• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.139 votes
Profile

Filmrecensenten

aegron

• 4030 messages
  • 1265 votes

Daarom ben ik wel benieuwd naar hem als hij over leuke films iets gaat zeggen. (hij heeft trouwens ook best veel gedaan tijdens iffr). Hij heeft erg weinig tijd nu. En het is weer eens iemand anders als goderie of mioch.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Mee eens.

appollonia

• 38 messages
  • 44 votes

In De Site > Gebruikers > Hoe serieus nemen jullie film critici?:

Aangezien ik jaren met een filmcriticus getrouwd ben geweest en dus nogal zicht heb op dat wereldje vraag ik me af hoe jullie hier tegen ze aan kijken.

Hebben jullie favorieten? Zijn ze echt nodig?

Ik ben gewoon nieuwsgierig.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Ik heb niet echt een favoriet, soms hebben ze gelijk, soms niet, ik ben mijn eigen beste filmcriticus .

Lijkt me trouwens erg om er mee getrouwd te zijn, haha. denkt hij zeker altijd dat hij gelijk heeft.

[edit] Jonathan Ross komt altijd wel dicht bij wat ik over een film denk, hij is alleen wel een erg grote comicnerd [/edit]

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Ik heb geen favorieten. Ik neem ze echt wel met een dikke korrel zout en vind dat ze met de regelmaat van een klok vinden dat ze de film hoogstpersoonlijk uitgevonden hebben...

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

Ik vind Jac. Goderie en zijn filmblad Preview op zich wel leuk om te lezen. Ben altijd wel benieuwd wat hij en zijn medewerkers van een bepaalde film vinden. Maar echt serieus neem ik dat ook niet, want ik ben het zelden met hem eens.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Via critici kan je je soms wel een beeld vormen van de film. Wat ik me niet aantrek is het eindoordeel goed of slecht. Dat heeft me in het verleden al veel teleurgesteld. Er zijn er ook die al een film beoordelen zonder hem te zien, ofwel heel de film bestempelen door 1 acteur of de regisseur. Toch lees ik de recenties om een beeld te krijgen van een film. Beschouw het als de achterkant van een dvd-kaftje lezen...

appollonia

• 38 messages
  • 44 votes

moviefreak#1 wrote:

Die stukjes die Goderie altijd schrijft in dat gratis bioscoopblad zijn ook van een bedenkelijk niveau overigens maar nog altijd beter als René Mioch in het Videoland Magazine (althans dat deed hij eerst elke maand) dat sloeg echt helemaal de plank mis.

En de rest......zucht.......Allemaal vriendjes van elkaar. Al jaaaaaaaaren zitten ze op hun gat zo hun brood te verdienen.

Goh, sla ik de plank mis. Ik had een topic geplaatst zoiets als 'Wat vinden jullie hier van filmcritici". Kan hem nu al niet meer vinden. Maar hier krijg ik ook wel een aardig beeld.

Jongens, geloof me dat is allemaal vriendjes politiek. Je komt niet bij die kliek als je geen vriendjes daar hebt. En al jaren zitten er dezelfde op alle plekken.

Kan er niet eens een 'nieuw blik' filmcritici open getrokken worden? Zucht.......

appollonia

• 38 messages
  • 44 votes

aegron wrote:

zouden ze bij de vpro Ross' programma niet kunnen aankopen, dan wel zelf in zo'n format gaan uitzenden? moet toch ook weer niet zo moeilijk zijn toch?

Nog maar een keer: ik ken mensen die jaren hebben geprobeerd een goed Nederlands filmprogamma, of leuk quizzen van de grond te krijgen. Er is geen enkele omroep in geinteresseerd. Niet de publieken maar ook de commercielen niet.

Ik mis een degelijk maar toch ook wel wat luchtig filmprogramma zeer. Ja, de goeie ouwe zijn al genoemd en dan blijft alleen Jonathon Ross over van de jongere garde......

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

appollonia wrote:

Ik had een topic geplaatst zoiets als 'Wat vinden jullie hier van filmcritici". Kan hem nu al niet meer vinden.

Denk jij dat we filmcritici in kranten en op tv hier serieus nemen ?

Ik spreek dan namens mijzelf, maar ik neem daaro niemand serieus.

En dan heb ik het nog niet eens over het infantiele wereldje van de film-distributeurs.

Enkel de gebruikers die zo'n beetje dezelfde smaak hebben neem ik op MovieMeter serieus

aegron

• 4030 messages
  • 1265 votes

Met afstand de slechtste recensies staan overigens in Metro. Ik lees hem niet elke donderdag, maar ik ben daar nog nooit een recensie tegengekomen die minder dan 3 sterren had (op 5). Hoezo ongeloofwaardig?

appollonia

• 38 messages
  • 44 votes

kos wrote:

Ik heb niet echt een favoriet, soms hebben ze gelijk, soms niet, ik ben mijn eigen beste filmcriticus .

Lijkt me trouwens erg om er mee getrouwd te zijn, haha. denkt hij zeker altijd dat hij gelijk heeft.

Altijd! Vreselijk! Bij het irritante af. En ze voelen zich heel erg belangrijk. In het begin vond ik al die persvoorstellingen waar ik mee naar toe mocht wel heel leuk. Tot ik me toch begon te ergeren aan al die betweters!

Soms gilde ik op de bank: "Kan de 'filmkritiek' a.u.b. naar boven gaan een computer spelletje gaan doen of zo? Dan kan ik verder genieten."

Ook ben ik wel eens voor hem naar een persvoorstelling gegaan en hij schreef het stukje. Nou da's erg hoor als je zo moet kijken en noteren, mis je weer wat en misschien iets wat essentieel is - heb ik meegemaakt dat hij zat te schrijven en op het doek iets bijzonders gebeurde. Ze halen een hoop van IMDb en misschien ook wel hier(!) en van elkaar.

