- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
In elk geval zie ik nu dat dat blauwe ding rechtsonder weg is. Dat is wel fijn.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Zou er in de toekomst een extra functie bij kunnen komen om te stemmen maar geen ster(ren) uit te delen? Zie bijvoorbeeld deze website. Of zoals gebruiker Querelle het ooit eens heeft verwoord:
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Zou er in de toekomst een extra functie bij kunnen komen om te stemmen maar geen ster(ren) uit te delen? Zie bijvoorbeeld deze website. Of zoals gebruiker Querelle het ooit eens heeft verwoord:
Hier ben ik inderdaad ook voor. Hoewel ik altijd een cijfer probeer te geven, zou ik af en toe ook geen stem willen uitdelen. En voor de statistieken is het fijn dat die films dan ook worden meegenomen (wat niet het geval zou zijn als je ze bijvoorbeeld in een mapje zet).
Pecore
-
- 923 messages
- 1691 votes
Wat een verademing, deze site zonder al die reclame. Geweldig! Worden de andere sites ook nog gevrijwaard hiervan?
Binoche
-
- 173 messages
- 145 votes
Dit lijkt mij ook wel prettig, ja.
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3565 votes
Zou er in de toekomst een extra functie bij kunnen komen om te stemmen maar geen ster(ren) uit te delen? Zie bijvoorbeeld deze website.
Absoluut mee eens..........
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Sluit ik mij heel graag bij aan. Op MovieMeter heb ik momenteel wel een lijstje ''gezien maar niet gestemd'', maar die titels verschijnen niet onder het totaal aantal stemmen en dus ook niet in het filmoverzicht van een gebruiker. Wat betekent dat je eigenlijk verplicht wordt te stemmen om een compleet overzicht te garanderen. Zeker bij films die je 'ooit eens zag' of films die je bedenktijd wenst te geven is een stem vaak niet of niet meteen op zijn plaats.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Vraag me af of de groep gebruikers waar zo'n functie meerwaarde voor heeft wel groot genoeg is. Hoeveel mensen hebben er "bedenktijd" nodig en hoe interessant is het om "ooit eens gezien" te willen markeren?
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Voor mij zou dat gelden voor de films 30-40 minuten. Ik heb vanaf het begin (nog voordat de meesten van de users hier geboren moesten worden
) in mijn schriftje altijd de waardering van films van 40 minuten of meer bijgehouden en de rest bij korte films alleen de titel genoteerd. Nu die grens is uitgebreid zou ik die allemaal kunnen aanvinken, want daar zou ik geen waardering meer aan kunnen hangen. Maar goed de database is toch nog steeds niet compleet met alle titels die ik heb gezien, dus er blijven altijd gaten en ik tel voor de statistieken en overzichten ook nooit hier, maar altijd in mijn eigen excel.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Voor de aanvinkfan is er een site genaamd: ICheckMovies (aka IkVinkFilmsAan).
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Vraag me af of de groep gebruikers waar zo'n functie meerwaarde voor heeft wel groot genoeg is. Hoeveel mensen hebben er "bedenktijd" nodig en hoe interessant is het om "ooit eens gezien" te willen markeren?
Ik zie er ook echt 0,0 meerwaarde in. Mensen moeten MM gebruik niet eens zo moeilijk maken. Je hebt iets gezien, je vond het leuk of niet en je geeft er een eindscore aan. Ik ben sowieso wat lomp, ik lees gemarkeerde reviews zonder score van mensen in principe ook niet.
Het enige wat ik jammer vind is dat je een film die je opnieuw ziet niet opnieuw dezelfde score kunt geven (voor je eigen administratie) zonder dat je je oude stem moet verwijderen.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Daar vink ik zelfs film van 1 minuut aan 
Hier zou het voor het overzicht zijn, maar die behoefte is dus maar gering, omdat er toch een heleboel ontbreekt en niet klopt.
Het argument dat het maar voor een paar mensen is, is niet heel geldig misschien, omdat we ook ladingen films toevoegen voor anderhalve man en een paardenkop en soms die nooit iemand zal zien.
Ik stem sowieso, want dat nadenken is niet echt nodig. Je kunt namelijk altijd als je je bedenkt je stem aanpassen. Dus dat argument is bij mij ook niet zo van toepassing. Net als de echte korte films (<40min) heb ik ook nooit gestemd op experimentele films, dus die hebben hier ook geen stem, maar dat zal niet helemaal consequent gebeurd zijn.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Het argument dat het maar voor een paar mensen is, is niet heel geldig misschien, omdat we ook ladingen films toevoegen voor anderhalve man en een paardenkop en soms die nooit iemand zal zien.
