- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Mac Hammer Fan
-
- 6026 messages
- 7446 votes
Hoe krijg je dit weg?
Spotlight - 5 voordelen van het nieuwe Film1-abonnement
Staat nu bovenaan elke filmpagina en ben daar niet gelukkig mee.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Inderdaad, één keer is genoeg, ik hoef dat niet overal te zien want dat hindert enorm.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Als t in plaats van bewegende en/of onzinnige reclames is ben ik voor 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Het is inderdaad op de plek van de reclame. Maar dan een stukje tekst ipv een bewegende afbeelding
Over een paar dagen is het weer weg, al hoop ik op meer van dit soort campagnes in de toekomst
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Goku II: Midnight Eye (1989) (MM id 95617) is alsnog samengevoegd met Goku Midnight Eye (1989) omdat het een 2-delige OVA betreft, die inmiddels ook zo op IMDb staat weergegeven.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Het betreffende account is inmiddels gesloten, maar nogal wat gebruikers hebben helaas een spambericht als PM gehad van gebruiker LepeltjeLepeltje.
Het advies is om hier niet op in te gaan via sms, wellicht iemand die nadrukkelijk naar privégegevens op zoek is. Anders zou je mogelijk nog meer spam ontvangen...
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Or worse... je slaat een oude tante aan de haak. 
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Kun je geen massabericht voor zo iets sturen ter waarschuwing? Niet iedereen leest het forum.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
ik zal de betreffende priveberichten even verwijderen
kaketoe
-
- 827 messages
- 1708 votes
Zoekfunctie in het Netflix aanbod onder On Demand werkt niet.
henkies
-
- 89 messages
- 502 votes
Is het mogelijk om film tips op basis van je stemtabel te krijgen?
Een voorbeeld: Zoals bij spotify weekly play lists zijn gebaseerd op wat je veel luistert.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Is er een manier om te zien op welke films er het meest gestemd is? Als ik het probeer te zoeken, krijg ik de foutmelding dat mijn zoekopdracht te algemeen is, zelfs als ik enkel films boven de 5000 stemmen wil zien.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Is het mogelijk om film tips op basis van je stemtabel te krijgen?
Een voorbeeld: Zoals bij spotify weekly play lists zijn gebaseerd op wat je veel luistert.
Dat is erg lastig, in het verleden wel eens mee geëxperimenteerd zonder goede resultaten
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Is er een manier om te zien op welke films er het meest gestemd is? Als ik het probeer te zoeken, krijg ik de foutmelding dat mijn zoekopdracht te algemeen is, zelfs als ik enkel films boven de 5000 stemmen wil zien.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Oké, dat laatste zou wel handig zijn.
Wat misschien ook handig zou zijn is een soort van verborgen linkje naar een MM top 1000 (naar hoe de top 250 wordt gedaan, maar dan uitgebreid tot 1000, want dat zou wel leuk zijn). Of als zoiets door iemand op ICM kan gezet worden, misschien is er een manier om daar niet veel tijd en werk in te moeten steken (door excel bestand en dan zo op ICM te converteren). Ik weet niet of dat mogelijk is.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Dat is erg lastig, in het verleden wel eens mee geëxperimenteerd zonder goede resultaten
Is het misschien mogelijk om een soort van systeem in elkaar te zitten die op basis van je stemtabel berekent met welke gebruikers je de meeste overeenkomsten hebt? (maar dan wel enkel gebruikers in het systeem opnemen die minstens 100 stemmen hebben geplaatst) En misschien kan op basis daarvan dan ook filmtips geven door dat in de vergelijking te gooien, en de stemmen van die personen waar mee je veel overeenkomsten te hebben zwaarder te laten doortellen in de berekening.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Zoiets hebben we ooit geprobeerd inderdaad, was niet zo'n succes
Als ik al zie dat grote partijen als bv. Netflix of Amazon zo'n matig tipsysteem hebben, denk ik niet dat wij dat beter gaan kunnen
Warp
-
- 963 messages
- 3047 votes
