• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.003 actors
  • 9.371.404 votes
Profile

Filmclichés

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Zal wel beginjaren '70 zijn. (Na hays-code). In Turks Fruit (1973) in ieder geval ook.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Na Hays-code? Eerder ervoor

edit:

Na het afschaffen, ik wist niet dat hij officieel ook weer afgeschaft was. 1968 zie ik.

Andy Warhol zal zich ook voor 1968 zich niet veel van Hays-code hebben aangetrokken denk ik.

EW101

• 1256 messages
  • 2284 votes

Driello wrote:

En waarom moeten film-personages nagenoeg nooit naar de W.C.??????? (al was dat John Travolta in Pulp Fiction nou ook niet zo goed bevallen, natuurlijk)

Of, zowiezo: waarom zie je zo ontzettend zelden een personage heten of drinken. Vooral in actie films is dat zo.

Kijk dan maar eens Poultrygeist .

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Toiletbezoek genoeg gezien inderdaad. Wat me daarbij wel opvalt is dat ze vaak zo ontzettend snel klaar zijn (of juist enorme problemen hebben).

Jesper187

• 6434 messages
  • 2462 votes

Ze gaan waarschijnlijk gewoon regelmatig naar de plee, wordt alleen niet getoond als er niks interessants/grappig of net wat staat te gebeuren. Hetzelfde geldt voor eten; wordt er gewoon uit gelaten, of wil je twee dagen in de bioscoop zitten, als het verhaal zich in twee dagen afspeelt? Inclusief 7 uur naar een slapende acteur kijken.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Bepaald soort films tonen juist wel dat soort basale behoeften, soms in het extreme (close-up van de mond tijdens eten, uitvergroot geluid van het smakken), bijvoorbeeld die scène in Avalon, of het gevreet van het jongetje in Wakaranai: Where Are You? (2009). Zulke filmerij zou ook goed kunnen uitpakken tijdens het poepen (in de dubbele betekenis) Maar dan hebben we het niet over de meest populaire films nee.

Toch nog even over de duur van toiletbezoeken: die filmpersonages pakken na het schijten vaak in één ruk een hele rits wc-papier om dan wonderbaarlijk binnen enkele luttele seconden hun billen schoon te krijgen, terwijl als ik dat zou doen ik nog helemaal onder de stront zou zitten, al kan dat ook aan mijn persoonlijke schijtgedrag liggen

mar007

• 1151 messages
  • 949 votes

ja laten we het eens over jouw persoonlijke schijtgedrag hebben...haha.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Over 'schijten' in de natuur gesproken. Check dan eens Play van Ruben Östlund!

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

Of schijten op een wit pak, in Tony Manero.

Ik voel een nieuw topic aankomen. Waar is RobbyT?

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Querelle wrote:

Ik voel een nieuw topic aankomen. Waar is RobbyT?

Wat eten betreft, o.a. hier:

Film >> Genres en landen >> Eetfilms

Eraser2

• 387 messages
  • 922 votes

- De bom heeft nog een half uur op de teller, maar in een mum van tijd zijn dit slechts enkele minuten geworden. Waarna het ineens weer heel lang duurt voordat die minuten verstreken zijn.

- Carice van Houten moet haast standaard uit de kleren in haar rollen.

- Een koppel dat net seks heeft gehad blijft na de daad rustig in bed liggen oftewel; ze lekken het bed onder, het is niet tot een climax gekomen of die vent heeft een smerig rubbertje om zijn 'Johnson'.

- Tijdens of na een seksscène wordt er vrijwel altijd gefilmd zodat je de edele delen van de vrouw net niet ziet. (Thank god David Lynch voor de uitzondering in Mulholland Dr..)

- Polen, Duitsers, Russen etc. hebben in Nazi-Duitsland vrijwel altijd de Engelse taal onder de knie (wel met raar accent).

- Als er iets ergs gebeurd (vooral actieflicks) roept er altijd wel iemand: NOOOOOOOOOOO!!

