- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Het is door reacties als dit, die niets met film te maken hebben, dat bij veel nieuwsberichten de reacties worden afgesloten. Ik kom hier voor films en ben daar ook moderator voor geworden. Als jij problemen hebt met genders, geaardheid of een andere huidskleur, doe je dat maar op een ander forum.
Kijk, hier komt die drammerige mening van je weer door waarom ik jou een zwakke moderator vind, jouw persoonlijke voorkeur staat schijnbaar boven je professionele taak.
Ik heb met niemand een probleem (bizar dat je dit insinueert, en als dat crewlid), maar een mening of discussie moeten verbergen voor een overgevoelig crewlid is gewoon onzin. Helemaal als er redacteuren lopen die constant topics openen over dit soort thema's. Leer ermee leven dat het leven vol zit met meningen.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Kijk, hier komt die drammerige mening van je weer door waarom ik jou een zwakke moderator vind, jouw persoonlijke voorkeur staat schijnbaar boven je professionele taak.
Ik heb met niemand een probleem (bizar dat je dit insinueert, en als dat crewlid), maar een mening of discussie moeten verbergen voor een overgevoelig crewlid is gewoon onzin. Helemaal als er redacteuren lopen die constant topics openen over dit soort thema's. Leer ermee leven dat het leven vol zit met meningen.
Ik ben het met je eens dat redacteuren constant topics openen (en vooral suggestieve titels erboven zetten) om juist zoveel mogelijk 'clicks' te genereren. Het is allemaal heel goedkoop en doorzichtig, maar blijkbaar werkt het.
Maar kom op, inhoudelijke discussies worden bijna niet meer gevoerd. Ik weet dat jij ook wel eens op FilmTotaal komt/kwam, en daar hebben ze ook niet voor niks de reacties uitgezet. Er was geen discussie, maar gewoon constante bagger met maar één richting. Mijn eigen gelijk. Het woordje 'woke' werd daar door personen gewoon gebruikt als verkapte discriminatie. Ik snap wel dat ze dat op deze site niet willen, hoewel ik je gelijk geef wat betreft de suggestieve hoofdartikelen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik heb geregeld gezien dat mods als zij in discussies zaten te snoeien die wel degelijk over het topic of de film gingen, maar waar meneer dan niet tevreden mee was omdat het over details gaat waar hij woke in is. Soms hoort het gewoon bij het onderwerp. Als komend jaar die nieuwe Sneeuwwitje film met een zwarte dame in de hoofdrol en 7 niet-dwergen gaat draaien, dan moet je daar ook gewoon de discussie accepteren. En zo is het bij het nieuws ook. Maar als je vlekken in je nek krijgt van wat woke discussie dan ben je misschien niet die neutrale moderator die MM nodig heeft daar.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Ik ben het eens met FP, ik kom hier ook niet om tot vervelens toe, zich immer herhalende discussies te zien die nog maar zijdelings (of helemaal niet) met film te maken hebben. Iedere.keer.weer.... Dat er clickbait artikelen geplaats worden die bepaalde mensen uit de tent lokken is jammer en helaas een gegeven, maar ik ben blij dat ik die top tien van Elliot Page gewoon kan openklikken zonder een sloot bagger eronder.
Discussies over Woke kun je vast op andere fora voeren, dat hoeft niet op een filmsite. En zeker niet ad nauseam, zoals men hier pleegt te doen.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Ik vraag me af hoeveel jaar het duurt voordat de status quo van hoe de voorpagina geworden is, gewoon geaccepteerd wordt.
Ik zelf ben er langzamerhand gewoon aan gewend, dus het interesseert me ook geen reet meer.
Boenga
-
- 2628 messages
- 1532 votes
Dat er wat transdiscussie volgt?
...
of mensen iets van transmensen mogen vinden
Het feit dat dit in 2024 zelfs in West-Europa nog steeds een discussiepunt is, zegt alles.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Het is ook jammer dat de discussies/'meningdump' rond woke en diversiteit zo voorspelbaar en saai zijn geworden. Als ik een discussie met iemand voer, dan hoop ik ook dat ik achteraf iets geleerd heb of een nieuwe invalshoek heb ontdekt. Of ik het nou met diegene eens ben of niet. Maar alle bagger die straks weer over ons wordt uitgestort mbt de nieuwe sneeuwwitje film kun je nu al uittekenen. Net zoals de nieuwe Star Wars Rey film. Net zoals de nieuwe Captain America film etc. Het is allemaal zo voorspelbaar wat er straks allemaal weer gaat gebeuren.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Voor de clicks op de hoofdpagina van MM is dat allemaal uiteraard zeer fijn, maar de moderators zouden gillend gek zijn geworden als de reacties niet uit waren gezet.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Het feit dat dit in 2024 zelfs in West-Europa nog steeds een discussiepunt is, zegt alles.
