• 178.104 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.155 actors
  • 9.373.163 votes
Profile

Veelgemaakte taalfouten op MM

DeCol

• 7009 messages
  • 3022 votes

Het is wat je zegt Baggerman. Ik zag bij The Shining het volgende.

de-mama wrote:

ik vond de film redelijk goed .

af en toe erg verwarrend en dan was ik de draad eventjes kwijt .

de film boeide me wel.

sommige stukjes vond ik wat over dreven .

de film zit wel goed in elkaar ,

er gebeuren verassende dingen .

allen op sommige stukkjes viel men asandacht een beetje weg omdat ze te lang door gingen ,

*3.0

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

Bij 'Ik zoek een filmtitel' werd deze eens gepost:

ik heb een film heelang geleden gezien en weet de naam niet van het film een daarom vraag ik jullie hulp. het gaat over een slachtoffer vrouw haar zoon is gekidnapt door een ander vrouw maar toevallig is haar zoon van de slachtoffer vrouw een van haar leerling en ze is in verwachting van haar tweede kindje en tenslotte hebben ze elkaar gevonden

Ik ben er nog steeds trots op dat ik de juiste titel ook nog wist te vinden!

mwoeb

• 125 messages
  • 0 votes

Baggerman wrote:

Weet je wat ìk irritant vind? Dat velen tegenwoordig niet meer schijnen te weten waar leestekens en hoofdletters toe dienen!

Ja, en mensen die geen tweeledige zinnen kunnen vormen.

Het viel me vooral op bij user skipy05:

Ik vond deze niet zo goed. Het verhaal is maar zwak. ik vond het einde ook maar een beetje raar. De film is voor mij niet volledig afgewerkt.

Daar krijg ik echt hoofdpijn van.

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Hij schrijft het in ieder geval zonder spelvauten.

mwoeb

• 125 messages
  • 0 votes

Your point being?

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Dat iemand die spel- of schijffouten maakt veel erger is.

mwoeb

• 125 messages
  • 0 votes

Daar ben ik het niet echt mee eens, of toch, hangt van de grootte van de fout af. Ik vind dat een stukje vol enkelvoudige zinnen heel traag en irritant leest, dan heb ik liever een spelfoutje hier en daar. Tenzij het om joekels van fouten gaat.

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

mwoeb wrote:

dan heb ik liever een spelfoutje hier en daar.

Hmm, ik zat me toch een tijdje af te vragen over welke schijf Pastichio Rocker het had.

doodah

• 1538 messages
  • 1233 votes

mwoeb wrote:

Daar ben ik het niet echt mee eens, of toch, hangt van de grootte van de fout af. Ik vind dat een stukje vol enkelvoudige zinnen heel traag en irritant leest, dan heb ik liever een spelfoutje hier en daar. Tenzij het om joekels van fouten gaat.

Ben ik het ook mee eens. De vlotheid van berichten is best belangrijk.

M.Goodkat

• 1290 messages
  • 1463 votes

Ik heb zelf problemen met zinsbouw, kan er niet echt iets aan doen.

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Ik vindt het irritant wanneer mensen niet weten wanneer ze een 'd', 't' of 'dt' moeten gebruiken.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Dad is ook irritandt.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

M.Goodkat wrote:

Ik heb zelf problemen met zinsbouw, kan er niet echt iets aan doen.

Veel oefenen hier, had er zelf ook last van.

M.Goodkat

• 1290 messages
  • 1463 votes

Probeer ik

Je moet alles leren in het leven.

Bart Simpson

• 2153 messages
  • 0 votes

Ik maak nooit fouten.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Bart Simpson wrote:

Ik maak nooit fouten.

Vandáár dat je zo weinig leert

Bart Simpson

• 2153 messages
  • 0 votes

Erwinner wrote:

(quote)
Vandáár dat je zo weinig leert

Ik leer nooit, want ik maak nooit fouten

matthijs_013

• 3631 messages
  • 5745 votes

Geldt in Nederland niet de regel dat alle titels met kleine letters worden geschreven (exclusief eerste woord & de uitzonderingen, zoals namen e.d.)? In de VS wordt de regel gehanteerd dat alles met hoofdletters wordt geschreven (m.u.v. woordjes als 'and' e.d.), maar ik heb bij Nederlands nadrukkelijk geleerd dat dit niet zo is in Nederland. Met wat speurwerk op google heb ik ook gevonden dat de UvA dit ook hanteert:

Schrijf titels van oraties, scripties, proefschriften, films, lezingen en vergelijkbare zaken cursief en met een beginkapitaal (als de - Nederlandse - titel van zichzelf meer of minder kapitalen heeft: niet overnemen). Bij Engelse titels krijgen wel alle zelfstandige en bijvoeglijke naamwoorden hoofdletters.

