• 177.927 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.561 votes
Profile

Van welke game moeten ze een film maken?

stan

• 4649 messages
  • 1288 votes

nou niet van Dead Or Alive "DOA"

maar dat doen ze al

http://www.imdb.com/title/tt0398913/

stan

• 4649 messages
  • 1288 votes

en ook niet van tekken

http://www.imdb.com/title/tt0411951/

ik snap egt niet wat ze willen

misschien word nu alleen maar die spellen afgekraakt omdat ze er een film van maken

kos

• 46687 messages
  • 8844 votes

stan

• 4649 messages
  • 1288 votes

wat stom allemaal

2004 en 2005 stonden egt in het teken van remakes van vroeger

en word 2006 dan het maken van game films

egt zonde van de spellen om daar een film van te maken

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

BoordAppel wrote:

Maar dan is het Blood niet meer. Dat was juist het leuke aan dat spel.

Niet akkoord. Er zijn zoveel andere elementen die het spel ook heerlijk maakten, en die tevens zalig zijn om in een film te hebben. Zoals eerder opgesomt: Lekker macaber, rauwe onliners, veel brutaal geweld, liters bloed, een coole antiheld, grimmig sfeertje, zombies, schietende monikken... Klinkt super, toch?

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Dat sfeertje, die onliners, de antiheld en die zombies komen nu juist allemaal uit films. Het zou een soort Army of Darkness worden.

Enkele vijanden kwamen ook zo uit film gelopen. Kan me nog een moorddadig handje herinneren die de hele tijd I'll swallow your soul riep. In het spel erg grappig maar in een film zou je het vast niet meer mogen gebruiken.

Heb nu trouwens wel weer zin gekregen om dat spel te gaan spelen . Helaas kunnen die moderne PC's niet echt meer met de build engine overweg .

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

djelle, ik herinner me nog dat je laatst een link plaatste naar muziek van Blood, maar ik kan hem nergens terugvinden. Heb je 'm nog?

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Die link was vriendelijk geplaatst door edie, hier terug te vinden: http://www.moviemeter.nl/forum/1/1203/0

Op dezelfde pagina had ik wel netjes omschreven (met referende links) hoe je oude Dos-games zoals Blood toch nog vrij goed kan doen draaien op de moderne systemen.

Hopelijk kan ik je hiermee helpen, Boordappel.

Dat sfeertje, die onliners, de antiheld en die zombies komen nu juist allemaal uit films.

Dat wil toch niet zeggend dat je er geen nieuwe film van kunt maken met een beetje fantasie? Hoeveel films bestaan er niet waar oneliners of zombies voorkomen... De combinatie van al die elementen is geweldig. Het sfeertje uit blood (los van de knipoogjes gezien) vind ik persoonlijk vrij uniek en kan ik nergens bij een film plaatsen.

Tot slot hoeft het helemaal geen nieuwe soort AOD te worden. (de figuur uit blood is veel duisterder, onsympathieker, slechter trouwens) En geef toe, welke film heeft er uiteindelijk ooit aan gedacht om een concept uit de denken vol sfeervolle actiescenes met schietende monikken? Zou toch een heerlijk en vrij (op cinemagebied) vernieuwend pluspunt zijn?

Remi

• 6720 messages
  • 0 votes

- Monkey Island

- Loom

- Metal Gear Solid (komt waarschijnlijk in 2006 met Hugh Jackman)

- Day of the tentical

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

In principe zou het wel kunnen alleen een cruciaal element wat je al noemt ontbreekt bij vrijwel alle spelverfilmingen:

een beetje fantasie

Goed trouwens dat je even dat topic nog noemde, heb ik namelijk gemist toen ik op vakantie was . Had er geen idee van dat Blood al abandonware was. Meteen maar even gedownload.

