- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Volgens mijn informatie gaat de beheerder begin januari weer verder met bugs fixen.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13384 votes
Helemaal mee eens. Dat er nog mensen zijn die dit willen goedpraten...? Sinds de overname, inmiddels alweer jaren geleden, is dit nooit meer een stabiele en fijn werkende site geweest. Er worden door betrokken users een hoop verbeterpunten en meldingen gedaan, maar men is nog te beroerd om daarop te reageren, laat staan dat men er iets aan doet.
Ik praat de omgang van de eigenaren met MM zeker niet goed, sterker nog, ik vind het diep verachtelijk. Maar ik heb inmiddels wel moeten accepteren (om zonder me gek te ergeren op de site te zijn) dat dit is wat het is. De koers van MovieMeter gaat niet veranderen door iets wat wij hier roepen; zoveel moet inmiddels duidelijk zijn, lijkt me. In een ideale wereld hadden we als betrokken users inspraak en werd daar nog steeds naar geluisterd, maar dat is overduidelijk (en spijtig genoeg) niet het geval.
Dan kun je volgens mij grofweg drie dingen doen:
-Weggaan, als je er klaar mee bent hoe het nu is.
-Je erbij neer leggen dat het veranderd is, en manieren proberen te vinden hoe MM voor jou werkbaar is. (bijv de voorpagina mijden, adblockers installeren, je verwachtingspatroon aanpassen, etc), en intussen constructief blijven aangeven wat er volgens jou beter kan. En uiteraard blijven genieten van de aspecten die wél nog steeds leuk zijn. Reviews, je mede-users, interessante berichten of reacties... Er valt nog genoeg te halen!
-Blijven zaniken hoe kut het allemaal niet is, met zijn allen dertig keer Tim taggen, en blijven klagen dat er niet wordt geluisterd, hopend dat de eigenaren plots het licht zien.
Ik ben blij dat ik na enige tijd voor de tweede optie heb gekozen. Ik heb nu een vrijwel ergernisloze MovieMeter ervaring. Die negatieve energie van de derde optie heb ik echt niet nodig: je verandert geen fuck, en intussen loop je je compleet kapot te ergeren. MovieMeter is veranderd ja, en niet echt in positieve zin. Maar hoe we daar mee omgaan blijft wel een keuze. Zelf had ik het ook liever anders gehad, maar er valt hier met enige aanpassingen zeker nog genoeg plezier te beleven, wat mij betreft.
Ik snap de frustratie absoluut, Ik denk alleen niet dat je er veel mee opschiet 
jippie2010
-
- 2612 messages
- 8082 votes
Beste tip om geen reclames te krijgen: ALLE cookies uitzetten. Het is even werk, ben er destijds 10 minuten mee bezig geweest om elk schuifje op uit te zetten, maar ik surf nu al twee jaren reclamevrij op MM, gewoon in Chrome zonder ad-blocker.
TMP
-
- 1890 messages
- 1715 votes
Ik praat de omgang van de eigenaren met MM zeker niet goed, sterker nog, ik vind het diep verachtelijk. Maar ik heb inmiddels wel moeten accepteren (om zonder me gek te ergeren op de site te zijn) dat dit is wat het is. De koers van MovieMeter gaat niet veranderen door iets wat wij hier roepen; zoveel moet inmiddels duidelijk zijn, lijkt me. In een ideale wereld hadden we als betrokken users inspraak en werd daar nog steeds naar geluisterd, maar dat is overduidelijk (en spijtig genoeg) niet het geval.
Dan kun je volgens mij grofweg drie dingen doen:
-Weggaan, als je er klaar mee bent hoe het nu is.
-Je erbij neer leggen dat het veranderd is, en manieren proberen te vinden hoe MM voor jou werkbaar is. (bijv de voorpagina mijden, adblockers installeren, je verwachtingspatroon aanpassen, etc), en intussen constructief blijven aangeven wat er volgens jou beter kan. En uiteraard blijven genieten van de aspecten die wél nog steeds leuk zijn. Reviews, je mede-users, interessante berichten of reacties... Er valt nog genoeg te halen!
-Blijven zaniken hoe kut het allemaal niet is, met zijn allen dertig keer Tim taggen, en blijven klagen dat er niet wordt geluisterd, hopend dat de eigenaren plots het licht zien.
Ik ben blij dat ik na enige tijd voor de tweede optie heb gekozen. Ik heb nu een vrijwel ergernisloze MovieMeter ervaring. Die negatieve energie van de derde optie heb ik echt niet nodig: je verandert geen fuck, en intussen loop je je compleet kapot te ergeren. MovieMeter is veranderd ja, en niet echt in positieve zin. Maar hoe we daar mee omgaan blijft wel een keuze. Zelf had ik het ook liever anders gehad, maar er valt hier met enige aanpassingen zeker nog genoeg plezier te beleven, wat mij betreft.