- Politieagenten die fungeren als hoofdpersoon zijn heel vaak alcoholist, maar zijn wel in staat om op de juiste momenten helderder te denken dan de rest.

- Mensen hangen de telefoon op zonder enige aankondiging.

- Auto's starten niet op het moment supreme.

- Tom Hanks is altijd de goedzak.

- Het is nooit (zoals hier in Nederland) schijtweer met kerst.

- Kerst is heilig en iedereen houdt zich tot in het extreme vast aan de kerstgedachte.

- De FBI en de politie handelen bij een gijzeling vrijwel altijd op extreem debiele wijze, terwijl één omstander vaak precies weet hoe het wel aangepakt moet worden.

- Het is vrijwel altijd mogelijk om gigantisch gedetailleerd in te zoomen met een beveiligingscamera.

- Italiaanse gangsters zijn altijd zo stereotyp als het maar kan.

- In veel Amerikaanse films gelooft iedereen standaard in God.

- De actieheld heeft vaak een vrijbrief voor het aan gort knallen van alles wat los en vast zit.

- Ik heb nog nooit een realistische weergave gezien van een autist in een film. (Iemand aanraders op dit vlak?)

Jesper187

• 6434 messages
  • 2462 votes

Eraser2 wrote:

- Mensen hangen de telefoon op zonder enige aankondiging.

Ja dat vond ik ook altijd zoiets merkwaardigs.. vroeg me wel eens af of dat niet iets Amerikaans is ofzo, hier zou men 't in ieder geval ontzettend asociaal vinden.

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

Eraser2 wrote:

- Politieagenten die fungeren als hoofdpersoon zijn heel vaak alcoholist, maar zijn wel in staat om op de juiste momenten helderder te denken dan de rest.

What alcoholics refer to as a moment of clarity. (Pulp Fiction)

Eraser2

• 387 messages
  • 922 votes

Haha precies Meneer Bungel

Trouwens als er nog mensen zin hebben om een avondje clichés te spotten ga dan vooral snel de film Species kijken uit 1995. Gisteren gezien en ik was wel even bezig haha.

tukkerstein

• 2216 messages
  • 3467 votes

Ligt het aan mij of hoor je in vrijwel elke Amerikaanse film een goederentrein toeteren op de achtergrond? Als je hier op gaat letten hoor je het echt in elke film, een soort standaard achtergrondgeluidje, zoals je in grote Amerikaanse steden altijd wel een politiesirene moet horen.

Zandadder

• 2595 messages
  • 3083 votes

Wat mij altijd opvalt is, dat als er ontbeten wordt voordat iemand naar zijn werk gaat of naar school, het altijd licht en zonnig is buiten. Dat ze ook echt de tijd nemen om te ontbijten. Krantje, radio, eitje, geperst sinaasappelsap, iedereen opgewekt en vrolijk.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3221 votes

Eraser2 wrote:

- Ik heb nog nooit een realistische weergave gezien van een autist in een film. (Iemand aanraders op dit vlak?)

Ben X al gezien toevallig?

Zandadder wrote:

Wat mij altijd opvalt is, dat als er ontbeten wordt voordat iemand naar zijn werk gaat of naar school, het altijd licht en zonnig is buiten. Dat ze ook echt de tijd nemen om te ontbijten. Krantje, radio, eitje, geperst sinaasappelsap, iedereen opgewekt en vrolijk.

9 van de 10 keer wel inderdaad, zelfs in drama films!

Cliché is trouwens ook wel grotendeels in comedy-achtige films dat iemand vrolijk op staat, de gordijnen open doet en zich met een heerlijk gevoel en een tevreden geluid overdreven lang uitrekt..

