- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Even iets anders: ligt het aan mij of gaat de top 250 plots maar tot 25?
Ik kan tot 250 doorscrollen.
gauke
-
- 9852 messages
- 13069 votes
Even iets anders: ligt het aan mij of gaat de top 250 plots maar tot 25?
Ik zie alle 250 nog staan!
J. Clouseau
-
- 976 messages
- 1074 votes
Ja, nu doet-ie 't bij mij ook plots weer tot 250.
Simon Smith (crew films)
-
- 1374 messages
- 4512 votes
Bij deze film Pagina niet gevonden valt op dat de releasedatum op de hoofdpagina 1 jaar verschilt van de datum 'voor het eerst in de bioscoop' op de pagina statistieken. Hoe kan dat en wordt dat nog hersteld? De datum bij statistieken is de correcte datum.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat er nog gebruikers zijn die de manier van werken en (non-)communiceren van de beheerders nog in de kaart blijven spelen. Dat ''werkt'' ook niet, als het dan toch over verondersteld nut gaat.
Kwestie van de realiteit onder ogen zien, iets wat sommigen blijkbaar niet gewend zijn.
De eerste realiteit is dat Jordy niet terugkomt als beheerder en dat de oude site niet overeind gehouden kon worden.
De tweede realiteit is dat de huidige beheerder/eigenaar niet reageert op algemene klaagzangen in dit topic.
Dus ja, dan blijven klagen en roepen en springen dat het allemaal zo gigantisch kut is, heeft geen zin en kan zelfs schadelijk zijn, dat geloof ik althans. En het is een nogal luidruchtig groepje maar toch niet de meerderheid die het zo pessimistisch in ziet.
Onze crew, met name kapp en SB, geven duidelijke signalen af dat ze in contact staan met de beheerder/eigenaar en dat problemen via hun worden aangekaart en opgepakt. Is toch duidelijk?
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11904 messages
- 5310 votes
Het is duidelijk, maar zolang de problemen blijven bestaan is dat niet voldoende. Sterker nog, ik vind het een minachting van dion.ollie en meter_fan naar de vaste groep gebruikers die zich inzet om films toe te voegen en correcties te plaatsen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Kwestie van de realiteit onder ogen zien, iets wat sommigen blijkbaar niet gewend zijn.
De eerste realiteit is dat Jordy niet terugkomt als beheerder en dat de oude site niet overeind gehouden kon worden.
De tweede realiteit is dat de huidige beheerder/eigenaar niet reageert op algemene klaagzangen in dit topic.
Dus ja, dan blijven klagen en roepen en springen dat het allemaal zo gigantisch kut is, heeft geen zin en kan zelfs schadelijk zijn, dat geloof ik althans. En het is een nogal luidruchtig groepje maar toch niet de meerderheid die het zo pessimistisch in ziet.
Onze crew, met name kapp en SB, geven duidelijke signalen af dat ze in contact staan met de beheerder/eigenaar en dat problemen via hun worden aangekaart en opgepakt. Is toch duidelijk?
Dat laatste is maar half waar. Zij hebben ook geen antwoorden.
En je gaat wel heel makkelijk heen over het belang van de community. Zonder vrijwilligers geen toegevoegde films en series, geen bijgewerkte bioscoopagenda, tv-agenda, geen controle op berichten. Niks. Zonder actieve users geen reviews en content om deze site bezoekerswaarde te geven. Voor filmdata gebruiken mensen IMDb en voor filmnieuws zijn er tig betere sites.
Dat verhaal van jou dat we allemaal maar rustig moeten wachten helpt natuurlijk niet als we al anderhalf jaar op deze manier de communicatie zien. Maar sluit jij vooral de ogen en doe of we allemaal heel dankbaar moeten wezen dat MM nog bestaat. Ook jij hebt recht op je eigen visie, net als de andere bezoekers van dit topic dat hebben. En schijnbaar hebben de meeste mensen hier de neiging om er na al die tijd wel wat van te zeggen.
tbouwh
-
- 5810 messages
- 5402 votes
Die twee 'realiteiten' zoals je ze neerpent betwist ik ook niet. Het gaat me erom dat je de wancommunicatie van de beheerders in de kaart speelt door het ten dele voor hen op te nemen en kritische gebruikers te bekritiseren. Bovendien is de kritiek in dit topic heel vaak uitgebreider en verfijnder geweest dan ''roepen en springen dat het allemaal gigantisch kut is''. Dat zo stellen is pure minachting jegens crewleden die zich hier inmiddels ook in duidelijk beargumenteerde bewoordingen hebben uitgelaten. Gezien we het fundamenteel oneens zijn kunnen we het daar verder denk ik wel even bij laten.
