• 178.087 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.459 votes
Profile

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

Mac Hammer Fan

• 6026 messages
  • 7446 votes

Er hapert sedert dat ik vanavond de site raadpleeg iets ernstigs. Moviemeter is bijna niet meer bruikbaar. Kan het zijn dat code.jquery.com en cloudfare.com de boel vertragen? Zo is het echt niet meer te doen.

MacOs 10.10.5 en Firefox.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Film Pegasus wrote:

(quote)

Ik werk met oudste bericht eerst.

Ik heb e.e.a. aangepast. Ik hoor graag als het koppelen met Facebook (nog) niet werkt

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

arno74 wrote:

Als iemand bij andermans bericht op het hartje klikt krijg je zelf ook de melding "x vindt je bericht leuk" wanneer je in dat geliked bericht gequote bent, lijkt me niet de bedoeling, of toch wel?

Om welk bericht ging dit? Ik kan dit even niet nabootsen.

Kan iemand dit bericht even liken dan ben ik benieuwd of arno hier een melding van krijgt

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Ik kreeg nu geen melding, ik zal morgen achter de PC even zoeken naar welke melding het was.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Jordy wrote:

Om welk bericht ging dit? Ik kan dit even niet nabootsen.

Ik heb gezocht maar ik kan het niet terugvinden. Misschien vergis ik me wel, sorry... Mocht ik het weer tegenkomen laat ik het je weten.

Wat betreft het verspringen van de cursor naar het einde na het ergens halverwege invoegen van een smiley in een bericht, dat gebeurt denk ik overal. Net even gekeken met Opera/Windows10 en Edge/Windows10 en daar gebeurt hetzelfde.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Sorry ik had je opmerking verkeerd gelezen. Dat gebeurt inderdaad in elke browser. Gaat op de lijst

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Al jaren is het aantal filmgenres op MM gelijk gebleven. Dat werkte op zich prima, maar toch werden bepaalde genres gemist.

De crew heeft besloten de volgende genres toe te voegen:

experimenteel

biografie

historisch

sport

Deze wijziging is nu ingegaan. De werkwijze blijft verder hetzelfde; maximaal 2 genres per film.

Dat dwingt ons een keuze te maken en te focussen op de hoofdgenres. Omdat het zeker lang niet altijd wat toevoegt om maar zoveel mogelijk genres bij een film te vermelden.

Jordy bedankt voor de snelle implementatie!

Alastor

• 2634 messages
  • 3018 votes

Drama en documentaire krijgen nu ook meer betekenis doordat bovenstaande genres eruitgefilterd worden. Goede zaak.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Experimenteel, eindelijk!

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Op zich steun ik de uitbreiding, maar ik vind iets als sport eerlijk gezegd geen genre. Dat is een onderwerp. Zou eerder een aanduiding als 'zwarte komedie' een goede toevoeging vinden.

jarno1975 (moderator series)

• 10970 messages
  • 2790 votes

Ik vraag me dan ook af wanneer je sport als genre dient te gebruiken. Is dat met name bij docu's over sport of kan je een film als Seabiscuit (2003) of The Wrestler (2008) ook met sport aanduiden?

Het lijkt me dat de toegevoegde genres voornamelijk bedoelt zijn om docu's een 2e genre te geven (met uitzondering van experimenteel misschien).

Quentin

• 10202 messages
  • 8544 votes

Het 'Alle stemmen' overzicht bij deze film is leeg: The Osterman Weekend (1983)

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Bedankt, ga ik naar kijken

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

jarno1975 wrote:

of The Wrestler (2008) ook met sport aanduiden

Lijkt me wel, toch? Zie IMDb: "Drama, Sport"

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Ik ga alvast zitten voor een paar paginas:

- "maar als X wel een genre wordt, waarom Y dan niet?" 

- "jullie zijn genre Z nog vergeten!"

- "A is toch geen genre?"

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Knisper wrote:

Op zich steun ik de uitbreiding, maar ik vind iets als sport eerlijk gezegd geen genre. Dat is een onderwerp.

Dat mag. Het is gewoon ook een thematische indeling.

Zou eerder een aanduiding als 'zwarte komedie' een goede toevoeging vinden.

Daar zou ik zeer voor zijn, maar volgens mij is dat een subgenre van komedie. En op MM vermelden we vooralsnog alleen hoofdgenres.

Is trouwens wel voor sommigen wel een lastig genre om te kunnen herkennen / waarderen.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

jarno1975 wrote:

Ik vraag me dan ook af wanneer je sport als genre dient te gebruiken. Is dat met name bij docu's over sport of kan je een film als Seabiscuit (2003) of The Wrestler (2008) ook met sport aanduiden?

Mag. Bij twijfel IMDb (/evt. Engelse wiki) erbij nemen als referentie. IMDb heeft 'sport' ook als genre namelijk.

