- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Test: "liken" van berichten
Test: "liken" van berichten
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik had ineens een geniale ingeving voor iets dat op nog geen enkele website bestaat
je kunt vanaf nu dan toch eindelijk een bericht "liken".
Ik heb hier lang over getwijfeld. Ik ben geen liefhebber van sites waar dmv plusjes en minnetjes minder populaire meningen ondersneeuwen, of zelfs onzichtbaar zijn. Ook had ik geen zin in "populariteits" wedstrijdjes, in van die "kijk mij eens veel likes halen" Facebook praktijken.
Dit is de belangrijkste reden dat er geen filters zijn waarmee je alleen populaire berichten kunt zien, en er geen toplijstjes zijn/komen van mensen die de meeste likes behalen. Je moet een "like" puur zien als een waardering voor bv. een goed geschreven bericht, of als iemand iets voor toegevoegd of uitgezocht heeft.
Deze functionaliteit is een test. Ik wil een tijdje aankijken of dit bevalt en aanslaat, en hoe het gebruikt gaat worden.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Dan toch eindelijk toegevoegd? Toen ik het voorstelde wou je het inderdaad niet, laat maar staan zo!
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Verschrikkelijk. Haast een reden om je uit te schrijven.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Ben bang dat het, ondanks het terrecht weglaten van bepaalde functies die er normaal mee gepaard gaan, het alsnog reden genoeg is voor mensen om zich er door te laten beïnvloeden (qua schrijfstijl, mening...). En het ook als stupide argument gebruikt zal worden (ik heb meer likes, dus ik heb gelijk).
We zullen zien 
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
Verschrikkelijk. Haast een reden om je uit te schrijven.
Inderdaad. Waardeloos idee. Daar zit ik echt niet op te wachten.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Misschien gewoon in een soort van 'alpha' - versie laten draaien en dan binnen de tijd een conclusie trekken. Je kunt het altijd weg halen als het te chaotisch word.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Het is inderdaad een test, zoals gezegd. Ik hoor graag voorbeelden als het ergens tot ongewenste resultaten leidt
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Uitschrijven is beetje radicaal, soms verdient iemand gewoon een plusje, vanwege verjaardag, slagen voor school ect. Hoeft niet gezien te worden als competitie.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Ach, het stoort toch niet? Kan ook gezien worden als bedankje / graag gedaan, scheelt weer wat berichten. En als sommigen graag hartjes willen sprokkelen, laat ze toch lekker?
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
Wanneer je nou muilperen mocht uitdelen... 
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Uitschrijven is beetje radicaal, soms verdient iemand gewoon een plusje, vanwege verjaardag, slagen voor school ect. Hoeft niet gezien te worden als competitie.
Inderdaad. Als je, je al gaat uitschrijven om het feit dat er misschien een like-systeem komt wat zich nog helemaal niet groot uitpakt op een site waar het, zoals Arno al zei ook als bedankje of compliment gebruikt kan worden, dan is dat toch wel erg kinderachtig.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Krijg je als gebruiker wel een melding als iemand je een +1 geeft?
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Alsjeblieft niet... Dan wordt het een slijmknop...
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Het is toch liken van alleen berichten bij de films, dus niet in het forum of zie ik dat verkeerd.
Ik vind het een slecht idee. Niet vanwege het complimenteren van iemands bericht, maar vanwege dat je iemand graag mag of iemand de film ook goed vindt net zoals jij. Dit werkt gewoon vriendjespolitiek in de hand. Dan zou je een toelichting moeten geven waarom je iemands bericht like.
Er zou een optie moeten zijn om dit uit te kunnen schakelen. Bij YouTube kun je het commentaar ook uitschakelen.
Ik ben er altijd tegen geweest. Maar je doet maar. 
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Hmn... Je krijgt dus wel een melding als je bericht geliked wordt 
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Slecht idee dit. Like als je het met me eens bent.
Bélon
-
- 1795 messages
- 0 votes
Je moet een "like" puur zien als een waardering voor bv. een goed geschreven bericht, of als iemand iets voor toegevoegd of uitgezocht heeft.
Je kunt toch gewoon een stukje tekst typen in de trant van "Bedankt voor de tip" of "He wat een top stukje tekst" blabla (evt. volgt een discussie). Zo'n like-knop smoort discussie nog meer (volgens mij zijn er al minder mensen actief dan vroeger).
Illum Sphere
-
- 538 messages
- 904 votes
Er zou een optie moeten zijn om dit uit te kunnen schakelen. Bij YouTube kun je het commentaar ook uitschakelen.
Die bestaat al, je klikt er gewoon niet op...
