• 178.096 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.148 actors
  • 9.373.069 votes
Profile

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

MJ_DA_MAN

• 412 messages
  • 1664 votes

MJ_DA_MAN wrote:

Ik kan geen berichten quoten bij films. Wanneer ik op de knop quote klik spring de pagina naar boven, maar komt de betreffende quote niet in een nieuw bericht te staan. In het forum lijkt dit wél te werken.

Geen reactie op gehad, en nog steeds hetzelfde verhaal. Graag (re)actie.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

MJ_DA_MAN

Het staat op de bugslist. Ik weet niet wanneer dit verholpen zal zijn.

Tot dit is opgelost zou dit mogelijk voor jou een tijdelijke oplossing zijn:

Klik rechtermuisknop op het quote-icoon en kies 'Open link in new tab'

Mogelijk werkt het quoten op deze manier wel. Misschien niet ideaal maar dan heb je wellicht weer een mogelijkheid om te quote.

MJ_DA_MAN

• 412 messages
  • 1664 votes

kappeuter wrote:

Tot dit is opgelost zou dit mogelijk voor jou een tijdelijke oplossing zijn:

Klik rechtermuisknop op het quote-icoon en kies 'Open link in new tab'

Mogelijk werkt het quoten op deze manier wel. Misschien niet ideaal maar dan heb je wellicht weer een mogelijkheid om te quote.

Werkt helaas ook niet.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Berichten verplaatst naar De Site > Algemeen > Zoeken op de site

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Nog eentje waar de regisseur en de acteurs niet aanklikbaar zijn: The Bad One - The Legend (1995)

joachimt (crew films)

• 3797 messages
  • 9729 votes

Metalfist wrote:

Nog eentje waar de regisseur en de acteurs niet aanklikbaar zijn: The Bad One - The Legend (1995)

Regisseur gekoppeld. Nu wel klikbaar. Filmografie nog leeg. Zal wel een vertraging op zitten. Even in de gaten houden.

Acteurs zal ik ook nog doen.

joachimt (crew films)

• 3797 messages
  • 9729 votes

Metalfist wrote:

Acteurs nu ook gedaan. Voor dit soort correcties liever de correctieknop gebruiken. Dan komt hij in ons takenlijstje.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Aha, dat wist ik niet. Ik dacht dat het er gewoon weer eentje was waar iets niet correct liep zoals die Tex Avery die ik een tijd geleden aangaf.

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Heb net een minuut lang zitten emmeren met "dit topic heeft geen berichten". Herladen, eruitgaan, herladen. Geen baat.

Is er vanuit de techniek zicht op dat dit database euvel een keer verholpen gaat worden?

joachimt (crew films)

• 3797 messages
  • 9729 votes

Metalfist wrote:

Aha, dat wist ik niet. Ik dacht dat het er gewoon weer eentje was waar iets niet correct liep zoals die Tex Avery die ik een tijd geleden aangaf.

Dit zijn personen uit onze eigen "oude" database, die niet gekoppeld konden worden aan een persoon in de "nieuwe" database. We hebben een tool om die koppeling te leggen. Vergt wel even goed kijken naar filmografie enzo om de juiste te pakken. Handigst is om een correctie in te dienen zonder iets te corrigeren, maar gewoon aan te geven dat de regisseur geen link heeft. Dan leggen wij de koppeling wel.

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

Ik probeerde vanmorgen een film toe te voegen in de map Mijn Films. Lukte me niet, ook niet met alternatieve titel of het weglaten van het lidwoord. Toen probeerde ik het in de klassieke modus en ik had onmiddellijk succes.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

gauke wrote:

Ik probeerde vanmorgen een film toe te voegen in de map Mijn Films. Lukte me niet, ook niet met alternatieve titel of het weglaten van het lidwoord. Toen probeerde ik het in de klassieke modus en ik had onmiddellijk succes.

Ik heb dat ook al paar keer aangegeven omtrent alternatieve titel, zoeken dan wel te verstaan is nog steeds bagger. Helaas krijg ik daar geen reactie op.

Mac Hammer Fan

• 6026 messages
  • 7446 votes

Heb vanmorgen een film ingestuurd en helemaal opnieuw moeten beginnen. De eerste keer kreeg ik bij het toevoegen de melding "bad request". Nog maar eens een bug...

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Het euvel met de onvolledige regisseursfilmografieën is verholpen.

De filmografieën van bijv. Tex Avery, Cheh Chang, Douglas Sirk, Kon Ichikawa en Kôji Wakamatsu zijn nu dus weer compleet.

GAFA_1984

• 35 messages
  • 0 votes

Het zou handig zijn als je in je profiel zou kunnen instellen - Mijn instellingen neem ik aan - dat bij raadplegen van films in de database je kunt kiezen direct alleen Meningen/recensies weer te geven i.p.v. dat je nu altijd eerst op Meningen moet klikken. (Bij een film als De Slag om de Schelde (2020) (167 berichten / 16 meningen) scheelt dat zo een factor 10 aan slowchat/ruis.)

