- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Niet zo netjes om mij woorden in de mond te leggen. Er is mij niets voorgehouden, nieuwe eigenaren mogen doen met de sites wat ze willen.
Ik vind het in ieder geval jammer, ook als gebruiker, dat de sites niet goed werken. Dingen die mij een doorn in het oog zouden zijn geweest, waar ik avonden en weekenden voor had opgegeven om ze zsm te fixen, zijn nu al maanden kapot. En daarnaast vind ik het vervelend dat vaste bezoekers / crewleden ontevreden zijn en zich niet gehoord voelen. En daar voel ik me enigszins schuldig over, want dat had ik niet voorzien. Mijn bericht destijds was wellicht wat naïef, maar wel gemeend.
Zonder deze overname had ik overigens inmiddels de stekker er helemaal uitgetrokken, omdat ik er gewoon echt geen tijd en energie meer voor heb. Dus dat relativeert wellicht, om blij te zijn met wat er nog wel is. Met daarbij diverse verbeteringen, vergeleken met hoe het twee jaar geleden was, gericht op de duizenden bezoekers die je niet in dit soort topics vindt.
Ik zal me verder niet meer proberen te bemoeien met deze discussie
Succes aan iedereen om er wat moois van te maken.
Mac Hammer Fan
-
- 6026 messages
- 7446 votes
Je hoeft je voor niets schuldig te voelen Jordy. Petje af voor de zovele jaren dat je de site hebt gerund. Het kan niet genoeg gezegd worden dat dit een hele opgave was.
En laten wij hopen voor de toekomst.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Niet zo netjes om mij woorden in de mond te leggen. Er is mij niets voorgehouden, nieuwe eigenaren mogen doen met de sites wat ze willen.
Dat was dan ook niet mijn bedoeling, maar als jij zegt dat je dit niet had verwacht dan ga ik er zelf vanuit dat jij een ander verhaal hebt gehoord bij de overname. Kan een verkeerde aanname zijn zoals nu misschien blijkt.
Mac Hammer Fan
-
- 6026 messages
- 7446 votes
Waarom is in de nieuwe layout het aanvinken van de stemrollen verdwenen?
wavanbuuren
-
- 4228 messages
- 1334 votes
Ik vind het in ieder geval jammer, ook als gebruiker, dat de sites niet goed werken. Dingen die mij een doorn in het oog zouden zijn geweest, waar ik avonden en weekenden voor had opgegeven om ze zsm te fixen, zijn nu al maanden kapot. En daarnaast vind ik het vervelend dat vaste bezoekers / crewleden ontevreden zijn en zich niet gehoord voelen. En daar voel ik me enigszins schuldig over, want dat had ik niet voorzien. Mijn bericht destijds was wellicht wat naïef, maar wel gemeend.
Beste Jordy,
Wat mij betreft (en ik denk namens vele oudgedienden) is er geen enkele reden tot een schuldgevoel.
Je hebt ons vele jaren nog meer van films laten genieten dan we toch al deden en bovendien een community geschonken waar we enorm veel plezier aan hebben beleefd. Daar kan ik je niet genoeg voor bedanken.
Dat je na al die jaren andere keuzes maakt in het leven valt je natuurlijk op geen enkele manier aan te rekenen.
Net zo min als dat de motieven van de nieuwe eigenaar overduidelijk minder nobel zijn dan die van jou.
Ik hoop dat je geniet van de tijd die je er voor hebt terug gekregen!
Hartelijk groet,
Robert
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Zonder deze overname had ik overigens inmiddels de stekker er helemaal uitgetrokken, omdat ik er gewoon echt geen tijd en energie meer voor heb. Dus dat relativeert wellicht, om blij te zijn met wat er nog wel is. Met daarbij diverse verbeteringen, vergeleken met hoe het twee jaar geleden was, gericht op de duizenden bezoekers die je niet in dit soort topics vindt.
Deze nuance mist inderdaad bij een aantal users, die als het aankomt op het voortbestaan van de oude site in een soort La La Land leven.
