• 177.957 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.994 actors
  • 9.370.976 votes
Profile

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Zowel vorige week als deze week heeft er achteraf overleg plaatsgevonden tussen de mods en de redactie aangaande artikelen die het maatschappelijk-politieke debat opzoeken. Hoofdredacteur Dion heeft naar aanleiding daarvan de redacteuren een bericht gestuurd over wat wel/niet wenselijk is. En ook dat het bij sommige onderwerpen, als ze niet vermeden kunnen worden, zaak is de reactiesectie op voorhand te sluiten, liefst na overleg met de mods.

Het is duidelijk dat er een spanningsveld is tussen de gedragsregels van de site, die horen bij de cultuur van MM, en de nieuwssectie, die immers in het leven is geroepen om de site financieel draaiende te houden en dat doet door een groot publiek aan te spreken. Vanuit de redactie is er goede wil om ook de wensen van de community te respecteren, maar uiteindelijk zijn ze verantwoording verschuldigd over hun prestaties aan de eigenaren van de site. Een en ander zal daarom nooit volledig dichtgetimmerd kunnen worden. Soms wordt een artikel geplaatst dat weliswaar veel bezoek en daarmee inkomsten genereert, maar waarmee de community binnen de gedragsregels niet uit de voeten kan. Bij voorkeur is dan de reactiesectie bij plaatsing reeds gesloten, maar als dat niet gebeurd is, dan zal dit vanuit de moderators alsnog worden gedaan. Dat is niet omdat de plaatsers van reacties persé de fout in gaan, ze krijgen dan ook geen waarschuwing of iets dergelijks, maar heeft puur te maken met het beschreven spanningsveld. Bij andere onderwerpen, die eigenlijk wel op de site besproken zouden moeten kunnen worden, heeft de ervaring geleerd dat dit in het format van de nieuwssectie toch telkens ontspoort, wat ook reden kan zijn voor sluiting. Hierbij kan het forum ingezet worden voor het gesprek.

Dat een reactiesectie soms gesloten is of gesloten wordt, moet gezien worden als het nieuwe normaal. Er zal dan ook niet constant een uitgebreide publieke toelichting bij worden gegeven, net zoals dat ook niet gebeurt bij andere moderator-acties.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

rep_robert wrote:

De site werkt echt brak in Tablet modus (Google Chrome en Samsung browser) . Aangezien dit standaard is op mijn Fold 5 is dit niet chill. Je komt niet bij de menuknop linksboven en de zoekfunctie is ook verdwenen. Pas wanneer ik in split screen ga komt de mobiele site naar voren en werkt het. Ik sta voorlopig ook maar weer even in de klassieke modus. Ook niet optimaal en buggy, maar beter dan de nieuwe site.

(afbeelding)

(afbeelding)

Nu het klimaatgezeik voorbij is misschien bezig weer richten op dingen die er wel toe doen hier. Een site die normaal werkt heb een paar dagen de oude site geprobeerd. Maar ook daar werkt het niet vlekkeloos en de UI is me te gedateerd. Het zou fijn zijn als deze lay-out problemen wel opgelost kunnen worden

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Nothing Compares (Film, 2022)

Ik had hier gister een stem en review neergezet. De stem is er nog, de review is weg. In klassieke en nieuwe modus.

Hoe kan dat?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Dat is vervelend.

Van mij zijn vorige week een drietal recensies verdwenen. Heb 't vorige week doorgespeeld aan Tim94.

Voorlopig sla ik mijn recensies in notepad op.

Bij toevoegingen behandelen zijn er ook meer storingen.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Top 100 beste films op Netflix

Er staat hier de "top 100", maar ik zie slechts 25 films.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

En kan deze geüpdatet worden? Top 100 beste films van de laatste jaren

Splinters

• 2620 messages
  • 1391 votes

Ik mis het stemgemiddelde. Bestaat de kans dat dat terugkeert?

jippie2010

• 2612 messages
  • 8082 votes

Splinters wrote:

Ik mis het stemgemiddelde. Bestaat de kans dat dat terugkeert?

Ben ik ook een groot voorstander van!

