• 178.124 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.189 actors
  • 9.373.532 votes
Profile

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

same here, gereproduceerd in zowel iOs als in win 8 IE 11.

er staat dus 3 nieuwe berichten (bijvoorbeeld), je klikt en er laadt er maar één. F5 en de resterende berichten zijn ook zichtbaar. Ik neem aan dat de meeste mensen de ververs knop kennen, maar je weet wat ze zeggen... assumption is

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Wat Observator zegt klopt. Het laatste bericht krijg je te zien, ook al geeft hij aan 2 of 3 nieuwe berichten. Maar volgens mij alleen daar, vanwege veelvuldige/gelijktijdige reacties.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Is inderdaad ook het topic waar ik het in zag, vermoedelijk aangezien die het bedrijvigst is. Maar dat betekent niet dat het elders niet speelt, we bemerken het daar gewoon als eerste. We kunnen het natuurlijk testen?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

okee dan ga ik er nog een keer (en nu goed ) naar kijken

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Ik kon via mobiel wel op de site maar sinds cookie wall via Chrome op mijn desktop alleen een wit scherm. Site lijkt offline.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

misschien even je cache legen

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Kunnen zulke users met zo een stemoeuvre niet geband worden of mensen die al 5 jaar niet meer online zijn gekomen die nog altijd met avatar en twilight in hun top 10 zitten of pirates. Want soms lijken de ranglijsten hier wel "vastgeroest" als het ware.

http://www.moviemeter.nl/us...

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ik denk dat het totaal aantal users dan wel een heel stuk kleiner gaat worden.....wel zou je een ander systeem kunnen hanteren met wie je laat meetellen voor de lijsten....is in het verleden wel eens over gesproken.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

TornadoEF5 wrote:

Kunnen zulke users met zo een stemoeuvre niet geband worden of mensen die al 5 jaar niet meer online zijn gekomen die nog altijd met avatar en twilight in hun top 10 zitten of pirates. Want soms lijken de ranglijsten hier wel "vastgeroest" als het ware.

Dus een Top 10 moet elk jaar op de schop? Ik ben blij dat jij geen modje bent want ik denk dat er dan niemand hier op MoMe overblijft.

Wat betreft stemgedrag blijft dit persoonlijk. Ik vind het eerlijk gezegd zelfs vreemd dat mensen een/twee sterren kunnen geven. Waar haalt die persoon nog een sprankel van hoop vandaag bij zo'n film.

Als ik een film niet af kan kijken of met zeer veel moeite dan krijgt deze film een 1 of halve ster.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Raffael77 wrote:

Wat betreft stemgedrag blijft dit persoonlijk. Ik vind het eerlijk gezegd zelfs vreemd dat mensen een/twee sterren kunnen geven. Waar haalt die persoon nog een sprankel van hoop vandaag bij zo'n film.

Als ik een film niet af kan kijken of met zeer veel moeite dan krijgt deze film een 1 of halve ster.

Dit is toch ook allemaal persoonlijk. Films waar jij moeite mee hebt, kunnen anderen weer probleemloos afkijken. En de één vind dit belangrijk in films en andere dat. We zijn allemaal anders...gelukkig wel. Saaie wereld anders.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Dk2008 wrote:

(quote)

Dit is toch ook allemaal persoonlijk. Films waar jij moeite mee hebt, kunnen anderen weer probleemloos afkijken. En de één vind dit belangrijk in films en andere dat. We zijn allemaal anders...gelukkig wel. Saaie wereld anders.

Idd

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

TornadoEF5 wrote:

Want ''jouw'' films zijn beter dan de films van die andere users?

Mijn god....

