- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- MovieMeter in de media
MovieMeter in de media
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
Waarom filmgek?
Waarom nog een filmsite, als er al cinema.nl, filmsoptv, IMDb enz. is? Allereerst is, zoals gezegd, filmgek.nl de meest interactieve filmsite. 'De films2c' lijst, je 'filmsgezien' lijst, het stemmen en je persoonlijke aantekeningen maken filmgek.nl een op jou persoonlijk toegespitste site. Daarbij is filmgek.nl op de Nederlandse situatie geënt: je kunt in een oogopslag zien welke films er in de bioscoop draaien of op televisie worden uitgezonden.
Dat kun je hier niet...
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Allemaal goed bedoelingen natuurlijk, ook om het zelf bezig te zijn met en het maken van een website is gewoon leuk. Stel je voor dat Jordy had gedacht dat er al een imdb was en een film.pagina.nl prikbord en dat al genoeg vond .....
Wat als? (dit is een gewetensvraag
)
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
Ik heb er eens een rondje gemaakt, maar ik vind het echt ongelofelijk jatwerk.
Maar ik zie gek genoeg nog users die ook daar stemmen en films toevoegen.
Menni
-
- 1762 messages
- 0 votes
Maar zo'n top 100 per geslacht is dan wel weer grappig 
Campus Ninja all the way! 
Don Gertus
-
- 1543 messages
- 0 votes
Ik heb er alleen films toegevoegd zodat ik in de toevoegers top 10 kwam. Het was in totaal maar een half uurtje dat dat ik daar heb doorgebracht.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Campus Ninja all the way! 
Topic kunnen ze beter veranderen in Jongens top 100 
Een redactie top 100 is ook wel een goed idee.
jassonn
-
- 5303 messages
- 3229 votes
Zo'n regisseur top 100 is ook best interresant 
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
De gelijkenissen zie ik ook wel, maar de andere rubrieken zijn ook zeker interessant. Bovendien een aangename lay out, ik vind de site best geslaagd. Maar ik ga toch maar hier blijven denk ik, dus wees gerust 
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
De tekst die jij bedoelt, staat in de programmagegevens. Die worden niet door ons geschreven maar aangeleverd door de desbetreffende zenders, in dit geval de KRO. Die teksten komen binnen bij alle omroepbladen. Dezelfde beschrijving van The Fellowship of the Ring stond dus ook in andere bladen
Die zenders kopieëren het dan vaak van MovieMeter. Ik zat net de Veronica-gids te lezen en eenmaal bij First Blood aangekomen herkende ik het verhaaltje wat ik bij de film geschreven had.
Toch wel een eer voor mij eigenlijk. 
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Ik begrijp jou vraag niet. Ik heb 't geschreven d.m.v. de correctie-functie. (mijn woorden dus)
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Filmgek is toch ook best een leuke site om eens te gaan kijken vind ik. Trouwens hebben jullie al iets vernomen van moviebase.nl , roepen hard van de daken dat ze de grootste filmsite van Nederland gaan worden 
Treht
-
- 290 messages
- 343 votes
Grappig dat wanneer je googlet op een filmtitel(op intern. google), moviemeter de eerste niet-engelse filmsite is. Vaak ook nog op pagina 1. topshit
Moet je wel bv"godfather, the" intikken
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Er zit wel verschil in resultaten tussen google.com en google.nl. Ik kom altijd automatisch op de laatste terecht, maar toen ik eens met een omweg de resultaten op google.com vergeleek met die van google.nl, zaten er toch aardige verschillen tussen. MovieMeter staat bij google.com lager.
Ik heb het niet over zoeken in pagina's in het Nederlands.
Dit is trouwens de 'omweg' om toch op google.com te komen:
Bij Los Amantes del Circulo Polar staat MM bij google.nl op de 1e pagina, maar bij google.com op pagina 4.
Treht
-
- 290 messages
- 343 votes
Hmm oke had al een klein vermoeden dat google ondanks dat je internationaal zoekt toch je nederlandsschap erbij betrekt.
godfather,the op Pagina 8 op google.com, maar toch de eerste niet engels-talige volgens mij
(en er is een spel van
). ach de gemiddelde internetgebruiker kijkt niet verder dan de eerste 30 resultaten is uit onderzoek gebleken 
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Zie ook het verschil tussen altavista en google. Check altijd beiden als ik zoek op iets.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
De zoekresultaten voor webpagina's van Google zijn véél beter dan dat van Altavista. Van Altavista vind ik de zoekresultaten maar matig. Daarentegen is de plaatjesfunktie van Altavista veel beter dan die van Google.
Het verbaast me trouwens dat Google (i.t.t. Altavista) geen zoekfunktie voor video's heeft.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Dan zijn onze ervaringen anders. Als ik bv zoek op info over een bepaalde componist kom ik veel interessante artikelen op google niet tegen en bij altavista wel.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Lijkt me duidelijk een bericht van Johnny Willems, of Akkkia
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Toch maar eens een toelatings-IQ-test invoeren? 
akkkia
-
- 140 messages
- 0 votes
ik was het niet,
de rest in PM besproken met Hannibal.. 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
There's no such thing as bad publicity 
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Spijtig dat je niet kan achterhalen welk 'kind' dat geplaatst heeft.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Hans Beerekamp verwijst in NRC Handelsblad naar MovieMeter:
http://www.nrc.nl/vragenoverfi...
(te lezen na gratis registratie).
"Voor het verhaal en een affiche van de film verwijs ik u naar de Nederlandstalige site MovieMeter, www.moviemeter.nl. ANNA was een non, een verpleegster, een hoer en een nachtclubzangeres, en dat zulke beroepen moeilijk te combineren zijn, dat lijkt nu juist de clou."

stinissen (crew films & series)
-
- 23436 messages
- 76921 votes
toegevoegd door stinissen