- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- (Te veel) seks in films
(Te veel) seks in films
hinie
-
- 1336 messages
- 0 votes
met sex scenes is het vooral vervelend als je ouders net binnenkomen als je Mulholland Drive aan het kijken bent ..
lol
hinie
-
- 1336 messages
- 0 votes
Sex in films is net als marsturbatie; iets dat je beter in je eentje mee kan maken.. Zit je met je moeder naar Mulholland dr. te kijken; zie je opeens lesbische sex (vroeg ze ook nog naar het nut van dze specifieke scene
).
Wat heb je haar verteld?
hinie
-
- 1336 messages
- 0 votes
Tiens, bij mij is het net omgekeerd : vooral vervelend als de kinderen net binnenkomen 
Nog erger is ,als je het zelf aan het doen bent....
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Wanneer niet dan?
Een acteur vroeg me wel eens na de simulatie om een doekje voor zijn buik. Die dingen gebeuren.
hinie
-
- 1336 messages
- 0 votes
Een acteur vroeg me wel eens na de simulatie om een doekje voor zijn buik. Die dingen gebeuren.
Dan had ze er dus ook nog echt van genoten...
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
In een sexscene is het toch niet zo erg als er een lichamelijke reactie zou plaatsvinden bij de man? Dat maakt het er alleen maar echter op.
Of zie ik dat fout?
Ik heb er geen problemen mee als het subtiel te zien is, maar ik zou er geen kader op corrigeren.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Dan had ze er dus ook nog echt van genoten...
En dat zie je terug.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Wat heb je haar verteld?
'Zullen we maar zappen?'
hinie
-
- 1336 messages
- 0 votes
Ik heb er geen problemen mee als het subtiel te zien is, maar ik zou er geen kader op corrigeren.
Geen kader op corrigeren?
Je bedoeld niet vol in beeld nemen?
hinie
-
- 1336 messages
- 0 votes
Goh...dus dat gebeurt ook.
Hoor vaak dat ze dat de vreselijkste scenes vinden om te spelen.
Leno
-
- 5921 messages
- 4399 votes
Goh...dus dat gebeurt ook.
Hoor vaak dat ze dat de vreselijkste scenes vinden om te spelen.
Wie weet hoe erg de persoon in kwestie zich hierover heeft geschaamd. Misschien wel dat men juist om die reden zo'n hekel aan dergelijke scenes heeft (schuldgevoel t.o.v. je partner / schaamte t.o. de crew??)
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Wie weet hoe erg de persoon in kwestie zich hierover heeft geschaamd. Misschien wel dat men juist om die reden zo'n hekel aan dergelijke scenes heeft (schuldgevoel t.o.v. je partner / schaamte t.o. de crew??)
Dat viel in deze wel mee. Het is maar hoe je er op dat moment mee omgaat. (Overigens praat ik hier niet over Swingers)
Vrijscenes zijn in principe hetzelfde als dramatische scenes. Je behoort je in te leven. Ik heb vaak meegemaakt dat zo'n set te gespannen is en dan wordt er krampachtig "aandacht" besteed aan van alles en nog wat om het "casual" te houden. Meestal heeft de crew er meer last van dan de cast.
Verhoeven heeft op de director's track van Basic instinct ook mooie dingen over gezegd. Hoe het voor de regisseur ook niet makkelijk is om dat soort scenes te regisseren. Ik begin in ieder geval ook niet flauwe grapjes te maken als de acteurs zich inleven in een zwaar emotionele scene. Dus voor een vrijscene pas je als regisseur ook de sfeer aan op zo'n set. Dat is een belangrijke taak vind ik. Ik probeer dan vertrouwen te scheppen. Niet alleen tussen de acteurs onderling, maar ook tussen de regie/camera en cast. En soms, dan kriebelt er wat tussen de acteurs op zo'n moment. En dat zie je echt terug op het scherm. Meestal is dat ook weer netjes weg, zodra de schminck eraf gaat.
Overigens heb ik nooit iets gemerkt van een gespannen sfeer omdat er partners in het spel waren. Ook niet bij Swingers, en die gingen als acteurs toch redelijk tekeer. Maar ook daar heb ik terloops een paar goede gesprekken mee kunnen voeren. Dat zal geholpen hebben.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Hun partners lezen die interviews ook.
LOL.
hinie
-
- 1336 messages
- 0 votes
[/quote]
Raak jijzelf als regisseur dan ook wel eens opgewonden tijdens het draaien van zo'n scene?
Ik denk toch wel dat dat gebeurt. Kijk maar naar Amerika.
Daar zie je toch wel eens dat de acteur verliefd wordt op de actrice.
In nederland gebeurt dat ook, kijk maar naar Carice en Sebastian.
Idd, vond dat dat erg mooi en met het juiste doel werd overgebracht.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Raak jijzelf als regisseur dan ook wel eens opgewonden tijdens het draaien van zo'n scene?
