- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Q Jones
-
- 3524 messages
- 2880 votes
Ik mis oom het film overzicht komt dat nog terug. Zo kon je altijd makkelijk op genre en jaartal zoeken en op de demand platformen
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Ik was in navolging van m'n persoonlijke mening & indruk nog wat formele feedback aan het opstellen, die ik in een gescheiden bericht wilde typen om de boel iets overzichtelijker te houden en het ene van het andere te scheiden. Maar daar is TornadoEF5 al met een retorische vraag en een generaliserende reactie. Was dat nodig?
-> misschien wel het meest urgente punt van feedback is dat ik echt hoop dat er één lijn wordt getrokken in series die overlappen in het TV-en filmgedeelte. Bijvoorbeeld Black Mirror, bijvoorbeeld Dekalog. Sta één versie van de miniserie of serie toe en verwijder de rest. De doublures waren houdbaar toen TV-Meter nog half op zichzelf stond, maar als ze nu blijven, maakt dat de database bij de betreffende titels (en die lijst zal groeien) erg rommelig en verwarrend. Misschien kan één moderator zoiets speciale aandacht geven of gaan stroomlijnen indien er akkoord zou komen om van alle huidige doublures één versie toe te staan?
-> ook zou het prijzenswaardig zijn als de langspelers ook in de persoonlijke statistieken gescheiden worden van de kortfilms (grens: 30 min, zoals nu, of 45, zoals eerder?). Dit gebeurt nu namelijk (op eerder verzoek) al in de update-lijst met nieuwe toevoegingen, en het gebeurde ook in de regisseursoverzichten, maar dat lijkt weer te zijn gestaakt, of zie ik iets over het hoofd? In ieder geval is ook hier mijn advies: maak dit eenduidig.
-> door velen al benoemd, de streamingdiensten kunnen positief worden geïndexeerd (wat is beschikbaar i.p.v. wat niet)
-> het werd al aangehaald door gebruiker John Milton, maar ik mis [inderdaad] het oude (tekstueel georiënteerde) overzicht waarin je met één klik bovenaan ('genereer stemtabel') terug kunt zien wat je van een regisseur wel en niet hebt gezien.
-> de zoekfunctie werkt op Engelse (alternatieve) titels, bijvoorbeeld van Japanse titels, maar als je op een regisseurspagina surft moet je volgens mij redelijk wat moeite doen de hand op die Engelse alternatieven te leggen. Je ziet hier bijvoorbeeld een postermenu met enkel de Japanse titels, een postermenu dat ik overigens in draai-klikmenu een stuk onoverzichtelijker vind dan op letterboxd, waar de rangschikking horizontaal is.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Ok, mijn excuses tbouwh. Dat was inderdaad niet nodig. Ik leg even e.e.a uit via PB.
mjk87 (moderator films)
-
- 14515 messages
- 4513 votes
Hé, mijn account van tvmeter. Dus nu heb ik 2 accounts hier of hoe zit dat? Gegevens daarvan mogen best getransporteerd worden, dat account gebruik ik niet tot nauwelijks.
Fueledable
-
- 231 messages
- 3444 votes
Ik vind overigens ook dat de top 10 niet getoond hoeft te worden op je persoonlijke pagina als je niks ingevuld hebt. Dan kan het gewoon onzichtbaar zijn toch?
En als ik nu bij een film door de reacties scrol is de lijst wel erg lang. Waarom laat je geen max. 10 berichten zien per pagina? Vooral op de mobiele site is het een enorme lijst om doorheen te scrollen.
gauke
-
- 9852 messages
- 13069 votes
Klopt het dat de rubriek MIJM Films verdwenen is? Ik had er in de 800 in staan en kan ze niet meer vinden.
Op mijn pc inmiddels gevonden!
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
HOE KUN JE TERUGKEREN NAAR DE OUDE MODUS?
Instellingen
Vinkje bij klassieke modus aanzetten.
