- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Korte films
Korte films
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
en deze totaal andere film vond ik ook zeer de moeite waard:
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Garri Bardin gebruikt origami voor zijn korte meesterwerk Adazhio (2001) . Zet de muziek vooral lekker hard voor extra impact.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
zal hem vanavond thuis even kijken
PimVgorp
-
- 2 messages
- 0 votes
In Film > Festivals en evenementen > Is er hier ook plek voor korte films?:
Wat ik me afvraag of er op dit forum ook plek is om korte films te bespreken. Ik heb er namelijk twee die ik aan een groter publiek wil laten zien.
Dat zijn SEC: SEC - a shortfilm by ThinkFish Media on Vimeo
Korte film over een molenaar met een bijzondere doel in het leven. Gemaakt door productiehuis ThinkFish (www.thinkfishmedia.nl) voor het AR-drone filmfestival en winnaar van de award voor beste cinematografie.
En Exorsister: Exorsister - Winner 48 Hour Film Project Nijmegen 2012 on Vimeo
Korte film over onvoorwaardelijke zusterliefde voor een broer met hele vreemde hobby’s. Gemaakt door productiehuis ThinkFish (www.thinkfishmedia.nl) voor het 48 Hour Film Project Nijmegen 2012 en winnaar van de awards voor Beste Film, Beste Script, Beste Cinematografie en de publieksprijs.
Deze hebben wij beide in 2012 gemaakt en we weten niet zo goed welke van de twee we door gaan sturen naar andere filmfestivals.
Dus meningen zijn meer dan welkom!
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Je kunt in dit deel van het forum hier een topic aanmaken, per korte film eentje (bijvoorbeeld): http://www.moviemeter.nl/forum/16
En voor het aandacht geven aan je eigen films, is er dit forum: De Site >> Gebruikers >> Je eigen filmcreaties
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
Deze schijnt de moeite waard te zijn:
Momenteel wel 'ergens' te vinden. 
NYSe
-
- 1749 messages
- 1611 votes
Iemand de nieuwe van Rosto al gezien? Lonely Bones? Ik kreeg hem als voorgerecht bij Berberian Sound Studio, en wauw... bizar meesterwerkje.
Teddy Trailer
-
- 1 messages
- 0 votes
Check it out, de beste releases van Juni 2013,
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
ik vind dat hier eerlijk gezegd niet op de juiste plaats staan, trailers zijn geen korte films....
.Herkauwer
-
- 55 messages
- 1438 votes
Doodlebug, het debut van Christopher Nolan. Dit is een leuk filmpje van 3 minuten en zeker de moeite waard om even te kijken!
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
trailer van de kortfim "Perfect Drug" van Toon Aerts
Clueless
-
- 1085 messages
- 2030 votes
Vanavond wordt SEVILLA uitgezonden om 23.45 uur op Nederland 2 door de NTR in de Avond van de korte Film!
Winnaar Gouden Kalf 2012
Winnaar beste scenario Korte film 2012-13
Geschreven door mijn broer en de zwager van...Reinbo 
Dus: Kijken allemaal!
Ayres
-
- 259 messages
- 811 votes
Ik heb hem net gekeken, maar snap iets niet helemaal. Er is steeds een meisje met lang haar en 1 met kort haar. Is dit dezelfde? Heeft het meisje haar haar kort geknipt na het ongeluk en zijn ze in die fragmenten terug met zn 2en om ook te springen? Dat dacht ik dus, maar ik vond het een beetje vaag.
Wel mooi, dat wel.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
135 Shots That Will Restore Your Faith in Cinema
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
European Film Awards 2002 - Best short film
let op de long take, erg fraai!
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Dankjewel, die heb ik al een keer gezien maar nog niet op ICM afgevinkt 
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 messages
- 2790 votes
Korte film van Wes Anderson genaamd Castello Cavalcanti met Jason Schwartzman en Giada Colagrande, wie de vrouw is van William Dafoe.
En de poster:
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Had hem op variety voorbij zien komen, leuke short. Geen imdb entry gek genoeg.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 messages
- 2790 votes
Had hem op variety voorbij zien komen, leuke short. Geen imdb entry gek genoeg.
Jawel hoor: Castello Cavalcanti (2013) - IMDb
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Ik heb vandaag vimeo doorzocht, en vooral 140 dB is een geweldige ontdekking (het is alleen te kort):
Maar de volgende drie zijn ook het kijken waard:
Flux: te minimalistisch voor mijn smaak, maar beweging en geluid komen wel erg goed overeen.
Transparent Machines: sterk gemonteerd, maar de voice-over vind ik iets te opdringerig.
En Golem: deze korte film is zeer filosofisch van aard en heeft een best aardige soundtrack, waardoor het leuk is om het een keer te bekijken, maar in visueel opzicht is het niet geweldig imo.
Palbezal
-
- 2 messages
- 0 votes
In deze korte experimentele film zie je een jongen van de straat (Gary Lindveld) die het door hem begeerde gangsterleven probeert te leiden. Je volgt hem tijdens zijn dagelijkse dwalingen door de straten van Hoogezand-Sappemeer en vraagt je af of zijn droom wel realistisch is. Doormiddel van waanbeelden en fantasieën krijg je een kijkje in het leven en gedachten van een psychisch gestoord persoon. En ervaar je de gevolgen ervan.
Roger Thornhill
-
- 6011 messages
- 2445 votes
Doodlebug, het debut van Christopher Nolan. Dit is een leuk filmpje van 3 minuten en zeker de moeite waard om even te kijken!
Net gedaan, echt gewèldig leuk! Dank voor de tip! 
O, als ik wat terug mag doen: ik kwam hier via de korte films van Jean-Pierre Jeunet, en mag ik nu zijn Foutaises (1989) aanraden? (Tenzij jij wel een baard maar geen snor hebt!
)
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
Ik heb vorig jaar de kortfilm 'perfect drugs'gezien op het filmfestival van Oostende. Van Toon Aerts dacht ik.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Short of the week – The Man Who Planted Trees (1987)
Vanaf deze week zal Nadelunch.com wekelijks een korte film presenteren, die nadat hij ingeleid is met een kort artikel, een week lang op de site in de YouTube Widget te zien zal zijn. Met welke begin je dan? Pixar? Ne-uh. De Canadese animatie The Man Who Planted Trees. Geen twijfel.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Short of the Week – Gertie the Dinosaur (1914)
Afgelopen week was het precies honderd jaar geleden dat het publiek voor het eerst kennis maakte met Gertie. Een ideaal moment om even stil te staan bij dit baanbrekende stukje animatie.