• 177.913 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.054 votes
Profile

3D tv

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

In Film > Nieuws > Philips toont overtuigende 3D-televisie:

Philips toont overtuigende 3D-televisie

Ik zit er niet op te wachten, wie wel?

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik zag net de nieuwe generatie 3D TV in de Media Markt. Werkte met een gepolariseerde bril (ipv een blauw en een rood glas), waardoor de kleuren wel goed beleven en het plaatje er mooi uitzag. Maar bij snelle beeldveranderingen ging het direct mis.... Effe wachten op de volgende generatie dus.

pgm

• 98 messages
  • 0 votes

Voor mij overbodig 3-D

MoFeDu

• 2946 messages
  • 0 votes

3300 dollar pfoeeeh, je moet het er maar voor over hebben. Nog even en ze zijn zo 500 euro goedkoper, leert de ervaring met LCD´s en LED´s

maarten1991

• 80 messages
  • 165 votes

volgend decenium heeft iedereen een 3D tv. Een brilletje zal dan ook niet meer nodig zijn.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Bah, 3D-TV. Eentje geprobeerd in de winkel. Wat lelijk!

Franklin1975

• 343 messages
  • 419 votes

En op een Sony Bravia lcd-tv en SB Blu Ray-speler kun je ook "gewoon" 3-d films bekijken kwam ik vandaag achter. Je heb dan wel zo'n 2 kleurig karonnen brilletje op je hoofd (incl. prikkelende ogen na afloop).

Ik had de bluray van My Bloody Valantine op eBay gekocht met daarop de 2-d en 3-d versie. En de 3-d blijkt mijn nieuwe bluray-speler moeiteloos af te kunnen spelen. Weet ik dat ook weer voor de 3d-br van Het Regent Gehaktballen

En je hebt er geen peperdure 3D TV voor nodig.

bakuratje

• 58 messages
  • 3330 votes

In Overigen > Algemeen > 3D films kijken vanaf me PC -> TV:

Beste film liefhebbers,

Ik heb een klein probleempje. Althans ik ben dr nog niet geheel bekend mee.

Ik heb een Samsung d6200 3D TV.

Nou wil ik gedownloade 3D films kijken vanaf mijn PC die aangesloten is via HDMI op mijn TV.

Is dit mogelijk? Zo ja, hoe? .

Ik heb toevallig een bioscoop brilletje hier liggen, of is toch echt een Samsung 3D bril nodig?

Tevens bevat op mijn afstandsbediening een 3D aan/uit knop, moet deze ten aller tijden aan staan voor 3D films juist te weergeven?

Bedankt alvast!

Sasja

• 1338 messages
  • 120 votes

ja, ja en ja

Ja, je gebruikt een programma waar je normaal gesproken film bestanden mee bekijkt, Powerdvd schijnt 3D te kunnen afspelen

Ja, het brilletje van Samsung is echt nodig (voor zover ik weet)

Met gedownloadde 3d filmpjes moet je idd de 3d knop gebruiken, anders krijg je 2 beelden naast elkaar

Als je een 3D blurayspeler hebt met 3D blurays kun je in het menu zelf aangeven of je de film in 3D wilt kijken (als deze optie er is)

bakuratje

• 58 messages
  • 3330 votes

en VLC player ondersteunt die niet 3D?

Ik zal anders PowerDVD proberen idd.

Toevallig tips qua 3D brillen?

thnx

Sasja

• 1338 messages
  • 120 votes

Of VLC dat ondersteutn weet ik niet.

Maar is het niet makkelijker om je tv aan te sluiten op je netwerk? Ik neem aan dat er een madiaplayer inzit (heb namelijk zelf de 40c7700 en die heeft die wel)

geen problemen wat betreft programma's en zo kan je ook 3D films bekijken

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Heb vandaag de LG LW4500 aangeschaft voor €599.

Naar wat ik begrijp moet dit echt een een beest zijn (voor die prijsklasse dan).

grid8400

• 669 messages
  • 603 votes

Franklin1975 wrote:

En op een Sony Bravia lcd-tv en SB Blu Ray-speler kun je ook "gewoon" 3-d films bekijken kwam ik vandaag achter. Je heb dan wel zo'n 2 kleurig karonnen brilletje op je hoofd (incl. prikkelende ogen na afloop).