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
HOE KUN JE TERUGKEREN NAAR DE OUDE MODUS?
Bij je Avantar naar instellingen gaan, bijna onderin kan je klassieke modus aanvinken!
Het was even zoeken maar inmiddels gevonden en draait MM weer op de oude vertrouwde klassieke modus
Spoelworm
-
- 326 messages
- 63 votes
Ik vind het wel mooi ,die nieuwe stijl. Goed werk dames en heren !
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Bij je Avantar naar instellingen gaan, bijna onderin kan je klassieke modus aanvinken!
Het was even zoeken maar inmiddels gevonden en draait MM weer op de oude vertrouwde klassieke modus
Hey, nice. Heb ik nu ook gedaan. Veel rustiger.
Maar dit is zeker niet meer mogelijk als de bèta overgaat in een definitieve versie?
Heino (moderator series)
-
- 1517 messages
- 2355 votes
En in plaats van dat films bij een user geordend zijn op naam zijn ze nu op stemgemiddelde. Is er een manier dat je dit kunt toggelen? Ik kon het namelijk niet duidelijk vinden. En ik kan me voorstellen dat de meerderheid juist een alfabetische volgorde prefereert.
Als ik kijk naar de stemmen van een user zie ik standaard alle films die met een 5 zijn beoordeeld. Klikken op een ander getal geeft films met die waardering, maar achter de rij met cijfers staat "A-Z", als je daar op klikt kun je de films alfabetisch per beginletter ordenen. Is dit wat je bedoelt?
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Grutjes, ineens weer een nieuwe layout. 
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Maar dit is zeker niet meer mogelijk als de bèta overgaat in een definitieve versie?
Als het straks uit de ‘tweede beta’ is, de ontwikkelaars een stap terug doen en iemand komt dan pas met ‘hee dit bevalt me niet’ sta je een stuk zwakker. Denk dat iedereen nu zijn vragen moet stellen en beargumenteerde feedback moet laten horen, na alles rustig te hebben bekeken en het een kans te hebben gegeven.
Klassieke modus is uitstel van executie. Just my 2 cents.
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
[quote]John Milton wrote:
Dat ligt in de lijn der verwachting. Toch blijf ik hopen. En morgen, indien, nodig mijn vraag herhalen.
Feedback betreft nieuwe lay-out: teveel. Daaar is alles mee gezegd. Ik acht het nagenoeg onmogelijk dat de nieuwe lay-out aan mijn wensen gaat voldoen.
Seam
-
- 991 messages
- 2310 votes
Als ik kijk naar de stemmen van een user zie ik standaard alle films die met een 5 zijn beoordeeld. Klikken op een ander getal geeft films met die waardering, maar achter de rij met cijfers staat "A-Z", als je daar op klikt kun je de films alfabetisch per beginletter ordenen. Is dit wat je bedoelt?
Ja maar dan staat alles alfabetisch geordend. Vroeger had je juist per stem (dus bijvoorbeeld alle 5 sterren films) alfabetisch geordend. Dit is voor mij een stuk lastiger zoeken, maar ik vind deze orde ook wel interessant. Daarom zou ik het liefst kunnen toggelen tussen die opties.
Seam
-
- 991 messages
- 2310 votes
Bij deze een gedeelte van mijn opmerkingen na wat eerste indrukken, hopelijk kan de crew hier iets mee.
In het algemeen vind ik de kleuren heel fijn, ziet er scherp en netjes uit, het is een goede kleurencombinatie. De banner is heel 'slick' zoals het logo van Mome verschijnt als je omhoog scrollt. Ik vind de informatie op een hoop pagina's te uitgebreid. Het oogt heel druk doordat bijna alle ruimte bezet wordt met tekst of afbeeldingen. Het is een overkill aan informatie en zou fijner zijn als je iets meer lege ruimte hebt. Het is ook wel jammer te zien dat de waarde van userberichten minder belangrijk geworden is.