Op mobiel werkt het niet om een paginanummer bij een film in te voeren en daar heen te gaan. Er gebeurt niks als je het paginanummer invoert. En als een gebruiker 2 of meer pagina`s heeft bij stemmen lukt het niet om bij andere stemmen te kijken, volgens mij geldt dit alleen voor als het meerdere pagina’s aan 5* zijn aangezien hij als eerst daar op komt.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Inderdaad, op Criticker en ICM werkt het ook langs geen kanten. Ik vind het raar omdat ik altijd wel denk dat dat wel eenvoudig zou moeten zijn, maar ik denk dat één v/d redenen waarom het niet goed werkt, is dat veel gebruikers beïnvloed worden door hype, en vanaf het moment dat een steekproef iet wat representatiever kan worden, altijd dezelfde films naar boven zullen komen (zoals Pulp Fiction) doordat die films door bijna iedereen hoog gewaardeerd worden, en een veel hogere waardering hebben dan de films die de top 250 niet halen. Bovendien zullen veel films misschien door te weinig mensen gezien zijn, als ze dan als tip aangeboden moet worden. Als je een steekproef van 100 mensen hebt, dan kan die film die een tip voor jou kan zijn, misschien door 6 mensen gezien zijn, waarvan 2 hem goed vinden, waardoor hij de selectie niet haalt van de tips tegenover films die door 85 mensen gezien zijn, en door ongeveer 25 mensen als goed bevonden worden. Dan krijg je een soortgelijk effect als de alternatieve top 250. En gebruikers die meer dan 5000 stemmen hebben geplaatst zijn vrij zeldzaam, en zijn niet altijd de gebruikers die het dichtst bij jou zullen leunen qua filmsmaak, integendeel zelfs soms.
Bij Netflix en Amazon spelen ook commerciële belangen mee, waar hun eigen originals sneller getipt zullen worden.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Op mobiel werkt het niet om een paginanummer bij een film in te voeren en daar heen te gaan. Er gebeurt niks als je het paginanummer invoert. En als een gebruiker 2 of meer pagina`s heeft bij stemmen lukt het niet om bij andere stemmen te kijken, volgens mij geldt dit alleen voor als het meerdere pagina’s aan 5* zijn aangezien hij als eerst daar op komt.
Warp
-
- 963 messages
- 3047 votes
Bij iedere gebruiker eigenlijk met een groot aantal stemmen. Bijvoorbeeld bij Decec, die heeft 2 pagina’s aan 5* sterren, (ik denk) dat je daardoor niet bij de 4,5*, 4* kan kijken.
Warp
-
- 963 messages
- 3047 votes
Ik zie nu ook dat het bij mezelf ook niet werkt. Ik heb 2 pagina`s aan 3,5* stemmen, als ik op 3,5* klik kan ik daarna niet wisselen naar de 4* of iets anders.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
vreemd, ik weet even niet wat dit kan zijn, bij mij lijkt het goed te werken
Robertdeniro
-
- 191 messages
- 233 votes
In De Site > Algemeen > Een gebruikersnaam voor meerdere sites:
Ik zou graag mijn inlogaccount ook voor boekmeter en tvmeter.nl gebruiken. Kan dat?
Ajax&Filmfreak
-
- 3362 messages
- 3729 votes
Ja hoor.
Het enige wat ik mis op deze site is het volgende:
Het zou voor mij fantastisch zijn als wanneer er een film op TV komt die in 1 van mijn nog te zien lijsten staat ik daar dan een melding van zou krijgen.
Is zoiets technisch mogelijk?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
In De Site > Algemeen > Een gebruikersnaam voor meerdere sites:
Ik zou graag mijn inlogaccount ook voor boekmeter en tvmeter.nl gebruiken. Kan dat?
De sites hebben iederen hun eigen gebruikers. Je kunt eventueel wel Accounts aanmaken gebruiken om (als ze nog beschikbaar zijn) snel accounts voor de andere Meter-sites aan te maken
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ja hoor.
Het enige wat ik mis op deze site is het volgende:
Het zou voor mij fantastisch zijn als wanneer er een film op TV komt die in 1 van mijn nog te zien lijsten staat ik daar dan een melding van zou krijgen.
Is zoiets technisch mogelijk?
Het staat wel op de wensenlijst, al vraag ik me eerlijk gezegd af of er nog veel liefhebbers films via tv kijken. Misschien moet het wel breder gemaakt worden dan dat (bv. ook als een op Netflix verschijn oid)
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Lijkt me wel leuke toevoeging.
Kijk meestal niet "live" naar de film op tv maar neem deze op.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.