• 177.969 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.371.038 votes
Profile

Verplicht films kijken op school

starbright boy (moderator films)

• 22398 messages
  • 5070 votes

Kan me trouwens nog herinneren dat mijn leraar Engels (geweldige vent trouwens) een keer een aflevering van Monty Pythons Flying Circus liet zien. Ik en hij waren de enigen die dubbel lagen. De rest van de klas vond het maar niks.

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

Precies hetzelfde beleefd. Leraar Engels die Monty Python (The Holy Grail) opzet, uiteraard zonder subs, en niemand die het snapt, behalve hij en ik...

KrisV

• 8061 messages
  • 1173 votes

Mijn schooltijd is iets langer geleden dan van de gemiddelde MMer, vrees ik.

Films die ik me herinner van het 'filmforum' (zo heette dat) waren Brubaker en Jeremiah Johnson. Toch wel erg goede films

D-ark

• 1755 messages
  • 420 votes

Vanmiddag een suprise film op onze school over de tweede wereldoorlog ik hoop echt dat het saving private rayn wordt.

J.S.

• 11754 messages
  • 3060 votes

Vandaag gingen we Chicken Run kijken, ik stelde voor om mijn dvd van The Great Escape mee naar school te nemen, aangezien Chicken Run een remake daarvan is én aangezien The Great Escape zoveel beter is, dus het komt tot stemmen, Chicken Run wint met grote voorsprong stel onwetenden daar op school.

The Contender

• 439 messages
  • 104 votes

Ik kan me niet meer helemaal herrinneren welke films ik op school heb gezien.

De basisschool tel ik dan niet echt mee, ook al heb ik daar wel Money Train en Bambi gezien.

Heb een keer bij Duits Lola Rennt gekeken. Vond het niet verkeerd om die te kijken. En een keer Dances With Wolves. Dat zal wel tijden geschiedenis of nederlans geweest zijn.

catweasel

• 1571 messages
  • 951 votes

Bij Duits ook Lola rennt gezien, verder nog een aantal afleveringen van Friends(in het duits gesproken) zwaar irritant. Verder bij godsdienst: The Gospel of John, Peter and Paul, David, Abraham, Jesus en de rest van de 'bijbelserie'.

Bij Nederlands keken we: Chicken Run, Gladiator en Dumb and Dumber.

Bij geschiedenis: La Vita e Bella, Evita en Willem van Oranje.

Ik pleit al een tijdje bij mijn docenten Frans en Engels, om mijn favoriete films te kijken. Bijv: The Remains of the Day of Le Comte de Monte Cristo. Tot nu toe nog geen succes.

Kaffeefiltjer

• 543 messages
  • 0 votes

De laatste jaren vallen de films op school zeer goed mee !

The Pianist, Being John Malkovich, Les Choristes, The motorcycle Diaries, Signs,...

In de eerste 2 jaren moesten we het doen met films a la 'De Appel' en andere B-films.

L. luchtloper

• 857 messages
  • 0 votes

Op de basisschool huisje, boompje, beestje.

Werd ik gek van, weet ook niet meer waar het over ging :$.

We hebben ook een keer Jurassic Park gezien en Robin Hood: Prince of Thieves.

Een jongen hield in groep 8 een spreekbeurt over James Bond en toen mochten we "Goldeneye" kijken.

Op de middelbare school: American History X, twee keer, door een skinhead op touw gezet . Wel een goede film overigens. De juffrouw vond het niks .

Dezelfde jongen zette Scarface op, stukje gezien, maar wat een k*tfilm, sorry hoor .

Met CKV: The Matrix, Once upon a time in the West, Trainspotting, Moulin Rouge etc etc. , behalve MR

naar de bios: Bicentennial man, de hele zaal was aan het keeten, dat snap je wel.

Space Cowboys, ook een domme film.

