- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
zoutzak
-
- 1046 messages
- 6973 votes
Jammer dat de "stemtabel" weg is, zodat je bijvoorbeeld gemakkelijk kan zien welke films van een bepaalde regisseur je wel of niet hebt gezien.
Of zie ik iets over het hoofd ?
Dat laatste 
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3565 votes
Euh.... ??
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Ik moet zeggen dat ik het ook niet zie, en tbouwh ook niet. Wat zie jij dat wij niet zien, zoutzak 
Voor nu kom ik nog niet verder dan Filmografie, en wat we zoeken is dat je op stemtabel klikt en dan gelijk ziet op welke films je wel (én wat) en niet gestemd hebt.
Hoop dat je gelijk hebt en wij allemaal met onze neus kijken, want die feature zou ik wel écht missen.
zoutzak
-
- 1046 messages
- 6973 votes
Badalamenti John Milton Dan moet het zitten in het verchil tussen de mobiele - en desktop site. Ik heb de functie net nog gebruikt namelijk.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Badalamenti John Milton Dan moet het zitten in het verchil tussen de mobiele - en desktop site. Ik heb de functie net nog gebruikt namelijk.
Ik zie posters, titel met het woord director eronder en rechts daarvan het cijfer en aantal stemmen, maar niet of en wat ik er zelf op gestemd heb op mobiele site?
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Nu wat meer op mobiel bezig geweest en daar is de klassieke versie eigenlijk best superieur ten opzichte van de nieuwe versie.
Veel meer overzicht, rust, duidelijkheid en gebruikersgemak.
gauke
-
- 9852 messages
- 13069 votes
Klopt het dat de rubriek MIJM Films verdwenen is? Ik had er in de 800 in staan en kan ze niet meer vinden.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Ja het nieuwe design is erg druk, maar wellicht went dat. Minimalistisch is het in elk geval niet, eens kijken hoe het bevalt 
En er zullen vast bugs zijn (there always are), maar ik ga eerst even proberen de komende tijd alvorens een oordeel te vellen.
Wat me al wel opvalt:
-Ik merk dat zoeken op forum topictitel niet meer wil. Normaal typte ik dan 'ingezonden' in het zoekvenster om te komen bij het topic 'welke films heb je ingezonden ter toevoeging', of bijvoorbeeld 'welke landen' voor het topic 'uit welke landen kijk jij films?'
Zou fijn zien als dat niet zou verdwijnen, want zeker topics die na een tijd rustiger worden (toplijst 2017 oid), kun je anders nooit meer vinden.
-Kan er ergens gepost worden wat de nieuwe site aan veranderingen teweeg brengt voor toevoegen van films, kappeuter? Of is de wiki die ik even niet meer zie al bijgewerkt? aangezien acteurs nu geïmporteerd lijken te worden bijvoorbeeld, vervalt dat volgorde van de poster geneuzel (pardon my French) dan ook?
Thudd
-
- 9 messages
- 816 votes
Soms verschijnt een melding dat ik moet inloggen met wachtwoord...?
gauke
-
- 9852 messages
- 13069 votes
Soms verschijnt een melding dat ik moet inloggen met wachtwoord...?
Op mijn mobiel heb ik dat voortdurend. Al eerder aangegeven. Ik weet niet of het is opgepikt
ZZ TOP
-
- 507 messages
- 2187 votes
Is het nu ook niet meer mogelijk om te zoeken op alle films zoals het filmoverzicht.
Zie alleen maar de toplijsten staan. Of zie ik iets over het hoofd?
Gorro
-
- 701 messages
- 11654 votes
Ik zie posters, titel met het woord director eronder en rechts daarvan het cijfer en aantal stemmen, maar niet of en wat ik er zelf op gestemd heb op mobiele site?
Een betere oplossing dan de stemtabel lijkt me de terugkeer van de gekleurde balken uit de filmoverzicht pagina van de oude layout, zoals hier:
https://i.imgur.com/typqpmm.png
Grijs voor films die je al hebt gezien (met stem) en zoals het nu is voor films die je nog niet gezien hebt. Dat op alle pagina's met lijsten van films zou fantastisch zijn. Met de huidige layout is daar ook genoeg plaats voor op acteur / regisseur / toplijst pagina's en niet alleen op de zoek/filter pagina's
niethie
-
- 7319 messages
- 7243 votes
In de jaren dat ik hier nu zit (ruim 15) heb ik veel veranderingen gezien maar dit is toch wel de grootste. Ik schrok me echt de tering toen ik vanmiddag inlogde, heel erg wennen!
Vooral super druk en erg in de geest van winstmodellen als IMDB. Wel minder reclame, zo te zien...