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Het stemmen is en blijft altijd persoonlijk inderdaad en het is niet anders dan meningen uiten, behalve mijn stemmen want die zijn gebaseerd op feiten.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Jordy wrote:

misschien even je cache legen

Heb ik gedaan maar heeft geen gewenst resultaat. Nog steeds een wit leeg scherm.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Dan heb ik geen idee helaas

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Raffael77 wrote:

Ik kon via mobiel wel op de site maar sinds cookie wall via Chrome op mijn desktop alleen een wit scherm. Site lijkt offline.

even opnieuw chrome installeren? Ik heb hem net geïnstalleerd nadat ik geupgrade heb naar Windows 10 en werkt prima hoor

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Want ''jouw'' films zijn beter dan de films van die andere users?

Mijn god....

Je weet best wat ik bedoel...

Er is een verschil tussen normaal stemmen en enkel 0,5 of 5,0 stemmen uitdelen.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

TornadoEF5 wrote:

(quote)

Je weet best wat ik bedoel...

Er is een verschil tussen normaal stemmen en enkel 0,5 of 5,0 stemmen uitdelen.

Nee hoor. Jij geeft kritiek op bepaalde filmkeuzes, dat is iets wat nergens op slaat. Alsof Pirates niet hoog mag staan.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Ok. Laat die kritiek en die voorkeuren dan weg, daar was ik verkeerd in.

En kijk enkel naar het principe van

1) gebruikers die hier niet meer actief zijn

2) gebruikers die enkel énen en tienen uitdelen

Want op deze manier worden mensen aangemoedigd om hetzelfde te doen, en dubbelaccounts te maken om zo meer door te wegen op het stemmenaantal.

Trouwens ik vind het jammer dat ik zo persoonlijk aangevallen word. Misschien was de verwoording niet correct, maar je weet best wat ik bedoel, en ga daar op in, en bespreek alternatieven en oplossingen.

Illum Sphere

• 538 messages
  • 904 votes

Het resetten van de top tien van inactieve gebruikers hebben ze al eens gedaan op Musicmeter, dus ik zie niet in waarom hier niet.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Op MusicMeter is die lijst doorslaggevend voor de toplijst. Op MovieMeter zijn dat de stemmen, maar het opnieuw invullen van een top 10 is makkelijker, dan opnieuw alle films beoordelen die je lang geleden hebt gezien.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

TornadoEF5 wrote:

Ok. Laat die kritiek en die voorkeuren dan weg, daar was ik verkeerd in.

En kijk enkel naar het principe van

1) gebruikers die hier niet meer actief zijn

2) gebruikers die enkel énen en tienen uitdelen

Want op deze manier worden mensen aangemoedigd om hetzelfde te doen, en dubbelaccounts te maken om zo meer door te wegen op het stemmenaantal.

Trouwens ik vind het jammer dat ik zo persoonlijk aangevallen word. Misschien was de verwoording niet correct, maar je weet best wat ik bedoel, en ga daar op in, en bespreek alternatieven en oplossingen.

Bannen is me te drastisch. Verder begrijp ik je punt. Heb jaren geleden er net zo over gedacht.

Dat mensen zwart wit stemmen vind ik geen enkel probleem. Je vind een film goed/leuk, niet goed/niet leuk. Dat is net als met een enquête, ja of nee.

Dat alles maar gewoon blijft meetellen vind ik wel bezwaarlijk. Na een paar jaar denk je anders over een film, dat wordt in zo'n lijst niet duidelijk, omdat veel mensen niet meer actief zijn. (Dit geldt overigens ook voor recensies. Maar dat is niet van invloed op lijsten.).

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Dk2008 wrote:

(quote)

Bannen is me te drastisch. Verder begrijp ik je punt. Heb jaren geleden er net zo over gedacht.

Dat mensen zwart wit stemmen vind ik geen enkel probleem. Je vind een film goed/leuk, niet goed/niet leuk. Dat is net als met een enquête, ja of nee.

Dat alles maar gewoon blijft meetellen vind ik wel bezwaarlijk. Na een paar jaar denk je anders over een film, dat wordt in zo'n lijst niet duidelijk, omdat veel mensen niet meer actief zijn. (Dit geldt overigens ook voor recensies. Maar dat is niet van invloed op lijsten.).

