• 178.104 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.155 actors
  • 9.373.128 votes
Profile

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5072 votes

Nog een opmerking: Het aantal bezoekers van Moviemeter liep al meer dan 10 jaar terug en in het verlengde daarvan ook vooral het aantal posts (en ja, ik heb daar cijfers van gezien). En ook Jordy had een bedrijfje en rekeningen en zichzelf te betalen en ook grotere vernieuwingen aan de site deed hij echt niet alleen en kosten geld. En minder bezoekers heeft ook effect daarop. De site zoals hij was was niet te handhaven, ook door Jordy niet (die bovendien de energie ook niet meer had en in een heel andere levensfase zit dan hij zat toen hij de site begon). Dan kun je vooral liefhebber zijn, maar als je de rekeningen niet kunt betalen is er niks. Om te kunnen voortbestaan is meer bezoekers trekken absolute noodzaak. Als dat niet was gelukt was de site niet te handhaven en was de stekker eruit gehaald. Het gaat dus niet om puur geld verdienen vs. liefdadigheid. Maar de nieuwe eigenaar die eraan werkt om de site in eerste instantie toekomstbestendig levensvatbaar te krijgen.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

starbright boy wrote:

en te intensieve koppeling met TMDB levert tot nu toe zoveel database issues op dat we dat juist minder willen dan eerst het plan was

Ik begrijp dat het niet 100% is, maar kan me toch moeilijk indenken dat het voor 90% van de gevallen niet gewoon juist is. En ik spreek ook over een soort van prefill, niet een autosubmit/overname van data.

Ik zag het op een bepaald moment in ieder geval niet meer zitten om Cantonese en Mandarijnse alternatieve titels te blijven toevoegen. Of dingen in origineel Japans schrift. Maar het verbaast me niet dat men daar aan vast wil houden, alleen zit je dan op een filmsite waar je als filmliefhebber steeds minder je stemmen kwijt kan.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Die Cantonese of Mandarijnse titels voegt de crew wel toe als een user die niet zelf meestuurt.

Die zijn ook lang niet altijd makkelijk te vinden dus dat is geen issue.

Basto

• 11938 messages
  • 7406 votes

meter_fan wrote:

Wel wil ik beginnen met een statistiek: mei was met 1,500,000 unieke bezoekers de beste maand in de historie van MovieMeter.

Dit heeft gezorgd voor een meerderheid die onze website nog meer is gaan waarderen en gebruiken. Maar ook met terechte kritiek vanuit een mindergrote groep, waar nu fulltime manuren in worden gestoken om dit op te lossen.

Dat aantal unieke bezoekers is leuk, maar als ze vervolgens niet terugkeren of blijven hangen heb je er weinig aan.

Of de meerderheid jullie website meer is gaan waarderen is wat mij betreft daar dus nog niet helemaal aangetoond.

Het is daarnaast wel de minderheid die voor een belangrijk deel van de content (reviews, verbeteringen en toevoegingen) zorgt.

Hoop dat het allemaal naar tevredenheid wordt opgelost, maar het naar de achtergrond schuiven van de belangrijkste plek van de trouwste users, vind ik geen goed voorteken.

IH88

• 9730 messages
  • 3184 votes

Om toch maar even een ander geluid te laten horen hier. Ik ben zelf wel tevreden met de nieuwe site en ik begin er ook steeds meer aan te wennen. Ik geef gelijk toe dat ik minder actief ben dan twee jaar geleden en ook niet bijdraag aan de functionaliteit van de site (bijv. films toevoegen), maar dat de site voor "vluchtig gebruik" aantrekkelijker is geworden geloof ik direct. En vluchtig gebruik (eendagsvliegjes) klinkt negatief, maar waarom? Ik ben bijna zeven jaar geleden ook als "rondklikker" op deze site aanbelandt, en ik ben gebleven. Misschien zorgt de nieuwe site wel voor een aanwas van nieuwe gebruikers die niet perse voor het forumgedeelte komen, maar wel om informatie op te zoeken of hun kijklijst bij te houden. Is dat dan perse slecht?

