• 178.081 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.440 votes
Profile

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Op zich is een social media verandering met MM best leuk, maar voor mij hoeft het niet. Ik zie liever dat je op de site inderdaad meer met de bestaande users kan doen. Idee van Goodfella is best leuk. Zelf hoop ik al een paar jaar op een optie dat je iemands bericht / review kunt liken, zodat je een beetje waardering van de anderen krijgt voor je review of je prikkelende mening. Dan merk je ook snel met welke users je het meeste overeen komt qua smaak.

mjk87 (moderator films)

• 14515 messages
  • 4513 votes

Jordy wrote:

En dat je dan ook gewoon tegen die vrienden moet kunnen zeggen [...] zonder dat er allerlei mensen komen klagen over [...] spelfouten.

Ook die vrienden moeten eraan geloven als ze spelfouten maken

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

The Oceanic Six wrote:

Op zich is een social media verandering met MM best leuk, maar voor mij hoeft het niet. Ik zie liever dat je op de site inderdaad meer met de bestaande users kan doen. Idee van Goodfella is best leuk. Zelf hoop ik al een paar jaar op een optie dat je iemands bericht / review kunt liken, zodat je een beetje waardering van de anderen krijgt voor je review of je prikkelende mening. Dan merk je ook snel met welke users je het meeste overeen komt qua smaak.

Inderdaad, als je een social media van maakt loop je ook de kans dat er veel minder openbare meningen worden geplaatst of discussie wordt gevoerd, daar wordt de site saaier van. Zelf zou ik het leuk vinden om te weten met welke users ik de meeste affiniteit heb (welke users hebben op veel films op dezelfde wijze als ik gestemd (eigen stem plus of min 0,5* bijvoorbeeld). En welke films zij gezien hebben en hoog waarderen terwijl ik ze niet gezien heb. En daar zou je nog veel meer mee kunnen doen (met welke users heb ik de meeste affiniteit in genre x en welke films uit genre x die ik niet gezien heb scoren bij hen hoog, enz.) Of in de statistiekpagina van de films ook leeftijdsgebonden informatie opnemen (wat is het stemgemiddelde bij die film onder 18-25-jarigen, 25-35, enz.) Dat lijken me allemaal nuttige hulpjes om nieuwe films te ontdekken die bij je eigen smaak passen.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Er zijn in het verleden diverse proefballonnetjes geweest op het vlak van "gebruikers met gelijke smaak" en dat gaf vooral veel ergernis

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Ben toch wel blij dat je niet veel tijd hebt, want da's een aardig risico. Enerzijds zou je een nieuw publiek kunnen aanspreken, anderzijds heb je dan wel véél meer concurrentie (want het loopt over van de sociale sites).

MM is inderdaad wat een niche-site aan het worden (want de oude fora gaan er één voor één uit), maar nét daarom extra waardevol.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Jordy wrote:

Er zijn in het verleden diverse proefballonnetjes geweest op het vlak van "gebruikers met gelijke smaak" en dat gaf vooral veel ergernis

Misschien heb je het wel eens uitgelegd, dat weet ik dan niet (meer?), maar wat heb je bijvoorbeeld tegen een ''like'' knop voor reviews?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

niets hoor

Een gevaar is hooguit misschien dat een goed verwoorde mening die tegen de populaire opinie in gaat, weinig likes gaat krijgen. Daarom zou ik in ieder geval geen "dislike / minnetjes" willen kunnen geven.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Onderhond wrote:

Ben toch wel blij dat je niet veel tijd hebt, want da's een aardig risico.

Zo lang je het er bij doet, en niet "in plaats van", lijkt het risico me niet zo groot.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Jordy wrote:

niets hoor

Een gevaar is hooguit misschien dat een goed verwoorde mening die tegen de populaire opinie in gaat, weinig likes gaat krijgen. Daarom zou ik in ieder geval geen "dislike / minnetjes" willen kunnen geven.

Een dislike knop hoeft van mij ook niet nee, dat levert alleen maar negativiteit op. Een positieve like knop zou ik wel tof vinden. Weet je weer waar je een goede review of mening voor schrijft.

Connecties met Facebook mogen van mij wel weer wegblijven. Hoop dat MM mooi een forum blijft en geen social media plek. Dan wordt MM een site zoals zovelen en dat is jammer.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Dat is met elke potentiele wijziging (ook in het verleden). De mensen die in dit soort topics reageren, dat zijn de mensen die het hier nu leuk vinden, en dus niet op verandering zitten te wachten

Als ik in m'n vrienden en kennissengroep kijk, dan zijn er genoeg mensen die het wel leuk vinden om hun kijkgedrag bij te houden in een app, of in Whatsapp groepjes over films praten, maar die geen zin hebben om met wildvreemden in discussie te gaan.

Maar goed, zoals gezegd, puur hypothetische discussie dit

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Jordy wrote:

Zo lang je het er bij doet, en niet "in plaats van", lijkt het risico me niet zo groot.

Het risico lijkt me dat als de algemene reacties onder een kritische grens terecht komen ook die mensen langzaamaan zullen verdwijnen. Je hebt een zekere kritische massa nodig om alles draaiende te houden, en MM leeft wel, maar het is nu ook weer niet dat het hier qua reacties bruist zoals in de hoogdagen

Maar wat subtiele sociale toetsen zouden geen kwaad kunnen natuurlijk.

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Jordy wrote:

En dat het wellicht maar beter is om de site gewoon te laten zijn wat het is.