De mogelijkheid om Meningen/recensies te waarderen/likes zou ook handig zijn zodat de Mening/recensie met de beste waardering dan bovenaan zou kunnen verschijnen, daarna de op een na meest gelikete enz. enz.

Heino (moderator series)

• 1517 messages
  • 2355 votes

Beste community,

Na overleg met de eigenaren hebben we besloten ons werk weer op te pakken. Er is toegezegd dat de bugs op het Series gedeelte aangepakt gaan worden en dat de tijd tussen Films en Series eerlijk verdeeld gaat worden.

We hebben inmiddels een aardige achterstand in toevoegingen en correcties, dus het kan even duren voordat we weer helemaal bijgewerkt zijn.

Wat betreft de verdere aanpak: ik ga samen met een van de developers een lijst maken van bugs en wensen voor het Series gedeelte. Aan de hand van prioriteiten die door de crew worden gegeven worden deze punten stap voor stap aangepakt.

Als jullie nog bugs zien of suggesties voor verbeteringen hebben kunnen die in het volgende topic geplaatst worden: Bugs en wensen Series gedeelte nieuwe site - De Site: Algemeen - serieforum - moviemeter.nl.

Beperk je hierbij wel tot het vermelden van je punt zodat we dit makkelijk in de lijst op kunnen nemen en het topic overzichtelijk blijft. Zodra een punt op de lijst komt (of al staat) zal de crew dit in het topic vermelden, evenals wanneer het punt is opgelost. Verdere discussies kunnen in het Feedback topic gevoerd worden.

Ook geldt dat het specifiek over het Series gedeelte moet gaan, zaken die spelen voor de gehele site kunnen beter in het feedback topic op het Films gedeelte geplaatst worden, zodat Kappeuter die in zijn lijst kan opnemen.

Ook zal er geen werk meer in de klassieke modus worden gestoken, dus alleen punten voor de nieuwe site zullen in behandeling worden genomen.

Wij hopen op deze manier een nieuwe start te kunnen maken met als doel een site waarop zowel de oude garde als de nieuwe bezoekers zich thuis zullen voelen!

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Top!

Ik wens jullie veel succes en veel plezier met jullie crewwerkzaamheden.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Kijk, dat is fijn om te lezen.

narva77 (crew films)

• 12725 messages
  • 6540 votes

De film "Voldemort: Origins of the Heir (2018)" is alsnog van de site verwijderd. Dit is een fanmade film en voldoet dan ook niet aan de toevoegcriteria.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Ik hoop van harte voor jullie dat het opnieuw toegezegde engagement zich gaat uitbetalen en dat het vele werk m.b.t. het inventariseren van bugs ditmaal zal worden beloond met een beter functionerend seriegedeelte.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Vreemde bug:

als ik kijk naar de filmpagina Friday's Child (2018) dan springt na een paar seconden een nieuw bericht te voorschijn met exact dezelfde review van Collins. Twee voor de prijs van een, of iets dergelijks.

Maf niet? Is dat bij jullie ook zo of doet mijn browser gekke dingen

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ja heel raar...

Ik heb een bericht met een niet meer werkende trailerlink weggehaald, nu lijkt het opgelost te zijn.

Wellicht stond daar een tag te veel, dan wil het nog wel eens effect hebben op de rest van de pagina.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

John Milton wrote:

Macedonië heet vanaf nu Noord-Macedonië | NOS

Vorig jaar met een mod of crewlid even over gehad, maar is het niet tijd dat dit aangepast wordt op MM? Niet dat het heel belangrijk is, maar het zijn maar 27 films.

We zijn weer een half jaar verder, en met de nieuwe site zal het geen prio hebben gehad natuurlijk, maar is het niet een paar minuten werk om dat aan te passen voor die paar films?

Intussen is ook Swaziland van naam veranderd, althans, dat waren ze al maar ik wist het niet. Hoe dan ook staat er met Liyana (2017) slechts een film uit eSwatini op MovieMeter, dus echt boeiend is het misschien niet. En als geen hond weet wat eSwatini is, heeft de aanpassing misschien meer nadelen dan voordelen.

Anderzijds, geldt dat niet voor Noord-Macedonië, en heb ik toevoegingen voor onbeduidendere afwijkingen afgekeurd gehad. Hoe een land heet, lijkt me toch wel iets dat we goed willen hebben aangezien MovieMeter altijd zo prat ging op de correctheid van zijn database?

Als iemand dat land in het rijtje kwakt, loop ik ze desnoods zelf wel na.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Klopt, Noord-Macedonië moet nog worden toegevoegd. Ik zal het in onze spreadsheet zetten m.b.t. tonen van de juiste gegevens op MM.

Op MM houden we bij hoe een land heet ten tijde van uitbreng van een film.

Dus niet met terugwerkende kracht. Zie Tsjechoslowakije, West-Duitsland, Sovjet-unie etc.