Leno
-
- 5921 messages
- 4399 votes
Ik vond het trouwens wel opvallend dat, ik meen, Verhoeven zei dat hij zijn acteurs en actrices zo veel mogelijk instructies meegeeft voor sex scenes. Dit doet hij omdat ze dat fijn vinden. Als de regisseur zegt waar ze elkaar moeten aanraken en wanneer er gekreund moet worden dan is het voor veel acteurs veel minder genant om zo'n scene te doen.
Kan ik me wel wat bij voorstellen.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Wat Verhoeven ook zei was het volgende:
"Als acteur probeer je altijd een autenticiteit te bereiken. Je kunt voor je boosheid, of vreugde dingen gebruiken die je uit je directe omgeving 'kopieëerd". Bij sex ligt dat lastiger omdat je als man (bijvoorbeeld) in de regel niet veel vergelijkingsmateriaal hebt hoe andere mannen bij sex zijn. Je gebruikt dus veel van jezelf. Als je dan zegt: 'kreun wat minder', zeg je eigenlijk: 'doe je dat thuis ook?'. "
@Hinie
Ik ben op geen enkel moment bij de vrijscene in Swingers opgewonden geraakt nee. Dat komt omdat er precies gebeurde wat ik voor ogen had. De kus in het zwembad daarentegen was veel heftiger dan ik gedacht had. Daar steeg het bloed me wel naar mijn... hoofd. Zo zie je maar dat erotiek niets met naakt te maken heeft. 
Overigens, daar zou helemaal niets mis mee zijn geweest. Als het me bij de bedscene zou zijn gebeurd had ik daar ook rustig een grap over gemaakt. Nog zo'n voorbeeld hoe je daar gewoon mee om moet blijven gaan en er geen issue van moet maken.
hinie
-
- 1336 messages
- 0 votes
@Hinie
Ik ben op geen enkel moment bij de vrijscene in Swingers opgewonden geraakt nee. Dat komt omdat er precies gebeurde wat ik voor ogen had. De kus in het zwembad daarentegen was veel heftiger dan ik gedacht had. Daar steeg het bloed me wel naar mijn... hoofd. Zo zie je maar dat erotiek niets met naakt te maken heeft. 
Erotiek is idd niet altijd "naakt". Ikzelf vind een kus ( wel mooi in beeld gebracht ) ook vaak mooier en intiemer om naar te kijken dan "all the way."
Oke, bedankt voor je openheid.
Wist niet of ik te ver zou gaan om deze vraag te stellen.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Wist niet of ik te ver zou gaan om deze vraag te stellen.
Ik ben inmiddels wel wat gewend van je 
hinie
-
- 1336 messages
- 0 votes
Ik ben inmiddels wel wat gewend van je 
Ojee 
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Waarom is een stukje bloot in Amerika al meteen voor 18+ ????
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Persoonlijk vind ik all the way beter
dan erotisch gedoe en gemanipuleer 'waardoor iets erotisch wordt'... oftewel oeh lala gehalte creeren. Moet ik nar een andermans visie kijken op erotiek. belachelijk eigenlijk.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Waarom is een stukje bloot in Amerika al meteen voor 18+ ????
Omdat de mensen in Amerika een beetje een vreemd volkje is. Overigens wordt in Amerika 18+ zelden gegeven voor mainstream films. PG 13, R of NC17. Dat laatste zullen de makers ten alle tijden willen voorkomen, omdat er gewoon minder mensen de film kunnen zien. 15-17 jarigen is een erg groot afzetgebied.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Persoonlijk vind ik all the way beter
dan erotisch gedoe en gemanipuleer 'waardoor iets erotisch wordt'... oftewel oeh lala gehalte creeren. Moet ik nar een andermans visie kijken op erotiek. belachelijk eigenlijk.
Daar heb je toch prima titels voor? Maar verklaar het dan nog maar eens aan je moeder.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Ik volg je niet, mikey.
In ieder geval zie ik vaak 'oh la la', oftewel: langzaam gaat er iets uit en dat moet dan erotisch zijn. Meestal is erotiek vaak een eeuwenlange traditie van cliches, bijvoorbeeld in Mulholland drive. Doet Lynch tenminste zijn best om de scene zo clichematig en daarom zo absurd mogelijk te maken, en slaagt er misschien in gezien de context. Maar het zou fuctioneler zijn geweest eigenlijk als Lynch toen all the way ging... Snap ik wel dat naomi daar evt. problemen mee zou hebben.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Daar heb je toch prima titels voor? Maar verklaar het dan nog maar eens aan je moeder.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Nee.. Ik dacht meer aan Debbie does Dallas o.i.d.
Als een film en personages je 'raken' doet een kus vaak meer dan penetratieshots.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Okee maar een kus hoeft geen sex te zijn, toch?
Debbie does dallas zoek ik ook al een tijdje.