Eerste negatieve wat me opvalt is dat mijn stemmen niet meer op alfabetische volgorde staan. Heb dit bij een paar andere random gebruikers bekeken en daar is het hetzelfde. Is dat een bug, want nu heb ik totaal geen overzicht meer...
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Wel minder reclame, zo te zien...
Dat gaat waarschijnlijk vanaf 11 maart 2022 veranderen, want nu staat bij iedereen ingesteld:
"Advertenties onzichtbaar tot 11 maart 2022, 03:51 uur".
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3565 votes
Dat gaat waarschijnlijk vanaf 11 maart 2022 veranderen, want nu staat bij iedereen ingesteld:
"Advertenties onzichtbaar tot 11 maart 2022, 03:51 uur".
Inderdaad....... hier nog een hoop reclame bij, dat wordt van het goede te veel.
zoutzak
-
- 1046 messages
- 6973 votes
Inderdaad....... hier nog een hoop reclame bij, dat wordt van het goede te veel.
Dan stuur je moviemeter een donatie en halen ze de reclame vast voor je weg (hint).
kaketoe
-
- 827 messages
- 1708 votes
Het vergrootglas linkt nog niet naar het zoekscherm
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3565 votes
Dan stuur je moviemeter een donatie en halen ze de reclame vast voor je weg (hint).
Dat was inderdaad vroeger zo..... laat ons hopen dat dat zo blijft.
Seam
-
- 991 messages
- 2310 votes
Jullie krijgen vast heel veel feedback nu en ik heb nog niet alles doorgelezen hier ook. Verandering was wel eens tijd bij moviemeter en ben benieuwd hoe me dit bevalt uiteindelijk. Is enorm wennen natuurlijk, maar ik zie wel dat er meer functies zijn.
Ik weet nu alleen niet of het in de vorige versie ook zo was, maar ik moet nu helemaal naar beneden scrollen in een topic om naar de vorige pagina's steeds te gaan. Het is voor mij fijner als die balk ook bovenin de pagina staat.
En in plaats van dat films bij een user geordend zijn op naam zijn ze nu op stemgemiddelde. Is er een manier dat je dit kunt toggelen? Ik kon het namelijk niet duidelijk vinden. En ik kan me voorstellen dat de meerderheid juist een alfabetische volgorde prefereert.
Bob Gray
-
- 1222 messages
- 2045 votes
Nog even wennen de nieuwe lay out. Ik zit voornamelijk mobiel tegenwoordig en dan oogt het veel te druk. Ik snap dat jullie een stuk richting IMDB willen gaan qua database, maar ik betwijfel of dat voor mij een meerwaarde gaat zijn. Ik ga het in ieder geval nog eens goed de kans geven op een computer met groot scherm maar voor nu ben ik even terug naar het klassieke scherm.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Nu Black Mirror als serie staat genoteerd op moviemeter.nl zie ik het punt niet om nog eens de aparte afleveringen ook nog eens als "film" te beschouwen, dus mij lijkt het vrij logisch mochten die verwijderd worden.
brabusRUS
-
- 1628 messages
- 2808 votes
Is er een dark-versie? Het is wel heel wit zo.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
De 'oude' site was nog witter. 
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Maar dat heeft Too Old To Die Young natuurlijk ook, bijvoorbeeld. Opnieuw, waar ligt het verschil? En hoe kan je als gebruiker checken wat als een film staat op de oude versie van Moviemeter. En anderzijds zal er in de toekomst ook niet meer die distinctie gemaakt worden tussen welke miniserie als film wordt beschouwd en welke dan weer wel, want als het op één platform staat gaat het niet meer op de andere staan. Al zie ik ook op de nieuwe site dat als je een film zoekt op "Top of the Lake" dat je die ook vindt", net zoals als je hem opzoekt als "serie", waar je hem tevens opnieuw vindt. In theorie kan er dubbel gestemd worden dus op die film/serie. Maar films/series zullen in de toekomst niet meer die behandeling krijgen, omdat de twee zijn samengevoegd (misschien moet dit bij opmerkingen/feedback om die duplicates er eventueel uit te halen, want dit is meer een technisch kantje van de site, ofwel moet de community zich blijven inzetten om bepaalde miniseries ook als "film" toe te voegen op Moviemeter?
Sorry voor de lastige vragen, maar het is best dat er misschien wat duidelijkheid kan worden verschaft.