Het uiten van zorgen is prima maar ik kan eigenlijk nog heel best werken op de nieuwe site, op een paar bugs en kleine ergernissen na. Ik betaal niks voor die site. Ik heb er wel veel tijd in gestoken en mijn bijdrage geleverd en daarom hoop ik dat het ook beter wordt. Maar vooral hoop ik dat de community intact blijft. Door het constant hameren op de problemen en hoe slecht het allemaal wel niet is, wordt juist dát voor mijn gevoel de nek omgedraaid. Geduld en samen ervoor blijven gaan; kijk naar het MovieMeter top-1000 topic met gewoon weer 70 deelnemers, dat is toch cool?
(PS. De enige metersite zonder reuring is Boekmeter, gaat gewoon lekker z''n gangetje daar. Welkom!)
kos
-
- 46692 messages
- 8850 votes
Laat ik me maar niet met deze discussie bemoeien want dan blijf ik bezig.
Maar een vervelende doorn in het oog: waarom staan er niet meer de belangrijkste 3 acteurs bij de films maar een rare imdb volgorde waar er geregeld totaal onbelangrijke cameos of wat dan ook vernoemd worden.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Maar een vervelende doorn in het oog: waarom staan er niet meer de belangrijkste 3 acteurs bij de films maar een rare imdb volgorde waar er geregeld totaal onbelangrijke cameos of wat dan ook vernoemd worden.
Onze eigen data zijn nog steeds leidend, en het beleid hieromtrent is niet gewijzigd.
Dus mocht je zoiets onlogisch zien, gewoon corrigeren.
De horzontale balk met plaatjes van acteurs die er onder staat komt van TMDb. De volgorde is daar vooralsnog niet te wijzigen, maar wellicht is het een kleine moeite voor de programmeurs om de primaire rollen die wij aanvinken, daar eerst te vermelden.
kos
-
- 46692 messages
- 8850 votes
Meen je dat nou? Bij zon beetje de helft van alle nieuwe toevoegingen zie ik dat.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ik zal de crew er op attenderen.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12843 votes
maar ik kan eigenlijk nog heel best werken op de nieuwe site
Fijn, nu voel ik mij al veel beter. Waar was die kring waar me met z'n allen gezellig kumbaya kunnen zingen?
Met een zoek die amper werkt, regisseurslijsten die onvolledig zijn en een stemtabel missen (zeer vervelend als je wil kijken welke films je nog niet gezien hebt), of zoek binnen stemlijsten die mist zijn er een aantal cruciale functies die gewoon nagenoeg onbruikbaar zijn geworden.
Edit: oh, en wat Kos' acteursprobleem bij films betreft, bij First Kill zag ik dat Хейден Кристенсен meedeed.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Snap je mijn punt Onderhond? Het is toch inmiddels klip en klaar dat heel veel stampij maken hier GEEN ENKEL EFFECT heeft op de beheerders/eigenaars van de site? Wat ik signaleer is dat het daarentegen wel negatieve bijeffecten geeft, dat we onszelf in de voet schieten. Een ieder moet het verder zelf weten, maar zo denk ik erover.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12843 votes
Ik zie eigenlijk geen positieve of negatieve bijwerkingen. Behalve dan dat het een uitlaatklepje is voor veelal oudere gebruikers die gefrustreerd zijn door de gang van zaken. Het draagt inderdaad niet geweldig veel bij, maar ik zie het negatieve effect ook niet zo.
Het is niet dat de site wél plots bruikbaar wordt als iedereen z'n frustratie gewoon opkropt. Kan me voorstellen dat het niet zo gezellig is om lezen als de site voor jou nog wel lekker werkt, maar voor een hoop mensen is dat nu eenmaal niet meer het geval.
Trouwens, zomaar alles opkroppen, da's niet echt hoe men tegenwoordig met problemen omgaat 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
(PS. De enige metersite zonder reuring is Boekmeter, gaat gewoon lekker z''n gangetje daar. Welkom!)
Gamesmeter ook. Hopelijk blijft dat zo. Hoop dat ze die site nog jaren over het hoofd zien.