Ik heb zelf al lang geleden (grotendeels) voor jouw tweede optie gekozen. Wel post ik in dit topic nauwelijks meer, want ik verwacht al lang niet meer dat bugs worden opgelost. Er wordt overigens niet 'niet goed gereageerd', maar er wordt überhaupt niet gereageerd. Wellicht wel naar de crew toe, dat weet ik niet. Als je op de vorige pagina van dit topic leest hoe de eigenaren van deze site zichzelf online presenteren en je zet dat af tegen wat ze van deze site hebben gemaakt, dan begrijp ik niet zo goed dat mensen hen uit de wind proberen te houden. Maar goed, ik begrijp je punt verder wel. Het is wat het is inderdaad.
Mac Hammer Fan
-
- 6014 messages
- 7444 votes
John Milton, de tweede optie is helaas niet mogelijk bij de series. Daar verdwijnen er heel wat gegevens van toevoegingen en is de crew vrijwel volledig gestopt met toevoegingen te behandelen. De situatie is er veel ernstiger dan bij de films. Na ettelijke maanden is er nog niets gebeurd. Zo is het plezier voor de crew en de gewone users die nog iets willen toevoegen er compleet van af.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13384 votes
Ik weet het man, mijn bericht gaat daar ook absoluut niet over. Die situatie is nijpend, en dat moet met de grootste spoed worden opgelost. Een incomplete of achter lopende site is een gevaar voor het voortbestaan, als bezoekersaantallen daardoor ineen storten.
Dat dat zo snel mogelijk een oplossing behoeft, daar sta ik 100% achter.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Het schiet me vooral in het verkeerde keelgat dat je die lui zat te verdedigen, je snapte wel dat hij hier niet reageert. Daar zit je zo naast, totale disrespect voor je achterban. En dan kunnen ze die ''domme berichtenposters'' nog onbelangrijk vinden maar ze negeren ook de mensen die fanatiek toevoegen. Die gratis de content op MM plaatsen. Die klagen ook en stoppen er (tijdelijk) mee. Maar blijf jij vooral maar slijmen, schijnbaar voelt dat beter.
Ik ga ook grotendeels voor de 2e optie, proberen er wat van te maken. Wat nogal lastig gaat soms als je de waardeloze technische staat van de site ziet. Het werkt gewoon geregeld niet.
trebremmit
-
- 3014 messages
- 1465 votes
Waar kan ik de top 10 van 2023 vinden? Dacht dat die altijd op de homepage kwam te staan, of kijk ik niet goed?
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Waar kan ik de top 10 van 2023 vinden? Dacht dat die altijd op de homepage kwam te staan, of kijk ik niet goed?
Staat er gewoon, wel in de klassieke modus in ieder geval.
Hier te vinden
.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Dat is inderdaad vreemd dat er nog geen nieuwsbericht is geplaatst.
Ik heb de uitslag wel bekend gemaakt in dit forum topic:
Inderdaad hier te vinden:
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Dat is inderdaad vreemd dat er nog geen nieuwsbericht is geplaatst.
Nou, vreemd, gaat eigenlijk elk jaar zo he. Optie is om even tevoren af te stemmen dat een mod met rechten voor de adminpagina het artikel kan aanpassen met de actuele lijst en activeren op oudjaarsdag.
Flavio
-
- 4893 messages
- 5224 votes
De link naar het artikel met de Top 100 van 2023 doet het niet vanaf de landingspage. Ik moet ten minste eerst naar de nieuws-sectie.
Gretz
-
- 95 messages
- 308 votes
Of het is een complexe bug. We hebben geen idee of Tim dat zomaar op kan lossen (communicatie kan wel beter, maar ik snap ook dat hij zich er niet in mengt).
Als het echt niet vol te houden is Gretz (and I know it isn't, ik zag de site laatst terwijl ik niet ingelogd was, terwijl ik bij de happy few oudgedienden hoor die geen reclame ziet), en de site geeft jou niet de optie te betalen, dan moet je wat anders verzinnen. En dat is ook je recht, vind ik.
Dank voor de tips. Ik heb inmiddels een goede adblocker gevonden voor m'n vaste browser (safari). Op mobiel ben ik voor MuMe overgestapt naar duckduckgo, die is ook advertentievrij. Niet ideaal, maar zolang de iDeal-optie niet terugkomt heb ik geen zin om een donatie te doen.
Sowieso zou het de eigenaren sieren als we met één donatie alle metersites vrij kunnen krijgen. Ik vind het een beetje absurd om 4x 12,50 te moeten doneren.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ach, zo vreemd vind ik dat niet. Het is waarschijnlijk iets dat Jordy automatisch gebouwd heeft. Het zou me niets verbazen als het de eigenaren niet eens opgevallen is dat dit gebeurd is.
Dat geldt misschien voor de oude layout.
