Share
Genre: Comedy / Drama
Duration: 138 minuten
Country:
United States
Directed by: Adam McKay
Stars: Leonardo DiCaprio, Jennifer Lawrence and Rob Morgan
IMDb score: 7,2 (616.373)
Releasedate: 7 December 2021
Don't Look Up plot
"Based on truly possible events."
When astronomer Randall Mindy and his intern Kate discover that a comet will end life on Earth in six months, they immediately contact NASA and set up an appointment with the US president. He cannot use this bad news in the run-up to the elections and decides not to take any action for the time being. Together with space defense expert Dr. Oglethorpe, they decide to leak their findings to the media, but that does not appear to have the expected effect.
Social Media
Actors and actresses
Kate Dibiasky
Dr. Randall Mindy
President Orlean
Dr. Teddy Oglethorpe
Jason Orlean
Brie Evantee
Peter Isherwell
Jack Bremmer
Yule
Benedict Drask
Reviews & comments
De filosoof
-
- 2144 messages
- 1470 votes
De film is een satire op de hedendaagse maatschappij waarin we zo in de bubbels van de sociale media over het irrelevante privéleven van beroemde personen zitten dat we niet eens opkijken als er een relevant gevaar op ons af komt, waarin alles als entertainent wordt gebracht, waarin alles tot politiek wordt gemaakt met polarisatie en complottheorieën als gevolg in plaats van de feiten en het gemeenschappelijke belang voorop te stellen en waarin slimme zakenmensen zichzelf verrijken met data en algoritmen vermomd als wetenschappelijke of zelfs evolutionaire vooruitgang. De film is aldus een kritiek op in ieder geval de ontkenning van de klimaatverandering, het verlies van connectie met de werkelijkheid door virtueel connected te zijn en vooral ook op populistische leugenaars als Trump en bedrijven als Facebook die niet eerlijk zijn over hun ware intenties. De film is een oproep om de wetenschap en niet de machtsbeluste politici en geldbeluste zakenmensen te geloven en om uit de virtuele entertainment-bubbel te komen en echt met anderen te verbinden zodat een einde komt aan de huidige politiek die volkeren en individuen verdeelt en die onze ondergang kan betekenen (de film is zo ook een parodie op de rampenfilm en tegelijkertijd serieuzer dan de gemiddelde rampenfilm die slechts entertainment wil brengen). De film doet dat niet onverdienstelijk en bovendien op een aldoor vermakelijke wijze terwijl het nergens de diepte in gaat, maar dat is misschien kenmerkend voor een satire. Hooguit is de film wat lang(dradig) vanwege het gebrek aan diepgang maar als satire is de film zeker geslaagd.
The film is a satire on today's society in which we are so caught up in social media bubbles about the irrelevant private lives of famous people that we don't even look up when a relevant danger comes at us, in which everything is presented as entertainment, in which everything is made political with polarization and conspiracy theories as a result instead of putting facts and the common good first and in which smart business people enrich themselves with data and algorithms disguised as scientific or even evolutionary progress. The film is thus a critique of at least the denial of climate change, the loss of connection with reality by being virtually connected and especially also of populist liars like Trump and companies like Facebook that are not honest about their true intentions. The film is a call to believe the science and not the power-hungry politicians and money-hungry businessmen and to get out of the virtual entertainment bubble and truly connect with others so as to end the current politics that divide peoples and individuals and that destroy our lives. can mean ruin (the film is also a parody of the disaster film and at the same time more serious than the average disaster film that only wants to bring entertainment). The film does that not without merit and moreover in an always entertaining way while it goes nowhere in depth, but that is perhaps characteristic of a satire. At most, the film is a bit long (windy) because of the lack of depth, but as a satire the film is certainly successful.
hvdriel
-
- 346 messages
- 326 votes
Soms komt er een film uit die me voor een dilemma plaatst. Dit is er zo een. Na 32 minuten en 29 seconden wendde ik me af. Zoals in elke parodie is 90% van de grappen niet leuk, en dat is ook in deze film het geval. Ik had enkele platte scènes gezien die ongetwijfeld leuk bedoeld waren, en schudde mijn hoofd: weer zo'n lollige Amerikaanse parodie waaraan alleen achtergrondgelach ontbrak. Geen dilemma. Een uitsluitend negatief oordeel. 'Geef hem toch maar een kans,' appte een goede vriendin mij. Ik heb haar hoog en zag de film toch maar helemaal. En nu weet ik het niet meer. Zoals bij elke parodie moet je het geparodieerde goed kennen om de parodie te kunnen waarderen. Onze werkelijkheid is er een geworden van haatzaaien, luchtigheid, klimaatcrisis, falende media, wantrouwen in politici, eigenbelang, wetenschap is ook maar een mening, en IK wil vrij zijn. Die werkelijkheid ken ik maar al te goed, en de film toont op schitterende en intelligente wijze een spiegel van deze werkelijkheid. Wie de film heeft uitgezien, zal concluderen: 'We zijn inderdaad stapelgek geworden.' Alle lof dus. En toch blijf ik met gemengde gevoelens zitten. Boodschap is helder, intelligent scenario, professioneel gemaakt, voorbeeldig geacteerd. Maar wat heb ik me ook geërgerd aan de president die net teveel op Trump lijkt, aan die net te luchtige talkshow, aan die net te... En dan is het me duidelijk: ik houd wel van satire, maar absoluut niet van komedie, van net-té-parodieën, van grappig willen zijn. Goeie film dus, maar...