Het beste voorbeeld hiervan is op de hoofdpagina van de film. Voor mijn feedback heb ik als voorbeeld Drishyam 2 (Film, 2021) - MovieMeter.nl gepakt.
Het is heel mooi dat er nu een afbeelding van de film onder de banner van Moviemeter staat. Ook hoe de filmposter geplaatst is vind ik erg mooi en stijlvol. Daarna volgt een grote lap tekst waarin enkele dingen dubbel op.
Je hebt nu alternatieve titels, oorspronkelijke titel en oorspronkelijke taal. Met name die laatste twee vind ik weinig interessant en teveel onnodige informatie.
Dan krijg je het on demand overzicht, wat ik ook niet interessant vind, maar wel begrijpelijk. Hierna kom ik erachter hoeveel ik moet scrollen op de nieuwe filmpagina's. Er is een verdeellijn en dan volgt de titel opnieuw met een ondertitel en de omschrijving. Is die titel en ondertitel echt nodig? Ik heb 10 regels hierboven al 3 verschillende titels gezien.
De afbeeldingen daaronder vindt ik opnieuw opvulling en veel te duidelijk gekopieerd van imdb. Daar stoor ik me ook enorm aan op die site. Als ik beeldmateriaal van de film wil zien, dan klik ik wel even de trailer aan. Dan besef ik me pas dat ik de trailer nog niet eens op de pagina gevonden heb.
Nu krijgen we opeens extra links, die wederom dubbel op zijn. Er is al een imdb link gegeven en links naar waar je de film kunt kijken. Hetzelfde geldt voor de social media links. Ben ik totaal niet geinteresseerd in en ik vind ze een te prominente rol innemen, we zijn tenslotte nog niet eens bij de trailer beland en die vind ik belangrijker om te vinden dan de social media link. Nu krijg ik acteurs en actrices, een leuke en fijn toevoeging, maar opnieuw de plaatsing vind ik lang niet zo belangrijk als andere dingen (trailer en userberichten bijvoorbeeld). Ook opnieuw heel duidelijk van imdb gekopieerd. Dit voelt niet echt onderscheidend. De acteursbalk kan in mijn ogen prima weggelaten worden omdat het toch al bij de cast en crew tabblad terugkomt.
En dan komt pas de trailer en berichten. De hoeveelheid aan scrollen is voor mij te lang om in mijn ogen bij deze belangrijkste onderdelen van de filmpagina te komen. Ook jammer dat de sterren nu grijsgekleurd zijn. Ik weet niet of dit ook zo was bij de originele versie, maar het valt me nu op. Het zou mooier zijn om bijvoorbeeld het okergeel of donkerblauw van de banner terug te zien hier, ook omdat dat een hoger contrast is met de witte achtergrond (en lege sterren).
Ik mis ook de optie om vanuit de banner als ik op forum klik maar weinig opties heb om door te klikken. Zo wil ik graag onmiddellijk kunnen doorklikken naar De Site, Film etc..
Pim1993
-
- 657 messages
- 849 votes
In mijn ogen is dit vernieuwen om het vernieuwen zonder daadwerkelijk vooruitgang te boeken. Dood en doodzonde. Het is hard achteruit gegaan helaas 
Pim1993
-
- 657 messages
- 849 votes
Hey, nice. Heb ik nu ook gedaan. Veel rustiger.
Klassieke modus update blijkbaar ook geen films....
Dit is het voor mij. Moet ik nu echt na 10 jaar stoppen met Moviemeter omdat deze onbegrijpelijke lay out change wordt doorgedrukt. Vreselijk.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Dit is het voor mij. Moet ik nu echt na 10 jaar stoppen met Moviemeter omdat deze onbegrijpelijke lay out change wordt doorgedrukt. Vreselijk.