En het is hier al vaker geschetst, maar zonder nieuwe partij was de site allang ter ziele gegaan. Jordy heeft immens veel werk verricht jaren lang, maar ik denk dat iedereen wel zag dat de site tegen zijn grenzen aan zat. Ook voor de overname was er al een afname van activiteit (dit is een gevoel, ik kan het niet met cijfers staven), en als Jordy er dan ook nog mee stopt kan je twee dingen doen. Een overnamepartij zoeken of de stekker eruit trekken. Dat Jordy voor de eerste optie heeft gekozen, daar ben ik alleen maar blij om. Dat dit een commerciële partij is die ook geld wil verdienen (en dus blij is met anderhalf miljoen bezoekers) daar kun je heel veel van vinden, maar zolang het bij de bestaande bugs blijft ( en deze ook worden aangepakt) dan mogen we ons denk ik wel gelukkig prijzen. Want laten we wel wezen, veel bugs zijn irritant, maar het is nou ook weer niet zo dat de site onbruikbaar is geworden. Ik heb ook verbeterpunten, maar dat is meer klein ongemak dan grote storende factoren (de communicatie kan misschien wat beter ).

Nogmaals, mensen die veel meer met de site bezig zijn zullen hier allemaal anders tegenaan kijken en de bugs wel als grote storende factor ervaren, maar ik vond dat gezien alle negativiteit hier er wel wat positiviteit tegenaan gegooid mocht worden .

jarno1975 (moderator series)

• 10971 messages
  • 2790 votes

Je kan wel meer bezoekers trekken maar wanneer de "harde kern", die voor het grootste gedeelte verantwoordelijk is voor het toevoegen van films/series en het schrijven van reviews, vertrekt houdt de site geen stand en zullen de bezoekersaantallen weer teruglopen.

Van die 1,5 miljoen unieke bezoekers is slechts een zeer klein percentage die zorgt dat de site up-to-date blijft. Ik denk dat je die dan ook moet koesteren om de site ook in de toekomst interessant te houden. In feite bieden de eigenaren een platform aan maar wordt de site gebouwd en in leven gehouden door dat kleine percentage gebruikers en crewleden.

Zandkuiken

• 1745 messages
  • 1430 votes

starbright boy wrote:

Nog een opmerking: Het aantal bezoekers van Moviemeter liep al meer dan 10 jaar terug en in het verlengde daarvan ook vooral het aantal posts (en ja, ik heb daar cijfers van gezien).

Ik vraag me wel af waar dat aan ligt? Worden er minder films bekeken of worden ze gewoon minder besproken? Is een site als Moviemeter niet vluchtig genoeg voor de jongere generatie en heeft de generatie die actief was tijdens de hoogdagen hier minder tijd om er nog veel mee bezig te zijn vanwege andere verantwoordelijkheden (job, kinderen...)? Ik kan me wel voorstellen dat uitvoerige berichten schrijven en lezen hier op de site nogal tijdsintensief is voor jongeren die vooral via sociale media communiceren.

Zelf ben ik al jaren gewoon veel minder met film/series bezig vanwege andere interesses waardoor er maar weinig tijd meer overblijft om te kijken, laat staan hier actief te zijn. Ik merk dus weinig van de bugs die paar keer per maand dat ik hier nog rondsurf, maar het is vast frustrerend als je de site intensiever gebruikt. De nieuwssectie levert waarschijnlijk wel veel bezoekers op, maar ik ben het er mee eens dat de kwaliteit van de artikels niet echt geweldig is (en mij als eerste kennismaking met de site waarschijnlijk wel zou afschrikken). Toch kan ik niet echt zeggen dat het mij enorm stoort als ik de site gebruik, ik laat het grotendeels links liggen.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Ik denk dat de formule van een forum (naast de grote spelers in sociale media als Facebook, Twitter, Instagram, ...) niet meer van deze tijd is. Moviemeter is één van de weinig uitzonderingen, maar ook hier ontsnapt het niet aan de trend. Bovendien liep dat vroeger standaard via de computer, wat het typen van langere teksten eenvoudiger maakt dan dat je dat moet doen op je smartphone.

Ik ben altijd al wat positief ingesteld, en ik zie ook hier nog wel goeie dingen op moviemeter. Pure data haal ik uit verschillende sites, naar gelang wat ik nodig heb. Op dat vlak is moviemeter niet altijd de meest ideale site, maar als gebruiker heb ik dan wel alternatieven. En ook het filmnieuws laat ik meestal links liggen. Een groot deel gaat over filmlijstjes waar ik minder mee heb, bioscoop/tv releases in Nederland waar ik als Vlaming niets aan heb en wat roddelberichten. Maar als anderen de berichten wel veel lezen volgens de statistieken, is dat ok voor mij. Ieder zijn ding. Ik kom wel naar moviemeter om mijn eigen filmlijstje bij te houden, een recensie en score bij te houden en aan de hand van andere recensies proberen in te schatten of een film iets voor mij is of niet. En het forum is ook best leuk, dat is op andere sites niet zo uitgewerkt. Leuke community. Ik vloek wat op de zoekfunctie, maar uiteindelijk vind ik wel wat ik moet hebben, dus zo'n ramp is dat ook niet. En de functie wordt af en toe wel bijgewerkt.