Voorbeeld van sportfilm: Moneyball (2011)

Het lijkt me dat de toegevoegde genres voornamelijk bedoelt zijn om docu's een 2e genre te geven (met uitzondering van experimenteel misschien).

Nee hoor, we hebben het helemaal niet over documentaires gehad.

Ja behalve dat experimentele films nu vaak juist ten onrechte als documentaire zijn aangeduid.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Onderhond wrote:

Ik ga alvast zitten voor een paar paginas:

- "maar als X wel een genre wordt, waarom Y dan niet?" 

- "jullie zijn genre Z nog vergeten!"

- "A is toch geen genre?"

Neem een stoel.

Er kunnen wellicht nog tig genres bij, maar of je dat moet willen...

Eerst maar eens deze uitbreiding doorvoeren.

Het komt grotendeels overeen met IMDb. Alleen experimenteel hebben ze volgens mij niet. Roadmovie ook nog niet meen ik. Maar ach, verschil moet er zijn.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Waar is mijn martial arts! (enzo)

Herinner me dat deze discussies al eerder gevoerd zijn. Toen stonden experimenteel, maar vooral ook noir op het programma als ik me niet vergis Vind het wel een fijne uitbreiding, vooral ook omdat het aantal genres tot 2 beperkt wordt. Op IMDb heeft elke film zowat elk genre gekregen, daar heeft niemand meer wat aan.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Misschien ben ik de enige die het niet weet, maar wat is in hemelsnaam het genre experimenteel? Iemand een uitleg of een voorbeeldfilm van dit?

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Experimenteel! Bijvoorbeeld Rey, Sleep Has Her House en Un Rêve Solaire.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Umfeld mag er waarschijnlijk ook wel onder.

Donkerwoud

• 8662 messages
  • 3941 votes

The Oceanic Six wrote:

Misschien ben ik de enige die het niet weet, maar wat is in hemelsnaam het genre experimenteel? Iemand een uitleg of een voorbeeldfilm van dit?

Je weet het meteen als je het ziet. Maar ik ben het ermee eens dat er een aparte genre-aanduiding voor is gekomen. Al staat het natuurlijk altijd ter discussie wat er precies experimenteel is en wat niet, maar uiteindelijk denk ik dat een heleboel films beter af zijn als dat predicaat erop komt.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

The Oceanic Six wrote:

Het gaat bij experimentele films meestal niet zozeer om verhaal en dialogen. En als die er wel zijn gaat het vaak expres tegen logica in, of in afwijkende vorm of volgorde.

Zo maar een definitie van het internet geplukt, maar dan heb je een idee:

De naam zegt het eigenlijk al; bij de experimentele film wordt er geëxperimenteerd, er wordt gezocht naar vernieuwing. dit kan zijn op het gebied van montage, compositie, muziek, van alles. Veel mensen zien de experimentele film meer als beeldende kunst dan als film.

Voorbeeld van experimentele film: Koyaanisqatsi (1982)

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Is Boyhood dan ook een experimentele film? Want, experiment is in mijn optiek iets doen wat nog niet eerder is gedaan.

Dus is er een film die hetzelfde als Boyhood heeft gedaan maar dan eerder is Boyhood dan niet meer experimenteel?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

horizons

Goed dat je het even vraagt. Nee Boyhood is geen experimentele film. Ja het klopt dat de draaiperiode meerdere jaren besloeg, dat is wel uniek inderdaad, maar dat gegeven alleen maakt het geen experimentele film.

Het is in principe een 'doorsnee' speelfilm.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Voor de mensen die 'twijfelen' wat precies de definitie is van het genre 'experimenteel: Bekijk de trailer bij deze film maar eens: Un Rêve Solaire (2016). De trailer is ongeveer 2 minuten uit een film van 60 minuten die zo doorgaat als wat je in de trailer ziet. Ander zeer bruikbaar voorbeeld is deze: Wavelength (1967) of alles van deze regisseur: Stan Brakhage.

Ik denk dat je kunt stellen als je twijfel hebt of iets 'experimenteel' is - is het dat vast niet, want als je eenmaal een film gezien hebt die daaronder valt hoef je niet meer te twijfelen.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Ik denk dat je kunt stellen als je twijfel hebt of iets 'experimenteel' is - is het dat vast niet, want als je eenmaal een film gezien hebt die daaronder valt hoef je niet meer te twijfelen.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

Ik ben zeker blij met de toevoeging 'experimenteel'. Doordat ze op IMDB als 'documentaire' staan (b.v. de films van James Benning) was het zoeken naar links om sommige toegevoegd te krijgen.

Al moet ik zeggen dat de crew altijd soepel omgegaan is met dit soort films. Alleen hoef je nu alleen maar te bewijzen dat het een experimentele film is en een link naar een trailer volstaat dan al.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.