• 178.522 movies
  • 12.249 shows
  • 34.035 seasons
  • 647.932 actors
  • 9.380.127 votes
Profile

Zelf films toevoegen aan MovieMeter (centraal toevoegingen topic)

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Helemaal niet, ligt aan de regels. Is een concert-registratie een registratie van 1 optreden [ja], of geldt dat ook voor footage van een concert van een artiest/band gefilmd over meerdere dagen? Dat is hamvraag 1.

En hoeverre is een concert-film een registratie. Hamvraag 2. Hoeveel (en wat voor soort) non-concert-registratie-momenten dient de film te bevatten om toegelaten te kunnen worden op de site?

That's basically it.

stephan73

• 6269 messages
  • 14448 votes

chevy93 wrote:

Vraagje: Mag Michael Bublé - Meets Madison Square Garden op moviemeter? Het is half concert, half documentaire.

Nee, is rechtstreeks op DVD verschenen!

stephan73

• 6269 messages
  • 14448 votes

De crew heeft kort overlegd over hoe wij concertfilms moeten behandelen. We zijn uitgekomen op het volgende.

Concertfilms zijn toevoegbaar als de desbetreffende film een bioscooprelease in Nederland of België heeft gehad.

Alle overige concertfilms worden volgens de vastgestelde regels behandeld.

Bij bioscoopreleases (dus niet eenmalige vertoningen) kijken we niet meer of er eventueel een docu gedeelte inzit, maar bij concertfilms voor TV blijven de regels zoals ze zijn.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

En hoe zijn die regels?

stephan73

• 6269 messages
  • 14448 votes

Dat het meer een docu moet zijn dan een muziekfilm!

Bij het niet toevoegbaar gedeelte van de Wiki staat namelijk concertfilms. Maar docu's zijn wel toevoegbaar!

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Dat is nog steeds veeeeeeeeel te vaag. Meer is dus meer dan 50%?

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Voor de toevoegers: Lou Reed's Berlin kan nu op de site.

stephan73

• 6269 messages
  • 14448 votes

Mug wrote:

Dat is nog steeds veeeeeeeeel te vaag. Meer is dus meer dan 50%?

Inderdaad! Meer docu dan muziekfilm!

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Dat is nog steeds veel te vaag... We zijn dus wat dat betreft geen zak opgeschoten. Daar mogen jullie nog wel langer over bakkeleien. En haal de term muziekfilm aub niet in de war met concertregistratie.

stephan73

• 6269 messages
  • 14448 votes

Niets opgeschoten?

Bioscoopreleases kunnen toegevoegd worden. De rest wordt behandeld zoals altijd.

Meer docu dan concertfilm!

Ik weet niet wat jij hier vaag aan vindt.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

"De rest wordt behandeld als altijd". Concertfilms waar amper 5 minuten zogenaamde docu-beelden inzitten werden geaccepteerd (Shine a Light als perfecte voorbeeld). Dus nogmaals: waar ligt de grens? Met die vraag zijn we nog steeds geen zak opgeschoten...

Een stelling als 'meer docu dan concertfilm' zonder leidraad is vaag.

jarno1975 (moderator series)

• 10973 messages
  • 2794 votes

Dat van meer docu als concertregistratie is inderdaad nog steeds vaag. Is het niet beter om gewoon aan te houden

- bioscooprelease in NL of BE of

- op minimaal 2 filmfestivals vertoond

Al het overige is niet toegestaan.

Dat lijkt me dan veel duidelijker.

Zinema (crew films)

• 10276 messages
  • 7289 votes

'Shine A Light' kende een bioscooprelease en dat maakt dus het verschil.

De regel dat de bioscooprelease ook per sé in de twee minilandjes moet zijn geweest vind ik persoonlijk ridicuul.

stephan73

• 6269 messages
  • 14448 votes

Shine a Light zou nu zonder problemen op de site kunnen. Toen is die film toegevoegd zonder dat iemand er iets van wist, dus was het onmogelijk om te weten hoeveel procent er nou docu was. We zijn toen afgegaan op wat er geschreven werd op het net en wat de toevoeger mee stuurde!

Hannibal

• 9358 messages
  • 3277 votes

Mug wrote:

Shine a Light als perfecte voorbeeld

Shine a Light (2008) - Release dates - imdb.com

Hoeveel festivals had je nog meer willen zien?

stephan73

• 6269 messages
  • 14448 votes

jarno1975 wrote:

Al het overige is niet toegestaan.

Dat lijkt me dan veel duidelijker.

Lijkt me niet. Een concertfilm die voor TV is gemaakt met meer dan 50% docu kan dan niet op de site!