En wat betreft je berichten van vandaag, als mensen hun mening niet tonen dan gaat er sowieso niks goeds veranderen. Misschien nu ook niet maar het idee is er wel dat die lui het ieder geval lezen en er over na gaan denken. Het is op een sympathieke toon geprobeerd, geen succes. Dan zien ze nu een gefrustreerde toon bij vele mensen. Je kan wel zeggen dat het een gratis site is, maar zonder gebruikerstoevoegingen en (review)content is het voor bijna niemand een interessante site om te bezoeken, dus zij hebben ''ons'' ook nodig. Of denk je dat internetters massaal naar MM komen om nieuwtjes te lezen die gecopy and paste zijn van elke andere filmsite?
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5072 votes
Welke nog? Dit zou opgelost moeten zijn. Dus als je dit nog ziet: Graag voorbeelden. We hebben helemaal niets aan constateringen zonder voorbeelden.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Welke nog? Dit zou opgelost moeten zijn. Dus als je dit nog ziet: Graag voorbeelden. We hebben helemaal niets aan constateringen zonder voorbeelden.
PS: deze is in het verleden al aangegeven als een regisseur die niet volledig is dus dat lijkt me dan een ideaal voorbeeld om na te kijken.
Edit: Cheh Chang is er ook eentje met een verschil van 3.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11904 messages
- 5310 votes
Ook een grappige bug: als ik hier een bericht wil liken moet ik eerst de pagina vernieuwen. Niet erg, wel stom.
mister blonde
-
- 12694 messages
- 5828 votes
Sowieso heel veel nieuwe films. Bijvoorbeeld Paul verhoeven, zack snyder
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ik mis bij [url=https://www.moviemeter.nl/personen/10491/paul-verhoeven/filmografie#Regisseur]Paul Verhoeven[/user] geen films. Ook bij Zack Snyder niet.
De nieuwe layout is zelfs completer dan de oude layout.
Maar bij Tex Avery gaat het inderdaad nog mis.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5072 votes
Sowieso heel veel nieuwe films. Bijvoorbeeld Paul verhoeven, zack snyder
Dit is een ander issue en wel bekend. Dat is het wegvallen van de regisseur in de oude vormgeving bij correcties enzo. Dat is iets dat stuk is op de oude site, maar werkt goed op de nieuwe. Wat metalfist aangeeft is echt iets waarvan ik dacht dat het opgelost was.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ik mis bij Paul Verhoeven geen films. Ook bij Zack Snyder niet.
De nieuwe layout is hier zelfs completer dan de oude layout.
Bugs op de oude layout worden helaas niet meer verholpen.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Ik zie eigenlijk geen positieve of negatieve bijwerkingen. Behalve dan dat het een uitlaatklepje is voor veelal oudere gebruikers die gefrustreerd zijn door de gang van zaken. Het draagt inderdaad niet geweldig veel bij, maar ik zie het negatieve effect ook niet zo.
Het is niet dat de site wél plots bruikbaar wordt als iedereen z'n frustratie gewoon opkropt. Kan me voorstellen dat het niet zo gezellig is om lezen als de site voor jou nog wel lekker werkt, maar voor een hoop mensen is dat nu eenmaal niet meer het geval.
Een tijdje terug werden hier anders ook alternatieve sites gedeeld. Ik zie vooral mensen die in een cirkeltje de negatieve dingen herkauwen en dat komt de sfeer niet ten goede. Er wordt het beeld gecreëerd van een zinkend schip en dat iedereen op het punt van vertrekken staat. Vind je dat een gezonde basis voor het voortbestaan van de site?
Nogmaals: concrete feedback of kritiek mag natuurlijk altijd, moet zelfs, en dan moeten we het ook een beetje overlaten aan kapp en de rest van onze crew wat mij betreft, want directe communicatie met de beheerders/eigenaars zit er duidelijk niet in vooralsnog.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11904 messages
- 5310 votes
eRCee 'vind je dat een gezonde basis voor het voortbestaan van de site?'