Ik heb er ook niks op tegen, maar daarom zal er altijd wel wat discussie over het thema blijven. En soms is dat gewoon gelinkt aan films of aan acteurs.
john mcclane 2
-
- 3489 messages
- 6576 votes
Tja , woke . Dit blijft een hot topic . En dat gaat voorlopig nog echt niet veranderen .
Maar goed ,
Ik had een vraag over de serie Kevin can go F*%# him self .
Season 1 staat op prime , maar helaas season 2 niet .
Maar dit staat wel op de site aangegeven
!
Iemand een idee hoe dat komt ?
En wellicht even aanpassen ?
Boenga
-
- 2628 messages
- 1532 votes
Ik heb er ook niks op tegen
Blij dat te horen.
Het zou fijn zijn dat níémand iets tegen andere mensen had - omwille van geaardheid, geslacht, huidskleur, haarkleur, lengte, links- of rechtshandig zijn, kleur van de ogen, grootte van de neus, platvoeten, nagelbijten, geboorteplaats, gewicht, borstomtrek, of om wat voor reden dan ook.
Als dat helaas tóch (nog) het geval is, denk ik echt niet dat MM de plaats moet zijn om dat naar buiten te brengen.
mrmojorisin123
-
- 1869 messages
- 1808 votes
Normaal zou ik nooit reageren in een dergelijke discussie maar het gaat hier tenslotte over censuur. Film is een medium dat kan worden ingezet om een maatschappelijk debat te initiëren, zoals te zien is in films als A Clockwork Orange en Citizen Kane. Dit geldt eveneens voor andere kunstvormen, waaronder muziek en schilderkunst. In vroegere tijden werd hierover geschreven en gesproken, zonder de intensiteit van meningsuiting die we vandaag op sociale media en online fora ervaren. Uiteraard wordt er anno 2024 ook gebruikt van gemaakt, dat is de normaalste zaak. Mijn kinderen zien veel meer diversiteit op kinderprogramma's dan dat het geval was bij mij vroeger, en dat is een goed punt. Het is zeker een uitdaging om een zekere balans te vinden in deze discussies. Desondanks koester ik de hoop dat er geen nultolerantie ontstaat. Af en toe lijkt het mij te ver gaan, zoals ik heb ervaren in een bepaald seizoen van de serie 'Elite', waar maar liefst 90% van de personages tot de LGTBQ-gemeenschap behoorde. Dit voelde voor mij te opdringerig aan, waardoor ik besloot te stoppen met kijken (bye bye Netflix). Het lijkt niet langer een realistische weergave van de samenleving, en hoewel ik begrijp dat er geen orks en hobbits in mijn stad wonen, stoort mij de opdringerige manier waarop deze diversiteit wordt gepresenteerd. Ik hoop dat ik mijn bezorgdheid en mening nog steeds mag uiten. Er zullen reacties beneden alle peil zijn, zowel pro als contra, maar censuur mag nooit de oplossing zijn.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Ik hoop dat ik mijn bezorgdheid en mening nog steeds mag uiten. Er zullen reacties beneden alle peil zijn, zowel pro als contra, maar censuur mag nooit de oplossing zijn.
jordandejong
-
- 4772 messages
- 1431 votes
In dat geval kun je ook stoppen met alle discussies onder de filmpagina's want daar worden we het ook nooit of zelden eens als je al een compleet andere mening had dan de ander.
Het zou om de toon moeten gaan. Door de reacties onder zo'n post over bijvoorbeeld Elliot Page uit te schakelen ga je er op voorhand vanuit dat er alleen maar kansloze drek onder gepost zal worden. Ik weet niet of dat terecht is.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
In dat geval kun je ook stoppen met alle discussies onder de filmpagina's want daar worden we het ook nooit of zelden eens als je al een compleet andere mening had dan de ander.
Het zou om de toon moeten gaan. Door de reacties onder zo'n post over bijvoorbeeld Elliot Page uit te schakelen ga je er op voorhand vanuit dat er alleen maar kansloze drek onder gepost zal worden. Ik weet niet of dat terecht is.
Uiteindelijk ging het om kritiek over het feit dat er onder een artikel dat gaat over de tien beste films met Elliot Page geen reacties worden toegelaten.
Niemand merkt dan op dat er blijkbaar niet gediscussieerd mag worden over de kwaliteit van de films met Elliot Page. Nee, er wordt al twee dagen in dit forum gejengeld dat er niet over trans en woke gezeurd mag worden.
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Dit dekt de lading denk ik behoorlijk. Echter dat alles uit de hand loopt komt op moviemeter niet of nauwelijks voor; het wordt hier hooguit wat klagerig. En dat is niet overal op het internet het geval.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Splinters Mij maakt het verder niet uit. Het is een beslissing geweest van een moderator, omdat het al een paar keer eerder is gebeurd. Stel je plaats een lijst met 10 favoriete films van een politicus dan gebeurd precies hetzelfde ipv over die 10 films te praten of over zijn/haar smaak komen natuurlijk ook links en rechts opmerkingen, die discussies zijn niet toegestaan. Kan je eindeloos bezig blijven met berichten verwijderen en mensen erop aanspreken, kan je maar beter meteen reacties uitschakelen.