Maar geef dan bij voorkeur wel aan wat er concreet onbegrijpelijk aan is, en hoe het beter zou kunnen 
Met dit kunnen ze niet heel veel. Mijn eerste indruk van de layout is ook druk, maar dat is niet echt een voorstel hoe het beter kan. Wat Seam hierboven doet, is dat al wel. Begrijp me niet verkeerd, ik moet zelf ook langer denken voor ik precies kan zeggen wat me niet bevalt.
“Tis onbegrijpelijk!” zonder verdere uitleg, zal een developer onderop de stapel leggen, vrees ik.
Baldur
-
- 691 messages
- 3072 votes
Aantal punten die me net opvielen. Chrome op Android.
- Series die op MM zijn gerate staan nog onder films. Linkt al wel naar serie maar zijn eigenlijk dubbel. Wordt nog samengevoegd verwacht ik.
- Menu openen klapt uit en direct weer in op profielpagina.
- Al vaker genoemd maar de filmpagina bevat teveel ruimte voor onnodige afbeeldingen en data. Je moet te ver scrollen voor de berichten.
- Waar voer ik de top 10 regisseurs in?
- Bij invullen van een top 10 is scrollen lastig: al snel volgorde verandering. Soms ook vreemde auto scroll naar beneden na selecteren van item.
- Serielog link bij recente stemmen op profiel linkt naar films.
- Als je naar series klikt bij updates op een profiel krijg je de desktopversie met een placeholder banner.
Verder verwacht ik dat de site met wat optimalisaties me nog prima bevalt.
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Altijd even wennen een nieuwe layout. Mijn eerste indruk is ook dat met name de frontpage en de filmpagina's wel erg vol met informatie zitten en je wel erg ver moet scrollen voor je bij de berichten aankomt.
Verder ook wel weer een paar mooie nieuwe functionaliteiten. Wat dingetjes die me opvielen (sommige zullen vast al genoemd zijn):
- Het vergrootglas in de zoekbalk linkt niet door naar de uitgebreide zoekfunctie;
Meer iets taalkundigs ("Engelse ziekte"), maar het is dramafilms, oorlogsfilms, etc. Ik vind dit erg lelijk staan. Hopelijk valt er omheen te programmeren. Bij de toplijsten op trefwoord is het al netter opgelost.
- Bij het 'films op tv'-overzicht kun je zenders selecteren. Het zou mooi zijn als je selectie onthouden kon worden. Ik kijk bv. alleen naar films op NPO, maar dan moet ik elke keer opnieuw 16 andere zenders wegklikken.
- In de Bioscoop Top 20 staat dat dit om de "beste films" gaat die nu draaien, maar de selectie hier is op basis van aantal stemmen en zegt dus niets over kwaliteit. Momenteel staat bv. een film met 2.56 gemiddeld en 424 stemmen boven een film met 3.62 gemiddeld en 417 stemmen.
- Er staan maar 96 acteurs in de top 100 Trending Acteurs.
jaxteller
-
- 111 messages
- 43 votes
In De Site > Algemeen > Zoeken naar films verdwenen met update:
Met de oude layout kon je super makkelijk filteren. Ik zocht bijvoorbeeld naar films van 2008 en nieuwer met als genre thriller en speelduur max 97 min. Bestaat deze optie nog en kan ik het niet vinden of is het gewoon weg?
Ik vond zo goede films die ik doordeweeks kon kijken omdat ik specifiek opzoek was naar films van max 97 minuten. Ik kan nu niet filteren op minuten of op films van 2008 en hoger. Ik kan enkel één jaar kiezen met een genre en that's it. Super onhandig.
Seam
-
- 991 messages
- 2310 votes
In De Site > Algemeen > Zoeken naar films verdwenen met update:
Met de oude layout kon je super makkelijk filteren. Ik zocht bijvoorbeeld naar films van 2008 en nieuwer met als genre thriller en speelduur max 97 min. Bestaat deze optie nog en kan ik het niet vinden of is het gewoon weg?
