• 177.969 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.048 votes
Profile

MovieMeter in de media

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

Waarom filmgek?

Waarom nog een filmsite, als er al cinema.nl, filmsoptv, IMDb enz. is? Allereerst is, zoals gezegd, filmgek.nl de meest interactieve filmsite. 'De films2c' lijst, je 'filmsgezien' lijst, het stemmen en je persoonlijke aantekeningen maken filmgek.nl een op jou persoonlijk toegespitste site. Daarbij is filmgek.nl op de Nederlandse situatie geënt: je kunt in een oogopslag zien welke films er in de bioscoop draaien of op televisie worden uitgezonden.

Dat kun je hier niet...

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Allemaal goed bedoelingen natuurlijk, ook om het zelf bezig te zijn met en het maken van een website is gewoon leuk. Stel je voor dat Jordy had gedacht dat er al een imdb was en een film.pagina.nl prikbord en dat al genoeg vond .....

Wat als? (dit is een gewetensvraag )

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

Ik heb er eens een rondje gemaakt, maar ik vind het echt ongelofelijk jatwerk.

Maar ik zie gek genoeg nog users die ook daar stemmen en films toevoegen.

Menni

• 1762 messages
  • 0 votes

Jordy wrote:

Maar zo'n top 100 per geslacht is dan wel weer grappig

Campus Ninja all the way!

Don Gertus

• 1543 messages
  • 0 votes

Ik heb er alleen films toegevoegd zodat ik in de toevoegers top 10 kwam. Het was in totaal maar een half uurtje dat dat ik daar heb doorgebracht.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Menni schreef:

(quote)

Campus Ninja all the way!

Topic kunnen ze beter veranderen in Jongens top 100

Een redactie top 100 is ook wel een goed idee.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

neo wrote:

Allemaal goed bedoelingen natuurlijk, ook om het zelf bezig te zijn met en het maken van een website is gewoon leuk

Vind het ook niet zo'n probleem hoor, snap alleen waar iemand de motivatie vandaan haalt als er al een 100% gelijke site is.

jassonn

• 5303 messages
  • 3229 votes

Zo'n regisseur top 100 is ook best interresant

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

De gelijkenissen zie ik ook wel, maar de andere rubrieken zijn ook zeker interessant. Bovendien een aangename lay out, ik vind de site best geslaagd. Maar ik ga toch maar hier blijven denk ik, dus wees gerust

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Veronica schreef:

De tekst die jij bedoelt, staat in de programmagegevens. Die worden niet door ons geschreven maar aangeleverd door de desbetreffende zenders, in dit geval de KRO. Die teksten komen binnen bij alle omroepbladen. Dezelfde beschrijving van The Fellowship of the Ring stond dus ook in andere bladen

Die zenders kopieëren het dan vaak van MovieMeter. Ik zat net de Veronica-gids te lezen en eenmaal bij First Blood aangekomen herkende ik het verhaaltje wat ik bij de film geschreven had.

Toch wel een eer voor mij eigenlijk.

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

En hoe kom jij aan het verhaaltje?

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Ik begrijp jou vraag niet. Ik heb 't geschreven d.m.v. de correctie-functie. (mijn woorden dus)

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Filmgek is toch ook best een leuke site om eens te gaan kijken vind ik. Trouwens hebben jullie al iets vernomen van moviebase.nl , roepen hard van de daken dat ze de grootste filmsite van Nederland gaan worden

Treht

• 290 messages
  • 343 votes

Grappig dat wanneer je googlet op een filmtitel(op intern. google), moviemeter de eerste niet-engelse filmsite is. Vaak ook nog op pagina 1. topshit Moet je wel bv"godfather, the" intikken

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Er zit wel verschil in resultaten tussen google.com en google.nl. Ik kom altijd automatisch op de laatste terecht, maar toen ik eens met een omweg de resultaten op google.com vergeleek met die van google.nl, zaten er toch aardige verschillen tussen. MovieMeter staat bij google.com lager.

Ik heb het niet over zoeken in pagina's in het Nederlands.

Dit is trouwens de 'omweg' om toch op google.com te komen:

http://www.google.com/ncr

Bij Los Amantes del Circulo Polar staat MM bij google.nl op de 1e pagina, maar bij google.com op pagina 4.

Treht

• 290 messages
  • 343 votes

Hmm oke had al een klein vermoeden dat google ondanks dat je internationaal zoekt toch je nederlandsschap erbij betrekt.

godfather,the op Pagina 8 op google.com, maar toch de eerste niet engels-talige volgens mij (en er is een spel van ). ach de gemiddelde internetgebruiker kijkt niet verder dan de eerste 30 resultaten is uit onderzoek gebleken

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Zie ook het verschil tussen altavista en google. Check altijd beiden als ik zoek op iets.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

De zoekresultaten voor webpagina's van Google zijn véél beter dan dat van Altavista. Van Altavista vind ik de zoekresultaten maar matig. Daarentegen is de plaatjesfunktie van Altavista veel beter dan die van Google.

Het verbaast me trouwens dat Google (i.t.t. Altavista) geen zoekfunktie voor video's heeft.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Dan zijn onze ervaringen anders. Als ik bv zoek op info over een bepaalde componist kom ik veel interessante artikelen op google niet tegen en bij altavista wel.

Treht

• 290 messages
  • 343 votes

Bestaat altavista nog?

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Lijkt me duidelijk een bericht van Johnny Willems, of Akkkia

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

anti moviemeter.nl

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

Toch maar eens een toelatings-IQ-test invoeren?

akkkia

• 140 messages
  • 0 votes

ik was het niet,

de rest in PM besproken met Hannibal..

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

There's no such thing as bad publicity

Diesel

• 9411 messages
  • 0 votes

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Spijtig dat je niet kan achterhalen welk 'kind' dat geplaatst heeft.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Hans Beerekamp verwijst in NRC Handelsblad naar MovieMeter:

http://www.nrc.nl/vragenoverfi...

(te lezen na gratis registratie).

"Voor het verhaal en een affiche van de film verwijs ik u naar de Nederlandstalige site MovieMeter, www.moviemeter.nl. ANNA was een non, een verpleegster, een hoer en een nachtclubzangeres, en dat zulke beroepen moeilijk te combineren zijn, dat lijkt nu juist de clou."

stinissen (crew films & series)

• 23436 messages
  • 76921 votes

toegevoegd door stinissen

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.