Share
Genre: Crime / Drama
Duration: 147 minuten
Country:
United States
Directed by: Barry Levinson
Stars: Kevin Bacon, Robert De Niro and Dustin Hoffman
IMDb score: 7,5 (236.960)
Releasedate: 18 October 1996
Sleepers plot
"When friendship runs deeper than blood"
The New York working-class neighborhood Hell's Kitchen 1966. The youngsters Shakes, Michael, John and Tommy are engaged in petty theft. But one day they accidentally almost kill a man. Since the man does not die and he recovers from his injuries in the hospital, the boys get off with a "mild punishment". They are arrested and end up in a youth home for one year. There they are sexually and psychologically abused by some guards, including Sean Nokes. Ten years later, Tommy and John see him again in a bar and get their revenge. Michael has since become a very influential attorney and Shakes a journalist. They decide to help John and Tommy.
Actors and actresses
Sean Nokes
Tommy Marcano
Father Bobby
John Reilly
Carol Martinez
King Benny
Danny Snyder
Ralph Ferguson
Shakes' Father
Fat Mancho
Reviews & comments
knusse stoel
-
- 3142 messages
- 3751 votes
Wat een prachtige film! Dustin Hoffman als de heerlijk onverstoorbare (dronken) advocaat en een van mijn favoriete acteurs. Het verhaal loopt als een trein en zit geweldig in elkaar. Ik heb het dan over de "wraak" die wordt genomen op een stelletje mannen die ingehuurd zijn om kinderen te begeleiden en op te voeden als eerzame burgers. Het ware beter dat zij zelf (her)opvoeding kregen maar dat terzijde. De "heren" zorgen voor de onderwerpen in deze film, namelijk marteling, onderdrukking en pedofilie. Daaruit komt voort een moord op een van deze daders en de rechtszaak tegen de vermoedelijke moordenaars. Deze zouden uit zijn op wraak en daardoor hun daad gepleegd hebben. Het acteren is geloofwaardig en op niveau, het verhaal is aangrijpend en spannend en de duur van de film is niets te veel om alles goed weer te geven. Nogmaals, een prachtige film! Een 8!
What a wonderful movie!
Dustin Hoffman as the wonderfully imperturbable (drunk) lawyer and one of my favorite actors.
The story flows like a train and is wonderfully put together. I'm talking about the "revenge" taken on a bunch of men hired to supervise and educate children as honorable citizens. It would be better if they were (re)educated themselves, but that aside.
The "gentlemen" take care of the topics in this film, which are torture, oppression and pedophilia.
From this comes a murder of one of these perpetrators and the trial of the suspected killers. These would be out for revenge and therefore committed their act.
The acting is believable and on a level, the story is gripping and exciting and the duration of the film is nothing too much to show everything properly.
Again, a wonderful movie!
An 8!
JDSsmetje
-
- 6566 messages
- 2178 votes
Onder narratieve begeleiding introduceert filmmaker Levinson meteen zijn personages en laat hij de kijker onderdompelen in de New Yorkse wijk Hell's Kitchen. Het kost niet veel moeite om meegesleept te worden in het verhaal en voeling te krijgen met de kruimelcrimineeltjes. Het helpt natuurlijk dat er sterk geacteerd wordt, zeker ook door de jongetjes. In het tweede deel zijn de personages volwassen geworden. Levinson maakt hier vooral de fout om die onvoldoende te herintroduceren en te weinig tijd te nemen om de chemie nog eens te duiden. De kijker voelt zich op die manier lichtelijk vervreemd en wordt wat losgelaten. Het centrale thema van de film, hechte en eeuwige vriendschap, komt zo ook minder uit de verf. Dat is problematisch omdat Sleepers toch vooral immersief moet zijn door de ontroerende vriendschap die de vier en de priester delen. Bij Brad Pitt en Jason Patric heb je zelfs helemaal niet de idee naar dezelfde mensen te kijken. Heel snel zit Levinson in de rechtbank, een sequentie die hij behoorlijk lang uitrekt om De Niro uiteindelijk te laten opkomen als getuige die een zogezegd 'bewezen alibi' meebrengt. Dat wordt iets te gemakzuchtig en enigermate ongeloofwaardig afgehandeld. Daarnaast kan je vragen stellen bij het gegeven dat de film zo'n wraakacties zo gemakkelijk legitimeert, bijna verheerlijkt. Alsof het Amerikaanse rechtssysteem moet ingeruild worden voor justice in the streets...