Ik vond zo goede films die ik doordeweeks kon kijken omdat ik specifiek opzoek was naar films van max 97 minuten. Ik kan nu niet filteren op minuten of op films van 2008 en hoger. Ik kan enkel één jaar kiezen met een genre en that's it. Super onhandig.
JDSsmetje
-
- 6568 messages
- 2313 votes
De zoekfunctie bestaat nog steeds via deze link, maar lijkt inderdaad verdwenen uit het menu.
Verder volg ik veel van de eerdere opmerkingen van de gebruikers. De kracht van de filmpagina's van MM was dat ze heel kernachtig over de nodige informatie beschikten, in tegenstelling tot IMDB waarop je (te) veel gedetailleerde informatie hebt zoals allerlei fotomateriaal en de volledige cast. In combinatie met de vele affliate links oogt het dan erg druk.
Ik denk dat het wel nodig was van MM om een wat modernere lay-out te voorzien en sommige extra's zijn ook wel tof (bijv. de gerelateerde films en tags). Er is visueel een goede basis hoor, maar wat efficiënter zijn met de informatie die je wil geven zou veel helpen (streamingdiensten of cast hoeft geen 2/3x herhaald te worden, trailer mag kleiner venstertje krijgen...)
Threeohthree
-
- 5557 messages
- 2933 votes
Even wennen, en zeker wat drukker dan het vorige design, maar na wat aanpassingen en updates absoluut een vooruitgang wat mij betreft.
Een voorbeeld om het wat rustiger te maken zou bijvoorbeeld dit hele riedeltje aanpassen/weglaten:
Bij The Dead Ones:
niet beschikbaar op netflix
niet beschikbaar op Pathé Thuis
niet beschikbaar op Videoland
niet beschikbaar Amazon Prime
niet beschikbaar Disney+
niet beschikbaar Google Play
Het lijkt mij veel interessanter en overzichtelijker als er vermeld wordt waar deze wél te kijken is. Want los van dat het er iets rustiger van word merk ik dat ik ze allemaal nu moet lezen en dubbel checken of ze nu wel of niet beschikbaar zijn. Het wordt een beetje een blur. Bij IMDB meldden ze ook enkel waar de series wel beschikbaar zijn. Ik zie trouwens dat (net als bij IMDB) Itunes nergens vermeld word, is dat een bewuste keuze? Vaak zijn dergelijke films daar wel te zien namelijk.
Simon Smith (crew films)
-
- 1374 messages
- 4512 votes
Iets heel kleins: bij updates waren voorheen de woorden 'laatste bericht' vet weergegeven, zodat je ziet als gebruiker dat je daar kunt klikken. Vond ik handig.
mjk87 (moderator films)
-
- 14515 messages
- 4513 votes
Het enige dat ik echt mis is de optie als je een lijst films hebt (de top 250, een lijst bij regisseurs of acteurs, etc) dat je niet daar kan zien wat je eigen stem is (bij oude lay-out kon je stemgemiddeldes zien of je eigen stemmen via een simpele knop). Dat vond ik zelf wel prettig, zeker als ik de top 250 wil afwerken of bepaalde regisseur oid.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Voor wie het uitgebreid zoeken mist, daar kan je nog terecht. John Milton had enkele berichten terug al de link gegeven. Je kan dat ook via de zoekbalk boven. Maar dan moet je eerst een titel invoeren. Dan krijg je al een reeks films te zien in een droplist en heb je onderaan 2 mogelijkheden: 'Bekijk alle resulaten' en 'Uitgebreid zoeken'. Via dat uitgebreid zoeken kom je ook op de uitgebreide zoekfunctie.
Ik had al aangekaart dat dit prominenter aanwezig moet zijn, zodat je er eenvoudig naar toe kan gaan in het menu.
SilverGun
-
- 1151 messages
- 818 votes
Wellicht is het al aangehaald maar ik mis de optie om stemmen van individuele gebruikers te zoeken bij een film.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.