- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- help mee dvd's koppelen
help mee dvd's koppelen
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Zoals wellicht bekend zie je bij veel films een linkje naar bol.com staan. Deze linkjes worden al jaren door onze crewleden geplaatst en gekoppeld, hierdoor hebben ruim 20.000 films nu een linkje naar de bijbehorende dvd's en blu-rays ? Dat is fijn voor bezoekers die een film willen kopen, fijn voor de site omdat we op deze manier een up-to-date koopoverzicht hebben, en fijn voor mij omdat dit een "vriendelijke" manier is voor de site om inkomsten te genereren. Mede hierdoor kan ik inlogde personen een site bieden zonder veel / grote reclame.
Helaas zijn er nog een kleine 40.000 bol.com producten die niet gekoppeld zijn aan een MovieMeter film. Het goede nieuws, jij kunt hierbij helpen ?
Als je deze pagina bezoekt, krijg je een willekeurig bol.com product te zien die je kunt koppelen aan een MM film. Staat de film niet op MovieMeter? Dan kun je een IMDb code invoeren. Als het product echt geen film is, of bv. een boxset met meerdere titels, dan kun je aangeven dat de dvd of blu-ray genegeerd moet worden. Geef svp ook even aan of het een import-titel betreft. Bij het import-kopje zie je een help icoontje met een uitleg van kappeuter over hoe je een import titel kunt herkennen.
De wijzigingen die je doet worden direct doorgevoerd, en zijn voor iedereen inzichtelijk in het logboek. Als steekproefgewijs blijkt dat je koppelingen niet goed zijn, moeten helaas al je koppelingen weer ongedaan gemaakt worden.
Naast dit logboek zie je een toplijst van de mensen die de meeste bijdragen hebben geleverd. De top 3 gebruikers die, als alles klaar is, de meeste foutloze koppelingen hebben gemaakt, krijgen van mij een bol.com cadeaubon van 20 euro. De crew is helaas uitgesloten van deelname 
Succes en alvast bedankt!
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Als er bij een dvd van bol.com staat dat er Nederlandse ondertiteling is, dan klopt dat eigenlijk altijd wel. Soms staat er helemaal niks over ondertitels en blijkt dat er wel Nederlandse ondertitel bij zit. Dit kun je checken door de EAN nummer door google te halen. Dit is in mijn ogen het meest betrouwbaar maar dit vergt veel tijd.
Is het verplicht om aan te geven of het NL ondertitels heeft of import? Als dat niet zo is, dan scheelt dat veel tijd en wordt het lopende band werk... i.p.v. maatwerk. 
Over de: 'Bijbehorende MM film'. Hier vul ik de volledige website link naar de film in? Of alleen de nummer?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Je moet zoeken naar de titel. Zoals bv in je top 10
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Je hoeft niet aan te geven of de dvd NL ondertitels heeft. Of het is de NL versie, of het is een import. In dat laatste geval mogelijk met NL ondertitels, of mogelijk niet. Dat is dan een stukje onderzoek dat mensen zelf moeten doen bij hef kopen van een importtitel
Flat Eric
-
- 6443 messages
- 1026 votes
Ik had even dollartekens in mijn ogen en dacht dat er twee nullen stonden. 
Maar ik wil best mee helpen hoor. Kan iemand even checken of ik het goed doe? Anders doe ik al het werk voor niks.
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
Help graag mee om een steentje bij te dragen om iets terug te doen voor al dat werk dat de mensen achter Moviemeter verrichten.
Wat is de bedoeling eigenlijk als je een koppeling tegenkomt die niet aan de regels van moviemeter voldoen maar wel een imdb code bevat? Moet die dan worden genegeerd of alsnog de imdb code worden opgegeven?
Voorbeeld wat ik tegen kwam was dit namelijk:
bol.com | Het verhaal van Corrie ten Boom voor kinderen (Dvd) | Dvd's
Torchlighters: The Corrie Ten Boom Story (Video 2013) - IMDb
Ik heb deze voor de duidelijkheid even overgeslagen.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Liever de IMDb code invoeren dan "negeren", als dat mogelijk is
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ben ik er juist in dat een regio 2 DVD altijd als de Nederlandse versie wordt beschouwd en als het een andere regio is, dat het dan een import is?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ben ik er juist in dat een regio 2 DVD altijd als de Nederlandse versie wordt beschouwd en als het een andere regio is, dat het dan een import is?
Goed dat je het vraagt. Nee dat is niet juist.
De UK imports, Duitse imports en Franse imports zijn ook allemaal regio 2.
Bij een Nederlandse release staat meestal een Nederlandse plotomschrijving en herken je de Nederlandse hoes / kijkwijzer.
Klik op de i voor uitleg.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Als ik thuis ben zou ik wat helpen, al zou ik liever voor die 20 euro liever willen omruilen naar eenmalige naamswijziging
.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Om misverstanden te voorkomen:
Met 'Nederlandse versie' wordt niet bedoeld een import met Nederlandse ondertiteling. Het is bij de vraagstelling wel weergegeven bij Import? maar bedoeld wordt een reguliere Nederlandse uitgave (geen import).