Het ene gaat over toegevoegde functionaliteit die de complexiteit van de site verhoogt, naar gebruik, design en onderhoud. Het toevoegen van films is basisfunctionaliteit die er al sinds dag 1 inzit (vermoed ik toch, of misschien voegde Jordy in het begin enkel zelf films toe). Zijn twee compleet verschillende zaken natuurlijk 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
functionaliteit die de complexiteit van de site verhoogt
Niet alleen het toevoegproces zelf maar ook de criteria die toestaan dat allerlei flut tv-rapportages op de site mogen, maar échte films die toevallig zijn opgenomen in een live-ambiance niet. Ik doe het alleen ook bij uitzondering om zoveel mogelijk mijn stemmen compleet te houden, maar meestal begin ik er ook niet aan.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Dat heb ik ook al een paar keer aangekaart, maar daar zit blijkbaar niet veel speling op 
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Zo complex hoeft het toevoegen van zo'n functie toch niet te zijn, of onderschat ik het dan?
Zie het als een soort 0 sterren-functie (bijv net voor de 0,5 ster in pop-up) die de film in kwestie gewoon in jouw log en overzicht zet, maar dan zonder score. Als dat vol geautomatiseerd kan, zoals het toekennen van sterren nu ook werkt, hoeft dat -voor zover ik nu kan overzien - helemaal geen big issue te zijn. Waardoor het ook minder uitmaakt dat de gebruikers die er geen boodschap aan hebben er gewoon langsheen bewegen als de optie eenmaal daar zou zijn. Hierboven blijkt toch ook duidelijk dat een aantal gebruikers het wel prettig zouden vinden, en lang niet iedereen checkt dit topic.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Zo complex hoeft het toevoegen van zo'n functie toch niet te zijn, of onderschat ik het dan?
Je kan het eigenlijk al niet in de "mijn stem" flyout duwen, want daar hoort het niet meer thuis (aangezien je niet stemt). Het heeft ook een impact op de gemiddeldes, bepaling van toplijstnoteringen, waargave bij comments enz.
Ik zeg ook niet dat het onmogelijk is, vraag mij alleen luidop af of het de moeite waard is, voor een nog steeds zeer beperkte groep. En moest het wél op de lijst komen, of je er een hoge prio aan zou moeten geven.
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Sedert enkele dagen worden nieuwe updates (Forum en films) niet meer in gele kleur weergegeven.
Echt wel een gemis, lastiger zoeken zo.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Sedert enkele dagen worden nieuwe updates (Forum en films) niet meer in gele kleur weergegeven.
Echt wel een gemis, lastiger zoeken zo.
Ha, zag net dat het gele kleurtje weer terug is. Alles wordt beter mensen !
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ha, zag net dat het gele kleurtje weer terug is. Alles wordt beter mensen !
Ik merk er nog niks van, zie het niet.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Ja, hier nu ook niet meer, maar het was er echt, vanmorgen. Misschien wordt er wat getest of zo.
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3565 votes
Merk het al een paar dagen....... vervelend 
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Gisteren bij 1 topic ook 1x geel gemarkeerd. Voor de rest is het al de hele week zo dat nieuwe reacties niet geel gemarkeerd zijn in het overzicht. .. Dus niet enkel een paar dagen.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Volgens mij werkt het wel, maar op een iets andere manier dan vroeger, waardoor de markeringen veel sneller verdwijnen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Meende gisteravond nog een keer wat geels te zien, maar dat was snel weer weg. Hoop wel echt dat we dat oude systeem weer gaan krijgen, vond dat reuzefijn werken. Je wist meteen wat je wel en niet al had gelezen.
Nu lijk je inderdaad gele vlakken te zien (bv als je de hoofdpagina vh forum aan klikt), maar zodra je op 1 topic klikt of er weer uit gaat is al het geel weg. Dan heb je echt niks aan zoiets.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Het oude systeem was iets té traag (bleven soms iets te lang staan), deze iets te vluchtig.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Misschien ligt het aan de manier waarop ik MovieMeter gebruik dan, maar ik vond het vorige systeem perfect eigenlijk. Ik blijf nooit ingelogd, maar log me bij elk bezoek terug uit. Het was dan ook erg makkelijk om te zien wat de nieuwe berichten waren sinds de vorige keer dat ik ingelogd was. Vluchtig kun je dit toch ook niet noemen, want zelfs dit bericht komt bij mij niet als geel gemarkeerd.
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2364 votes
Is de lijst van Film 1 up to date?
'Warm Bodies' bijvoorbeeld is te zien op FIlm 1, maar staat hier niet in de lijst. 'Righteous Kill' idem. Zo zullen er nog wel meer films zijn. Of worden puur de films geplaatst die op on demand staan bij Film 1 en niet de films die op de kanalen 1 t/m 4 t zien zijn?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Is de lijst van Film 1 up to date?
'Warm Bodies' bijvoorbeeld is te zien op FIlm 1, maar staat hier niet in de lijst. 'Righteous Kill' idem. Zo zullen er nog wel meer films zijn.
Merkwaardig; de titels die jij noemt staan niet op de Film1 site. Of kijk ik verkeerd?
MM haalt de info geautomatiseerd van de Film1 site. Als het daar niet goed wordt bijgewerkt kunnen wij daar niet veel aan doen helaas...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.