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

Een jonge, mooie vrouw stapt uit haar auto in een verlaten parkeergarage en schrikt van een enge man even verderop. Ze rent weg (of liever: ze loopt steeds sneller om de spanning op te bouwen) naar de lift. Wanneer hij haar (met veel soundtrack bombarie) eindelijk bereikt, blijkt deze aardige man haar haar autosleutels te willen geven. Vele variaties mogelijk.

tukkerstein

• 2216 messages
  • 3467 votes

Films waarin de hele film geen politie te bekennen is, en waarin in de laatste paar minuten de volledige politiemacht aan komt racen als alles al is opgelost.

Zandadder

• 2595 messages
  • 3083 votes

Als iemand wat afgeleid de straat oploopt, wordt deze altijd gelijk geschept door een auto.

mar007

• 1151 messages
  • 949 votes

Dat iedereen door de slechteriken zonder pardon neergeschoten

wordt, de hoofdrolspeler daarentegen wordt gevangen genomen zodat hij/zij natuurlijk

kan ontsnappen.

Dat mobieltjes het werkelijk nooit doen, meestal geen bereik.

Dat iedereen er altijd zo mooi uitziet bij het wakker worden,vrouw met prachtige

make-up en mooi kapsel.

Dat bij een achtervolging (rennend) diegene altijd trap omhoog naar het dak neemt.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

In docu's en reportages: dat mensen altijd worden geïnterviewd terwijl ze autorijden. Nooit wat van begrepen, waarom dat zo is.

kinjutsu

• 1549 messages
  • 2582 votes

Eraser2 wrote:

- Carice van Houten moet haast standaard uit de kleren in haar rollen.

Het zelfde geldt voor Paz de la Huerta, ook in series (Boardwalk Empire) overigens.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

In docu's en reportages: dat mensen altijd worden geïnterviewd terwijl ze autorijden. Nooit wat van begrepen, waarom dat zo is.

Ik dacht altijd omdat diegenen (veelal agenten en detectives en zo) een druk bestaan hebben. Daarnaast is het beeld ook minder saai.

Jesper187

• 6434 messages
  • 2462 votes

Een nog smeulende sigarettenpeuk om te laten zien dat een moment geleden er nog iemand in betreffende ruimte aanwezig was, zo'n beetje altijd degene waar de protagonist naar op zoek was.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3221 votes

Vooral in Comedy films, dat een man of vrouw wakker wordt om vervolgens zichzelf overdreven lang uit te rekken en daarna vrolijk de gordijnen open te doen..

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

Wat een cliché idd, dat doe ik ook elke dag

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4511 votes

Ik nooit. In de winter is het donker en heeft het geen zin, in de zomer is het dan in één klap te licht.

RedSquare

• 194 messages
  • 275 votes

Clichés in beschrijvingen (in volgorde :

- Een gewone huisvader... (Liefst een schrijver.. veel tijd om te lanterfanteren)

- Vertrekt met zijn gezin... (Huisvrouw, twee kinderen, jongetje van 10, meisje van 12)

- Komt terecht in een hechte gemeenschap.. (Rednecks)

- Ontdekt dat niet alles is wat het lijkt...(Hele dorp blijkt een sekte of aliens, de sheriff voorop)

- Raakt verstrikt in een web van intriges...(Zij mogen niet weten dat hij het weet)

- Kan niemand meer vertrouwen...(Alleen hij kan zijn gezin redden, de buitenwereld bestaat niet)

- Zet alles op het spel...(Weet in zijn eentje het dorp te verslaan)

- Zal nooit meer hetzelfde zijn...(Emotioneel beschadigd verlaat hij met zijn gezin het dorp en denkt dat alles opgelost is... maar is dat het ook?)

Dit forum doet me denken aan een geniale trailer van Hal Douglas: YouTube - Jerry Seinfeld Comedian - Trailer

Gonzo8000

• 484 messages
  • 10 votes

Meneer Bungel wrote:

(quote)
What alcoholics refer to as a moment of clarity. (Pulp Fiction)

Altijd bezopen is ook een geregeld leven

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.