• 178.061 movies
  • 12.207 shows
  • 33.977 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.784 votes
Profile

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

Minotaures

• 7810 messages
  • 2535 votes

Nee. Het is een losstaande mini-serie. Het is vergelijkbaar met Falcone.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Jordy wrote:

Bij deze, was kleine moeite

Viel me vandaag bij terugkeer gelijk op. Ik sta te kijken van het enorme hoeveelheid gasten ten opzichte van gebruikers. Vandaag ook weer verhouding 1:6 (gebruikers vs. gasten).

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ja ik wist dat natuurlijk al, vanwege m'n webstatistieken, maar inderdaad opvallend. Op MusicMeter is het aantal ingelogde gebruikers meestal ongeveer gelijk aan MovieMeter, maar het aantal gasten veel lager.

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7276 votes

Ik kan me voorstellen dat dit te maken heeft met de enorme hoeveelheid torrentsites en andere downloadaanbieders die praktisch bij elke film een link naar IMDb en/of Moviemeter hebben staan.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Kan je ook zien hoeveel webpagina's de gemiddelde gast bekijkt bij een bezoek? Dat zal natuurlijk wel een stuk lager liggen dan de ingelogde users. Alleen al vanwege het forumgebruik. Snel een synopsis checken voor hun download, zoals Zinema zegt. Overigens ligt hier ook de grote kracht van MovieMeter, je kan in één oogopslag zien waar de film over gaat. Waar het bij IMDB vaak één en al doorklikken is.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Als ik de zaal zit bij -bijvoorbeeld- een IFFR en ik zie dat van al die 800 liefhebbers (de grote zalen) er dan maar 3 a 4 stemmen bijkomen op MoMe dat er nog een enorm ongebruikt potentieel. Ook zo voor andere festivals als Imagine en zo. Maar die raadplegen dus misschien wel grotendeels de site. Had die verhouding eigenlijk niet verwacht.

Ik had overigens zelf ook nooit van de site gehoord voordat ik kappeuter ontmoette op een cursus, en ik keek al wel jarenlang (veel) films en las erover. Maar dat zegt minstens net zo veel over mij. Op IFFR is Twitter vooraf op het scherm te zien, misschien daar eens wat meer reclame maken...

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

riesma wrote:

(quote)

Was een grapje: gasten - mannen, vrouwen - chicks.

Dat weet ik ook wel. Het aantal vrouwen is, zover ik weet, altijd al een stuk lager geweest.

Ik zit trouwens met het woord "gasten". We maken gebruik van de site maar blijven net zo goed "te gast".

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

De vraag is nog wel, op welk getal we "aantal online bezoekers" baseren. Ik hanteer nu een tijdslimiet van 10 minuten, je ziet dus het aantal mensen dat de afgelopen 10 minuten "iets" heeft gedaan op de site. Als je dat op 5 of 15 minuten zet krijg je weer hele andere getallen.

Zo veel waarde heeft het dus niet, je kunt het ook niet zomaar met andere sites vergelijken, want geen idee wat zij voor limieten hanteren.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

MovieMeter heeft, wat mij betreft, veel meer informatieve waarde dan MusicMeter.

In de winkel 'MovieMeter' ik regelmatig de film ook.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Jordy wrote:

Als je dat op 5 of 15 minuten zet krijg je weer hele andere getallen.

Heb het maar op 15 minuten gezet, lijkt me acceptabel en staat natuurlijk een stuk interessanter

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

chevy93 wrote:

MovieMeter heeft, wat mij betreft, veel meer informatieve waarde dan MusicMeter.

Vind ik nu net niet.

- Moviemeter heeft een alternatief: IMDb. Dat is een database aan informatie. Ik doe vooral aan moviemeter om reacties te lezen.

- Musicmeter is voor mij een 'database'. Dat omdat je geen andere grote site hebt die alle muziekinformatie overzichtelijk weergeeft. Veel reacties zijn er niet te lezen, want de meningsfunctie wordt - jammer genoeg - te weinig gebruikt.