Wat me trouwens wel tegenstaat om die build spellen weer te spelen is het ontbreken van een fatsoenlijke mouselook. Bij Shadow Warrior werd ik er gek van. Ik kan echt niet begrijpen dat ik zelfs Quake I nog met pijltjestoetsen heb gespeeld.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

BoordAppel wrote:

Wat me trouwens wel tegenstaat om die build spellen weer te spelen is het ontbreken van een fatsoenlijke mouselook. Bij Shadow Warrior werd ik er gek van. Ik kan echt niet begrijpen dat ik zelfs Quake I nog met pijltjestoetsen heb gespeeld.

Mja, als je een tijdje oefent word je het wel gewoon hoor. Tenslotte is het toch met een auto-aim he. Als de vijanden echt te hoog zitten kan je ervoor zorgen dat de aim up binnen handbereik zit. (meteen ook de aim down en vooral aim center: om vlug weer normaal te kunnen kijken) Probeer alle knopjes hoedanook alleszinds zo goed mogelijk in te stellen volgens dat jij denkt best te kunnen spelen. Dat helpt al veel.

Bij mij schorte er zelfs iets aan de gameplay als ik de pijltjestoetsen gebruikte, heb het nieuwe knopjes moeten toewijzen (liggen nu bij de cijfertoetsen). Intussen ben ik ze ook al gewend gekomen. (Kijk ook goed welke functies je eigenlijk wel allemaal hebt. Special fire bv, wordt vaak over het hoofd gezien, maar is heel handig bij Blood)

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Van Syberia.

Ik heb nog nooit eerder zo'n prachtig verhaal gezien in een game.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Van Warcraft zouden ze een film moeten maken.

Alhoewel het dan wel erg op LOTR zou lijken..

pjotr

• 2672 messages
  • 2781 votes

Remi wrote:

Metal Gear Solid (komt waarschijnlijk in 2006 met Hugh Jackman)

Volgens mij is dit gerucht alleen ontstaan door een artikel in een tweetal game-magazines met dezelfde titel als dit topic.

Stiekum hoop ik ook dat ze met hun celluloid-poten van deze prachtgame afblijven. Ondanks dat Metal Gear Solid zich prima leent voor een verfilming ben ik bang dat ze er in Hollywood een no-brainer popcornvehikel van maken.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

En Hugh Jackman is een veels te fletse acteur voor Solid Snake.

Homeworld aub

en zet Chris Cunningham op Silent Hill

Muja

• 56 messages
  • 58 votes

Halo..?

DieGo

• 5808 messages
  • 2365 votes

Leisure Suit Larry!

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

DieGo wrote:

Leisure Suit Larry!

... and the Long Lizzards

Wordt vast een komedie

DieGo

• 5808 messages
  • 2365 votes

Lijkt me geweldig

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Absoluut! Larry is geweldig. Lijkt me echt iets voor Rowan Atkinson om zijn rol te vervullen.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Muja wrote:

Halo..?

Wordt aan gewerkt.

nickdeleuw

• 65 messages
  • 0 votes

pacman??

Fred Neil

• 251 messages
  • 188 votes

De Gabriel Knight triologie.

Dat zou denk ik 3 goede films opleveren.

1. Sins of the fathers

2. The beast Within

3. Blood of the sacred, blood of the damned

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Quake !!!.

Maar zal wel een beetje - doom - style worden en dat was geen succes.

Maar onder leiding van een goede regisseur en als er een flink budget wordt ingestoken zou het misschien wel wat kunnen worden.

film_kaza

• 3140 messages
  • 0 votes

God of War vond ik best en goed verhaal, maar dat heb ik ook bij Prince of persia warrior within.

Die verhalen duren kort, het gaat gewoon om de gameplay.

Maar een poging zou ik niet erg vinden.

Als we over Mortal Combat praten dan denk ik: wie verfilmd dat nou?

matthijs_013

• 3631 messages
  • 5738 votes

Hell's Angels

L. luchtloper

• 857 messages
  • 0 votes

Grand theft auto... er is al eens een film van gemaakt, maar ze moeten gewoon een nieuwe maken.

film_kaza

• 3140 messages
  • 0 votes

L. luchtloper wrote:

Grand theft auto... er is al eens een film van gemaakt, maar ze moeten gewoon een nieuwe maken.

Welke film?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.