Under narrative guidance, filmmaker Levinson immediately introduces his characters and immerses the viewer in the New York neighborhood of Hell's Kitchen. It doesn't take much effort to get caught up in the story and get in touch with the petty criminals. Of course it helps that there is strong acting, especially by the boys.
In the second part, the characters have matured. Levinson mainly makes the mistake of reintroducing it insufficiently and taking too little time to explain the chemistry again. In this way, the viewer feels slightly alienated and is somewhat released. The central theme of the film, close and eternal friendship, is therefore less apparent. This is problematic because Sleepers must above all be immersive because of the touching friendship that the four and the priest share. With Brad Pitt and Jason Patric, you don't even feel like you're looking at the same people at all.
Very soon Levinson finds himself in court, a sequence that he stretches quite a long way to eventually have De Niro come up as a witness bringing with him a so-called 'proven alibi'. That's handled a little too easy and somewhat implausible.
You can also question the fact that the film so easily legitimizes, almost glorifies such revenge attacks. As if the American justice system should be exchanged for justice in the streets...
AGE-411
-
- 10236 messages
- 723 votes
Wat een topcast in een film die een mix is tussen een misdaadfilm en een rechtbankfilm. In eerste instantie lijkt die combinatie geslaagd, maar ik bleef op het einde helaas op mijn honger zitten. Daar zit de verklaring van priester Bobby voor iets tussen. Ik was eigenlijk benieuwd op welke geniale wijze men dit ging oplossen. Helaas. Maar behalve dit mis ik op het einde toch nog 'iets' wat in elke andere goede rechtbankfilm wel aanwezig is. Je kent het wel: de haren op je arm gaan recht staan na een onthulling of na een tussenkomst van een van de advocaten. Dat had ik hier niet: het kabbelt gezellig voort naar het einde. Het begin is wel ijzersterk. De jongetjes die gedoemd zijn om op te groeien tot boefjes, het misbruik in het gesticht en in tot op zekere hoogte ook de gebeurtenissen in 1981.
What a top cast in a movie that is a mix between a crime movie and a court movie. At first, that combination seems successful, but unfortunately I was left hungry at the end. There's something in it for Father Bobby's statement. I was actually curious how they would solve this genius. Sorry.
But apart from this I still miss 'something' at the end that is present in every other good court film. You know it: the hairs on your arm stand up after a disclosure or after an intervention by one of the lawyers. I didn't have that here: it flows nicely to the end.
The start is rock solid. The boys who are doomed to grow up to be rascals, the abuse in the asylum and to some extent in the events of 1981.
More to explore
Donnie Brasco
Crime / Drama, 1997
3 comments
Thirteen Lives
Biography / Drama, 2022
3 comments
A Bronx Tale
Drama / Crime, 1993
3 comments
The Last King of Scotland
History / Drama, 2006
3 comments
The Untouchables
Crime / Drama, 1987
3 comments
Falling Down
Thriller, 1993
3 comments
Trending Movies
Trending Shows
About MovieMeter
MovieMeter aims to be the largest, most complete movie archive with reviews and rankings, in the World. Our team of journalists delivers the latest news for movies and TV shows. Click here to read more about us.
Social media
- Sign up |
- Contact Us |
- About Us |
- Advertise |
- Privacy |
- Disclaimer |
- RSS Feed
© 2024 MovieMeter B.V.