- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Van welke game moeten ze een film maken?
Van welke game moeten ze een film maken?
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Voor Max Payne wordt hevig gelobbyd. Natuurlijk een prachtig concept voor een heerlijk duistere, ingenieuze politiethriller met mooie slomo-scènes. Laat ze hier alsjeblieft een goeie regisseur voor strikken (dus niet Uwe Boll :R).
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
The 7th Guest zo ook niet verkeerd zijn. Met een goede regisseur, passende akteurs en vooral goede sfeervole muziek, zou het volgens mij best wel een leuke film als eindresultaat hebben.
Monsta Kody
-
- 157 messages
- 207 votes
evenals the 11th hour... en het door Onderhond al genoemde Harvest Moon
irene83
-
- 57 messages
- 1 votes
Voor Max Payne wordt hevig gelobbyd. Natuurlijk een prachtig concept voor een heerlijk duistere, ingenieuze politiethriller met mooie slomo-scènes. Laat ze hier alsjeblieft een goeie regisseur voor strikken (dus niet Uwe Boll :R).
Slomo-scenes á la Matrix?? Dat vond ik wel een beetje nep van dat spel, maar het spel was verder wel cool. Van Final Fantasy hebben ze trouwens al een film gemaakt, al heeft dat verhaal helemaal niets met de games te maken... En de film zelf is ook helemaal met de computer gemaakt, behalve de stemmen natuurlijk... Dat zouden ze niet moeten doen bij alle games die jullie noemen, al vind ik t wel behoorlijk gaaf hoe ze dat gemaakt hadden. Zag er erg mooi uit allemaal, maar geef me toch maar een film met 'echte' acteurs...
pjotr
-
- 2672 messages
- 2781 votes
Slomo-scenes á la Matrix?? Dat vond ik wel een beetje nep van dat spel, maar het spel was verder wel cool.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Slomo-scenes á la Matrix?? ...
Bullet Time heet die techniek en was echt wel 1 van de sterkste kanten van Max Payne. Voor Enter The Matrix kon je lekker Max Payne als zoetmakertje gebruiken.
ToNe
-
- 2865 messages
- 2336 votes
Er was ooit een tv-serie gebaseerd op Maniac Mansion [of vice versa qua basering].
Nooi gezien helaas.
Maar het is een leuke setting voor een comedy/ horror.
Een nutty professor op gympen, zijn nymfomane echtgenote, hun militairgeaarde zoon, een machtsbeluste meteoor, twee tentakels, de space-agent en de tieners die het huis in moeten....
En dan heb ik het nog niet gehad over Dead Cousin Ed in de badkuip...
Diesel
-
- 9411 messages
- 0 votes
Max payne en hitman !!
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Maar Prince Of Persia, tenminste de Amiga-versie die ik ken, is plotgewijs toch ook verre van interessant?
Tuurlijk moet er iets omheen verzonnen worden. Maar het spel (zelfs de allereerste versie!) vond ik al zeer film-achtig. Het onvoerde meisje, de dreiging van die nare Sheik (of wat het ook is), de tikkende klok, de "dungeons" vol vervelende verassingen....
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Ik zou eigenlijk wel een Mario (tekenfilm) willen zien verschijnen. Die was er natuurlijk wel in de Super Mario Show altijd te zien, maar wat nieuws zou ik prachtig vinden! Alles beter dan het live action probeersel.
Yekezzez
-
- 2512 messages
- 1126 votes
Er was ooit een tv-serie gebaseerd op Maniac Mansion [of vice versa qua basering].
Nooi gezien helaas.
Maar het is een leuke setting voor een comedy/ horror.
Een nutty professor op gympen, zijn nymfomane echtgenote, hun militairgeaarde zoon, een machtsbeluste meteoor, twee tentakels, de space-agent en de tieners die het huis in moeten....
En dan heb ik het nog niet gehad over Dead Cousin Ed in de badkuip...
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Tuurlijk moet er iets omheen verzonnen worden. Maar het spel (zelfs de allereerste versie!) vond ik al zeer film-achtig. Het onvoerde meisje, de dreiging van die nare Sheik (of wat het ook is), de tikkende klok, de "dungeons" vol vervelende verassingen....
Dan zou je toch echt eens ergens Flashback vandaan moeten halen, een spel uit '93. Staat vast wel op een abandonware-site.
Dat heeft eenzelfde gameplay (oa. een net zo levensecht bewegend karakter) maar met echt een heel interessant 'plot'. Je moet niet alleen maar springen en schieten, maar een gewonde helpen, werk zoeken, vluchten voor ontploffingen, deals sluiten, aan een spelshow meedoen, dingen repareren, je wordt opgesloten, enz. enz. Stukjes 3D-animatie, voor die tijd heel wat, leiden nieuwe levels in. Een spel uit de categorie Heel Erg Gaaf.
[update]Hierzo. Nog niet getest of 'ie werkt.[/update]
[update 2]YESSSS!! Hij runt in DosBox!
[/update]
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Tuurlijk ken ik dat nog
Was inderdaad erg mooi, maar qua gameplay teveel een PoP-kopie.
Padd0
-
- 804 messages
- 3074 votes
Volgens mij zou een film over Samus(metroid) wel geinig kunnen worden. Leuk actie/sci-fi filmpje, zal vast wel een verhaal te verzinnen zijn in het metroid universum. Leuke actiescene's met de morphball en dergelijke
, I can't wait.