-> zie discussie Moviemeter top 1000 Editie 2019
Punt is dat er nu duplicates in omloop zijn waar dat nu misschien achterhaald is, en daar nu verwarring voor mij ontstaat. Het is nu mogelijk om bij Top of the Lake zowel als film als serie voor te stemmen terwijl de twee zijn samengevoegd (idem voor alle miniseries die vroeger op moviemeter stonden), al is het wel wat zoeken om die miniserie als film te zien te krijgen, maar ze staan er nog steeds tussen en zijn niet samengevoegd.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Ik zie ineens heel veel IMDB, ik zie letterboxd en ik zie een definitieve versmelting met wat sites als FilmTotaal en Filmvandaag ook aanbieden. Het komt over alsof de eigenaars achter de schermen enerzijds de concurrentie met die websites willen aangaan (of beslissen) en anderzijds een soort Nederlandse IMDB willen presenteren, getuige bijvoorbeeld de introductie van ''cast & crew'' met ook nog eens scenario & productie op iedere regisseurspagina (maar technische info, bijvoorbeeld aspect ratio, cinematografie, montage etc. mist weer volledig). Het 'eigen' karakter van MovieMeter dat altijd bestond, met een eigen overzichtelijk design (zie nú de homepage) en een nadruk op het forum en de inbreng van de gebruikers zat al op de schopstoel en zweeft nu ergens in de leegte. Het gedeelte waar gebruikers hun mening geven bungelt door de uitbreiding van de database een stuk verder onderaan, en oogt ook nog eens kleurlozer dan voordien.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Ik zie ineens heel veel IMDB, ik zie letterboxd en ik zie een definitieve versmelting met wat sites als FilmTotaal en Filmvandaag ook aanbieden. Het komt over alsof de eigenaars achter de schermen enerzijds de concurrentie met die websites willen aangaan (of beslissen) en anderzijds een soort Nederlandse IMDB willen presenteren, getuige bijvoorbeeld de introductie van ''cast & crew'' met ook nog eens scenario & productie op iedere regisseurspagina (maar technische info, bijvoorbeeld aspect ratio, cinematografie, montage etc. mist weer volledig). Het 'eigen' karakter van MovieMeter dat altijd bestond, met een eigen overzichtelijk design (zie nú de homepage) en een nadruk op het forum en de inbreng van de gebruikers zat al op de schopstoel en zweeft nu ergens in de leegte. Het gedeelte waar gebruikers hun mening geven bungelt door de uitbreiding van de database een stuk verder onderaan, en oogt ook nog eens kleurlozer dan voordien.
Kan jij ook nooit eens positief zijn? Met het intellect dat je hebt, zou je misschien ook wel kunnen weten dat het soms best is om "kritiek" te verpakken en te versmelten met ook wat positieve zaken die je opnoemt, om de kritiek wat draaglijker te maken, maar elke comment die je tegenwoordig maakt, wat het ook betreft, is zo zwartgallig als iets, zij het nu film is, algemene kritiek of whatever.
Als Moviemeter bleef stilstaan, zou ze verdwijnen, alsook de community. Dit is een stap die Moviemeter moest maken, wil het mee blijven gaan met de tijd. Tenzij je natuurlijk liever hebt dat deze site verdwijnt, en er geen nederlandse database meer is. Het is dus zaak voor MM om die trein niet te missen. En in deze update hebben veel mensen heel veel werk gestoken, en dat zie je, en daar ben ik blij en dat kan ik alleen maar waarderen. Natuurlijk staat niet alles op punt, en kan (of moet) dat ook vermeld worden. Maar wat jij doet is absoluut niet opbouwend, en in zekere zin stank voor dank.
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Jullie krijgen vast heel veel feedback nu en ik heb nog niet alles doorgelezen hier ook. Verandering was wel eens tijd bij moviemeter en ben benieuwd hoe me dit bevalt uiteindelijk. Is enorm wennen natuurlijk, maar ik zie wel dat er meer functies zijn.
Ik weet nu alleen niet of het in de vorige versie ook zo was, maar ik moet nu helemaal naar beneden scrollen in een topic om naar de vorige pagina's steeds te gaan. Het is voor mij fijner als die balk ook bovenin de pagina staat.
En in plaats van dat films bij een user geordend zijn op naam zijn ze nu op stemgemiddelde. Is er een manier dat je dit kunt toggelen? Ik kon het namelijk niet duidelijk vinden. En ik kan me voorstellen dat de meerderheid juist een alfabetische volgorde prefereert.
In de klassieke versie staan de pagina's zowel boven als onder.
Dievegge
-
- 3170 messages
- 8193 votes
Voorlopig ben ik ook maar teruggekeerd naar de oude modus, al kan ik altijd schakelen. De voornaamste verbetering is wellicht dat je op namen van acteurs kunt klikken. Het oude geel-zwart vind ik wel mooier dan donkerblauw met een beetje geel.
Ik bezocht imdb vooral voor de info en MM voor het forum en de meningen. Nu is dat onderscheid verkleind.
Q Jones
-
- 3524 messages
- 2880 votes
Ik mis ook het film overzicht komt dat nog terug
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.