Ik had de bluray van My Bloody Valantine op eBay gekocht met daarop de 2-d en 3-d versie. En de 3-d blijkt mijn nieuwe bluray-speler moeiteloos af te kunnen spelen. Weet ik dat ook weer voor de 3d-br van Het Regent Gehaktballen

En je hebt er geen peperdure 3D TV voor nodig.

Dat is dus het ouderwetse 3D

Ga maar een keer naar de mediamarkt ofzo, en kijk dan bij een demo opstelling van 3D dan begrijp je het verschil.

Overigens 3D thuis is mooi, maar ontzettend overrated.

Ik heb hier het vlaggeschip van Samsung aan de muur hangen (55") en het is leuk om Avatar of Legend of the Guardians een keer in 3D te kijken, maar dat is het dan ook. 99% van de tijd wordt er 2D op gekeken.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik ben fan van #d in Imax, maar op tv vind ik het weinig tot nikst toevoegen. Diepte werkt voor mij enkel als het beeld ook echt beeldvullend is, dus niet een schermpje in de kamer waar wat trucjes mee worden uitgehaald. De echte wereld daar omheen is veel drie dimensionaler.

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

Kan iemand helpen????

ik heb gister een 3d gekocht en nu wil ik wat 3d films gaan kijken maar, het enige wat ik kan vinden is 3d films in SBS (side by side) maar als ik dat kijk is het beeld in tweeën

maar hoe kan ik nou een 3d film kijken dat het gewoon 1 beeld is???

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Heb je volgens mij een 3d blu ray speler voor nodig en 3d content. Het is volgens mij niet zo dat het van 2d beelden plots 3d maakt. Maar ik kan me vergissen.

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

Ik heb een mediaplayer dat werkt toch gewoon precies et zelfde als een blu ray speler??

en hoe kan het dan zijn als je bijv. bij mediamarkt kijkt dat het beeld daar wel gewoon full screen 3d is en bij me 3d tv niet?

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Mediaplayer met 3d content zou ook moeten werken. Verder geen idee.

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7275 votes

Je hebt gister een 3D gekocht.. Wat is dat? Een TV?

Vertel eens wat voor app. je hebt en hoe het is aangesloten. Wellicht kan ik je van het juiste antwoord voorzien.

P.S. met SBS (illegaal gedownloade content waarschijnlijk?) gaat dat idd nooit lukken. Het staat voor side by side en voegt de twee beelden samen (althans je 3D TV). Je krijgt dan wel 3D maar nooit in 1080p

Sasja

• 1338 messages
  • 120 votes

als je sbs wilt kijken in 1 beeld op je 3d tv heb je als het goed is een knop op je ab voor 3d, daarmee kan je kiezen ui sbs, over /under, of conversie van 2d naar 3d

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

Sasja wrote:

als je sbs wilt kijken in 1 beeld op je 3d tv heb je als het goed is een knop op je ab voor 3d, daarmee kan je kiezen ui sbs, over /under, of conversie van 2d naar 3d

Ja klopt dat zit ook op me ab, maar zorda ik daarop druk word het wel 1 beeld maar dan loopt de ondertiteling heel raar.

en dan is het nog steeds niet wat ik ervan had verwacht, want ik zie allemaal diepte en niet echt dat het naar je toe komt (maar als ik het bij mediamarkt bekijk dat is het wel echt 3d en komt het op je af)

en als je dat sbs laat staan dat je 2 beelden ziet , zo kan je toch geen film kijke is onwijs verrot

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Dat je diepte ziet is ook 3d. Dat is ook veel meer het moderne 3D, het kijkdoos effect. Dat zaken uit het scherm op je afkomen is enkel een gimmick, gaat na een paar keer snel vervelen.

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7275 votes

Daan258 wrote:

Ja klopt dat zit ook op me ab, maar zorda ik daarop druk word het wel 1 beeld maar dan loopt de ondertiteling heel raar.

en als je dat sbs laat staan dat je 2 beelden ziet , zo kan je toch geen film kijke is onwijs verrot

Je kunt ipv te downloaden ook gewoon een 3D bluray in de winkel kopen of huren. Dan zie je in 1080p (net als in de winkels) 3D. Echter, dan moet je wel een actieve 3D-TV hebben, anders zul je nooit 3D in full HD zien.

Je hebt dus ook een 3D-blurayspeler (of PS3) nodig. Met een mediaplayer kan dat ook, maar dan heb je wel eentje nodig die 3D content kan afspelen en zal je eerst de BD moeten rippen naar je harde schijf (of heb je een Dune?). Nogal omslachtig.

