• 178.522 movies
  • 12.249 shows
  • 34.035 seasons
  • 647.800 actors
  • 9.380.100 votes
Profile

Zelf films toevoegen aan MovieMeter (centraal toevoegingen topic)

stephan73

• 6269 messages
  • 14448 votes

chevy93 wrote:

(quote)
Waar kan een concert dan nog meer op verschijnen? Behalve de bioscoop.

Tja, maar concertfilms die meteen op DVD verschijnen zijn gewoon niet toevoegbaar. Dus wat hier het probleem?

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Dat ik me afvraag waar een concertregistratie nog meer op kan verschijnen?

Concert op DVD? Niet toevoegbaar.

Concert in de bioscoop? Toevoegbaar.

Waar gaat de hele discussie dan over?

timbo_

• 13116 messages
  • 3869 votes

chevy93 wrote:

Waar kan een concert dan nog meer op verschijnen? Behalve de bioscoop.

Dat was ook een vraag die in mij opkwam. Het komt er dan dus op neer dat een concertfilm gewoon in een Nederlandse of Belgische bioscoop moet zijn vertoond? Maakt het in ieder geval wel heel erg makkelijk en duidelijk.

stephan73

• 6269 messages
  • 14448 votes

Mug wrote:

Et voila!

Blij dat jij je goedkeuring geeft!

Zinema (crew films)

• 10276 messages
  • 7289 votes

Gaat 'Baby Snakes' nu dus van de site? Bevat absoluut geen 50% aan non-concertbeelden. Nog niet eens 10%. Ook geen NL/Belgique-release. Wel een fijne film overigens.

stephan73

• 6269 messages
  • 14448 votes

chevy93 wrote:

Dat ik me afvraag waar een concertregistratie nog meer op kan verschijnen?

Concert op DVD? Niet toevoegbaar.

Concert in de bioscoop? Toevoegbaar.

Waar gaat de hele discussie dan over?

Concertfilm op TV, misschien!

stephan73

• 6269 messages
  • 14448 votes

Babysnakes is volgens mij een experimentele film. Maar de kenners moeten me dat maar uitleggen!

606

• 23879 messages
  • 12278 votes

Zinema wrote:

Gaat 'Baby Snakes' nu dus van de site? Bevat absoluut geen 50% aan non-concertbeelden. Nog niet eens 10%. Ook geen NL/Belgique-release. Wel een fijne film overigens.

En cult status denk ik zo maar.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

stephan73 wrote:

Die komt één keer op TV en daarna niet meer?

Maar goed, dat is dezelfde discussie als een documentaire die op TV komt of die op DVD verschijnt. Die op TV kun je hooguit één keer kijken en alleen zodra die op TV komt (misschien nog een paar keer meer), terwijl iedereen de DVD kan kijken, wanneer en waar hij wilt. Ik geloof dat er laatste een discussie was met Nomak.

Zinema (crew films)

• 10276 messages
  • 7289 votes

stephan73 wrote:

Babysnakes is volgens mij een experimentele film. Maar de kenners moeten me dat maar uitleggen!

Ben een kenner (ahum). En dat is het dus niet. Bevat absoluut wat experimentele beelden (hoogstens een kwartier) omtrent een doorgeslikte LSD-hippie die klei-animaties maakt. Buiten dit vreemde maar welkome kwartiertje zit gewoon alleen maar concert.

timbo_

• 13116 messages
  • 3869 votes

stephan73 wrote:

Ik ben er niet heel erg in thuis. Maar mocht een concert dat alleen op dvd is uitgebracht dan later nog op tv verschijnen is het dan een concertfilm op tv?

stephan73

• 6269 messages
  • 14448 votes

timbo_ wrote:

(quote)

Ik ben er niet heel erg in thuis. Maar mocht een concert dat alleen op dvd is uitgebracht dan later nog op tv verschijnen is het dan een concertfilm op tv?