Donkerwoud
-
- 8660 messages
- 3940 votes
Ik vind het wel een leuk idee. Uiteindelijk voegen reacties als 'hé Onderhond, wat leuk' of 'Lekker bezig, John Milton' weinig toe aan de discussie. Dat lost iedereen dan maar op met smiley's of korte zinnetjes, maar met een like-button kun je het een fractie meer on-topic houden.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
...ah bedankt.
Toch is een het overbodige functie. Je kunt nu ook mensen via quoten/naam noemen of via mail laten weten dat je zijn/haar lijstje of recensie ......mooi/goed vindt.
(Een hele lijst met allerlei ideeën en komt er na jaren zo'n slecht idee. Maar zoals ik al schreef je doet maar.)
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Maar zoals ik al schreef je doet maar
Bedankt voor je toestemming!
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Toestemming? Het is geen toestemming maar een argument om me uit te schrijven. Groet.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Zijn mensen dan echt zo bang dat het vriendjespolitiek gaat worden ? Waarom! toch niet omdat jezelf misschien minder krijgt ? Volgens mij is het niet alleen bedoeld voor films, ook gewoon voor het forum. Zoals als iemand een mooie topic opent die jij geweldig vind. Dan kan je gewoon liken. Niks mis mee toch ? Het betekend zo veel meer dan "ik mag jou"
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Zijn mensen dan echt zo bang dat het vriendjespolitiek gaat worden ?
Ik ben er niet bang voor maar naar mening schept het onrust, daar heb ik geen zin in. Al die toeters en bellen maken het ook onoverzichtelijk.
De site is van Jordy dus hij hoeft geen toestemming te vragen en kan gewoon doen wat hij zelf leuk vindt. Op mijn beurt hoef ik hier ook niet blijven als ik dat niet wil.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Je uit schrijven voor een Like-button? Dat is gewoon belachelijk dat je om een knopje waar je verder geen hinder aan ondervindt weg wilt gaan. Er zijn geen top-lijsten, niks.
Je druk maken aan een feedback knopje, waar gaat het heen. Het feit dat mensen weggepest worden onder het feit 'vriendjes politiek' ontgaat jullie zeker? Waarom denk je dat alexspyforever voor de helft weg is, oftewel minder actief? Het komt niet door een simpele knop maar, puur door samenzwering en vriendjespolitiek op het Forum. Ik onder andere die geen battles meer wil doen, vriendjespolitiek.. De mensen die ermee te maken hebben weten dat wel.
Ja de site is minder actief maar, dat heeft echt hele andere redenen dan een knopje. Kijk eerst de Alpha aan, gaat het fout dan kan Jordy eventueel de knop altijd nog weg halen. Een test is een test.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
JWaarom denk je dat alexspyforever voor de helft weg is, oftewel minder actief? Het komt niet door een simpele knop maar, puur door samenzwering en vriendjespolitiek op het Forum. Ik onder andere die geen battles meer wil doen, vriendjespolitiek.. De mensen die ermee te maken hebben weten dat wel.
Ja de site is minder actief maar, dat heeft echt hele andere redenen dan een knopje. Kijk eerst de Alpha aan, gaat het fout dan kan Jordy eventueel de knop altijd nog weg halen. Een test is een test.
Waar slaat dit allemaal op?. Alles wat je doet op de site, dat doe je omdat je dat zelf wilt.
Wat de redenen ook zijn dat de site minder goed loopt dat is niet onze afdeling. Een bedrijf/dienstverlener heeft klanten nodig en als die klanten weg blijven is dat niet de schuld van de klanten.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Maakt me niets uit. Gewoon het feit dat 'we' uit gaan schrijven voor een knopje haalt de bloed onder mijn nagels vandaan. Er gebeuren hier genoeg dingen op de site wat een grotere impact hebben dan èèn simpel knopje. Wat? Lees het bericht maar, terug. Waar het allemaal op slaat? Ga ik niet openbaar maken, wil geen verdere ruzie maken. Mijn afdeling is toch al gekrompen..
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Prima dat dit eens getest wordt. Aangezien er niet veel op berichten wordt gereageerd en sommige mensen er best wat werk in stoppen om stukken te blijven schrijven, is het wat mij betreft niet gek als je daarvoor je waardering kan laten blijken. Vormgeving is ook subtiel genoeg.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
de mogelijkheid staat tijdelijk weer even uit ivm een technisch probleempje
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Mijn afdeling is toch al gekrompen..
Dat is dus precies wat ik bedoel. Geen clubjes, vriendjesgroepen voor mij daar ben ik in al die jaren tegen geweest.
Ik heb mijn punt gemaakt. Het is nu een test. Gaat het door dan ben ik vertrokken.