Wat het laatste wat je zegt betreft, helaas is keer op keer gebleken dat aankaarten niet hetzelfde is als oppakken en dat uitstel, vage, algemene beloftes en termijndenken het winnen van daadkracht in het hier en nu. Ik kan niet voor moderators spreken, maar mijn gevoel is dat zij al heel lang overwegend aan het lijntje worden gehouden en minder te zeggen hebben & meekrijgen dan redelijk is. Ze doen zichzelf tekort omdat ze een passie voor de site hebben en die site niet willen verliezen. Dat is begrijpelijk. Als je ziet hoeveel tijd en moeite zij in de site steken heb je denk ik pas echt een punt dat gebruikers ''niet te veel moeten klagen''.
-
- 11904 messages
- 5310 votes
* vernieuwt de pagina om het bericht van tbouwh te kunnen liken *
Hear hear.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Het is duidelijk, maar zolang de problemen blijven bestaan is dat niet voldoende. Sterker nog, ik vind het een minachting van dion.ollie en meter_fan naar de vaste groep gebruikers die zich inzet om films toe te voegen en correcties te plaatsen.
Inderdaad heel spijtig want ze bezoeken wel dagelijks deze site.
-
- 11904 messages
- 5310 votes
Laat dan even wat horen.... Ik vind al dit soort problemen echt veel minder erg als ik zou weten dat alles serieus genomen zou worden.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Misschien een domme vraag, maar heeft iemand al eens mails gestuurd naar [email protected] om antwoord te krijgen op al die vragen die men hier heeft?
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
En je gaat wel heel makkelijk heen over het belang van de community. [...]Dat verhaal van jou dat we allemaal maar rustig moeten wachten helpt natuurlijk niet als we al anderhalf jaar op deze manier de communicatie zien. Maar sluit jij vooral de ogen en doe of we allemaal heel dankbaar moeten wezen dat MM nog bestaat. Ook jij hebt recht op je eigen visie, net als de andere bezoekers van dit topic dat hebben. En schijnbaar hebben de meeste mensen hier de neiging om er na al die tijd wel wat van te zeggen.
Het gaat me erom dat je de wancommunicatie van de beheerders in de kaart speelt door het ten dele voor hen op te nemen en kritische gebruikers te bekritiseren. Bovendien is de kritiek in dit topic heel vaak uitgebreider en verfijnder geweest dan ''roepen en springen dat het allemaal gigantisch kut is''. Dat zo stellen is pure minachting jegens crewleden die zich hier inmiddels ook in duidelijk beargumenteerde bewoordingen hebben uitgelaten.
Ten eerste: ik sta achter de crew. Daar hoort ook bij om ze niet in de wielen te rijden.
Ten tweede: Jullie praten allebei langs het punt dat ik naar voren breng. Het punt is dat jullie blijven trekken aan een dood paard. Jullie doen keer op keer hetzelfde en verwachten een ander resultaat. De manier waarop problemen vroeger werden aangekaart in dit topic en opgepakt door Jordy, die werkt niet meer. Zo simpel is het. Dus heeft het geen zin om het op die manier te blijven spelen. (Zeker niet als sommigen menen dat ze de nieuwssectie kunnen wegstemmen oid). Jullie vinden het een probleem dat dit niet meer zo werkt, dat begrijp ik, maar dat vinden verandert niks aan de realiteit zoals die is.
Dit staat allemaal los van de vraag hoe belangrijk de community is voor de site en hoe terecht sommige punten zijn die naar voren worden gebracht.
De site is wat die is. Take it or leave it. Maar in het belang van wat we nog hebben denk ik dat je beter kan nadenken over manieren om mensen aan boord te houden als je wilt blijven. Zie de communicatie van SB en kapp over dingen die er achter de schermen wel gebeuren.
