• 177.925 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.349 votes
Profile

Test: "liken" van berichten

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Bélon wrote:

Je kunt toch gewoon een stukje tekst typen in de trant van "Bedankt voor de tip" of "He wat een top stukje tekst" blabla (evt. volgt een discussie). Zo'n like-knop smoort discussie nog meer (volgens mij zijn er al minder mensen actief dan vroeger).

Net dat soort tekstjes zijn clutter die discussies absoluut niet in de hand werken. Integendeel zelfs, het leidt vooral af.

De hartjes zijn nu weer even weg dus kan het niet checken, maar vroeg me af of je ook kon zien wie de berichten van een ander een +1 gegeven heeft? Indien niet is dat wel een beetje sociale context die wegvalt natuurlijk (waar je vroeger bijv. kon zien wie zich aansloot bij een bepaalde mening via een bericht, terwijl dat nu dan eventueel verborgen zit achter een nummertje).

Praat over uitschrijven is weer zwaar overtrokken, zeker door de erg beperkte implicatie van een functie die ondertussen overal te vinden is.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Net dat soort tekstjes zijn clutter die discussies absoluut niet in de hand werken. Integendeel zelfs, het leidt vooral af.

De hartjes zijn nu weer even weg dus kan het niet checken, maar vroeg me af of je ook kon zien wie de berichten van een ander een +1 gegeven heeft? Indien niet is dat wel een beetje sociale context die wegvalt natuurlijk (waar je vroeger bijv. kon zien wie zich aansloot bij een bepaalde mening via een bericht, terwijl dat nu dan eventueel verborgen zit achter een nummertje).

Praat over uitschrijven is weer zwaar overtrokken, zeker door de erg beperkte implicatie van een functie die ondertussen overal te vinden is.

Praat over uitschrijven vanwege een hartje is inderdaad een behoorlijke overreactie. Anoniem hartje zonder melding vind ik zat. Als users iets willen benadrukken kunnen ze altijd nog een stukje typen.

Eerlijk gezegd vind ik het vooral (als anoniem hartje) zinvol bij meningen/recensies. Moedigt misschien ook wat aan om vooral goede recensies te schrijven, omdat je nu een beetje kunt zien of mensen het zinvol vinden of niet.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Dk2008 wrote:

Gaat het door dan ben ik vertrokken.

Sorry maar dit soort berichten werken eerder averechts.

Bedankt in ieder geval voor je mening, het staat genoteerd

MaartenTuinstra

• 251 messages
  • 0 votes

Is het ook mogelijk om te disliken? En dan bedoel ik niet als je het niet met iemand eens bent, maar als je van mening bent dat iemand een onzinreactie opschrijft zoals 'als je deze film niet goed vindt, dan hou je gewoon niet van films' of zoiets dergelijks.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Mij maakt het niet uit of het er komt of niet. Ik zou me er niet aan storen en zou er misschien zelfs gebruik van maken. Dan kan ik ipv een leuk bericht te quoten en een smiley erbij te zetten gewoon like doen.

Aangezien ik hier enkel nog actief ben in de games sectie zal ik ook geen last hebben van zogenaamde vriendjespolitiek bij meningen over films of andere dingen, daar heb ik een ander forum voor.

Dick2008 ik weet dat je je stoort aan vriendjespolitiek en kliekjesvorming maar dat is er op ieder forum. Dus aub niet zo dramatisch, want ik kan andere dingen bedenken die mij in het verleden al genoeg reden hebben gegeven om me uit te schrijven.

MaartenTuinstra

Disliken zal naar mijn mening 'trollen' in de hand werken of als een soort tegenreactie als een ander jouw bericht disliket.

MaartenTuinstra

• 251 messages
  • 0 votes

Daar heb je gelijk in, alexspyforever . Er zal waarschijnlijk meer misbruik dan gebruik van gemaakt worden.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Fijne toevoeging!

Dit motiveert leden misschien om een mooie recensie te schrijven of een goede inhoudelijke discussie te voeren als je ook zichtbaar kan merken dat andere leden het bericht waarderen.

Wel een vraagje, krijg je als lid ook een melding als iemand je een ''like'' geeft?

Edit: ja dus, krijg net een melding

En mensen die dreigen met zichzelf uit te schrijven om dit: hahahahahahahahaha. Echt.

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

Eens met Ajax, snap al die klaagzangen ook niet zo. Lekker voorbarig ook allemaal, laat zo'n toevoeging op z'n minst eerst even de testfase ondergaan.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

Proberen kan altijd. Wel benieuwd hoeveel mensen zichzelf gaan liken om zo van die nul af te komen

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Dat kan niet, als het goed is?

Bélon

• 1795 messages
  • 0 votes

Even een technische vraag: als ik op mijn smartphone op het hartje klik verschijnt er geen popup box met gebruikers die het bericht leuk vonden, dit werkt wel als ik "desktopversie opvragen" gebruik (Firefox/Chrome, Android 5.1.1), kan dit kloppen?

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Dk2008 wrote:

(quote)

Dat is dus precies wat ik bedoel. Geen clubjes, vriendjesgroepen voor mij daar ben ik in al die jaren tegen geweest.

Ik heb mijn punt gemaakt. Het is nu een test. Gaat het door dan ben ik vertrokken.

Alvast de groeten. Het gaat je goed.

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Ha, is MovieMeter dan eindelijk onder de druk bezweken. Ik heb er wat gemengde gevoelens over (enerzijds is het fijn dat je door een bericht te liken je waardering kan uiten, anderzijds vrees ik net als jeroentjuhhhhh dat het berichten zal beïnvloeden), maar het kan geen kwaad om het te proberen.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Bélon wrote:

Even een technische vraag: als ik op mijn smartphone op het hartje klik verschijnt er geen popup box met gebruikers die het bericht leuk vonden, dit werkt wel als ik "desktopversie opvragen" gebruik (Firefox/Chrome, Android 5.1.1), kan dit kloppen?