Dan gaat het volgens mij effectief om de films Gospod Postoi, Imeto i' e Petrunija (2019) en Honeyland (2019) waar de nieuwe aanduiding voor geldt.

Wat Liyana (2017) betreft, eSwatini ging in per 2018. dus bij die film hoeft geen aanpassing gedaan te worden.

Overigens de Nederlandse Aardrijkskundige naam is nog steeds Swaziland:

Het overzicht van Buitenlandse Aardrijkskundige Namen van de Taalunie vermeldt gewoon ‘Swaziland’ als Nederlandse naam. (Onder ‘officiële landsnaam’ staat weliswaar ‘Koninkrijk Eswatini’, maar als we officiële namen gaan aanhouden, moeten we het voortaan ook hebben over het Hasjemitisch Koninkrijk Jordanië en het Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië en Noord-Ierland – daar zou de krant onnodig dik van worden.)

Lezerspost: eSwatini of gewoon Swaziland? | De Volkskrant

Zie:

Swaziland | Buitenlandse Aardrijkskundige Namen - namen.taalunie.org

Noord-Macedonië | Buitenlandse Aardrijkskundige Namen - namen.taalunie.org

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Interesting

dank voor de links!

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Gewoon even een opmerking.

Ik kom nog soms wel eens op musicmeter of boekmeter, maar moet zeggen dat die sites er toch wel bijna aandoenlijk ouderwets uit zien. Als de bugs hier opgelost worden (weet niet hoe het er mee staat, ik heb er nooit echt last van), dan bevalt deze nieuwe site mij toch veel beter dan de oude.

Het was even wennen, maar ik zou niet meer terug willen.

Lebarron

• 1018 messages
  • 702 votes

Ten eerste wil ik zeggen dat ik zeer tevreden ben over de vernieuwde site, mijn complimenten en grote dank hiervoor. Ik heb wel wat vraagjes annex opmerkingen. Soms vergeet ik bij een review mening aan te vinken. Bij de oude site kon ik dit herstellen door op het sterretje te klikken maar bij de nieuwe lukt dit niet. Misschien ligt dit aan mij... Via veranderen naar de oude site kon ik dat nog herstellen. Kunt u mij vertellen hoe dit in de nieuwe werkt of dat dit in de nabije toekomst ook weer op de oude wijze kan? Ook vind ik het jammer dat nieuwe reviews van series niet op de frontpage vermeldt staan en dat wanneer je op updates klikt je vrijwel automatisch bij filmupdates komt. Word dit nog aangepast c.q. verbeterd?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Lebarron wrote:

Ten eerste wil ik zeggen dat ik zeer tevreden ben over de vernieuwde site, mijn complimenten en grote dank hiervoor. Ik heb wel wat vraagjes annex opmerkingen. Soms vergeet ik bij een review mening aan te vinken. Bij de oude site kon ik dit herstellen door op het sterretje te klikken maar bij de nieuwe lukt dit niet. Misschien ligt dit aan mij... Via veranderen naar de oude site kon ik dat nog herstellen. Kunt u mij vertellen hoe dit in de nieuwe werkt of dat dit in de nabije toekomst ook weer op de oude wijze kan?

Dat kan nog steeds op dezelfde wijze: klik op het gegeven aantal sterren (in het grijs) naast je review.

Ook vind ik het jammer dat nieuwe reviews van series niet op de frontpage vermeldt staan en dat wanneer je op updates klikt je vrijwel automatisch bij filmupdates komt. Word dit nog aangepast c.q. verbeterd?

Als je naar beneden beweegt in het updates-menu staat Series eentje lager dan Films.

Lebarron

• 1018 messages
  • 702 votes

kappeuter wrote:

(quote)

Dat kan nog steeds op dezelfde wijze: klik op het gegeven aantal sterren (in het grijs) naast je review.

Mijn excuses. Ik ben nog niet zo handig met computers en andere smartdevices. Beetje tekstverwerken is eigenlijk het enige wat ik kan.

Ook vind ik het jammer dat nieuwe reviews van series niet op de frontpage vermeldt staan en dat wanneer je op updates klikt je vrijwel automatisch bij filmupdates komt. Word dit nog aangepast c.q. verbeterd?

Als je naar beneden beweegt in het updates-menu staat Series eentje lager dan Films.

Dat klopt maar voor ik series kan aanklikken springt hij al automatisch naar film maar again, dit kan ook aan mijn digitale onhandigheid/onkunde liggen. Maar komt er ook een rubriek voor de nieuwste beoordelingen van series op de frontpage? Ik persoonlijk zou het wel fijn vinden.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Lebarron

Je zou eventueel deze pagina kunnen bookmarken / opslaan bij favorieten mocht dat handiger voor je zijn:

https://www.moviemeter.nl/series/season/updates

Bedankt voor je suggestie voor de homepage Ik heb dit gemeld in het forumtopic Bugs en wensen Series gedeelte nieuwe site

Mogelijk wordt je suggestie opgepikt en doorgevoerd op de homepage.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.