Basto
-
- 11938 messages
- 7406 votes
Als ik dit zo allemaal doorlees vraag ik me vooral af: Wie is die nieuwe eigenaar eigenlijk?
En kunnen we niet gewoon een avondje met hooivorken in z’n tuin gaan staat. Zoiets werkte vroeger prima. 
Basto
-
- 11938 messages
- 7406 votes
Misschien een domme vraag, maar heeft iemand al eens mails gestuurd naar [email protected] om antwoord te krijgen op al die vragen die men hier heeft?
Die vraag komt dan waarschijnlijk bij de crew terecht. 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
IK vrees het ook, dat haalt maw niets uit. Maar ik ben er nu wel even klaar mee. Ik zie wel wat het binnen een aantal maanden wordt. Hopelijk is het dan beter en krijg ik er weer meer zin in.
meter_fan
-
- 180 messages
- 84 votes
Goedemiddag allen,
Laat ik even beginnen met het feit dat ik niet inga op bezwaren over het feit dat er een nieuwe website is, of het feit dat 'het in de tijd van Jordy beter was'. Hier kan ik niet zo veel mee.
Wel wil ik beginnen met een statistiek: mei was met 1,500,000 unieke bezoekers de beste maand in de historie van MovieMeter. Dat doet dat geen afbreuk aan het feit dat we door ontwikkelen omdat er heel veel verbeterd moet worden. Maar het toont een keerzijde aan de kritiek. Een bepaalde groep op het forum wil graag blijven hangen in hoe het was, maar om vooruitgang te boeken is er de afweging gemaakt om de website te vernieuwen. Dit heeft gezorgd voor een meerderheid die onze website nog meer is gaan waarderen en gebruiken. Maar ook met terechte kritiek vanuit een mindergrote groep, waar nu fulltime manuren in worden gestoken om dit op te lossen.
Dat gezegd hebbende: inmiddels hebben we twee video-calls gehad met de filmcrew. Dit bleek een erg prettige en fijne manier om elkaar af en toe even duidelijk te maken waar de verbeteringen liggen. Hier gaan we dan ook mee door, Tim is bezig met het doorvoeren van de feedback. Wel kan ik me voorstellen dat de seriecrew zich minder gehoord voelde en daarom is ook aan hen gisteren (Heino) voorgesteld om te gaan videobellen. In dat geval zie ik de lijntjes naar de crew als doorgeefluik van datgene wat er speelt op het film- en serieforum.
Het is niet de taak van Tim94 en dion.ollie om constant verantwoording af te leggen aan (meestal dezelfde) personen in het forum. Dat behoort simpelweg niet tot hun werk. Misschien is dat iets dat veranderd is sinds de overname, maar dat is hoe het nu is. Ik snap dat het werk voor je (als crew) leuk moet zijn, dus mocht de seriecrew voor zichzelf definitief de afweging hebben gemaakt dat het niet kan schikken naar een andere werkwijze dan zoals het met Jordy was, moeten wij op zoek naar een andere manier voor het behandelen van series.
Grts,
Roy
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12843 votes
Wel wil ik beginnen met een statistiek: mei was met 1,500,000 unieke bezoekers de beste maand in de historie van MovieMeter ... dit heeft gezorgd voor een meerderheid die onze website nog meer is gaan waarderen en gebruiken.
Hoi Roy,
het ene is jammer genoeg geen geldige conclusie uit het andere. Wat uiteraard niet wil zeggen dat je de waarheid niet vertelt, maar als je wil aantonen dat een meerderheid de website meer is gaan gebruiken, moet je over de returning visitors en hun activiteit spreken.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5072 votes
Ik wil nog even kwijt dat ik het nadrukkelijk niet op prijs stel als mensen hier ondanks dat ze zeggen niet voor de crew te kunnen spreken dan vervolgens toch gissingen gaan plaatsen over hoe wij ons als crew zouden voelen. Dat is, hoewel waarschijnlijk goed bedoeld, niet tof. Ik heb gezegd dat wat ik erover te zeggen had en was daarin heel eerlijk en kwetsbaar en dat is het. Niet meer
-
- 11904 messages
- 5310 votes
Goedemiddag allen,
Laat ik even beginnen met het feit dat ik niet inga op bezwaren over het feit dat er een nieuwe website is, of het feit dat 'het in de tijd van Jordy beter was'. Hier kan ik niet zo veel mee.