Maar dit is toch oorzaak gevolg? Als alles goed werkt valt er ook niks te klagen. En dat overlaten aan de crew: dat doen we toch al heel erg lang? We moeten wel. Ik zie alleen nauwelijks verbeteringen. Dát komt de sfeer niet ten goede.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12843 votes
Ik zie vooral mensen die in een cirkeltje de negatieve dingen herkauwen en dat komt de sfeer niet ten goede. Er wordt het beeld gecreëerd van een zinkend schip en dat iedereen op het punt van vertrekken staat. Vind je dat een gezonde basis voor het voortbestaan van de site?
Neen, maar ik vind dat wel een redelijk realistische weergave van hoe het voor een aantal mensen aanvoelt (en er zit ook zeker een kern van waarheid in). Daar kan je een hoop positiviteit overheen proberen smeren, de vraag is om dat wél iets uitmaakt. Het lost in ieder geval het probleem ook niet op.
Sowieso was MM al een zinkend schip voor het overgenomen werd, nogal wat prominente leden posten amper nog of zijn gewoon weggegaan. Bij de overname is er dan een hoop beloofd, maar van die beloftes werd weinig nagekomen. De meeste mensen hebben toen ook wel het nodige respijt gegeven aan de nieuwe eigenaars, maar die hebben het ondanks nogal wat verontschuldigingen alleen maar erger gemaakt.
Om eerlijk te zijn ben ik hier ook vooral nog uit gewoonte, de hoop op een goede afloop heb ik toch ook al een tijdje geleden opgegeven.
tbouwh
-
- 5810 messages
- 5402 votes
Er wordt geen beeld gecreëerd, dat is gewoon nuchter gezien wat er gaande is, aangezien (naar mijn mening té) veel vaste gebruikers die hier normaal nog zouden zitten (al relativeert Jordy's opmerking over de toekomst van de site zonder overname de boel wel) al vertrokken zijn en een crew in staking is. Volgens mij zijn hier geen gebruikers die blijven hangen in negativiteit zo lang daar geen klaarheldere reden voor is. Wat is er voor jou niet duidelijk genoeg aan de noodkreet van de seriecrew? Die is duidelijk ingegeven niet door negativiteit maar door herhaaldelijk breken of ontbreken van broodnodige beloftes en communicatie. Gebruikers zien dat het voortbestaan van een site die hen dierbaar is/was in het geding is gekomen en betreuren dat. Als dat allemaal wel mee zou vallen, zou het hier echt niet continu dit soort reacties regenen. Let wel: dit is geen passieproject, maar een commercieel project. Als er niet genoeg verdiend wordt, is het klaar. Heel simpel. Dat is ook al min of meer in die bewoordingen gezegd (''ze kunnen ermee doen wat ze willen'').
Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat er nog gebruikers zijn die de manier van werken en (non-)communiceren van de beheerders nog in de kaart blijven spelen. Dat ''werkt'' ook niet, als het dan toch over verondersteld nut gaat.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12843 votes
Kôji Wakamatsu is er ook nog eentje blijkbaar.
Ik weet verder ook niet het fijne van wat er juist allemaal is foutgelopen, maar het feit dat een probleem is opgelost en bij sommige regisseurs gaat het nog steeds fout, toont aan dat het fundamenteel nog steeds één grote soep is. Als je computers namelijk ergens op kan vertrouwen, is dat ze geweldig consistent zijn.
Ik heb verder het bericht allicht gemist, maar ik wist ook niet dat dit "opgelost zou moeten zijn". Ik reken ook al een tijdje niet meer op MM voor dat soort informatie, simpelweg omdat je als gebruiker gewoon geen idee hebt wanneer iets "opgelost zou moeten zijn".
Flavio
-
- 4896 messages
- 5229 votes
Wat wel opgelost is is dat zoeken op de alternatieve titel weer zou moeten werken. Dus dat je niet Faa Yeung Nin Wa hoeft te typen maar kunt volstaan met Hua Yang Nian Hua.
J. Clouseau
-
- 976 messages
- 1074 votes
Even iets anders: ligt het aan mij of gaat de top 250 plots maar tot 25?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.