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

ja ik heb een actieve 3d tv.

en de mediaplayer van mij heet:eminent em7080 ik heb geen idee of hier 3d content mee kan afspelen.

kan iemand er mee helpen?

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7275 votes

Je kunt met deze mediaplayer nooit in Full HD 3D films bekijken. Hij heeft namelijk een 1.3 aansluiting (HDMI). Je kunt desondanks wel in 720p (HD-Ready) 3D bekijken. Dat is ook best leuk, me dunkt. Je zult dan een volledige BD moeten bekijken. Je kijkt dan uiteindelijk net niet in Full HD.

Je moet dan geen SBS-bestanden bekijken. Want dan zul je de subs moeten uitschakelen en accepteren dat je in een nog lage resolutie dan 720p gaat kijken. Nog geen ramp, aangezien de passieve schermen (LG beste 3D TV van dit moment volgens de consumentengids) van tegenwoordig ook geen 3D in 1080p en zelfs niet in 720p kunnen afspelen: het ziet er desondanks ook best leuk uit. Vergelijk het met een goed uitziende DVD in 3D bekijken. Het schertm zelf zal een beetje opwaarderen, maar tegenwoordig zien de DVD's er ook goed uit op een HD-scherm. Echter, BD's zijn het beste qua resolutie. Een DVD kan het doorgaans niet winnen van een BD.

Even tussendoor: het beste is een actief 3D scherm. En dan moet het ook nog plasma zijn, anders krijg je gedonder met crosstalk (LED/LCD). Maar dit terzijde.

Het beste is idd dus een actief scherm (gemakkelijk herkenbaar aan de brilletjes mét batterijen) aangesloten middels een 1.4 HDMI-kabel op een mediaplayer met een 1.4 aansluiting (PS3 is ook een mediaplayer met 1.4, maar dat is weer een ander verhaal en die machine kan daarom het beste gevoerd geworden met 3D BD's i.p.v. streamen met of zonder cat7 netwerkkabel en een multi-core PC voor het beste resultaat, i.v.m. codecs). Of i.p.v. (of naast) de mediaplayer een 3D blurayspeler.

Jij hebt echter die Eminent met 1.3 aansluiting en en wilt 3D afspelen. Een 3D bluray die op je harde schijf van je Eminent of PC (weet niet of je incl. harde schijf hebt) staat zou je kunnen afspelen dus in 720p. Is al behoorlijk scherp (denk aan de gemiddelde games en TV-uitzendingen).

Wil je 3D in full HD kunnen bekijken, dan moet je een blurayspeler kopen die 3D kan handelen en hem met een 1.4 HDMI-kabel aansluiten. Tegenwoordig zijn die spelers niet meer zo duur: v.a. 70 euro zijn de meeste al te koop. Een PS3 is wat duurder, maar daarmee kan je ook streamen en in 3D gamen.

Of je koopt een andere mediaplayer (nieuwe edities van Fantec, Western Digital 3D Telefunken). De meeste nieuwe players hebben tegenwoordig een mondje met 1.4. Tevens is het belangrijk om te letten op de af te spelen formaten. Als een mediaplayer moeite heeft met een BD van 50 (of 25) Gb af te spelen, dan heb je er alsnog niets aan op 3D gebied.

Hopelijk heb je wat aan deze info.

Daan258 wrote:

ik heb geen idee of hier 3d content mee kan afspelen.

Het antwoord op je vraag is dus: Ja, maar niet in Full HD. En, in het geval van SBS, zonder subs.

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

Jazeker bedankt voor de info

ik heb zelf een ps3 maar die is hellaas kapot, ik ga hem dan snel ff naar sony toe sturen om hem te laten maken, en dan maar 3d films gaan huren en via me ps3 afspelen.

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7275 votes

Precies en graag gedaan. Ik verwacht (en hoop stiekem) een beetje dat halverwege dit jaar de 3D films wat in prijs zullen gaan zakken (al ligt Piranha 3D en Resident Evil nu al overal voor een tientje). Omdat de nieuwigheid er wat vanaf is en het aanbod straks te groot. Je ziet nu gelukkig ook overal 2d BD's voor minder dan een tientje of om en nabij dat bedrag.

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

ja idd dat hoop ik ook

en kijk jij ook gewoon 3d films via je ps3??

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

ooww dan nog een ding.

ik zit op internet te kijken en daar staat dat hdmi 1,4 gewoon hetzelfde werkt als een 1,3 voor 3d films

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.