Zelda is natuurlijk bij uitstek geschikt om de nieuwste LotR-kloon te worden. Denk alleen dat het een beetje als heiligschennis zou aanvoelen om link buiten de games te zetten (wat me bij staat van de tekenfilm was ook niet veel soeps), maar dat is meer mijn gevoel.
In het zelfde rijtje als Zelda past trouwens ook Warcraft. Lekker epische oorlogen met orcs
.
pjotr
-
- 2672 messages
- 2781 votes
Voor Metroid Prime zijn al een hele tijd plannen...
Met onder andere John Woo als regisseur.....
eerdekes
-
- 1529 messages
- 587 votes
Counter-strike
Maar dan echt zoals in de game. Bijvoorbeeld in zo 1 map
Dikke actie, maar kom
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
The Rock & Karl Urban to Star in Doom
Source: Variety , The Hollywood Reporter September 15, 2004
Universal Pictures is in talks with Dwayne "The Rock" Johnson for a role in video game adaptation Doom, while Karl Urban ("The Lord of the Rings" movies, The Bourne Supremacy, The Chronicles of Riddick) has been cast as John Grimm, the leader of a special ops team.
When dealing with alien demons, Grimm is forced to cross paths with the organization responsible for his parents' deaths. In the game, the story is set at a Mars space station, where an aerospace conglom is conducting secret experiments when something unleashes a demonic force that threatens to overtake the facility.
The futuristic action-adventure, based on id Software's and Activision's "Doom 3" game, will be directed by Andrzej Bartkowiak (Cradle 2 the Grave) and was written by Dave Callaham. Doom is scheduled to start principal photography in mid-October for an August 5, 2005 release date

BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
When dealing with alien demons, Grimm is forced to cross paths with the organization responsible for his parents' deaths.
Waarom??? Waarom niet gewoon een film als Aliens, met een goede regisseur. Succes verzekerd!
Diesel
-
- 9411 messages
- 0 votes
Een film van RTCW lijkt me ook wel wat..
Paul Verhoeven zou een perfecte keuze zijn om de film te regisseren en een getrainde Vincent D'Onofrio is wel geschikt voor de hoofdrol..
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Ik stem voor een 5 uur durend epos over tetris...
kos
-
- 46687 messages
- 8844 votes
Ik stem voor een 5 uur durend epos over tetris...
. Van Bela Tarr of zo.
Captain Pervert
-
- 4643 messages
- 2099 votes
Hitman
Die drie spellen hebben een goed verhaal en erg veel sfeer. Met een kaalgeschoren Christian Bale als Hitman alias Mr. 47. Oeeh...!!
Grappig is trouwens dat ik onlangs Goodfellas weer eens zag, en het viel me op dat de makers van het spel "Mafia" wel erg veel van Goodfellas hadden geleend qua verhaal. Maar beter goed gejat dan slecht zelf verzonnen. Mafia is op Vice City (80's!!) en Transport Tycoon Deluxe (megaverslaving) na, mijn favoriete game ooit trouwens.
orentis
-
- 1 messages
- 0 votes
in 2005-2006
komen de films tekken uit en Duke Nukem: The Movie uit .
en deze jaar komt nog alone in the dark uit
dus terug 3 games die verfilmt worden
NERD
-
- 1718 messages
- 1429 votes
Myst, alhoewel ik niet precies weet wat voor game het is, of ooit gespeeld heb. De plaatjes die je er wel eens van zien zouden perfect zijn om een film omheen te bouwen, en ik geloof dat er nog een verhaal in zit ook.
Is eigenlijk de enige game die ik me kan bedenken.
pjotr
-
- 2672 messages
- 2781 votes
Dan wordt het wel een game zonder acteurs. 
Ik ken alleen die eerste 2 (Myst en Riven) maar vond ze beiden slaapverwekkend....
Kyra
-
- 285 messages
- 93 votes
Misschien moeten ze een film van Pacman maken, over een gele happer die helemaal alleen opgesloten zit in een doolhof. Hij moet puntjes eten om te overleven, maar hoe komt hij voorbij de enge spoken?... Erg klassieke game overigens.
Oh, of een film over Snake (maar wel in de DOS versie natuurlijk) of dat Gorilla spelletje, waarmee je bananen naar je tegenstandergorilla moest gooien. Lijkt een beetje op Pocket Tanks. Anders kan Worms nog wel een mooie film worden (of niet)...
sn@ke
-
- 2077 messages
- 888 votes
Hitman
Die drie spellen hebben een goed verhaal en erg veel sfeer. Met een kaalgeschoren Christian Bale als Hitman alias Mr. 47. Oeeh...!!
Grappig is trouwens dat ik onlangs Goodfellas weer eens zag, en het viel me op dat de makers van het spel "Mafia" wel erg veel van Goodfellas hadden geleend qua verhaal. Maar beter goed gejat dan slecht zelf verzonnen. Mafia is op Vice City (80's!!) en Transport Tycoon Deluxe (megaverslaving) na, mijn favoriete game ooit trouwens.
, over dat game mogen ze best ook een film maken . Over hitman ben ik het ook helemaal eens , Bale zou schitterend zijn ..
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
Pong!
De hele zaal, alle koppies van links naar rechts naar links.....