En wat stelt het nou helemaal voor: het zijn 'zelfbenoemde critici'. Niets meer en niets minder. Na de scheiding heb ik 2 jaar geen film meer kunnen zien terwijl ik daar van kinds af aan helemaal gek van ben.

Maar gelukkig ik begin het weer leuk te vinden. Maar wat moet ik nu veeeeeeeeeeeel inhalen zeg! Tjonge......

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Eigenlijk word ik vooral erg moe van alle feitelijke onjuistheden en de regelmatig tentoongespreide onwetendheid met betrekking tot de filmkunst.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik lees en kijk al jaren geen recensies. Ze geven vaak veel te veel weg. Alleen Vincent de Cler hoor ik heel even aan, voordat hij over het plot begint. Barry Norman zal altijd de beste blijven voor mij.

al was het maar om de brilliante zinsnede:

"It is a very long short movie."

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Reinbo wrote:

Vincent de Clerk

Zoeen die er het bekende toontje op nahoudt. Mij niet gezien.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Tja, hij is op tv alls ik wakker wordt. Heeft ook verder weinig zin om een criticus die vooral van Russische zwart-wit films houdt in een main stream ochtendshow te stoppen.

Vind hem verder best ok. Hij geeft meestal zowel aan wat zijn eigen mening is en wat hij denkt dat het grote publiek ervan zal vinden.

appollonia

• 38 messages
  • 44 votes

Enkel de gebruikers die zo'n beetje dezelfde smaak hebben neem ik op MovieMeter serieus

Nou, nou.....om enkel mensen met dezelfde smaak serieus te nemen vind ik een beetje bekrompen. Luisteren, en er serieus op in gaan, naar mensen met een andere smaak kan je inzicht nog wel eens veranderen. Verruimen dus. M.a.w. je blijft niet steken en het leven wordt verrassender in dit geval dus film!

Maar filmcritici kan ik echt niet serieus nemen. Eigenlijk jammer dat ik er zo dicht bovenop heb gezeten........poehhhhhhhh......

appollonia

• 38 messages
  • 44 votes

cornelis wrote:

Eigenlijk word ik vooral erg moe van alle feitelijke onjuistheden en de regelmatig tentoongespreide onwetendheid met betrekking tot de filmkunst.

Oh deze is ook leuk: ach ja, en oorspronkelijk was film gewoon entertainment.

Filmkunst? Soms. Net als in de mode oftewel 'fashion' gewoon kleren dus, da's ook opeens 'kunst'. In die wereld beoordelen ze films daar alleen op de kleding .....tja......

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

appollonia wrote:

Nou, nou.....om enkel mensen met dezelfde smaak serieus te nemen vind ik een beetje bekrompen. Luisteren, en er serieus op in gaan, naar mensen met een andere smaak kan je inzicht nog wel eens veranderen. Verruimen dus.

Dat vind ik nu eens een wijze uitspraak! Nogal wat mensen staan dan ook bijzonder gesloten tegenover andere optieken, ook hier valt me dat spijtig genoeg op. Altijd hardnekkig overtuigd blijven van je eigen gelijk en de lui die binnen de grenzen van je opvattingen vallen... op die manier kan je inderdaad nooit echt je geest verruimen.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

In Film > Toplijsten en favorieten > Mooiste/leukste professionele filmrecensente:

Sinds haar DVD-audiocommentaren en DVD/filmreviews, samen met de 'Tzar of Noir' Eddie Muller, op de recent uitgekomen DVD's MOONTIDE en ROAD HOUSE, is de sultry KIM MORGAN nu wereldberoemd.

Kims andere reviews: Sunset Gun - sunsetgun.typepad.com

Hier nog wat Kim Morgan impressies (voor wie de DVD's nog niet heeft):

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Nu begrijpen we beter, waarom Eddie Muller tijdens het audiocommentaar bij ROAD HOUSE meer gebiologeerd was door Kim, ondanks de prima film! (Maar ja, Kim vertelde de 'audience' weer, dat ze 'single' was....)

Graag pics van andere, professionele attractieve recensentes.

Madecineman (moderator films)

• 7484 messages
  • 1715 votes

Sowieee....

Nou effe om de temperatuur weer te laten dalen

(afbeelding)

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

terwijl ik hem best te pruimen vind. (tenminste zijn ge-OH)

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Jonathan Ross natuurlijk. .

yeyo

• 6351 messages
  • 4613 votes

In Film > Algemeen > Critici:

Welken filmcritici hun mening volgen jullie graag? Is er één die waar je het vaak mee eens bent? Of is er net één die volgens jou geen Truffaut van een Michael Bay kan onderscheiden?

Ik heb een filmencyclopedie van Leslie Halliwel en John Walkers, hebben vaak een bijzonder sterk oordeel en kunnen het in maximum drie zinnen samenvatten.

Leonard Maltin vind ik meestal absoluut geen goede criticus en ook Roger Ebert kan zijn kuren wel is hebben (vooral omdat hij te mild is).

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Interessante discussie over het wel of niet vrijwillig recenseren van films / documentaires.

Ik Doe Moeilijk

• 1145 messages
  • 197 votes

Vind ik leuk! (bij gebrek aan facebookbutton)

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Interessante CineFiles aflevering dat gaat over de positieve en negatieve kanten van filmbloggers en fansites:

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Vanavond ontvangt Claudia de Breij in De Kunst van het Maken onder anderen filmregisseur Ate de Jong (o.a. Een Vlucht Regenwulpen, Brandende Liefde, het Bombardement), die pleit voor een systeem om filmrecensenten te beoordelen...

Martin Koolhoven is ook te gast.

Nederland 2 - 21:30

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.