Klopt hoor. Maar dat is aan jezelf, of je met iemand in discussie gaat als die een (heel) andere mening heeft. Dat is ook de ervaring die je opdoet naarmate je langer op de site bent.
Tim94 (developer)
-
- 1700 messages
- 286 votes
Goedemiddag,
Sinds twee weken hebben wij een andere manier van bugs melden binnen de meter-sites. De crew heeft een formulier gekregen waarbij ze bugs kunnen toevoegen aan mijn takenlijst. Ik houd de crew hierover wekelijks op de hoogte via de mail. Ik zal dan ook niet meer reageren binnen het forum zelf, in hoeverre ik dat nog deed. Taggen heeft daarom geen nut.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
In aanvulling op voorgaand bericht:
De crew zorgt dat alle bugs die hier gemeld worden, worden verwerkt in een formulier en bij de ontwikkelaars terecht komen.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Dank je wel Tim94. Fijn dat je weer even van je laat horen.
Melding van bug (is misschien al gemeld) als ik in mijn stemmen zoek en ik klik een film aan in die lijst en ik ga na die film weer terug naar de lijst dan moet ik van bovenaan weer naar beneden scrollen. (Dat is in de klassieke modus niet dan kom ik gewoon weer terug waar ik was gebleven)
djoize
-
- 58 messages
- 0 votes
En weer niet
Ontbreekt in de lijst met bioscopen en bij de binnenkort te vertonen films
Tanguy
-
- 455 messages
- 2051 votes
Wat ik storender vind is dat de user blijkbaar een 0.5* uit mag delen terwijl hij slechts een klein halfuur van de film heeft gezien. Dan zou je ook niet moeten stemmen natuurlijk...
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Wat ik storender vind is dat de user blijkbaar een 0.5* uit mag delen terwijl hij slechts een klein halfuur van de film heeft gezien. Dan zou je ook niet moeten stemmen natuurlijk...
Dat hebben we tig keer besproken, o.a. hier Stemmen - De Site: Algemeen - filmforum en dat mogen mensen zelf bepalen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
DPG Media Privacy Gate - veronicasuperguide.nl
Vraagje, kan er wat aan worden gedaan dat je bij dit soort linkjes plakken op Moviemeter de originele titel ziet in plaats van iets als DPD Media?
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Als je vindt dat een bericht niet door de beugel kan klik je op misbruikknop en dan krijg je wel antwoord van iemand van de crew met toelichting
Fisico
-
- 10039 messages
- 5398 votes
Beste leden van MovieMeter,
Gebruikers expliciet taggen en als onderwerp gebruiken in een dicussie kan absoluut niet. Wanneer er zaken zijn waarvan je vindt dat die niet door de beugel kunnen, kunnen jullie dit signaleren via een private message aan een moderator. Alle berichten die hier op betrekking hadden - ook de eventuele berichten als reactie daarop - werden eveneens verwijderd.
In de loop van de dag zal ik via pm bij één of meerdere users hierop nog terugkomen.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Ik kan niet op pagina 2 komen van mijn artikeltje. Geen ramp, maar wel gek.
het artikel heeft als frontpage url:
Maar de url van pagina 2 (hyperlink gekopieerd) leidt gewoon weer naar pagina 1?
-https://www.moviemeter.nl/article/13575/messages/30#messages
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Ik heb op het hele internet nog nooit een moderator gezien die aangaf zijn/haar werk niet goed te doen. Wat dat betreft zijn het net mensen.
Fisico
-
- 10039 messages
- 5398 votes
Wederom een heleboel berichten dienen weg te halen die niet thuis hoorden in dit topic. Nogmaals, het kan niet de bedoeling zijn om het forum als virtuele schandpaal te gebruiken tegen een bepaald lid, ook al ben je het niet eens met hem of haar.
Op het forum is het normaal dat men van mening verschilt met elkaar. Het mag soms pittig zijn, maar hier werd voornamelijk gespeeld op de man. Het bericht van de gebruiker werd aangepast en hij/zij werd erop aangesproken waarom dit werd gedaan. Daarmee is de kous voor ons af.
Als men niet akkoord is, gelieve dit dan via de correcte weg te melden aan een moderator of een crewlid.
Bedankt.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Wel vreemd dat je het bericht nog hebt aangepast, daarmee ga je toch tegen iemands vrije mening in. Lijkt me dat iedereen zelf iets mag vinden van bepaalde scènes.
Maar dit is niet de plek voor een digitale oorwassing nee.
Overigens staat mijn vraag nog steeds geplaatst over niet werkende teksten van internetlinks. Gaat iemand van de crew hier naar kijken of het melden?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.