Dying Rose

• 1315 messages
  • 3417 votes

Het lijkt me handig om in je eigen mappen te kunnen zoeken, met name op jaartal en genre.

Kan dit geregeld worden? Aparte mappen maken hiervoor is geen optie.

Ik zeg ook geen neen tegen de terugkeer van het stemgemiddelde zoals in voorgaande bericht aangegeven.

tommykonijn

• 5139 messages
  • 2356 votes

Zojuist een stukje getypt bij Donnie Brasco. Toen ik op 'plaatsen' klikte, bleef de pagina erg lang laden. Vervolgens werd ik teruggeleid naar de filmpagina en was mijn stukje niet geplaatst. Ik had de boel wel gekopieerd, maar toen ik het bericht (na plakken) opnieuw wilde plaatsen kreeg ik de volgende disclaimer:

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

Nu kun je dat hokje aanvinken waarmee je aangeeft dat je geen plagiaat hebt gepleegd, maar wanneer ik dat doe kan ik het bericht niet meer als 'mening' aanvinken. Dan is het een gewoon bericht. Weet iemand hoe je dit kan omzeilen of is het een bug? Het was nu maar een kort stukje, dus ik heb het even overgetypt, maar bij een lange recensie zou dit heel vervelend zijn.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

"Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding."

Geldt dat ook voor de berichten die in de nieuwssectie geplaatst worden?

John Milton

• 24220 messages
  • 13384 votes

tommykonijn wrote:

Weet iemand hoe je dit kan omzeilen of is het een bug? Het was nu maar een kort stukje, dus ik heb het even overgetypt, maar bij een lange recensie zou dit heel vervelend zijn.

Je kunt hem dan gewoon plaatsen met alleen dat "geen plagiaat vinkje", en als je een cijfer voor de film hebt gegeven, kun je er altijd naderhand nog een recensie van maken door op het aantal sterren voor je bericht te klikken.

Als die nog niet zichtbaar zijn even pagina verversen met F5

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Hoe snel update MM de eigen data?

Als ik in de zoekmachine zoek op No Hard Feelings zie ik in de zoekbalk al een score van 3,19 met 58 stemmen. Open je het topic, dan zie je 2,97 met nu 135 stemmen.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Niet allemaal tegelijk reageren hoor..

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

De zoekmachine wordt 's nachts bijgewerkt. Dat zou het verschil kunnen verklaren.

Tanguy

• 455 messages
  • 2051 votes

kappeuter wrote:

De zoekmachine wordt 's nachts bijgewerkt. Dat zou het verschil kunnen verklaren.

Een snelle check leerde mij dat dat het verschil niet maakt. Het stoort mij niet echt, aangezien het wel gewoon klopt op de pagina van de film zelf en ik eigenlijk niet echt kijk naar het gemiddelde in de zoekbalk. Maar het komt inderdaad niet overeen.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

kappeuter wrote:

Nee, het komt niet neer op 1 dag. Mijn voorbeeld is bv nog steeds zo. In de zoekmachine een hele andere score en stemmenteller dan wanneer je de pagina opent.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Jawel, maar er zijn inmiddels weer nieuwe stemmen geplaatst en het gemiddelde is niet hetzelfde als gisteren.

Loopt gewoon klein beetje achter denk ik.

john mcclane 2

• 3489 messages
  • 6576 votes

Blijkbaar is moviemeter internationaal gegaan . Wat best leuk is . Maar als ik op bijvoorbeeld een chrome browser naar een film zoek , kom ik regelmatige als ik naar beneden scrol ( hopend op moviemeter ) terecht op de Engelstalig site inclusief die niet kloppende info ( betreffende de streaming services )

Weet iemand waarom ik als eerste deze keus krijg aangeboden , soms zelf de enige ?

Ik vraag me trouwens af of er veel van de site gebruik word gemaakt in het buitenland

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Mededeling over aanpassing toevoegregels m.b.t. omnibus films:

Afzonderlijke films afkomstig van een omnibus zijn los als short toevoegbaar als ze onder eigen titel op dvd zijn verschenen of op een streaming service staan.