Sometimes a movie comes out that puts me in a dilemma. This is one of them.
After 32 minutes and 29 seconds I turned away. Like in any parody, 90% of the jokes aren't funny, and that's the case with this movie. I'd seen some flat scenes that were no doubt intended to be fun, and I shook my head: another funny American parody that lacked only background laughter. No dilemma. An exclusively negative opinion.
"Give him a chance anyway," a good friend texted me. I have her high and saw the movie in its entirety. And now I don't know anymore.
As with any parody, you have to know the parody well to appreciate the parody. Our reality has become one of hate speech, lightheartedness, climate crisis, failing media, distrust of politicians, self-interest, science is just an opinion too, and I want to be free. I know that reality all too well, and the film shows a mirror of this reality in a brilliant and intelligent way. Anyone who has watched the film will conclude: 'We have indeed gone mad.' So all praise.
And yet I am left with mixed feelings. Message is clear, intelligent scenario, professionally made, exemplary acting. But I was also annoyed by the president who looks just too much like Trump, that talk show that is just too light-hearted, that just too…
And then it's clear to me: I like satire, but I absolutely do not like comedy, just-too-parodies, wanting to be funny. Good movie, but...
mrkos
-
- 894 messages
- 1680 votes
Ik kan me wel vinden in de reactie van [user=142044]Passiebloempje[/user]. Ik ergerde me ook geregeld in deze film. Eigenlijk vond ik maar vrij weinig grappig.Jason (Jonah Hill), die grappig moest zijn, was een ergernis voor mij. Randall (Leonardo Dicaprio), die overigens geweldig speelde, liet zich geheel meeslepen in de idioterie en stapte er pas uit toen het te laat was. Alleen Kate (Jennifer Lawrance) had vanaf het begin tot het einde door wat er echt gaande was, zonder te kijken naar alle poespas wat er verder in de wereld te beleven viel en wat voor velen, o.a. de media, politiek en andere machthebbers, veel belangrijker was dan dat de wetenschap te melden had. Wat davert89 zegt. ''Deze film legt de vinger op de zere plek en houdt de huidige maatschappij een pijnlijke spiegel voor.'' Ondanks de vele ergernissen kon ik de film wel waarderen. 3,5 sterren.
I can agree with the response of Passionbloempje. I was also regularly annoyed in this film. Actually, I found very little funny. Jason (Jonah Hill), who was supposed to be funny, was an annoyance to me. Randall (Leonardo Dicaprio), who played great by the way, let himself be carried away by the idiocy and only got out when it was too late. Only Kate (Jennifer Lawrance) realized from the beginning to the end what was really going on, without looking at all the fuss what else was going on in the world and what for many, including the media, politics and other rulers, a lot was more important than science had to report.
What davert89 says. "This film puts the finger on the sore spot and holds up a painful mirror to today's society."
Despite the many annoyances, I did appreciate the film. 3.5 stars.
Related news
The 10 most successful Netflix movies of all time
Robert Downey Jr. and Robert Pattinson join Adam McKay's new movie - but what is it about?
Adam McKay reveals details of new satirical script
More to explore
Summer of Soul (...Or, When the Revolution Could Not Be Televised)
Documentary / Music, 2021
Four Hours at the Capitol
Documentary, 2021
3 comments
Dekalog, Piec
Drama, 1988
La Panthère des Neiges
Documentary, 2021
3 comments
The Rescue
Documentary / Drama, 2021
3 comments
The Alpinist
Documentary, 2021
Related keywords
artificial intelligence (a.i.)the white houseasteroidclimate changecometglobal warmingsatireend of the worldmeteoriteastronomerdisastersocial commentarysocial satireteacher student relationshipdenialgloomymass hysteria aftercreditsstingerduringcreditsstingerfreaky oscar nominateddarkshot on filmunusualdanger
About MovieMeter
MovieMeter aims to be the largest, most complete movie archive with reviews and rankings, in the World. Our team of journalists delivers the latest news for movies and TV shows. Click here to read more about us.
Social media
- Sign up |
- Contact Us |
- About Us |
- Advertise |
- Privacy |
- Disclaimer |
- RSS Feed
© 2024 MovieMeter B.V.