Lijkt me niet. STV-docu's worden ook niet toegevoegd nadat ze een keer op TV zijn vertoond!

stephan73

• 6269 messages
  • 14448 votes

chevy93 wrote:

(quote)
Die komt één keer op TV en daarna niet meer?

Er zijn zat omroepen die programma's op internet herhalen.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

stephan73 wrote:

Lijkt me niet. STV-docu's worden ook niet toegevoegd nadat ze een keer op TV zijn vertoond!

Oh, dat is nieuw...?

stephan73

• 6269 messages
  • 14448 votes

Noem me een voorbeeld wanneer dat wel is gebeurd?

Er zijn zat 911 docu's niet toegevoegd die STV waren, zelfs niet nadat ze een keer op TV zijn vertoond!

Zinema (crew films)

• 10276 messages
  • 7289 votes

We bedoelen het allemaal goed hè, Stephan?

stephan73

• 6269 messages
  • 14448 votes

Tuurlijk! Ik ook trouwens!

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

Tuurlijk joh

En we zijn momenteel even onderling aan het afstemmen hoe we die regels zo duidelijk mogelijk kunnen maken!

timbo_

• 13116 messages
  • 3869 votes

Yep inderdaad. Voel je vooral niet aangevallen het is alleen handig als het allemaal een beetje duidelijk is wat wel en wat niet kan.

Zinema (crew films)

• 10276 messages
  • 7289 votes

stephan73 wrote:

Tuurlijk! Ik ook trouwens!

We know!

Toch denk ik dat 25% gesproken woord buiten muziek voldoende moet zijn.

En dat een bioscooprelease in meerdere landen en niet per sé in NL of België voldoende moet zijn.

Wanneer je deze twee punten aanhoudt en de rest van de regels handhaaft (bijv. m.b.t. STV en dergelijke) kun je alles laten staan waar het staat en hoeft er waarschijnlijk niets alsnog van de site af.

Maar ja. Meningen zijn net mensen. Ze verschillen nogal.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3277 votes

Aan 25% of 50% heb je niets, het is niet controleerbaar voor de crew, tenzij ze echt alles gaan kijken en klokken. Onzin. De film moet in ieder geval iets docu-achtigs hebben. Vaak kun je veel uit het commentaar op IMDb halen. De crew moet daaruit maar opmaken wat het is en bepalen of ze het op de site willen hebben. De toevoeger kan natuurlijk zijn toevoeging verdedigen met links, bronnen, etc. waarom de film op de site zou moeten.

timbo_

• 13116 messages
  • 3869 votes

Zinema wrote:

kun je alles laten staan waar het staat en hoeft er waarschijnlijk niets alsnog van de site af.

Maar ja. Meningen zijn net mensen. Ze verschillen nogal.

Vind dat eerlijk gezegd geen argument. Als er door onduidelijke regels concertregistraties op MovieMeter zijn beland en dat niet de bedoeling was vind ik het onzinnig om de regels maar zo te draaien totdat alles kan blijven staan.

Wat dat betreft pleit ik ook voor een besluit net als bij de miniseries destijds. Niet iedereen was het er mee eens maar het was wel duidelijk en wat mij betreft ook een juiste beslissing.

jarno1975 (moderator series)

• 10973 messages
  • 2794 votes

Maar dan blijft mijn vraag nog steeds open staan hoe je aan een crewlid moet aantonen dat een concertregistratie substantieel meer docu-elementen bevat dan concertregistratie-beelden?

Edit: dat wat Hannibal ook zegt dus

stephan73

• 6269 messages
  • 14448 votes

Door links naar recensies en dergelijke door te sturen, waar in staat dat er ook docu elementen in zitten!

Hannibal

• 9358 messages
  • 3277 votes

jarno1975 wrote:

Maar dan blijft mijn vraag nog steeds open staan hoe je aan een crewlid moet aantonen dat een concertregistratie substantieel meer docu-elementen bevat dan concertregistratie-beelden?