Buffalo Soldiers, die vond ik master

Der untergang, ook super

Verder weet ik het niet meer .

catweasel

• 1571 messages
  • 951 votes

Met Ckv nog een keer naar Bluebird, in een filmhuis geweest.

italian

• 1391 messages
  • 262 votes

in de lagere school heb ik nooit films gezien op school, noch in Italie noch in Belgie

en in het middelbaar, waar ik nu dus zit, kijken we meestal maar stukjes film zoals :

in de MO-les itanic, Brassed off

in de latijnles: de paardenrace uit Ben-Hur

...de rest kan ik me niet herinneren.

alleen in de lessen godsdiensten kijken we eens een hele film of een documentaire uit Irak en verwanten. vaak zijn dat ook films met problemen zoals homoseksualiteit, boulimie (wat je toch allemaal leert in de godsdienstlessen, ongeloofelijk ) maar die zijn dan zo deprimerend dat je toch liever gewoon les

Silvio Dante

• 2943 messages
  • 2153 votes

Le Huitième jour

Troy

Chocolat

Les Choristes

La Promesse

Hercules

Buiten Le houtième jour niet veel soeps dus;

ze zouden beter wat meer films laten tonen op school.

Tijdens Nederlands ofzo (daar zit je toch niets te doen).

Mc

• 1006 messages
  • 2092 votes

Basisschool: Ehm... Monty Python an the Holy Grail, Romeo+Juliet, Cry Baby, Mathilda. Meer kan ik me niet herinneren.

Middelbare: Holes, Dante's Peak, Paradise Now, Rosemary's Baby, Swordfish, The Pianist (3x! , goede film hoor... Maar 3x zèg, daar word je ook niet goed van ) , Gladiator, Oesters van Nam Kee . Meer kan ik me niet herinneren.

Verder nog wat deeltjes van o.a. Lock, Stock and Two Smoking Barrels, Once Upon a Time in the West, Dr. no, Snatch en veel meer

J.S.

• 11754 messages
  • 3060 votes

We zijn weer eens lekker bezig op school, hebben we voor niet-confessionele zedenleer elke les gehad dus kijken we maar een film we hadden keuze uit Buitenspel en Herby : Fully Loaded, het werd uiteindelijk Herby

Voor een vak als zedenleer zou je toch denken laat ons een film kijken die een maatschappelijk probleem aan de kaak stelt ofzo, maar wij krijgen een Lohan, een verhaal dat aaneengeweven is van de clichés en een pretentieus auto'tje

us_raider

• 2034 messages
  • 0 votes

L. luchtloper wrote:

Op de basisschool huisje, boompje, beestje.

Werd ik gek van, weet ook niet meer waar het over ging :$.

Keken wij ook in groep 4 denk ik, is een serie. Ook keken we op de basisschool piertje, nieuws uit de natuur en nog wat...

Op de middelbare school inmiddels gezien: Schindlers list(voor de helft, toen mochten we weg, ik kon de ondertiteling niet lezen van zo'n grote afstand op zo'n mini-tv'tje.), The Secret Garden en Matilda bij Engels, Cool Runnings een keer bij biologie... , een keer een film bij Frans waar ik de titel niet meer van weet. Het ging iig over een jongen die z'n hele leven in het wild had geleefd die opgenomen werd door onderzoekers die hem manieren en taal probeerden aan te leren.

In de collegezaal voor een ZC-cursus(bij ons moet je 100 zc-punten per jaar scoren, die het 40 minuten-rooster opvullen) heb ik Dr. Strangelove, House of The Spirits en Hong Gao Liang.

O ja, ook nog een keer Shouf Shouf Habibi en Billy Elliott, maar dat was niet tijdens schooltijd.

film_kaza

• 3140 messages
  • 0 votes

Wij moesten voor dansen een keertje Flashdance kijken. Ik bleef liever na. Als je zo´n film voor school moet kijken leer je er niks van. Dat is raad voor en leraar.

kim-denny

• 7 messages
  • 8 votes

ik vond films op school kijken

egt super saaaai...**gaaaap**

alleen maar van die informatieve films keken we....

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Nogal logisch dat ze op school liever dat soort films laten zien.

guulbert

• 1618 messages
  • 18 votes

Fucking Åmål (tijdens godsdienst)

la haine (français)

Requiem for a Dream (nederlands)

vindt het geen slechte films

beter of les

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Fucking Amal tijdens godsdienst? Vreemd...

Alastor

• 2634 messages
  • 3018 votes

Kan me slechts één complete film herinneren die ik verplicht op school gezien heb. Dat was Larry Clark's 'Kids' uit 1995 tijdens het vak levensbeschouwing.