Iets anders dan... . Stemmen verwijderen eventueel?

En persoonlijk heb ik wel een probleem met mensen die zwart/wit stemmen. Een film is maar heel zelden wit/zwart (sommigen zullen zelfs nooit zeggen), maar bijna altijd grijs. En meestal donkergrijs of lichtgrijs.

Bvb, niet meetellen van stemmen van users die x aantal jaar niet online zijn gekomen. Net zoals films die recent uitkwamen ook niet meegeteld worden.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Kan aan mij liggen, maar ik vind het verwijderen van stemmen zo idioot! Tenzij er een vorm van fraude zoals een film die nog moet uitkomen en al direct 5* krijgt, dan mag het inderdaad verwijderd worden voor mijn part. Het probleem zit hem erin dat je er maar vanuit gaat dat die stemmen simpelweg niet belangrijk zijn.

Er zijn in de loop der jaren users geweest die om de een of andere reden hebben besloten om niet meer online te komen. Hun goed recht, maar ze hebben wel een een aantal stemmen geplaatst. Gaat het hier om de meest standaard blockbusters dan gaat het verwijderen van een stem niet veel effect hebben, maar wat met gebruikers die een kennis hadden van een bepaalde niche? Slecht voorbeeld aangezien de persoon in kwestie niet stemt (wat ik enorm jammer vind trouwens) maar pippo il buffone wist enorm veel van onbekende Italiaanse films af. Ik ben daar oprecht in geïnteresseerd en dan gaat er iemand eventjes al die zijn toegevoegde waarde weggooien omdat hij sinds eind vorig jaar niet meer online is geweest? Ik mag het hopen van niet.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Ja, maar dan hebben we het over meerdere jaren. Eind vorig jaar is eigenlijk wel nog recent hoor.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

De vorige keer hierover was mensen een mail te sturen of ze nog actief willen blijven op de site of niet.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ik vind er in principe niets mis mee als je alleen 0,5 en 5,0 sterren uitdeelt, tenzij het lijkt alsof je een bepaalde film omhoog of omlaag probeert te stemmen in de lijsten. (oude) Stemmen van inactieve bezoekers vind ik net zo waardevol als de stemmen van actieve bezoekers, zie echt geen enkele reden of argument om deze te gaan verwijderen.

Het enige waar vind ik iets voor te zeggen valt, is om de alternatieve top 250 alleen op de top 10 lijsten van actieve gebruikers te baseren, omdat anders recente films worden benadeeld. Daarom worden op MusicMeter sinds enige tijd ook inactieve top-10 lijsten geweerd voor het samenstellen van de toplijst.

jarno1975 (moderator series)

• 10971 messages
  • 2790 votes

TornadoEF5 wrote:

Ja, maar dan hebben we het over meerdere jaren. Eind vorig jaar is eigenlijk wel nog recent hoor.

Wat wil je er mee bereiken? 99% van die betreffende stemmen zullen op blockbusters zijn. Als je bij een film met 1000+ stemmen 10 van 5* zou verwijderen doet dat helemaal niets met het gemiddelde.

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Ik zou liever hebben dat we ook op halve eenheden kunnen stemmen. Een stem die 6 of een 7 heeft, zit weliswaar 1 punt verschil maar een 6 kan op zijn laagst een 5,5 zijn en een 7 op zijn hoogst een 7,5 en dan zit er geen 1 punt verschil maar een 2 en dat is nogal wat. Oftewel, de (gemiddelde) stemmen bij de films zijn niet bepaald betrouwbaar te noemen. En ik stem op MM nooit als het een 6,5 of een 7,5 etc. betreft. Maar zelf houd ik het wel netjes bij in Excel (met halve eenheden).

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Laat maar zo, zou ik zeggen. Dat een aantal mensen maar met 2 stemmen werken, zal wel komen omdat ze er niet te veel over willen nadenken.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.