• 177.901 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.024 votes
Profile

3D tv

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7275 votes

Het verschil zit hem in progressive en interlaced. Oftwel 1080p 3D (1.4) of 1080i (720p) 3D (1.3). Klein verschil, maar als je toch al de PS3 hebt en het scherm dan zou ik die paar euro extra voor een 1.4 kabel gewoon betalen. Soms is het ook gewoon een kwestie van certificatie en moeten de kabeltjesboeren extra betalen voor zo'n certificering, hetgeen ze niet gaan doen. Dan blijkt dat zo'n 1.3 kabel dezelfde specs heeft.

De Sony is in principe een 1.3 app. maar wordt door een software update met de nieuwste firmware voorzien van Full HD 3D doorgave (1.4). Je TV onderkent dit ook middels boodschappen in het scherm. Heb je wel een 1.4 kabel bij nodig. Dus echte 1080p voor elk oog! Sowieso is de PS3 een van de betere 3D spelers vanwege het mechaniek dat ervoor zorgt dat je zelfs een disc kunt draaien terwijl de speler op z'n zij staat.

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

ja dat is waar.

maar Ik heb zelf 3 hdmi kabels maar geen idee of een 1,4 is

hoe zou ik daar achter kunnen komen???

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

in ieder geval nogmaals heel erg bedankt voor alle info.

ooww nog 1 vraagjeXD

geen idee of je et weet maar: ik heb me ps3 in april 2010 gekocht en als goed is 2 jaar garantie

maar zou ik hem dan ook terug kunnen brengen naar mediamarkt dat hun hem opsturen naar sony of moet ik dat echt zelf doen??

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7275 votes

Ik heb geen idee, maar ik zou gewoon even Mediamarkt bellen met deze vraag.

Nogmaals, graag gedaan en veel succes met je derde dimensie. Geniet ervan!

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

Ik had nog niet antwoord op de vraag: hoe ik er zou achter kunnen komen of mijn hdmi kabels 1.4 zijn.

zou je dat nog even kunnen uitleggen??

anders koop ik het straks voor niks.

Sasja

• 1338 messages
  • 120 votes

Daan258 wrote:

(quote)

Ja klopt dat zit ook op me ab, maar zorda ik daarop druk word het wel 1 beeld maar dan loopt de ondertiteling heel raar.

en dan is het nog steeds niet wat ik ervan had verwacht, want ik zie allemaal diepte en niet echt dat het naar je toe komt (maar als ik het bij mediamarkt bekijk dat is het wel echt 3d en komt het op je af)

en als je dat sbs laat staan dat je 2 beelden ziet , zo kan je toch geen film kijke is onwijs verrot

dan zit de ondertiteling er niet goed in. het beste met h-sbs 3d is dan de subs er los bij doen in dezelfde map. En dat het beeld niet op je af komt hangt ook van de scene af of iemand bv een zwaard op het scherm richt en bij mm gebruiken ze daarvoor echt geen h-sbs maar full 3D

Sasja

• 1338 messages
  • 120 votes

en btw, bij action liggen er hdmi 1.4 kabels voor een paar euro, al vind ik dit 1.4 zelf onzinnig want bij mij zie ik het beeld totaal niet beter worden met 3D (h-sbs en full) kan misschien aan mij liggen maar ik kan met 1.3 een 3D film ook prima kijken in 3D

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7275 votes

Je ziet dat op de kabel zelf gedrukt staan Daan. Zoals Sasja zegt, zijn ze bij de Action het allergoedkoopst (met verguld mondje) voor plsm 3 euro.

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

Okee, dan weet ik genoeg.

Bedankt allebij

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

Hmmmm...

net zitten kijken maar staat helemaal nergens op de kabel of het 1,4 is.

is er nog een andere manier om het te kunnen checken?

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7275 votes

Ga er maar vanuit dat het dan 1.3 is. Een jaar geleden had je amper 1.4 en nu bijna alleen maar. Het zal waarschijnlijk ook niet zoveel uitmaken in de praktijk. Wil je helemaal zeker zijn van 1.4 dan koop je voor nog geen 4 euro eentje bij de Action of een onderdelenhuis o.i.d. Meestal staat het op de kabel zelf geschreven.

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

okee.

nou dan ga ik er morge maar ff 1 kopen:D

Ajax&Filmfreak

• 3361 messages
  • 3729 votes

Er bestaan geen hdmi 1.4 kabels. er bestaan 4 soorten hdmi kabels*.

•Standard HDMI Cable

•High Speed HDMI Cable

•Standard HDMI Cable with Ethernet

•High Speed HDMI Cable with Ethernet

Koop gewoon altijd een High Speed HDMI Cable with Ethernet en je hebt gewoon de beste kabel die er is die het altijd zal doen. Hoeft niet duur te zijn. die kabels bij de action van 2 zoveel zijn voor niet te lange afstanden perfect.

* Bron HDMI.org

Sasja

• 1338 messages
  • 120 votes

dus 1.3 en 1.4 is gewoon een fabeltje om kabels te verkopen ofzo?

Ajax&Filmfreak

• 3361 messages
  • 3729 votes

Er zit wel degelijk een groot verschil in de hdmi 1.3 en 1.4 standaard maar dat zit m dan ik het apparaat (tv,receiver,Blu-rayspeler, enz) en niet in de kabel.