We hebben hier de afgelopen jaren wel vaker overleg over gehad. En afgelopen jaren elk jaar een nieuwsbericht gehad op de site.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Het kan zijn dat ik het al eens heb gevraagd alleen waarom staat deze bij series en niet gewoon bij films
(Het is namelijk gewoon een tv mini serie)
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Het kan zijn dat ik het al eens heb gevraagd alleen waarom staat deze bij series en niet gewoon bij films
(Het is namelijk gewoon een tv mini serie)
Alle series staan nu op het seriegedeelte. Dat is de meest logische plek.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ja klopt. Voor sommige oude titels geldt dat nog.
djoize
-
- 58 messages
- 0 votes
Hallo, sinds enkele weken staat filmhuis Cameo Zoetermeer niet meer in de lijst met Nederlandse bioscopen. Ook de films van Cameo zijn niet zichtbaar, zoals bv Jeanne du Barry op 2 januari.
Filmhuis Cameo Zoetermeer - filmhuiscameo.nl
Al aan Tim94 gestuurd maar mogelijk is hij met vakantie?
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Niet dat ik zo sta te trappelen om te reageren op het bericht van Roel de Boer over die Star-Trek dude, maar het is wel gek dat je daar dan sowieso niet op kan reageren. Foutje in de instelling van het bericht?
Arcee
-
- 13 messages
- 13 votes
In Film > Video on Demand > Volgorde overzicht van alle films & series binnen on Demand:
Voor Netflix is er een lijst van de door moviemeter 100 best gewaardeerde films. Voor Videoland ,NPO, Amazon Prime, Disney+, Pathé Thuis, Ziggo en iTunes is die lijst er ook, maar voor HBO is zo'n lijst er bijvoorbeeld niet, denk ik.
Eigenlijk zou het enorm inzichtelijk zijn als je het overzicht van een on demand-dienst (zie bijvoorbeeld dat van HBO) ook op volgorde van waardering zou kunnen sorteren in plaats van alleen alfabetisch of alleen de top 100. Of bijvoorbeeld ook gesorteerd op het aantal stemmen dat de films hebben gekregen.
Wellicht is zo'n optie er al, dan hoor ik graag waar, maar is het anders mogelijk dat deze opties worden toegevoegd aan de overzichten van de diverse on demand-diensten? Op die manier kunnen mensen denk ik veel eenvoudiger goeie en/of populaire films kiezen om te streamen. 
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Ik houd niet zo van zeuren, maar nu doe ik het even wel: hebben anderen ook zo'n enorme last van een trage website vandaag, of moet ik het probleem dichter bij huis zoeken?
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
De site werkt echt brak in Tablet modus (Google Chrome en Samsung browser) . Aangezien dit standaard is op mijn Fold 5 is dit niet chill. Je komt niet bij de menuknop linksboven en de zoekfunctie is ook verdwenen. Pas wanneer ik in split screen ga komt de mobiele site naar voren en werkt het. Ik sta voorlopig ook maar weer even in de klassieke modus. Ook niet optimaal en buggy, maar beter dan de nieuwe site.
(afbeelding)
(afbeelding)
De laatste 2 maanden was de site prima op mijn Fold. Alles leek perfect te zijn aangepast. Helaas krijg ik nu deze ellende wederom te zien. Hebben jullie de boel terug gezet naar een oudere versie van de site?
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Je gaat geen reactie krijgen denk ik
.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Nee, communicatief is het niet al te best hier sinds de overname. De site is best brak. Toch jammer. Dan denk je dat ze het hebben gefixt en vervolgens blijkt het een natte scheet te zijn.
Mac Hammer Fan
-
- 6014 messages
- 7444 votes
We wachten ook nog steeds op een oplossing voor de bugs bij het behandelen van toevoegingen van films en vooral van de series. Vooral bij de series blijft de situatie zorgwekkend.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
We wachten ook nog steeds op een oplossing voor de bugs bij het behandelen van toevoegingen van films en vooral van de series. Vooral bij de series blijft de situatie zorgwekkend.
Ik verwacht dat we daar morgen of overmorgen nieuws over kunnen geven...
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Men is hier achter de schermen volop mee bezig.
Het blijkt dat bepaalde processen op de site overdag lopen die 'locked' zijn. Hierdoor kan het afhandelen van toevoegingen soms haperen.
De ontwikkelaar probeert deze processen nu zo veel mogelijk 's nachts te plannen.
Ook wordt er getest om de afhandeling van een toevoeging automatisch een aantal keren te laten lopen in geval van storingen.
We hebben nog wat langer de tijd nodig om nieuwe instellingen te testen en zonodig aan te passen. De Seriescrew is weer actief met het afhandelen van toevoegingen.
Recentelijk zijn geen toevoegingen verloren gegaan. Bij de filmtoevoegingen verwijnen soms nog plaatjes, maar dat valt meestal met een kleine moeite wel te herstellen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Himmlers Hersens Heten Heydrich stond dubbel op de site, zowel op het filmgedeelte als op de serieskant.
De vermelding op het filmgedeelte is verwijderd.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.