Bron: Aanspreekvormen, titels en benamingen - UvA huisstijl - Universiteit van Amsterdam

Dit zou betekenen dat vrijwel elke (Nederlandse) titel op MM verkeerd geschreven staat. Is dit bewust, of een taalfout?

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Bart Simpson wrote:

(quote)

Altijd met een leesteken je zin afsluiten.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

matthijs_013 wrote:

Geldt in Nederland niet de regel dat alle titels met kleine letters worden geschreven (exclusief eerste woord & de uitzonderingen, zoals namen e.d.)? In de VS wordt de regel gehanteerd dat alles met hoofdletters wordt geschreven (m.u.v. woordjes als 'and' e.d.), maar ik heb bij Nederlands nadrukkelijk geleerd dat dit niet zo is in Nederland. Met wat speurwerk op google heb ik ook gevonden dat de UvA dit ook hanteert:

Schrijf titels van oraties, scripties, proefschriften, films, lezingen en vergelijkbare zaken cursief en met een beginkapitaal (als de - Nederlandse - titel van zichzelf meer of minder kapitalen heeft: niet overnemen). Bij Engelse titels krijgen wel alle zelfstandige en bijvoeglijke naamwoorden hoofdletters.

Bron: Aanspreekvormen, titels en benamingen - UvA huisstijl - Universiteit van Amsterdam

Dit zou betekenen dat vrijwel elke (Nederlandse) titel op MM verkeerd geschreven staat. Is dit bewust, of een taalfout?

Uiteindelijk is het de huisstijl van UvA, vraag is of dit ook algemene spelling is natuurlijk. Op zich maakt het niet echt uit voor de site, zolang ze maar uniform zijn.

Bart Simpson

• 2153 messages
  • 0 votes

Bart Simpson wrote:

(quote)

omdat ik gewoon heel slim ben.

Bart Simpson

• 2153 messages
  • 0 votes

Don Dijk wrote:

(quote)

Altijd met een leesteken je zin afsluiten.

Mijn zin was nog niet afgesloten. Nu heb ik mijn zin wel afgesloten, zie mijn bericht hierboven. Zoals je ziet, Bart Simpson maakt nooit fouten.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Bart Simpson wrote:

(quote)

omdat ik gewoon heel slim ben.

't Is niet gemakkelijk voor beginners, maar er hoort een hoofdletter aan het begin van een zin.

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Ik heb vaak ook moeite met d of t. Nu ik zo'n spellingscheck in ie8 heb zitten gaat het wat gemakkelijker, hoewel dat ook vaak niet helemaal te vertrouwen is. Gaat of denk rekent hij ook fout...

Bart Simpson

• 2153 messages
  • 0 votes

Film Pegasus wrote:

(quote)

't Is niet gemakkelijk voor beginners, maar er hoort een hoofdletter aan het begin van een zin.

Dat was geen nieuwe zin, dat was een deel van een zin dat nog niet afgemaakt was. Door die zin toe te voegen aan de onafgemaakte zin, werd de zin uiteindelijk compleet.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Bart Simpson wrote:

(quote)

Dat was geen nieuwe zin, dat was een deel van een zin dat nog niet afgemaakt was. Door die zin toe te voegen aan de onafgemaakte zin, werd de zin uiteindelijk compleet.

Volgens mij moet de punt achter de smiley. Dat komt er nu van als je denkt dat je alles al weet ...

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Lijkt me niet. Smiley komt na de punt, omdat die niet per se bij die zin hoeft te horen.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Ow, d8 dat ik dat hier ergens gelezen had.

Bart Simpson

• 2153 messages
  • 0 votes

HA HA HA !!

(afbeelding)

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

Bart Simpson wrote:

Dat was geen nieuwe zin, dat was een deel van een zin dat nog niet afgemaakt was.

Dat was geen nieuwe zin, dat was een deel van een zin DIE nog niet afgemaakt was.

(tja, je vraagt erom BS!)

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.