Kunnen is iets anders dan willen. Je kan kijken waar de kritiek zit en welke verbeterpunten er zijn?
Wel wil ik beginnen met een statistiek: mei was met 1,500,000 unieke bezoekers de beste maand in de historie van MovieMeter.
Nou! Maar komen ze ook terug?
Klopt.
Onzin. Ontwikkelingen zijn prima, maar als de site op technisch vlak een rommel is dan is er kritiek. Dat heeft weinig te maken met in het verleden willen blijven hangen.
Oh ja? Fijn!
Maar dit is al ruim anderhalf jaar aan de gang...
Je bedoelt de gezonde harde kern die hart heeft voor de site?
Jammer. Het had veel gemor gescheeld.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ik houd een bugslist / wensenljist van gebruikers bij. Die wordt puntsgewijs afgewerkt door de ontwikkelaars.
Omdat de eigen MM filmdata op de nieuwe site vaak niet meer leidend bleken door de te ver doorgeschoten TMDb koppeling, hebben we als MM-crew aan de bel getrokken. De eigenaren hebben de fouten erkend en hier wordt nu volop op ingezet om dit te herstellen.
Daar is nu een groter project uit voortgekomen dan we hadden voorzien, waardoor de verbetering van de andere functionaliteiten vertraging heeft opgelopen.
We zijn nu bezig met het herstellen de MM-data, om bijvoorbeeld filmografiëen weer compleet te krijgen. Er is inmiddels een beter systeem voor gekomen om de juiste personen te koppelen aan films. Daar spelen helaas nog wat issues waar we mee bezig zijn.
De implementatie gaat allemaal in nauw overleg met de crew. Het komt allemaal ten goede aan de site.
Die veranderingen zien de users niet altijd meteen, omdat het dus voor een groot deel ook om de techniek er achter gaat. Maar het doel is dus minder (storende) fouten en het vergroten van de kwaliteit van de database, zoals jullie gewend zijn.
Daarna komt de reguliere bugs / wensenlijst aan bod.
Terugkeer van stemtabel gaat er zeker komen. Ik heb daar al een preview van gezien.
Het heeft gewoon allemaal wat langere tijd nodig, dat is spijtig, maar ik hoop dat tegen het einde van dit jaar weer een site staat met basisfunctionaliteiten die essentieel zijn voor MM.
Ja natuurlijk wordt het geduld op de proef gesteld, van de users en ook van de crew.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Ik denk dat de waarheid ergens in het midden ligt. Je monddood maken en kritiek niet (of dan tenminste in een afgezwakte vorm) kunnen uiten, lijkt me op termijn niet in het belang voor de site zelf. Dan vertrekken er gewoon leden en vrijwilligers. Dat is al gaande en hier blijft het natuurlijk niet bij. Zie dan maar eens 1,5 miljoen kijkjes op je top 5 "random films" te krijgen.
Hoewel ik ook wel begrijp dat het 'oude model' ten dode opgeschreven was, en persoonlijk merk ik niet zo veel van de bugs (omdat ik de site lang niet zo intensief meer gebruik als ooit het geval was denk ik), denk ik niet dat je op termijn met alleen een database met flutartikelen (want laten we eerlijk zijn...) nog verder kan groeien...
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Dat er een keer een bericht vanuit Roy staat is fijn, maar het lost nog steeds weinig of niks op aan de communicatie of dat we eens gaan horen wat en wanneer er misschien kan worden gefixt. Het word wel duidelijk dat ze niet veel waardering voor hun achterban hebben, want schijnbaar zijn we als oude kern allemaal ouwe zeurpieten die in het verleden blijven hangen en niet willen dat er iets veranderen mag. Wat onzin is, want tig vernieuwingen van Jordy hebben we allemaal omarmd. Maar als je een slecht werkbare site online gooit die ook nog eens qua interface vrij storend werkt, dan komt er gemor. Bovenstaand bericht maakt mij wel duidelijk dat dit voor ons een aflopende zaak lijkt te zijn.
En voordat mensen weer op hun teentjes getrapt zijn dat er voor anderen word gesproken, dit hierboven is slechts MIJN mening.
Ik ga het wel zien.