Het enige dat echt een probleem is, zijn de toevoegingen en correcties. Maar daar wordt vanuit de crew nu wel samengewerkt naar een oplossing. Voor mij iets minder effect. Als ik het begrijp was die lijn er niet bij het tv-gedeelte, wat de frustratie verklaart. Maar hopelijk komt daar ook een oplossing. Ik heb niet echt interesses in series, dus daar heb ik minder een beeld over.

Zonder de veranderingen was de stekker er al uit getrokken. De veranderingen brengen helaas meer technische problemen met zich mee, maar daar wordt aan gewerkt. Kan me voorstellen dat het soms wat wrevel met zich mee brengt, vooral aan de kant van de toevoegingen. Af en toe een duidelijke communicatie kan volgens mij wel helpen. Maar op zich vind ik mijn weg wel hier op de site. En hopelijk draait het nog een tijdje verder. Dat ik hier eind van het jaar al 17 jaar zit, is op zich al mooi. Internet anno 2004 is niet het internet anno 2021. Dingen veranderen nu eenmaal. Maar hopelijk gaat MM nog wel een tijdje mee.

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Klopt wel. Je ziet het klassieke forum overal teruglopen. Ik denk dat Tweakers nog wel een van de grotere actieve heeft maar dat zijn veelal ICT mensen die wél de voordelen van het forum ten opzichte van vluchtige media erkennen.

Maar voor m'n hobby zag je eerst een verschuiving naar Facebook. En zie je opeens Discord heel erg toenemen. Maar die laatste werkt via smartphone en web gewoon snel & goed. Maar ook hier mis je het diepgravend op 1 onderwerp kunnen doorgaan. Of je moet de kanalen heel specifiek inrichten.

Basto

• 11938 messages
  • 7406 votes

De waarde van het forum is ook rap aan het verwateren. Ik check vrijwel elke film waar ik interesse in heb hier op het forum. Maar ik weet dan ook te duiden wat een positieve (of negatieve) user voor mij betekend, omdat ik hun ‘smaak kader’ ken.

Nieuwe bezoekers zegt dat niks en oude getrouwe forumgebruikers sterven uit. Wellichtcwillen we te krampachtig vasthouden aan wat eens was.

Haal zelf tegenwoordig ook mijn tips vooral uit facebookgroepen.

Maar goed, hopelijk leiden al die nieuwe unieke bezoekers ook tot nieuwe vaste klanten.

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Huh,

Ik kreeg zojuist via mijn browser de vraag of MovieMeter mijn locatie mocht weten.

Waar is dat voor nodig?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

horizons

Wellicht bezocht je de bioscoopagenda?

Geef toegang tot je locatie om automatisch bioscopen in je omgeving te vinden. Je kunt dit instellen bovenin je browser.

Dit is uiteraard optioneel.

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Ah, oké. Niet bewust op geklikt.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Nee, ik kreeg het bericht ook net bij het bezoeken van het forum.

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Dus aanpassing in gedrag van de website doorgevoerd lijkt het me dan toch. Blij dat ik niet de enige ben.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ik had het net voor bij de filmpagina van de nieuwe Saw. Tweede keer trouwens dat ik aangeeft dat ze mijn locatie niet moeten weten (geen idee meer op welke pagina ik de eerste keer zat maar sowieso niet de bioscoopagenda) dus ik hoop niet dat dit weer zoiets wordt als die cookie instellingen of push berichten die je om de x aantal tijd terug voor je neus krijgt.

tijs.k

• 139 messages
  • 6 votes

Zeer vervelend euvel inderdaad

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Krijg ook op meerdere devices telkens de locatie pop up. Zeer irritant. MM heeft niks met mijn locatie te maken en dat wil ik graag zo houden.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

En even wat anders. Zijn de users toplijsten ook nog ergens te zien? Zit me scheel te zoeken, maar kan het nergens meer vinden met de nieuwe layout van de site. Erg jammer als dat verdwenen zou zijn.

joachimt (crew films)

• 3797 messages
  • 9729 votes

rep_robert wrote:

En even wat anders. Zijn de users toplijsten ook nog ergens te zien? Zit me scheel te zoeken, maar kan het nergens meer vinden met de nieuwe layout van de site. Erg jammer als dat verdwenen zou zijn.