Hannibal

• 9358 messages
  • 3277 votes

stephan73 wrote:

Lijkt me niet. Een concertfilm die voor TV is gemaakt met meer dan 50% docu kan dan niet op de site!

Verwarrend. En een concertfilm voor TV met minder dan 50% docu?

Inderdaad. Ook niet.

stephan73

• 6269 messages
  • 14448 votes

Sorry, foutje! Ik bedoelde met meer dan 50% docu kan wel worden toegevoegd!

Zinema (crew films)

• 10276 messages
  • 7289 votes

Waarom mogen 'muziekfilms' met een bioscooprelease alleen op de site als ze in België of NL zijn vertoond?

stephan73

• 6269 messages
  • 14448 votes

Omdat een film die alleen ergens in Siberië wordt vertoond niet op de site mag. En ook omdat MM een Nederlandstalige site is.

Trouwens concertfilms die in tig andere landen worden vertoond, komen hoe dan ook meestal wel in Nederland en België in de bioscoop!

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

stephan73 wrote:

Sorry, foutje! Ik bedoelde met meer dan 50% docu kan wel worden toegevoegd!

Dus ik moet bij Michael Bublé - Meets Madison Square Garden gaan klokken hoeveel minuten docu is en hoeveel minuten concert?

• 10973 messages
  • 2794 votes

Misschien dat je die regel dan af zou kunnen schaffen. Dan is het wel duidelijk.

Hoe zou je anders aan een crewlid moeten bewijzen dat er meer dan 50% documateriaal op staat. Dat kan alleen als het crewlid de film ook gezien heeft.

Het lijkt me namelijk sterk dat op het net wordt aangegeven hoeveel procent docu is en hoeveel procent concertregistratie.

chevy93 wrote:

(quote)
Dus ik moet bij Michael Bublé - Meets Madison Square Garden gaan klokken hoeveel minuten docu is en hoeveel minuten concert?

Ja en dan weet jij het. Maar hoe ga je dat bewijzen aan een crewlid die de docu niet gezien heeft?

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Dus meer dan 50% docu? Dat was eerst niet zo, dus waar de zinsnede 'net als altijd' nu weer vandaan komt is mij een raadsel. Kom met een duidelijke beleidsregel die werkt voor de crew en voor de toevoegers. Die 50% is behoorlijk ridicuul (schaf de regel dan helemaal maar af), en dan nog. Bijv. Lou Reed's Berlin (ok, mag nu wel op de site). Geheel concert maar de concertbeelden worden vaak verweven met de background visuals (filmpjes). Zijn dat dan docu-beelden? Wat is nu concertregistratie en wat niet, visueel gezien...? En als jullie er achter komen dat er slechts 40% docubeelden waren, wat dan? Dan nog zou ik het opvatten als een concertfilm met veel docubeelden. Jullie niet?

stephan73

• 6269 messages
  • 14448 votes

chevy93 wrote:

(quote)

Nee, je mag die niet eens toevoegen. Dat is een concert dat rechtstreeks op DVD is verschenen!

Hannibal

• 9358 messages
  • 3277 votes

Dat is altijd wel een probleem geweest bij het toevoegen van concert/docu's. Iemand moet hem zien.

stephan73

• 6269 messages
  • 14448 votes

Mug wrote:

Dus meer dan 50% docu? Dat was eerst niet zo, dus waar de zinsnede 'net als altijd' nu weer vandaan komt is mij een raadsel.

Jij bent degene die meteen begon over 50%. Ik ben daar mee verder gegaan!

Maar als jij wilt blijft het helemaal bij hetzelfde en wordt het weer dat een TV concertfilm substantieel meer docu elementen moet hebben dan alleen maar concertscenes!

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

stephan73 wrote:

Dat is een concert dat rechtstreeks op DVD is verschenen!

Waar kan een concert dan nog meer op verschijnen? Behalve de bioscoop.

• 10973 messages
  • 2794 votes

stephan73 wrote:

(quote)

substantieel meer docu elementen moet hebben dan alleen maar concertscenes!

Dat is dus meer als 50%

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

stephan73 wrote:

wordt het weer dat een TV concertfilm substantieel meer docu elementen moet hebben dan alleen maar concertscenes!

Et voila!

Zinema (crew films)

• 10276 messages
  • 7289 votes

Hannibal wrote:

Dat is altijd wel een probleem geweest bij het toevoegen van concert/docu's. Iemand moet hem zien.

I volunteer. Kan altijd meer muziek in mijn leven.

Vind 25% docugehalte echter beter dan 50%. Het moet wel leuk blijven.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.