Daarnaast hadden we een overenthousiaste leraar informatica die tijdens mijn eerste jaar middelbare school filmvoorstellingen met heuse bioscoopfilms organiseerde in de gymzaal. 5 gulden voor 6 films. Het programma was, als ik het me goed herinner, als volgt:

Batman Forever

Nell

The Mask

True Lies

Species

Goldeneye

Helaas ging de stekker eruit na dat jaar, weet de precieze reden niet meer.

lowhusky

• 8230 messages
  • 0 votes

Balto

The BFG

The Wave

....

streeter

• 1436 messages
  • 6799 votes

Met Duits moest ik de eerste Otto film kijken.

Op mijn middelbare school, waar ik na 2 jaar was vertrokken, hadden we ook ieder jaar een filmavond. Ik herinner 1 jaar dat er een stuk of twaalf speelden in 4 zalen (3 gymzalen en 1 groot auditorium) en dan kon je er drie kiezen. Sommige films waren al een poos uit en sommige speelden nog in de bios. Ik keek toen 1492, In the Line of Fire, en Silence of the Lambs. Tussen de films speelden ze Pink Panther en Popeye tekenfilms. Het tweede jaar hadden we geen keus en kregen we Police Academy: Mission to Moscow en Forrest Gump. Ik weet niet meer of er nog een derde film was daartussen. Dit was in 1994 en 1995.

Het kostte geloof ik ook maar een paar gulden, en omdat ik vrijwel nooit naar de bioscoop ging vond ik dit fantastisch.

italian

• 1391 messages
  • 262 votes

Laatst hebben we nog een paar films gezien :

Frans : het begin van Le Huitième Jour

Godsdienst : Remember The Titans (racisme)

Godsdienst : Meet Joe Black ( niets met godsdienst te maken maar de leerkracht had helemaal geen zin om les te geven en dan hebben we maar film gezien )

matthijs_013

• 3631 messages
  • 5739 votes

Troy (grieks)

Les Choristes (frans)

by_the_way

• 3792 messages
  • 504 votes

The Cable guy ( Engels)

Edward Scissorhands (engels)

Battle of Britain (Engels)

Honey (domme film) (Engels)

Soldaat van Oranje (Nederlands)

Once upon a time in the West (Nederlands)

Astérix & Obélix: Mission Cléopâtre (Frans)

En ook nog een duitse film maar die ben k vergeten.

MXO

• 1449 messages
  • 532 votes

Ik heb met geschiedenis stukken gezien van de documentaire van Michael Wood genaamd 'In the Footsteps of Alexander the Great'. Prachtige documentaire die een goed beeld schetst van Alexander the Great!

Yekezzez

• 2512 messages
  • 1126 votes

by_the_way wrote:

...

En ook nog een duitse film maar die ben k vergeten.

Dat was ongetwijfeld Christiane F. Het is een beetje cliche om deze bij Duits te laten zien.

nummervlinder

• 1463 messages
  • 365 votes

Wij hebben 2 keer per jaar filmforum:

vorig jaar:

- Finding Neverland

- Före Stormen

dit jaar:

- Corpse Bride

Maar echt tijdens de lessen heb ik nog geen film gezien. Alleen Gladiator voor Latijn. Maar eigenlijk tijdens de lessen zou dit best wat meer mogen, want een historische film of zo kan leerrijk zijn, niet dan? Boekbesprekingen zijn er bij iedereen trouwens wel. Waarom geen filmbesprekingen?

Ik ergerde mij ook al eens aan iets tijdens Nederlands, we zouden naar het toneel gaan en die van Nederlands zij dat theater met veel decor enzo voor 'dommere' mensen is en theater met weinig hiervan voor 'slimmere' mensen. Ik ben verder gaan denken en dan kan je het ook bekijken dat zij films voor 'domme' mensen vindt, want bij film heb je ook decor enzo en bij een boek moet je je net zoals theater met weinig decor enzo ook 'inleven'. Ok ze heeft het niet letterlijk gezegd, maar het komt wel zo op mij af. En waar ik mij ook aan erger als je het tijdens Nederlands hebt over poëzie men direct denkt aan poëzie in boeken, maar dit komt toch ook in films voor? En dan nog zo van die dingen, maar ja zal mijn verder geklaag maar aan jullie besparen...

Fr0ukJ

• 2 messages
  • 1 votes

wij moesten bij godsdienst altijd elk jaar weer een film over de secte kijken de film die the wave heet, op laatst werd je er wel ziek van maar goed....

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.