Vanwege deze aanpassing is Antoine et Colette (Film, 1962) nu toegevoegd aan de site.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Zoon originele 'Snow White'-regisseur kritisch op remake: 'Beschamende zaak'

Waarom mag je in hemelsnaam hier niet reageren op een artikel? Omdat er crewleden zijn die niet tegen het woordje woke kunnen?

joolstein

• 10828 messages
  • 8911 votes

The Oceanic Six wrote:

[k' Waarom mag je in hemelsnaam hier niet reageren op een artikel? Omdat er crewleden zijn die niet tegen het woordje woke kunnen?

Zucht moet dit nu echt? Is zo'n inhoudsloos stukje op de voorpagina niet al niet genoeg? Je zit vanaf 2006 op deze site? En al die tijd is er al de gedragsregel; Discussies over politiek en/of religie worden in principe niet toegestaan, omdat deze vaak snel uit de hand lopen. Waarom dan toch proberen een discussie erover te beginnen? Zucht.....wordt beetje moe van die anti-woke-zeurders. Inmiddels zijn ze erger dan woke-mensen

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

joolstein wrote:

(quote)

Zucht moet dit nu echt? Is zo'n inhoudsloos stukje op de voorpagina niet al niet genoeg? Je zit vanaf 2006 op deze site? En al die tijd is er al de gedragsregel; Discussies over politiek en/of religie worden in principe niet toegestaan, omdat deze vaak snel uit de hand lopen. Waarom dan toch proberen een discussie erover te beginnen? Zucht.....wordt beetje moe van die anti-woke-zeurders. Inmiddels zijn ze erger dan woke-mensen

Niet toevallig heb je een like te pakken van de persoon die het meest voor het sluiten is.

Het was gewoon een filmgerelateerd topic, niet de mening van iemand over de wereld maar de mening van de wereld over een film. Beetje gek ja om dat af te sluiten omdat een crewlid het niet eens is met afwijkende meningen.

ZAP!

• 5448 messages
  • 3621 votes

Het originele Sneeuwwitje is volgens mij van de gebroeders Grimm.

Splinters

• 2620 messages
  • 1391 votes

joolstein wrote:

(quote)

Volgens mij is het disney dat kiest voor een totaal andere invalshoek (een invalshoek die lang niet iedereen pruimt) en niet de politiek. Of je moet stellen dat disney momenteel een verlengstuk is van de progressieve politiek (die schijn is er helaas), maar dan nog is het disney dat aan zet is en niet de politiek.

Overigens, inhoudsloos? Dat lijkt me een drogreden. Zoiets kan alleen uit een toetsebord komen wanneer iemand ergens positief tegenover staat en verder geen kritiek duldt over de gang van zaken.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Los van dat, de film komt ook op deze site te staan en dan zal er ook gewoon worden geoordeeld over de inhoud. En dan zullen veel mensen het afbreken vanwege de vreselijke castingskeuzes.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Op basis van recent overleg is in dit geval de reactiesectie denk ik uitgezet door de schrijver van het stuk. Wat mij een goede zaak lijkt, omdat wij op zich niet constant hoeven aan te slaan op de mening van Jan en alleman die helemaal geen onderdeel is van MM. Op de betreffende filmpagina kan je je eigen mening over de film geven en er desgewenst met elkaar discussiëren, daar is deze site voor, niet voor het reageren op Twitter-scheten.

joolstein

• 10828 messages
  • 8911 votes

The Oceanic Six wrote:

Beetje gek ja om dat af te sluiten omdat.......niet eens is met afwijkende meningen.