Imports met Nederlandse ondertiteling dienen hoe dan ook worden aangemerkt met 'Dit betreft een import dvd of blu-ray'
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Goed dat je het vraagt. Nee dat is niet juist.
De UK imports, Duitse imports en Franse imports zijn ook allemaal regio 2.
Bij een Nederlandse release staat meestal een Nederlandse plotomschrijving en herken je de Nederlandse hoes / kijkwijzer.
Klik op de i voor uitleg.
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Als je met dit tempo doorgaat Gang_Star, dan moet je uitkijken voor een SRI arm of nog erger, een burn-out. 
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
Jij en ZZ TOP zijn me inmiddels al voorbij, dus denk ik dat jullie er eerder last van gaan krijgen ?
Had toevallig nog wat vrije tijd over vandaag dus ach kleine moeite om iets terug te doen voor Jordy. Een burn-out gaat het toch niet worden aangezien ik over een paar dagen op vakantie ga. Zal eerder een zonnesteek krijgen dan een burn-out ?
Ajax&Filmfreak
-
- 3361 messages
- 3729 votes
Waar kan ik op mijn mobiele browser het genoemde logboek zien?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Waar kan ik op mijn mobiele browser het genoemde logboek zien?
Werkt dit zo?
Ajax&Filmfreak
-
- 3361 messages
- 3729 votes
Ja top
.
Beetje stom van mij, had niet goed gekeken naar de koppelpagina met de 3 tabbladen

Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Als ik wat meer tijd had, had ik er wel meer gedaan. Helaas door de hitte en wat andere verplichtingen kan ik niet veel doen.
PatrickB
-
- 106 messages
- 2959 votes
De crew is helaas uitgesloten van deelname
Lullig zeg...

Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar ik denk dat het gros van de mensen onder 'import' verstaat: een dvd zonder Nederlandse ondertitels (tijd voor een polletje?
).
Dat het daadwerkelijk om een Nederlandse uitgave gaat, heeft mij nooit geboeid (tenzij DFW; die produceert bagger dvd's aan de lopende band...). Wel Nederlandse ondertitels. Het gaat bij mij puur om de film, niet om een Nederlandse cover en dergelijke. De meeste mensen denk ik.
Wanneer ik kijk naar bedrijven die import dvd's (bij de dvd's geven ze dit aan) verkopen, zijn dit bijna altijd zonder Nederlandse ondertitels. Vandaar.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Die imports komen er vervolgens ook gewoon bij te staan op de filmpagina, maar netjes aangeduid met import tussen haken.
Er zijn ook genoeg imports met NL subs inderdaad, maar de meeste BOL imports zijn Duits, Frans of Engels zonder NL ondertiteling.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
ondanks de hoge temperaturen is er al flink gekoppeld, waarvoor dank 
de top 5 van de tussenstand:
1. Alexander1900 (900)
2. ZZ TOP (502)
3. Gang_Star (450)
4. Baggerman (101)
5. DonOswaldo (76)
als je ook mee wil helpen dan kan dat hier: Bol.com koppelingen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Er zijn ook wat automatische koppelingen gemaakt, daar zitten af en toe fouten in (uitgaves staan bij verkeerde titels).
Mochten jullie bij het 'kopen' overzicht bij een bepaalde film foutieve koppelingen zien dan kan dat via PM aan mij gemeld worden, dan zal ik dat herstellen.
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Ja, ik zag regelmatig op de film pagina's andere dvd's te koop dan de betreffende film. Ik dacht namelijk dat die nog niet gekoppeld waren en in de lijst van 'koppelingen' zat.
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Deze film Rappresaglia (1973) is gekoppeld aan: bol.com | Najib & Julia - Deel 1 afl 1 t/m 3 (Dvd) | Dvd's
De titel klopt alleen niet (aan bol.com om dat te veranderen). De cover, omschrijving, adviesleeftijd (en tijd klopt ongeveer) klopt wel. Of de EAN klopt is niet te zeggen. Er zijn maar 2 resultaten (waaronder deze van bol.com) te vinden en : Najib en Julia (2002) on Collectorz.com Core Movies - core.collectorz.com .
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Die uitgave heeft een ander EAN nummer dus dan gaat het waarschijnlijk toch wel om Najib & Julia serie.
Massacre In Rome - DVD - Catawiki
Ik heb de koppeling weggehaald.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Nogmaals dank aan de gebruikers die helpen met de bol.com koppelingen.
Nieuwe tussenstand, de top 5:
1. Alexander1900 (1101)
2. ZZ TOP (502)
3. Gang_Star (450)
4. Ajax&Filmfreak (244)
5. Lui (201)
De top 3 is gelijk gebleven, maar Lui en Ajax&Filmfreak hebben hun entree gemaakt in de top 5...!
Als je ook mee wil helpen dan kan dat hier: Bol.com koppelingen
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Deze bol.com | Fist Of Fury Platinum Edition Jackie Chan (Dvd) | Dvd's gekoppeld aan: Tang Shan Da Xiong (1971)
Bol.com heeft het fout dat het om Jachie Chan gaat. Het is Bruce Lee. Gecheckt met EAN nummer.
Weet niet of ik dit moet doorgeven aangezien jullie er ook niks aan kunnen doen.