- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ontwikkelingen filmindustrie / toekomst Hollywood
Ontwikkelingen filmindustrie / toekomst Hollywood
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ik doelde uiteraard op de Nederlandse inbreng.
Mja. Ga dan eerst maar eens deze films kijken:
Mijn Bijzonder Rare Week met Tess (Film, 2019)
En All Inclusive haalt het natuurlijk niet bij White Lotus, maar is verrassend leuk en vermakelijk.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Alle blockbusters van 2024 worden een jaar verzet vermoed ik. Net als in corona.
Wat kut. Zeker de afsluitende MI had ik dolgraag willen zien.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Dat wordt in 2024 lekker veel Europese en Aziatische films in de bios. Ook wel eens fijn. Jammer genoeg ook veel Nederlandse prut, maar dat overleven we wel.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Ik deel hem hier ook, want hij geeft een erg geïnformeerd, en inzichtelijk geluid wat mij betreft.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Hollywood-acteurs maken zich zorgen over AI en streaming en eisen betere betaling - NRC
Ruim 160.000 Amerikaanse filmacteurs hebben het werk neergelegd, en voegen zich bij de stakende scenarioschrijvers. Waar draait de staking om? En wat gaan Nederlandse filmkijkers ervan merken?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12834 votes
Hollywood, de enige plaats op Aarde waar films en series gemaakt worden.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ja het is wel interessant om de komende jaren te zien hoe de filmindustrie buiten de VS in het gat duikt.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Hollywood, de enige plaats op Aarde waar films en series gemaakt worden.
Het is wel de enige plaats op aarde waar 80/90 procent van de mensen naar kijkt voor films en series.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12834 votes
Het is wel de enige plaats op aarde waar 80/90 procent van de mensen naar kijkt voor films en series.
Inderdaad, en dat maakt het al meteen een stuk minder sensationeel natuurlijk.
Zou zomaar eens positief kunnen zijn voor al die andere filmmarkten, stel je voor. En hoewel een Netflix er ook wel last van zal hebben, zitten zij al over de hele wereld verspreid. Slim gezien.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Bioscopen houden staking goed in de gaten - hollandfilmnieuws.nl
Kinepolis lijkt er alle vertrouwen in te hebben dat het goed komt. Iping: 'Gelukkig zit er heel wat filmcontent in de pijplijn en hebben we er alle vertrouwen in dat we onze schermen kunnen vullen met fantastische films. De magie en impact van het grote scherm is van toepassing op zoveel verhalen en die worden er gelukkig nog voldoende verteld en gemaakt.'
Pathé lijkt met eenzelfde bril naar de ontwikkelingen te kijken. 'De films geproduceerd in de VS trekken veel bezoek bij onze bioscopen, maar wij vertonen ook veel grote en wat kleinere titels die in Europa worden gemaakt. Wij hebben er vertrouwen in dat er voldoende mooie releases te zien zijn in onze bioscopen dit najaar. De staking heeft namelijk geen invloed op alle films; veel filmreleases gaan gewoon door zoals gepland', aldus een woordvoerster.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Gaat nog wel effe duren.
En daarmee komt er een enorm gat in film en serieland als het spul wat nu al af is zo'n beetje draait.
2024 gaat weinig aan worden op dat gebied.
Kan ik mijn backlog tenminste weer wegwerken, da's wel fijn.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Laatste bod aan stakende Hollywoodschrijvers, 'deal dichtbij' - nos.nl
De grote studio's in Hollywood hebben een voorstel gedaan aan de stakende scriptschrijvers. Het zou gaan om een laatste bod, melden Amerikaanse media.
Ik hoop dat ze er nu gauw uit komen.
Gevolg van een akkoord kan wel zijn dat de prijzen van films en streamingdiensten nog verder omhoog gaan.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Deze staking gaan we heel 2024 en begin 25 nog voelen ben ik bang.