Door berichten die mensen erover schrijven, recensies etc. of kijk de film zelf en probeer een crewlid te overtuigen. En zoals ik eerder zei: meer docu dan muziek als regel werkt niet.

timbo_

• 13116 messages
  • 3869 votes

Hannibal wrote:

Aan 25% of 50% heb je niets, het is niet controleerbaar voor de crew, tenzij ze echt alles gaan kijken en klokken. Onzin.

Mijn ideaalbeeld is inderdaad ook niet dat ik moet gaan klokken of de 25% of 50% net wel of net niet gehaald worden.

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

Hannibal wrote:

Aan 25% of 50% heb je niets, het is niet controleerbaar voor de crew, tenzij ze echt alles gaan kijken en klokken. Onzin. De film moet in ieder geval iets docu-achtigs hebben. Vaak kun je veel uit het commentaar op IMDb halen. De crew moet daaruit maar opmaken wat het is en bepalen of ze het op de site willen hebben. De toevoeger kan natuurlijk zijn toevoeging verdedigen met links, bronnen, etc. waarom de film op de site zou moeten.

Wat Hannibal zegt klopt als een bus. Met cijfers aankomen is moeilijk te staven, want de crew ziet natuurlijk niet elke docu / concertfilm. Er moet inderdaad een docu-gehalte inzitten en dit moet duidelijk aanwezig zijn.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3277 votes

Er staat ook nergens in de Wiki dat een concertfilm meer docu dan muziek moet bevatten. Of de film op de site komt bepaalt uiteindelijk het crewlid, eventueel na overleg met degene die hem wil toevoegen.

Zinema (crew films)

• 10276 messages
  • 7289 votes

timbo_ wrote:

(quote)

Vind dat eerlijk gezegd geen argument. Als er door onduidelijke regels concertregistraties op MovieMeter zijn beland en dat niet de bedoeling was vind ik het onzinnig om de regels maar zo te draaien totdat alles kan blijven staan.

Wat dat betreft pleit ik ook voor een besluit net als bij de miniseries destijds. Niet iedereen was het er mee eens maar het was wel duidelijk en wat mij betreft ook een juiste beslissing.

Als het een argument was zou je gelijk hebben. Dat is het echter niet. Ik vind namelijk echt dat 25% non-muziek voldoende is en niet 50%. Het maakt het er idd voor de crew gemakkelijker op, vanwege het 'argument' dat alles kan blijven staan. Maar bedoel het niet alleen om die reden zo hoor. Vind 50% écht te veel van het goede. Weinig muziekdocu's die daar namelijk aanspraak op kunnen maken. Maar die hier, mijns inziens, wel thuis horen. Zoals bijv. 'Baby Snakes'.

narva77 (crew films)

• 12736 messages
  • 6540 votes

Stop Making Sense! Ik ben de draad volledig kwijt geloof ik.

Dus als ik het goed begrijp, zou bijvoorbeeld een Duitse concertregistratie van het jaarlijkse jodel-concours wel op de site mogen, als er maar 50% in gepraat wordt (dus niet gejodeld). Maar als er méér dan 50% gejodel in de docu / concertregistratie zit, mag hij er dus niet op?

En als de betreffende docu/concertregistratie straight to video/DVD gaat, mag hij er niet op, maar als hij wordt uitgezonden op een Duitse publieke zender als de ARD, ZDF of de WDR, dan voldoet die jodelfilm weer wél aan de toelatingseisen om geplaatst te worden op MM?

Dus dan treedt in feite dezelfde regel in werking als voor (TV)-documentaires, die een vertoning moeten hebben (gehad) op een publieke zender in Nederland, België, Duitsland of de U.K. (BBC)?

En als die 50% interviews nou eens bestaan uit één en al gejodel wat eigenlijk hetzelfde klinkt als die 50% (of minder) gejodel van de feitelijke concertregistratie? Wat dan?

Wat ik al zei, ik ben de draad kwijt geloof ik. Ik zou er bijna van gaan jodelen!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.