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

Ik heb een vraagje: ik heb op me pc nog een 3d film staan en als ik de film nou op een hardeschrijf zou zetten en dan aan me ps3 aansluit zou ik de film dan gewoon in 3D kunnen kijken???

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7275 votes

Zou natuurlijk gewoon via een UTP-kabel moeten kunnen (streamen). Van je PC naar je PS3, maar via een harde schijf aan je PS3 weet ik het niet.

Sasja

• 1338 messages
  • 120 votes

ik dacht dat je via usb geen mkv kan afspelen op je ps3, maar zoals Zinema al zegt kun je ook via je netwerk (+ stream programmaatje) ook je bestanden afspelen. Als het tenminste een Half SBS film is, dus geen volledige bluray. Die heb ik zelf nog niet werkend gekregen op mijn ps3. En anders zou je ook kunnen kijken of je tv zelf kan streamen

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

tis geen half sbs maar echt een bluyray.

Is er geen andere manier dan streame?, want ik hoorde dat dat heel lang duurd ofzo.

en heb geen idee hoe dat werkt.

Sasja

• 1338 messages
  • 120 votes

in principe is het heel makkelijk om te streamen naar je ps3. je hebt de bestanden op je pc staan die je wilt afspelen, zowel pc als ps3 via router aangesloten op internet, je installeert op je pc een stream programma zoals bv ps3 media server (gratis te downloaden), in het programma geef je aan welke schijven je gedeeld wilt hebben en natuurlijk in het netwerk centrum het delen van bestanden aanzetten, je zet de ps3 aan, start het programma op op je pc en dan zie je in het menu video van je ps3 ps3 media server staan en zo kan je op je gedeelde schijven komen en videobestanden ermee afspelen.

Zelf vind ik het wel meevallen hoelang het streamen duurt, ik heb er iig geen problemen mee.

En over een volledige bluray afspelen heb ik zelf ook nog geen ervaring mee.

wat je zou kunnen proberen, als je niet wilt streamen is je harde schijf aan je tv koppelen.

Helaas heb ik daar ook geen ervaring met wb volledige blurays, maar 3D hals SBS deed het zo iig erg goed

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

Mischien een domme vraag maar, als ik ga streamen slaat die de videobestanden dan gelijk op je hardeschrijf van je ps3 of niet?

Sasja

• 1338 messages
  • 120 votes

haha, domme vragen bestaan niet, behalve de vragen die je niet stelt

nee als je videobestanden gaat streamen dan speelt je ps3 de bestanden af vanaf je pc en daar blijven ze gewoon op staan. Als je je bestanden wilt afspelen via je hdd in je ps3 dan moet je toch echt je bestanden overbrengen naar je ps3

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

Als ik wil gaan streame en me ps3 staat beneden in de woonkamer en me pc boven werkt het streamen dan ook? want me internet is niet al te best.

En als ik wil gaan streamen moet je dan perse de film eerst uitpakken?

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

IK heb nu ook het programma ps3 media server gedownload maar hij kan me ps3 steeds niet vinden

Sasja

• 1338 messages
  • 120 votes

1.in principe moet het lukken als beide apparaten op hetzelfde netwerk zijn aangesloten. En ja je moet eerst de film uitpakken. je moet hem op je pc hebben staan zoals je hem ook op je pc kan bekijken.

2. Staat op je ps3 de mediaserver (bij de instellingen) wel aan? staat op dat moment je ps3 aan ?(Ik neem aan van wel, maar je weet maar nooit).

en bij de geavanceerde instellingen van delen van je netwerk centrum, staat daar ook alles goed?

Netwerkdetectie inschakelen, mediastreaming ingeschakeld etc.?

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

Ik heb nog even een vraagje

Ik heb een 3d film op me pc staan en die wil ik gaan uitpakken maar elke keer als die even bezig is met uitpakken stopt die er mee en staat er: waarschijnlijk is schijf vol.

Dat vind ik raar want de film is 33 GB en ik heb nog 39 GB vrij op me schijf

Hoe kan dit?

En als ik een 3d film op een hardeschijf zet en die aansluit op me ps3 moet ik eerst de hardeschijf formateren naar fat32 heb ik gelezen.

maar er staat ook bij dat die geen videobestanden boven de 4 GB kan afspelen.

hoe zou ik dan ooit een 3d film via een hardeschijf kunnen afspelen op me ps3??

Jimmiie

• 586 messages
  • 51 votes

Misschien wordt er tijdens het uitpakken een tijdelijk bestand aangemaakt op de harde schijf. Met 67 GB vrij zou het moeten lukken.

Sasja

• 1338 messages
  • 120 votes

daar heb ik geen ervaring mee, omdat ik alles via het netwerk afspeel ipv usb

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

Ik heb ps3 media server nu werkend gekregen ik gebruik er nu ook een utp kabel bij.

maar het lijkt als of het beeld niet helemaal is zoals het moet zijn want bijv als ik een film via me pc aanzet lijkt het of als het beeld een stuk mooier is dan dat ik hem afspeel via me ps3 met ps3 media server.

weet iemand hier iets voor?

Jimmiie

• 586 messages
  • 51 votes

Wat een gedoe zeg. Ik zou er gewoon een blu-ray speler bij kopen.

Kun je trouwens niet gewoon je pc rechtstreeks op de tv aansluiten middels hdmi / usb?

Of roep ik nu iets doms.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.