- Boekmeter. Kom ik tot mijn grote spijt vrij zelden. 1) Omdat ik te weinig boeken lees, 2) De site is eigenlijk te incompleet om een goede boekendatabase te zijn.

- Gamesmeter. Heb ik geen account.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Jordy wrote:

Zo veel waarde heeft het dus niet, je kunt het ook niet zomaar met andere sites vergelijken, want geen idee wat zij voor limieten hanteren.

Ik zou niet weten welke waarde het precies moet hebben. Wel vind ik leuk te zien dat er ook heel wat bezoekers gebruik maken van deze site, om informatie te zoeken rond films. Ik had namelijk steeds het idee met een aantal honderd mensen te maken te hebben, waaronder dus vooral registreerde gebruikers.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

AGE-411 wrote:

- Musicmeter is voor mij een 'database'. Dat omdat je geen andere grote site hebt die alle muziekinformatie overzichtelijk weergeeft.

discogs.com

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Discogs is een goede site, die geeft ook per album alle varianten weer. MusicMeter heeft wat dat betreft alleen een lijstje met "Bonus track" en "*niet op elke versie van dit album aanwezig". Discogs geeft daarin duidelijker aan welke versie wat heeft (welke uitgave uit welk land bijvoorbeeld).

MusicMeter heeft dan weer het voordeel van commentaar en sporadisch recensies én een score. Dat mist Discogs weer, die geeft sec informatie.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Discogs is ook absoluut geen vervangen voor MusicMeter, maar aangezien AGE-411 het over een "database" had is discogs.com toch een stuk uitgebreider.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Die is inderdaad een stuk uitgebreider. Stel je houdt van klassieke muziek kun je daar ook wel terecht, bij musicmeter niet bepaald. Op dit punt is moviemeter juist weer uitgebreider (geworden), stel je houdt alleen van oude films, kun je nog aardig uit de voeten op deze site.

Ferdydurke

• 1353 messages
  • 854 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Viel me vandaag bij terugkeer gelijk op. Ik sta te kijken van het enorme hoeveelheid gasten ten opzichte van gebruikers. Vandaag ook weer verhouding 1:6 (gebruikers vs. gasten).

Ik log zelf alleen maar in als ik daadwerkelijk een bericht wil plaatsen, maar ik ben veel vaker gewoon als gast aanwezig, als ik alleen de updates wil checken, of wat op wil zoeken. Voor dat checken log ik alleen in als ik langere tijd niet op de site ben geweest. Dus uitgaande van mijn eigen 'gedrag' vind ik die verhouding niet zo verrassend.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ferdydurke wrote:

Ik log zelf alleen maar in als ik daadwerkelijk een bericht wil plaatsen, maar ik ben veel vaker gewoon als gast aanwezig, als ik alleen de updates wil checken, of wat op wil zoeken.

Dat zullen er wel veel meer zijn.... Voor alleen informatie hoef je ook niet echt een account aan te maken. Het is maar de vraag wat niet registreerden doen op de site. Maar toch blijf ik het een leuke aanvulling vinden.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Vind die site niet echt overzichtelijk / Gebruiksvriendelijk.

riesma wrote:

Discogs is een goede site, die geeft ook per album alle varianten weer. MusicMeter heeft wat dat betreft alleen een lijstje met "Bonus track" en "*niet op elke versie van dit album aanwezig". Discogs geeft daarin duidelijker aan welke versie wat heeft (welke uitgave uit welk land bijvoorbeeld).