-
- 22407 messages
- 5072 votes
Op het moment, dus letterlijk nu, wordt er gewerkt aan een aantal verbeteringen in systeem van films toevoegen en films corrigeren. Het is voor iedereen simpelweg onmogelijk om te zeggen wanneer verbetering x eraan komt. Omdat er nog best een lange lijst volgt en het komt neer op het werk van een zeer beperkt aantal mensen. En omdat ook is gebleken dat lang niet altijd goed ingeschat kan worden hoe lang een losse verbetering duurt.Voorlopig gaat het vooral om technische zaken rondom toevoegen en corrigeren en alles met betrekking tot de database. Zaken zoals stemtabellen (of iets vergelijkbaars) en zaken mbt andere functies moeten daardoor nog even wachten. De crew heeft aangegeven dat de prioriteit zo moet liggen. De info op de site moet kloppen en toevoegen en corrigeren moeten feilloos werken. Dat is niet altijd het meest zichtbare maar vinden we het allerbelangrijkste. Dan de rest. Niet in een andere volgorde.
Als je iets vind, zeker op de genoemde gebieden wat niet goed is en niet werkt zoals zou moeten dan horen we dat graag. Zeker als het nog niet genoemd is. Graag met voorbeelden, wat anders wordt het niet altijd duidelijk wat het issue is. Ik besef dat het lang duurt en ben zelf ook ongeduldig, maar onder andere een communicatie tussen crew en eigenaars die eerder een stuk minder goed liep en oude bereikbaarheidsproblemen die terecht voor alles gingen hebben de boel extra vertraagd. Het duurt nog een tijdje, zoals ik al eerder aangaf.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12843 votes
Op het moment, dus letterlijk nu, wordt er gewerkt aan een aantal verbeteringen in systeem van films toevoegen en films corrigeren.
Voor alle duidelijkheid, gaat het dan om het toevoegproces terug op hetzelfde niveau te brengen als voorheen, of ook om verbeteringen die ervoor kunnen zorgen dat de steeds groter wordende gaten in de MM database vlotter weggewerkt kunnen worden?
Even ruw geschat ben ik anderhalf jaar geleden gestopt met zelf toevoegen van films, en mis ik ondertussen een 300-tal stemmen op deze site. Ik had stiekem gehoopt dat er met de nieuwe eigenaren misschien wat schot in de zaak zou komen, maar ondertussen zijn we een goed jaar later en zijn we eigenlijk veel slechter af.
-
- 22407 messages
- 5072 votes
Grotendeels op het niveau zoals het was. Maar op wat voor verbeteringen zou je doelen?
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12843 votes
Maar op wat voor verbeteringen zou je doelen?
De koppeling met TMDb aanwenden om een hoop info op te halen zodat iemand dat zelf niet meer hoeft te doen bijvoorbeeld. Zelfs een privéblogje als dat van mij heeft zulke functionaliteit. Als ik gewoon de ID van de film op TMDb zou kunnen ingeven, lijkt het mij onzinnig om zelf nog op zoek te moeten naar zaken als regisseur, speelduur, land, taal etc ...
Verder heb ik ook al geopperd om het "kwaliteitsniveau" van een toevoeging enigszins te verlagen, zoals het gedoe rond alternatieve titels. Ik weet dat men daar bij MM redelijk fier op is/was (des te zuurder de huidige situatie), maar de ROI van bepaalde data ontgaat mij een beetje en het resultaat is nu wel dat er veel films gewoon niet meer op site terug zijn te vinden.
De moeite om een film op MM te krijgen is behoorlijk en ondanks het geweldige werk van vele vrijwilligers worden de gaten steeds groter. Dat lijkt mij op termijn toch wel een serieus probleem te worden, niet?
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4895 votes
Wel wil ik beginnen met een statistiek: mei was met 1,500,000 unieke bezoekers de beste maand in de historie van MovieMeter. Dat doet dat geen afbreuk aan het feit dat we door ontwikkelen omdat er heel veel verbeterd moet worden. Maar het toont een keerzijde aan de kritiek.
-
- 22407 messages
- 5072 votes
Het kwaliteitsniveau gaat niet naar beneden en te intensieve koppeling met TMDB levert tot nu toe zoveel database issues op dat we dat juist minder willen dan eerst het plan was. Dus ik denk dat ik je daar moet teleurstellen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.