Ik kom zo goed als nooit op de voorpagina en heb dat stuk dus ook niet eens gelezen Wat daar wordt geschreven laat me verder koud. Je had het over woke en dat is weldegelijk politiek. Er is je ook al eens eerder uitgelegd waarom iets wordt gesloten...! De crewleden zijn daar vrij in om te doen Ze hoeven daar geen uitleg meer over te geven! Het is wel ronduit stuitend dat iemand, crewleden die dit notabene vrijwillig doen gaat zitten aanvallen als ze iets sluiten, omdat hij zo nodig van leer wil trekken
Los van dat, de film komt ook op deze site te staan en dan zal er ook gewoon worden geoordeeld over de inhoud. En dan zullen veel mensen het afbreken vanwege de vreselijke castingskeuzes

Of dat er veel zijn betwijfel ik (al hebben we wel last van een vergrijzing ) maar dat er een paar negatieve recensies komen voor een oudmodische authenticiteit zit er dik in! Als dat gewoon onderbouwende recensies zijn is dat ook helemaal geen punt! Discussie erover zijn uiteraard tot zeker hoogte minder gewenst! Die mensen moeten misschien een X-account aanschaffen!

Splinters

ja ik vind het heerlijk dat Disney die controverse opzoek en dat religieuze en conservatieve groepering uit hun dak gaan. Als horrorfan ken ik dat soort deuggemeenschappen maar al te goed (herinner u zich bv. de Video nasies?) Moet er niet aan denken dat een bepaalde groep impliciet gaat vastleggen wat zij voor moraliteit en waarheid houden. Film is een vorm van kunst en ben van mening dat de maker zich van alles mag permitteren omdat vorm te geven. Daarnaast boeit het mij geen ene reet of er nu twee mannen, twee vrouwen of een man en een vrouw staan te zoenen of dat hoofdrolspeler nu wit, zwart of Aziatisch uiterlijk heeft. Mijn filmwereld draait niet alleen om films uit Amerika! Disney produceert films, en probeert geld te verdienen, wij consumeren en staat een ieder van ons vrij om niet te kijken of een kaartje te kopen. Als er niemand kwam is er geen inkomsten dus er moet toch een publiek voor zijn..?

Enfin dit was nog een stukje ter verduidelijking maar verder reageer ik niet meer want ik vind het niet de plaats en niet de site om dat te doen!

Bobbejaantje

• 2260 messages
  • 2062 votes

joolstein

Als je het bericht op de voorpagina niet eens gelezen hebt, waarom noem je het dan in je eerdere post 'inhoudsloos' en maak je je hier zo druk? Dan weet je ook niet echt waarover het gaat.

De reactie van eRCee was verder ook wel duidelijk genoeg in dit geval. Jouw mening dat het beleid van de crew op zich al voldoende gelegitimeerd is omwille van hun vrijwilligersstatus ... dat is een vorm van zwaktebod. Maar dat gaat dan over jouw mening want de crew stelt het niet op die manier (hoop ik). Verder ook alle respect voor de crew.

ja ik vind het heerlijk dat Disney die controverse opzoek en dat religieuze en conservatieve groepering uit hun dak gaan. Als horrorfan ken ik dat soort deuggemeenschappen maar al te goed (herinner u zich bv. de Video nasies?) Moet er niet aan denken dat een bepaalde groep impliciet gaat vastleggen wat zij voor moraliteit en waarheid houden. Film is een vorm van kunst en ben van mening dat de maker zich van alles mag permitteren omdat vorm te geven.

Disney is een multinational met een duidelijke visie hoe haar product er moet uitzien en met allerlei checkboxes die afgevinkt moeten worden. Ik denk dat vrije kunstcreatie hier ver te zoeken is. Vreemd dat jij nu net hier film als vrije kunstvorm dan gaat poneren. Film is in het beste geval een vorm van kunst maar in veel meer gevallen is het een hybride van commercie en kunst. Verder ben ik het wel met je eens dat Disney het recht heeft om haar ding te doen. De consument moet het zelf maar weten. Het gaat allemaal over smaak en daarover discussiëren is niet altijd evident. Maar ik blijf het ook een vreemde zaak vinden dat de deur dan al op voorhand op slot zou moeten - op een daartoe bestemd forum nota bene - al hangt het er blijkbaar ook vanaf wie het stukje op de voorpagina post. Het komt enigszins betuttelend over. Verder lig ik hier zeker ook niet wakker van

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Voor alles is een moment en een plaats. Het feedback-topic is in elk geval niet de plaats om over Disney te discussiëren.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.