Foldericoontje rechts van je berichten.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

rep_robert bedoelt denk ik niet het Mijn Films gedeelte. Hoewel dat ook van plaats is veranderd idd.

Ik vermoed dat hij deze bedoelt:

Forum > Communitylijsten

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Die zocht ik kappeuter. Totaal niet waar ik dacht dat het stond. Thanks!

Basto

• 11938 messages
  • 7406 votes

Ik merk dat de website er vaak uitligt tussen 6 en 7 s ochtends. Ben ik de enige die daar last van heeft?

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Basto wrote:

Ik merk dat de website er vaak uitligt tussen 6 en 7 s ochtends. Ben ik de enige die daar last van heeft?

Die ervaring heb ik ook wel. Dan laad ze ofwel heel erg traag of helemaal niet. Denk backup moment.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Zijn er trouwens nog mensen berichten kwijt bij films/miniseries die zijn gemigreerd naar het serie-gedeelte van de site?

Ik schreef op 30 augustus 2018 een review voor Pagina niet gevonden

https://i.imgur.com/am2nnZp.png

Bovenstaande screenshot komt uit mijn logboek: Logboek Metalfist Op de nieuwe pagina van Terug naar Oosterdonk is echter a) mijn stem verdwenen en b) ook mijn bericht is nooit overgezet?

Hetzelfde voor Pagina niet gevonden

https://i.imgur.com/SvP10DE.png

Ik heb mijn recensies gelukkig altijd zelf opgeslagen maar ik heb zo het vermoeden dat gewoon alle berichten verdwenen zullen zijn?

edit: onvoorstelbaar dat een url van de site na al die tijd nog altijd automatisch wordt vertaald als "Pagina niet gevonden" maar dat terzijde.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Metalfist

De pagina's met berichten en stemmen voor miniseries als Queen's Gambit etc.. geplaatst op MM-film zijn nog niet overgezet naar de betreffende pagina's op MM-series.

Wat je in feite ziet is een redirect op basis van overeenkomstige IMDb-code.

De stemmen en berichten zijn er dus uiteraard nog wel maar ze zijn nu niet zichtbaar (op de oude layout kun je ze nog wel zien).

Dit moet dus nog opgepakt worden: verplaatsen van stemmen en berichten van MM-film naar MM-series.

Het staat uiteraard op de todolist.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Als ik bij het toevoegen van films zoek op een naam (regisseur of acteur), krijg ik regelmatig doublures. Hoe kan ik verifiëren dat ik de juiste pak? Ze zijn niet even aan te klikken lijkt het.

Ook is het zo dat als je toevoeging in eerste instantie niet goedgekeurd wordt, bijvoorbeeld omdat je afbeelding net te klein geschaald is, al je ingegeven acteurs + regisseurs verdwenen zijn en opnieuw opgezocht moeten worden. Gelukkig geldt dat niet voor de overige informatie.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

tbouwh

Je moet ze wel aan kunnen klikken; voor de naam staat een knop met icoontje die een link opent in een nieuw venster.

Vervolgens zie je de filmografie van die persoon en daardoor kun je zien of je de juiste persoon hebt, of dat je nog verder moet kijken naar de volgende link.

Er zijn uiteraard nogal wat mensen met een identieke naam.

In theorie kunnen doublures (2x dezelfde persoon) nog voorkomen, maar dat zien we in de praktijk maar af en toe. Dat is in dat geval ook een dubbele pagina op TMDb, de database die gebruikt wordt voor de acteurs enr egisseurs. We hebben daar al meerdere pagina's samengevoegd.

Je kunt trouwens ook TMDb bezoeken en de paginacode van de betreffende acteurs of regisseurs kopiëren. Vervolgens wordt bij invoerein de juiste MM-link getoond.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Ik zal het de volgende keer testen, kijk ik of ik alles idd zo zie. Voor nu hoop ik op wat coulance bij het valideren want ik heb bijvoorbeeld ook imdb gebruikt voor het toevoegen van de profielen (ik ben met tmdb een stuk minder bekend/handig en het is goed mogelijk dat de betreffende films daar ook nog niet goed opstonden). Aangezien beide sites als optie werden gegeven voor het invoegen van profielen, hoop ik dat het niet uitmaakt.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Geen probleem. Dat lossen we wel op, mocht er iets niet kloppen.

Het zou niet uit moeten maken zoeken op IMDb code of TMDb nummer. Maar het zou kunnen dat een acteur of regisseur op TMDb daar geen ingevoerde IMDb koppeling heeft, dan wordt ie waarschijnlijk niet gevonden op die manier.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.