Alle begrip. Ik ben eerlijk gezegd bijna dagelijks blij dat je nog steeds tijd en energie vindt de boel hier draaiende de houden. Alle lof.

Mac Hammer Fan

• 6026 messages
  • 7446 votes

Zijn er nog anderen die problemen hebben bij het toevoegen?

Als ik op "voorbeeld" klik is alles weg en staat bovenaan "lees wiki vooraleer je toevoegt" maar ik doe denk ik toch niets verkeerd?

Het gebeurde bij de films

Of Shadows (2015)

Price of Love (2015)

Ik begrijp het niet.

Moderator, zijn die films doorgekomen?

narva77 (crew films)

• 12725 messages
  • 6540 votes

Mac Hammer Fan wrote:

Zijn er nog anderen die problemen hebben bij het toevoegen?

Als ik op "voorbeeld" klik is alles weg en staat bovenaan "lees wiki vooraleer je toevoegt" maar ik doe denk ik toch niets verkeerd?

Het gebeurde bij de films

Of Shadows (2015)

Price of Love (2015)

Ik begrijp het niet.

Ja, die waarschuwing had ik laatst ook. Maar toen bleek dat ik iets vergeten was (land of speelduur).

Het kan ook een standaard waarschuwing zijn geworden, hoor...

Mac Hammer Fan

• 6026 messages
  • 7446 votes

Ik vind het toch vreemd. Twee films toegevoegd vandaag zonder problemen en dan dit. Ik had nochtans land toegevoegd, speelduur hoeft zelfs niet maar deed ik toch. Ik sta voor een raadsel...

Ik heb ze trouwens meer dan twee keer opnieuw ingevoerd en op volledigheid gecontroleerd.

En ook goed gecheckt dat geen andere user ze toegevoegd had. Hiervoor in verschillende velden geklikt en geen boodschap gezien dat ze al in de wacht stonden.

narva77 (crew films)

• 12725 messages
  • 6540 votes

Mac Hammer Fan wrote:

Hiervoor in verschillende velden geklikt en geen boodschap gezien dat ze al in de wacht stonden.

Uiteindelijk gaat het om de IMDb-code, want daar zoekt hij op. Andere velden aanklikken zijn overbodig.

Ik was geloof ik land of genre vergeten, vandaar die waarschuwing. Ik heb ook laatst gehad dat ik op voorbeeld had geklikt, en toen alles wegwas. Maar als je zeker wilt weten of ze door zijn gekomen, kun je gewoon op je profiel "Film toevoegen" aanklikken, dan zie je welke films er van jou in de wachtrij staan.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Denk dat er iets kapot is, zal in de loop van vandaag even kijken

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Mac Hammer Fan wrote:

Of Shadows (2015)

Price of Love (2015)

Ik begrijp het niet.

Ja, die zijn goed doorgekomen!

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

neo heeft aangegeven zijn functie als moderator neer te leggen.

Joep bedankt voor je jarenlange inzet, al het goede werk en de prettige samenwerking!

neo blijft actief als crewlid voor het aanbrengen van links tussen de Meter-sites.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

bedankt Joep voor wat je allemaal gedaan hebt voor de site de afgelopen 15 jaar

Mac Hammer Fan

• 6026 messages
  • 7446 votes

Jordy wrote:

Denk dat er iets kapot is, zal in de loop van vandaag even kijken

Alles werkt weer normaal nu. Bedankt om het zo vlug in orde te brengen, Jordy.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ik wilde mijn avatar veranderen, maar dat lukte niet. Verwijderen ging wel. Ik dacht eerst ligt misschien aan mijn pc of browser. Ik heb aan Tamme gevraagd of hij dit via zijn pc kon doen, maar ook dat lukte niet. Ook hij kan zijn huidige avatar niet meer aanpassen. Kan hier naar gekeken worden, want hierdoor zou ik niet eens kunnen deelnemen aan een avatar KO die ik zelf organiseer

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ja ik zal vanavond even kijken

narva77 (crew films)

• 12725 messages
  • 6540 votes

Bedankt voor al het goede werk de afgelopen jaren neo !

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

alexspyforever wrote:

Ik wilde mijn avatar veranderen, maar dat lukte niet. Verwijderen ging wel. Ik dacht eerst ligt misschien aan mijn pc of browser. Ik heb aan Tamme gevraagd of hij dit via zijn pc kon doen, maar ook dat lukte niet. Ook hij kan zijn huidige avatar niet meer aanpassen. Kan hier naar gekeken worden, want hierdoor zou ik niet eens kunnen deelnemen aan een avatar KO die ik zelf organiseer

werkt weer?

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Jordy wrote:

(quote)
werkt weer?

Ja, is me gelukt mijn avatar te veranderen, veel dank!

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Ik kan al 3 dagen niet meer stemmen, hij blijft dan hangen. Heb zelf een tablet en een smartphone draaiend op Android. Zowel op chrome als op i.e. cookies en browser legen helpt ook niet

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Het werkt weer goed op beide apparaten maar heb zelf niks verandert. Wel vreemd dat alleen ik er last van leek te hebben.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ik krijg geen film toegevoegd? Vul alles in, maar wanneer ik op versturen klikt, refresht de pagina en krijg ik dezelfde info. Heb voor de zekerheid een aantal velden extra ingevuld (speelduur bv) en dan nog geraakt hij niet verzonden.

Nog iemand last? Chrome op Windows 7

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

La Disparue du Pyla (2014) is alsnog verwijderd omdat het deel uitmaakt van de niet toevoegbare reeks Meurtres à...

Decec bedankt voor de tip.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.