, omdat dat valt onder de regel docu's die rechtstreeks op DVD zijn verschenen.
Een bioscoooprelease (in Nederland/België) kan inderdaad iets zijn wat doorslaggevend zal zijn.
Regels zijn er om te doorbreken. 
Al zal de hausse aan toevoegingen dan wel alle vaten doen vernauwen, me dunkt. Was het idd even vergeten wbt de STV-docs. Is waarschijnlijk maar beter zo.
Wbt Cohen. Volgens highdef staan de interviews op de extra features. Wat overigens niet wil zeggen dat er geen gesproken woord is tijdens het concert zelf. Succes crew, lijkt me lastig allemaal.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3869 votes
Echt alle bronnen omtrent die Cohen 'registratie' verhalen over interviews met andere artiesten die aanwezig waren bij dat concert (Joan Baez, Kris Kristofferson etc.).
Dat kan ik alleen maar bevestigen. Maar tegelijkertijd vind ook ik het gewoon voor 90% een concertregistratie.
Wbt Cohen. Volgenshighdef staan de interviews op de extra features. Wat overigens niet wil zeggen dat er geen gesproken woord is tijdens het concert zelf. Succes crew, lijkt me lastig allemaal.
Zit ook in de film zelf. Maar nogmaals gaat me er niet om, om die film zo nodig op de site te krijgen maar meer om te vragen wat nu wel en wat nu niet kan.
'Stop Making Sense' en 'Shine A Light' zijn gewoon 100% concertverfilmingen. En of het nu extra mooi gefilmd is omdat een Scorcese of Demme aan het roer staat mag er niet toedoen.
Heb deze discussie bij Shine a Light ook al eens gevoerd toen ik hem nog niet had gezien. Vooral omdat in dezelfde week dat Shine a Light werd toegevoegd Neil Young: Heart of Gold werd verwijderd. Nu heb ik wel beide gezien en vind ik het alleen maar vreemder omdat er voor mijn gevoel nauwelijks verschil tussen die twee films zit.
stephan73
-
- 6269 messages
- 14448 votes
Als wij voldoende bewijzen krijgen dat een film gewoon toevoegbaar is, komt hij gewoon op de site. Is dat niet het geval (wat waarschijnlijk zo is met die Neil Young docu), dan wordt hij afgekeurd!
timbo_
-
- 13116 messages
- 3869 votes
Maar dan is het weer vreemd dat de film (Neil Young) in eerste instantie wel goed werd gekeurd en vervolgens er weer wordt afgegooid. Overigens begint de Neil Young ook met een kort gesprek in een auto voor het concert dus die had dan technisch gezien ook kunnen blijven staan toch??
stephan73
-
- 6269 messages
- 14448 votes
Overigens begint de Neil Young ook met een kort gesprek in een auto voor het concert dus die had dan technisch gezien ook kunnen blijven staan toch??
Alleen een kort gesprek is te weinig om geacepteerd te worden.
Maar wacht nog even af, we zijn nu bezig om een duidelijke richtlijn te maken wat concertfilms betreft!
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Op 27 augustus heb ik het bericht gekregen dat Eliot Ness contre Al Capone (2009) was geaccepteerd als toevoeging. Nu is deze film van Patrick Jeudy (die trouwens nog altijd niet te vinden is als je gewoon zijn naam in het zoekvenster typt, wel als je daarna op enter drukt) maar ik dacht dat ik een 6tal films dezelfde dag als Eliot Ness contre Al Capone had toegevoegd maar daar heb ik nog geen bericht van gekregen. Ligt het goedkeuren een beetje stil of vergis ik me gewoon van tijd, dat tweede is goed mogelijk want ik ben aan het twijfelen
Schrap dit maar!
timbo_
-
- 13116 messages
- 3869 votes
Alleen een kort gesprek is te weinig om geacepteerd te worden.
Maar wacht nog even af, we zijn nu bezig om een duidelijke richtlijn te maken wat concertfilms betreft!
Prima. Ben benieuwd.
narva77 (crew films)
-
- 12736 messages
- 6541 votes
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Er mag nog meer verwijderd worden natuurlijk. Maar dan gaan er weer mensen klagen.
narva77 (crew films)
-
- 12736 messages
- 6541 votes
Ja, und? Als "Neil Young: Heart Of Gold" verwijderd wordt, en "Stop Making Sense" blijft op MM staan, dan gaan er misschien fans van Neil Young klagen.
En als "Stop Making Sense" wordt verwijderd, gaan er misschien weer fans van de Talking Heads klagen. En Rolling Stones-fans klagen ook weer omdat "Shine A Light" is verwijderd...
En als bv. "This Is It" zou worden verwijderd, gaan er weer fans van Michael Jackson klagen.
Wat ik bedoel te zeggen is; er zullen sowieso mensen gaan klagen, hoe je het ook wendt of keert....
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
En als bv. "This Is It" zou worden verwijderd, gaan er weer fans van Michael Jackson klagen.

Vraagje: Mag Michael Bublé - Meets Madison Square Garden op moviemeter? Het is half concert, half documentaire.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.