Zoals (in ieder geval momenteel) voor alle popups geldt, zijn ook deze niet zichtbaar op mobiel.

Moviestar1979

• 1671 messages
  • 975 votes

Ik zag de nieuwe functie. Dit is best wel een goed idee. Vooral omdat ik veel users heb gezien met goede recensies, en een film objectief beoordelen.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Verschiet op zich eigenlijk van de vele klaagzangen. Volgende maand zit ik hier 10 jaar en ik heb nooit iets van vriendenclubjes ondervonden. Of ik ben gewoon een eenzame MovieMeter gebruiker Soit, er is toch niet zo enorm veel verschil tussen iemand die zegt "toffe recensie" of iemand die zo'n bericht gewoon simpelweg liket. Ben benieuwd hoe dit gaat evolueren in ieder geval.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Metalfist wrote:

Verschiet op zich eigenlijk van de vele klaagzangen. Volgende maand zit ik hier 10 jaar en ik heb nooit iets van vriendenclubjes ondervonden.

Dan ben je denk ik bij de verkeerde adresjes.

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

Zie inderdaad wel verschillende gebruikers die (sub-) groepjes met elkaar vormen, maar ik mis een beetje waarom dat dan erg zou zijn. Dat staat verder helemaal los van die like-knop.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Donkerwoud wrote:

Zie inderdaad wel verschillende gebruikers die (sub-) groepjes met elkaar vormen, maar ik mis een beetje waarom dat dan erg zou zijn. Dat staat verder helemaal los van die like-knop.

Eens. Maar ik vond dat ze wel eens mochten weten dat ze op moesten houden met dat (in mijn ogen) zwakzinnig gedrag om je uit te schrijven dankzij een like-button. Ik ga er verder niet meer op in, lees de berichten maar terug. En ook waarom dat erg is, dan moet je maar even terug lezen. Gebruikers voelen zich duidelijk ongemakkelijk dankzij groepjes. Nu weer terug naar het onderwerp waar deze topic voor bedoelt is.

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

Och, laat mensen zich dan uitschrijven: een hoop heisa om weinig. Ik snap werkelijk waar niet waarom mensen zich zo druk maken over wat andere gebruikers wel of niet doen. Over die groepjesvorming, dan pakken we dat gezamenlijk aan i.p.v. die knop als een soort uitlaatklep te gebruiken. Maak er een respectvol topic oid over? Zie echt niet wat de relatie tussen (sub-) groepjes en like-knop is, ook niet na het lezen van voorgaande.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Zoals ik zei ik hou er over op we gaan ons gewoon weer focussen om de like-knop, uitschrijven laat ik ze zeker. Puur het dramatisch doen voor een like-button terwijl gebruikers hier zich soms gewoon zwaar klote vinden kon ik niet hebben, Dick heeft er wat mee te maken daarom spreek ik hem erop aan. Case closed.

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

Hier: een like om het af te sluiten.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ik snap het allemaal niet meer zo goed. Een topic dat bedoeld wordt voor een nieuwe functionaliteit verzandt ineens in tienermeisjes-achtig gedoe in de vorm van: A) ik voel me slecht B) Wat scheelt er dan juist? A) Niets, laat me met rust.

Ik vind het in ieder geval een leuk idee Jordy. Ik hoop alleen dat het niet ontmoedigend gaat werken dat sommige users gaan denken dat hun review niet wordt gelezen/"goedgekeurd".

Bélon

• 1795 messages
  • 0 votes

Ik zie dat je notificaties voor likes kunt uitschakelen in je profiel, mooi dat die keuze bestaat.

Volgens mij is het op dit moment wel zo dat je likes voor jouw posts niet geheel kunt uitschakelen zodat eventuele lolbroeken/kwaadwillenden vrij spel hebben om je te stalken met likes. Extreem voorbeeld misschien maar het geeft wel aan dat het "likes systeem" zo moeilijk te vermijden valt voor mensen die er liever niets mee te maken hebben (geen volledige opt-out mogelijk).

Maar goed we zitten nog in de test fase

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Metalfist wrote:

Verschiet op zich eigenlijk van de vele klaagzangen. Volgende maand zit ik hier 10 jaar en ik heb nooit iets van vriendenclubjes ondervonden. Of ik ben gewoon een eenzame MovieMeter gebruiker Soit, er is toch niet zo enorm veel verschil tussen iemand die zegt "toffe recensie" of iemand die zo'n bericht gewoon simpelweg liket. Ben benieuwd hoe dit gaat evolueren in ieder geval.

Er zijn ook helemaal geen kliekjes, maar het olijke duo Dick2008 en alexspyforever zoekt al jaren uit hoe ze zoveel mogelijk kunnen klagen en huilen over alles op MM. Maar ondertussen wel dagelijks de site blijven bezoeken.

MM is hartstikke goed bezig en dit soort nieuwe opties maken de site weer een beetje meer interessanter.

kevin_vp

• 950 messages
  • 0 votes

Je hebt helemaal gelijk en waar blijft die verdomde dislike-knop

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

Dislike liever niet; dan beter smiley/emoticon zoals op facebook. Anders krijg je van die gare youtube-toestanden, met kinderachtige downvotes.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Inderdaad, een dislike knop is vreselijk. Dat levert wel ruzies en andere ongein op. Daar stimuleer je ook niks mee, met een like knop wel.

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1832 votes

Ik heb er een beetje gemengde gevoelens bij. Maar we gaan het gewoon proberen! Het hartje staat overigens niet onaardig op je scherm, niet storend ofzo.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.