Ik moet toch niet weten van bonustracks. Bij het downloaden vermijd ik ze altijd, en bij gekocht albums zet ik de plaat altijd af voor de bonustracks beginnen.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Maar bij Musicmeter gaat het toch vooral om recentere albums en cd's. Weet je hoeveel elpees er zijn verschenen?? Nog maar te zwijgen van The best of ..... Heel veel films zijn ook nog niet op dvd verkrijgbaar, maar die staan wel op de site.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

MusicMeter is in principe een nutteloze site omdat het daarbij nog meer gaat om persoonlijke smaak en fanboys. Dat laatste is ook een reden waarom ik de scores van documentaires over een muzikant ook nooit geheel serieus neem.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Vanwege onderhoud aan de site is de komende 2 a 3 uur niet mogelijk om films toe te voegen of films / regisseurs te corrigeren

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

AGE-411 wrote:

Vind ik nu net niet.

- Moviemeter heeft een alternatief: IMDb. Dat is een database aan informatie. Ik doe vooral aan moviemeter om reacties te lezen.

- Musicmeter is voor mij een 'database'. Dat omdat je geen andere grote site hebt die alle muziekinformatie overzichtelijk weergeeft. Veel reacties zijn er niet te lezen, want de meningsfunctie wordt - jammer genoeg - te weinig gebruikt.

MusicMeter gebruik ik vooral vanwege het forum.

Ik zou ook niet weten wat er op IMDb staat wat voor mij handig kan zijn. De speelduur, het genre en de beschrijving. Meer hoef ik niet te weten.

Ik gebruik IMDb uitsluitend om te zoeken op 'tags' of op series.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

IMDB heeft in de doorklik natuurlijk wel alle acteurs die in films/series spelen of de filmcrew. Kan handig zijn. Ook de enige reden waarom ik af en toe op IMDB gluur. De rest staat hier in een veel handiger overzicht..

stinissen (crew films & series)

• 23438 messages
  • 76923 votes

Jordy wrote:

Vanwege onderhoud aan de site is de komende 2 a 3 uur niet mogelijk om films toe te voegen of films / regisseurs te corrigeren

Ok thx ik kon ook niet de tv-gids bijwerken

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

rep_robert wrote:

IMDB heeft in de doorklik natuurlijk wel alle acteurs die in films/series spelen of de filmcrew. Kan handig zijn. Ook de enige reden waarom ik af en toe op IMDB gluur. De rest staat hier in een veel handiger overzicht..

Inderdaad. Ik kijk vaak tijdens een film even welke acteurs er in de films spelen en waar ik ze ook alweer van ken. Daarnaast vind ik het heel af en toe wel leuk om te zien waar de film is geschoten. Gelukkig hebben ze de "Filming locations" nu ook aan de mobiele app toegevoegd.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ben voorbereidend werk aan het doen voor het nieuwe ontwerp, als onderdeel hiervan heb ik e.e.a. omgegooid op het gebied van ophalen en opslaan van afbeeldingen.

Als het goed is merken jullie hier niets van. Mocht je ergens iets fout zien gaan, bv. een ontbrekende afbeelding of poster die niet opgeslagen wil worden, dan hoor ik het graag.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Jordy wrote:

Inmiddels weer wel? Imdb wijzigt nogal eens de spelling van namen. Georgi Daneliya en Georgiy Daneliya zijn dezelfde namelijk.

Fortune

• 4313 messages
  • 2772 votes

Ik weet dat dit Moviemeter is en niet seriemeter. Maar het enige wat ik mis eigenlijk en wat IMBD wat mij betreft wel goed heeft gedaan is recensies schrijven of discussiëren per aflevering, per serie. Dat zou wel tof zijn want nu is het redelijk rommelig en uiteindelijk verdwijnt het ook als een user een serie volgt en per aflevering er iets overschrijft. Ook fijn voor jezelf dat je dat kan bijhouden.

Series hebben tegenwoordig budgetten, scripts, acteurs en kwaliteit die films ook hebben.

Misschien iets voor in de toekomst

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Inmiddels weer wel. Imdb wijzigt nogal eens de spelling van namen. Georgi Daneliya en Georgiy Daneliya zijn dezelfde namelijk.

Dankjewel voor de tip!

Bij deze samengevoegd:

Georgiy Daneliya

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.